התגעגענו אז באנו: שידורי התעמולה חוזרים. ואם תהיה אזעקה?
ישראל מחכה לרבין, רק הליכוד יכול, נוער נוער נוער של משה דואק, ועלה ירוק או עלה לניידת: למרות שקרנם ירד עד מאד בשנים האחרונות בשל הרשתות החברתיות, אבל החוק עדיין מחייב את ערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו לשדרם - והחל מהערב (יום ג') תשדירי התעמולה של המפלגות השונות ישודרו בטלוויזיה, ולראשונה גם יכללו את הערוצים הייעודיים שהפיקוח עליהם עבר לפני כשנה וחצי לידי הרשות השנייה. השידורים יסתיימו ביום שני 8 באפריל, יום לפני הבחירות לכנסת. כמו כן, בשל האירועים הביטחוניים, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, פרסם אמש הנחיות מיוחדות.
סבב השידורים יכלול את כאן 11, קשת 12, רשת 13, ערוץ 20, ערוץ 9 וערוץ 24, כמו גם 2 הערוצים דוברי הערבית מכאן 33 (של תאגיד השידור כאן) והלא TV. סבב השידורים יכללו גם תחנות הרדיו – כאן רשת ב', גלי צה"ל, רדיו מכאן דובר בערבית, ורדיו רקע – בשידוריו ברוסית ובאמהרית. השידורים החלו כבר הבוקר. תחנות הרדיו האזוריות פטורות מתשדירי התעמולה.
מקבץ התשדירים הראשון יתחיל הערב בכאן 11 – בשעה 18:00, אחריו בערוץ 9 בשעה 19:00, בערוץ 24 ב-21:00, בערוץ 20 ב-22:00, ובערוצים המסחריים – בקשת 12 ברוב הימים ב-23:00 ויומיים בשבוע ב-23:30, ואילו ברשת 13 - ברוב הימים ב-23:30, ויומיים בשבוע ב-23:00. המטרה הייתה כמה שפחות לפגוע בשידורי הפריים-טיים של הערוצים המסחריים, כדי להימנע מפגיעה במקבצי הפרסומות שלהם.
אגב, קשת ורשת ישדרו גם תעמולה בשפה הערבית, במסגרת המחויבות שלהם לשידורים בערבית. שידורים אלה יהיו בימים ראשון עד חמישי ב-14:30 וב-15:00, בהתאמה.
זמן השידור לכל מפלגה כולל זמן בסיס של 7 דקות פרסום בטלוויזיה ו-15 דקות פרסום ברדיו. בנוסף תקבל כל מפלגה בעלת נציגות בכנסת היוצאת, זמן נוסף לפי מספר המנדטים שלה – 2 דקות בטלוויזיה ו-4 דקות ברדיו על כל חבר כנסת מכהן.
בעקבות המתיחות הביטחונית – ירי הטיל לעבר השרון ויום הקרב ברצועת עזה ובעוטף, פרסם אמש יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט מלצר, הנחיות לגבי עדכונים על אירועים ביטחוניים במהלך שידור רצועת תשדירי תעמולה בכאן רשת ב' הבוקר. תאגיד כאן פנה לוועדת הבחירות וביקש לאפשר לו לשדר הבוקר מהשעה 6:00 עדכון על האירועים הביטחוניים שהתרחשו בלילה ומתרחשים בבוקר, ולשדר את שידורי תעמולת הבחירות רק כאשר ניתן יהיה לחזור לשגרת שידורים, ולאפשר להפסיק את שידורי התעמולה ברדיו או בטלוויזיה ככל שיידרש לדווח לציבור על אירועים דחופים הנוגעים למצב הביטחוני.
"אני קובע", כתב השופט מלצר, כי "תאגיד השידור הישראלי יהיה רשאי לשדר מחר (היום, יום ג', א"כ) עדכון בדבר האירועים הביטחוניים שיתרחשו בלילה או בבוקר, ככל שיתרחשו, ובלבד ששידור התעמולה יחל לא יאוחר מהשעה 6:30. ככל שבמהלך שידורי התעמולה, ברדיו או בטלוויזיה, בכל אחד מערוצי השידור, יהיה הכרח לעדכן את הציבור בדבר התרחשויות ביטחוניות, לפי שיקול דעת העורך הראשי של כל אחד מערוצי השידור, ניתן יהיה להפסיק את שידורי התעמולה לצורך העדכון הנ"ל, לפרק הזמן המזערי המתחייב לשם כך. החלטת העורך הראשי תהיה מנומקת, ותועבר לממונה על שידורי תעמולה בוועדת הבחירות המרכזית בכתב, בסמוך לאחר קבלתה. מיד לאחר סיום העדכון הנ"ל, ישוב ערוץ השידור לשדר את שידורי התעמולה, עד סיום רצועת השידור של אותו היום".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
