משה דואק מפלגת תרשיש בחירות 1988
צילום: מסך

התגעגענו אז באנו: שידורי התעמולה חוזרים. ואם תהיה אזעקה?

פעם הם היו הדבר הכי מסעיר בבחירות, אבל היום - בעידן הרשתות, תשדירי התעמולה בטלוויזיה וברדיו משודרים רק כי החוק מחייב. היום הם יתחילו, עם התייחסות למתיחות הביטחונית
אלכסנדר כץ |

ישראל מחכה לרבין, רק הליכוד יכול, נוער נוער נוער של משה דואק, ועלה ירוק או עלה לניידת: למרות שקרנם ירד עד מאד בשנים האחרונות בשל הרשתות החברתיות, אבל החוק עדיין מחייב את ערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו לשדרם - והחל מהערב (יום ג') תשדירי התעמולה של המפלגות השונות ישודרו בטלוויזיה, ולראשונה גם יכללו את הערוצים הייעודיים שהפיקוח עליהם עבר לפני כשנה וחצי לידי הרשות השנייה. השידורים יסתיימו ביום שני 8 באפריל, יום לפני הבחירות לכנסת. כמו כן, בשל האירועים הביטחוניים, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, פרסם אמש הנחיות מיוחדות.

 

סבב השידורים יכלול את כאן 11, קשת 12, רשת 13, ערוץ 20, ערוץ 9 וערוץ 24, כמו גם 2 הערוצים דוברי הערבית מכאן 33 (של תאגיד השידור כאן) והלא TV. סבב השידורים יכללו גם תחנות הרדיו – כאן רשת ב', גלי צה"ל, רדיו מכאן דובר בערבית, ורדיו רקע – בשידוריו ברוסית ובאמהרית. השידורים החלו כבר הבוקר. תחנות הרדיו האזוריות פטורות מתשדירי התעמולה.

 

מקבץ התשדירים הראשון יתחיל הערב בכאן 11 – בשעה 18:00, אחריו בערוץ 9 בשעה 19:00, בערוץ 24 ב-21:00, בערוץ 20 ב-22:00, ובערוצים המסחריים – בקשת 12 ברוב הימים ב-23:00 ויומיים בשבוע ב-23:30, ואילו ברשת 13 - ברוב הימים ב-23:30, ויומיים בשבוע ב-23:00. המטרה הייתה כמה שפחות לפגוע בשידורי הפריים-טיים של הערוצים המסחריים, כדי להימנע מפגיעה במקבצי הפרסומות שלהם.

 

אגב, קשת ורשת ישדרו גם תעמולה בשפה הערבית, במסגרת המחויבות שלהם לשידורים בערבית. שידורים אלה יהיו בימים ראשון עד חמישי ב-14:30 וב-15:00, בהתאמה.

 

זמן השידור לכל מפלגה כולל זמן בסיס של 7 דקות פרסום בטלוויזיה ו-15 דקות פרסום ברדיו. בנוסף תקבל כל מפלגה בעלת נציגות בכנסת היוצאת, זמן נוסף לפי מספר המנדטים שלה – 2 דקות בטלוויזיה ו-4 דקות ברדיו על כל חבר כנסת מכהן.

 

בעקבות המתיחות הביטחונית – ירי הטיל לעבר השרון ויום הקרב ברצועת עזה ובעוטף, פרסם אמש יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט מלצר, הנחיות לגבי עדכונים על אירועים ביטחוניים במהלך שידור רצועת תשדירי תעמולה בכאן רשת ב' הבוקר. תאגיד כאן פנה לוועדת הבחירות וביקש לאפשר לו לשדר הבוקר מהשעה 6:00 עדכון על האירועים הביטחוניים שהתרחשו בלילה ומתרחשים בבוקר, ולשדר את שידורי תעמולת הבחירות רק כאשר ניתן יהיה לחזור לשגרת שידורים, ולאפשר להפסיק את שידורי התעמולה ברדיו או בטלוויזיה ככל שיידרש לדווח לציבור על אירועים דחופים הנוגעים למצב הביטחוני.

 

"אני קובע", כתב השופט מלצר, כי "תאגיד השידור הישראלי יהיה רשאי לשדר מחר (היום, יום ג', א"כ) עדכון בדבר האירועים הביטחוניים שיתרחשו בלילה או בבוקר, ככל שיתרחשו, ובלבד ששידור התעמולה יחל לא יאוחר מהשעה 6:30. ככל שבמהלך שידורי התעמולה, ברדיו או בטלוויזיה, בכל אחד מערוצי השידור, יהיה הכרח לעדכן את הציבור בדבר התרחשויות ביטחוניות, לפי שיקול דעת העורך הראשי של כל אחד מערוצי השידור, ניתן יהיה להפסיק את שידורי התעמולה לצורך העדכון הנ"ל, לפרק הזמן המזערי המתחייב לשם כך. החלטת העורך הראשי תהיה מנומקת, ותועבר לממונה על שידורי תעמולה בוועדת הבחירות המרכזית בכתב, בסמוך לאחר קבלתה. מיד לאחר סיום העדכון הנ"ל, ישוב ערוץ השידור לשדר את שידורי התעמולה, עד סיום רצועת השידור של אותו היום".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״