צפו: סרטון של Hooligans מקים לתחיה קריקטורות אנטישמיות - ובועט לנו בבטן
בין שלל סרטוני ההתרמות לניצולי השואה, השבוע צפוי לבלוט סרטון שדווקא מפנה אצבע מאשימה כלפי המדינה – שבקופתה שוכבים כספי פיצויים, והניצולים הולכים ומתמעטים בכל יום שעובר.
את הסרטון הפיק משרד הפרסום Hooligans, והוא אינו מעודד תרומות ולא מקדם עמותות. הסרטון שיופץ ברשתות החברתית, מתבסס על הקריקטורות האנטישמיות הכי מפורסמות מגרמניה הנאצית שהמשרד הנפיש ודובב - עם טוויסט. המטרה להאיר את העובדה שבזמן שכולם מתגייסים להתרים ולתרום - בקופת המדינה יושבים ומחכים מאות מיליוני שקלים מכספי הפיצויים.
איש הקריאייטיב טל מנור, שהוביל את המהלך, אמר כי "בזמן שהמדיה, כמדי יום שואה, מוצפת בקמפיינים לעידוד תרומות לניצולי שואה – הרגשנו שזה בדיוק הזמן לשאול למה. למה להעליב אותם עם תרומות ועם סטטוס המסכנות שנכפה עליהם, כשכל כך הרבה כסף מוחזק באופן שיטתי בקופת המדינה, בה חיים ניצולי שואה בתנאים גרועים יותר מבכל מדינה אחרת. למה אנחנו מקבלים את זה כמובן מאליו, בתשדירי התרומות ובעמותות המתחננות בשמם. ולמה הם מחכים? לנו יש ניחוש. מאנטישמים אפשר היה לצפות ליחס מעוות שכזה. ממדינת היהודים? פחות".
- צפו: הקמפיין של AllJobs שעולה במקביל לנתוני התעסוקה המעולים בישראל
- לוהט בחוץ, וגם אצלנו: הנה ה-TOP5 במצעד הפרסומות של אייס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרדיטים:
מנכ"ל: מקס שצ'רבקוב
מנהלת קריאייטיב ראשית: שהר לוינשטיין
מנהלת ארט ראשית: מרים מושינסקי
קריאייטיב והפקה: טל מנור
פוסט ואנימציה: בונדו בן-אש
פסקול: גדי רז
- 5.ממשלת ישראל מנצלת את אזרחיה (ל"ת)יהודי גלותי 17/09/2017 03:33הגב לתגובה זו
- 4.נסים 04/05/2016 15:13הגב לתגובה זובואו תקראו למה לא נותנים את הכסף. כי בעשור האחרון, ממציאים לנו פתאום את "שואת יהודי צפון אפריקה". פתאום כולם שם נכלאו במחנות ריכוז. יש לנו "שואת יהודי לוב", על כמה מאות יהודים, שנרצחו בתקופת המלחמה. חלקם ע"י ערבים, ולא ע"י גרמנים או איטלקים. הטריפוליטאים הם אלופי הארץ בתביעות "שינוי גיל". משום שסאגת הנאצים בלוב נמשכה רק כשנתיים - 1940-42, ולכן המונים מהם שנולדו לאחר שאחרון הנאצים סולק מלוב, מעלים את גילם בהליך בביהמ"ש כדי לטעון - נולדנו לפני השחרור, ונרדפנו ע"י הנאצים. זה שווה היום כסף, ובכל שנה עולה מספר "ניצולי השואה" בדרך זו. פתאום המרוקאים גם רוצים שואה משלהם, למרות שאף חייל נאצי לא צעד על אדמת מרוקו. די להם שהיה משטר וישי גם במרוקו ואלה כידוע שיתפו פעולה עם הנאצים.
- 3.מת להיות חוליגן 04/05/2016 14:19הגב לתגובה זואין על המשרד הזה כל פעם מחדש
- 2.דייב כהן שם בדוי 04/05/2016 11:43הגב לתגובה זוסנדרהההההההההההההה, תראי מה עשיתי.....
- 1.נעמי 03/05/2016 20:35הגב לתגובה זווואי בונדו נכון גם אתה..! שפיץ
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
