מ-y&r אירופה ל'בורודה קפלן': אמנון גולן מצטרף למשרד מקבוצת אדלר כשותף
משרד הפרסום 'בורודה קפלן' מקבוצת 'אדלר חומסקי' נכנס לעידן חדש במבנה הבעלות עליו. לאייס נודע כי אמנון גולן, מאנשי האסטרטגיה הבכירים שצמחו בשוק הפרסום הישראלי יצטרף למשרד כשותף.
גולן (40) שהחל את דרכו ב'אדלר חומסקי' (ועבר גם בגליקמן נטלר סמסונוב) פרש מתפקידו כסמנכ"ל אסטרטגיה לפני כ-5 שנים, והעתיק את הקריירה לאירופה, אז הצטרף לרשת y&r הבינלאומית מקבוצת WPP. גולן התברג מעלה למשבצת בכירה ברשת, ובתפקידו האחרון שימש כסגן נשיא לתחום האסטרטגיה ב-y&r מרכז ומזרח אירופה.
עיקר עיסוקו של גולן היה בנישת ה'ניו ביזנס' של הרשת, כאשר במקביל הוא מילא את תפקיד "המחלץ" או ה-SOS, ובמסגרת זו עבר בין המדינות בגוש הבלטי של אירופה בהן פועלים סניפי y&r ועזר להם במכרזים ו/או במקרים בהם סומן לקוח מסוים ש"מתנדנד" או מביע אי שביעות רצון - אז הוא נקרא לדגל.
כניסתו כשותף ל'בורודה קפלן' סוגרת עבורו מעגל עם חזרה לקבוצת 'אדלר חומסקי', שבה הוא הצליח לשמור על קשר אישי חם עם אייל חומסקי ואמיר גיא. בשלב הראשוני הוא ימשיך לשמש כיועץ אסטרטגי עבור רשת y&r ויבקר בה על בסיס תקופתי. עבור 'בורודה קפלן' מדובר בתוספת כוח משמעותית שכן שמו של גולן הולך לפניו, עם לא מעט שבחים מצד עמיתים שעבדו עימו בעבר. אחד מהם שדיבר עם אייס אמר: "ברמה האישית מדובר באדם מדהים שחולה על פרסום. הוא איש של אנשים שאוהב רעיונות טובים".
על האג'נדה המקצועית של גולן הוא אומר: "גולן שימש מבחינת עבודתו כפרסומאי שבעיקר היה הכתף התומכת השיווקית לכל מנהלי השיווק שעבדו איתו, אם ב'יפאורה' ואם ב'טורנדו'. הוא ידע לקחת מותגים קטנים ולצמוח איתם למקומות חדשים. הוא בחר בומדע שלא לעבוד עם הלקוחות הגדולים אלא עם הבינוניים-קטנים כמו 'תמי 4' ו'טורנדו'. הוא ידע לזהות את הפוטנציאל, לתפוס אותם בשלב הנכון ולהוציא מהם את המקסימום שאפשר".
בשנים האחרונות התגורר באירופה וברוסיה והוביל ניצחונות במכרזים כגון Vodafone' , 02, ERSTE, עבד עם מותגים בינלאומיים כמו DANONE ,LG ואחרים, ונחשב עם עתיד מובטח בסוכנות הבינלאומית עם הצעות קידום רבות. בקדנציה שלו באדלר, בישראל, הוא היה מי שבנה את האסטרטגיה למיתוג מחדש של פלאפון, ההשקה החדשה של טורנדו, שופרסל, תמי 4 ועוד רבים.
לדברי גולן: "חו"ל זו חוויה מדהימה, עם זאת, הצעת השותפות הנדיבה של חומסקי בורודה וקפלן, ובשילוב העובדה שמשפחתי וילדי חיים בארץ החזירו אותי לכאן. בורודה קפלן הוא משרד יציב, מנוהל היטב, ועם לקוחות נאמנים - מכאן האפשרויות לצמוח גדלות מאוד ואין לי ספק שזה מה שיקרה"
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
אייל חומסקי: "אמנון הוא חלק מה-DNA של הקבוצה, הביא ניצחונות כשהיה באדלר חומסקי והצליח בענק בתפקיד הבינלאומי. אני מאמין בו, ראיתי אותו בפעולה, ואני יודע שהוא ייקח את בורודה קפלן לאחד ממשרדי הפרסום המובלים בישראל".
רון קפלן: "יש כאן חיבור נכון, עם כישרון, עם הזדמנות יוצאת דופן. אנחנו מאוד שמחים שהוא מצטרף ומוכנים ללכת קדימה"
טרם ידוע כיצד ייראה מבנה הבעלות החדש בבורודה קפלן, ומה נתח המניות שיוחזק על ידי אמנון גולן. נכון לרגע זה, ערב כניסתו כשותף, משרד הפרסום אדלר חומסקי מחזיק ב-50% ממניות המשרד ויתרת המניות מוחזקת על ידי רון קפלו וגיא בורודה.
על לקוחות המשרד שממוקם ברמת השרון נמנים (על פי אתר המשרד): 'עדן טבע מרקט', 'פולגת', 'הטכניון', 'ניו באלאנס', 'תכלית תעודות סל', 'אשת טורס', 'שעוני עדי' ועוד.
- 14.אחד שיודע 26/04/2015 16:02הגב לתגובה זומבין שיווק ופרסום, לא רק אם מודעה עם פרזנטור או לא. הבנתי שהציח בענק בחו"ל
- 13.לקוח לשעבר 21/05/2014 12:50הגב לתגובה זוכשמנהל קריאטיב מנסה לדחוף את מה שיעשה לו טוב, או מנכ"ל מנסה להביא הרבה מדיה, ידענו שיש מי שדואג להעלות למדיה עם פרסום שנראה לו תוצאות במכירות
- 12.יודע להביא גולים.. הא הא הא (ל"ת)חומסקי 18/05/2014 08:19הגב לתגובה זו
- 11.למה ללכת קדימה אם אפשר ללכת אחורה?! (ל"ת)חלוף 14/05/2014 12:07הגב לתגובה זו
- 10.צחי 13/05/2014 21:07הגב לתגובה זוגיא ורון לא מסוגלים להחליט על מהלך כזה
- 9.עובדת לשעבר 13/05/2014 18:48הגב לתגובה זורון וגיא הם המשרד ואף אחד לא יקח להם את זה. למעט הרגעים שרון מדווח לחומסקי הם סגורים בממלכה שלהם ברמת השרון ועושים הכל לבד. הכל. רון הוא הלקוחות והמדיה וגיא הוא הקריאייטיב, כמה שאפשר לקרוא לזה ככה. זה נראה כמו הכתבה מלמעלה, כלומר של חומסקי, שנכפתה עליהם, כי המצב של המשרד לא משהו. יכול להיות שזה פתח למיזוג עתידי וקידום של גולן לתפקיד בכיר בקבוצה, ממש כמו פעם. הסיכוי שרון וגיא יקבלו אאוטסיידר שווה מניות הוא כמו הסיכוי שהם יעברו למגדל אלקטרה
- 8.פחחחח 13/05/2014 18:15הגב לתגובה זוהבחור מבין פרסום כמו שנבחרת ישראל בכדורגל יודעת לשחק כדורגל.
- 7.ד 13/05/2014 15:59הגב לתגובה זובטוח שיצליח גם בארץ
- 6.אחד שיודע 13/05/2014 15:18הגב לתגובה זוהצליח בחו"ל נראה איך ישרוד במדבר שכן
- 5.המון המון המון הצלחה חבר!!! (ל"ת)יהב 13/05/2014 15:14הגב לתגובה זו
- 4.נדב מנסדורף 13/05/2014 14:53הגב לתגובה זובהצלחה.
- 3.מבריק? 13/05/2014 14:49הגב לתגובה זובחור קשה בטירוף. לא נעים. מקובע. מיושן. חסר מעוף. מלא בעצמו. לא נעים. לא מצחיק. ממש לא כיף לעבוד איתו. שיהיה להם בהצלחה.
- 2.אסף 13/05/2014 14:34הגב לתגובה זואכן אדם מוכשר , כשרוני ויוצא דופן ! המון בהצלחה בשותפותך במשרד בורודה קפלן.
- 1.בחור מבריק. למה חזר? (ל"ת)אילת 13/05/2014 14:24הגב לתגובה זו
- ראובן 13/05/2014 16:07הגב לתגובה זולפעמים אהבת המשפחה והארץ גדולה מהחמסנות הישראלית הממוצעת!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
