מ-y&r אירופה ל'בורודה קפלן': אמנון גולן מצטרף למשרד מקבוצת אדלר כשותף
משרד הפרסום 'בורודה קפלן' מקבוצת 'אדלר חומסקי' נכנס לעידן חדש במבנה הבעלות עליו. לאייס נודע כי אמנון גולן, מאנשי האסטרטגיה הבכירים שצמחו בשוק הפרסום הישראלי יצטרף למשרד כשותף.
גולן (40) שהחל את דרכו ב'אדלר חומסקי' (ועבר גם בגליקמן נטלר סמסונוב) פרש מתפקידו כסמנכ"ל אסטרטגיה לפני כ-5 שנים, והעתיק את הקריירה לאירופה, אז הצטרף לרשת y&r הבינלאומית מקבוצת WPP. גולן התברג מעלה למשבצת בכירה ברשת, ובתפקידו האחרון שימש כסגן נשיא לתחום האסטרטגיה ב-y&r מרכז ומזרח אירופה.
עיקר עיסוקו של גולן היה בנישת ה'ניו ביזנס' של הרשת, כאשר במקביל הוא מילא את תפקיד "המחלץ" או ה-SOS, ובמסגרת זו עבר בין המדינות בגוש הבלטי של אירופה בהן פועלים סניפי y&r ועזר להם במכרזים ו/או במקרים בהם סומן לקוח מסוים ש"מתנדנד" או מביע אי שביעות רצון - אז הוא נקרא לדגל.
כניסתו כשותף ל'בורודה קפלן' סוגרת עבורו מעגל עם חזרה לקבוצת 'אדלר חומסקי', שבה הוא הצליח לשמור על קשר אישי חם עם אייל חומסקי ואמיר גיא. בשלב הראשוני הוא ימשיך לשמש כיועץ אסטרטגי עבור רשת y&r ויבקר בה על בסיס תקופתי. עבור 'בורודה קפלן' מדובר בתוספת כוח משמעותית שכן שמו של גולן הולך לפניו, עם לא מעט שבחים מצד עמיתים שעבדו עימו בעבר. אחד מהם שדיבר עם אייס אמר: "ברמה האישית מדובר באדם מדהים שחולה על פרסום. הוא איש של אנשים שאוהב רעיונות טובים".
על האג'נדה המקצועית של גולן הוא אומר: "גולן שימש מבחינת עבודתו כפרסומאי שבעיקר היה הכתף התומכת השיווקית לכל מנהלי השיווק שעבדו איתו, אם ב'יפאורה' ואם ב'טורנדו'. הוא ידע לקחת מותגים קטנים ולצמוח איתם למקומות חדשים. הוא בחר בומדע שלא לעבוד עם הלקוחות הגדולים אלא עם הבינוניים-קטנים כמו 'תמי 4' ו'טורנדו'. הוא ידע לזהות את הפוטנציאל, לתפוס אותם בשלב הנכון ולהוציא מהם את המקסימום שאפשר".
בשנים האחרונות התגורר באירופה וברוסיה והוביל ניצחונות במכרזים כגון Vodafone' , 02, ERSTE, עבד עם מותגים בינלאומיים כמו DANONE ,LG ואחרים, ונחשב עם עתיד מובטח בסוכנות הבינלאומית עם הצעות קידום רבות. בקדנציה שלו באדלר, בישראל, הוא היה מי שבנה את האסטרטגיה למיתוג מחדש של פלאפון, ההשקה החדשה של טורנדו, שופרסל, תמי 4 ועוד רבים.
לדברי גולן: "חו"ל זו חוויה מדהימה, עם זאת, הצעת השותפות הנדיבה של חומסקי בורודה וקפלן, ובשילוב העובדה שמשפחתי וילדי חיים בארץ החזירו אותי לכאן. בורודה קפלן הוא משרד יציב, מנוהל היטב, ועם לקוחות נאמנים - מכאן האפשרויות לצמוח גדלות מאוד ואין לי ספק שזה מה שיקרה"
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
אייל חומסקי: "אמנון הוא חלק מה-DNA של הקבוצה, הביא ניצחונות כשהיה באדלר חומסקי והצליח בענק בתפקיד הבינלאומי. אני מאמין בו, ראיתי אותו בפעולה, ואני יודע שהוא ייקח את בורודה קפלן לאחד ממשרדי הפרסום המובלים בישראל".
רון קפלן: "יש כאן חיבור נכון, עם כישרון, עם הזדמנות יוצאת דופן. אנחנו מאוד שמחים שהוא מצטרף ומוכנים ללכת קדימה"
טרם ידוע כיצד ייראה מבנה הבעלות החדש בבורודה קפלן, ומה נתח המניות שיוחזק על ידי אמנון גולן. נכון לרגע זה, ערב כניסתו כשותף, משרד הפרסום אדלר חומסקי מחזיק ב-50% ממניות המשרד ויתרת המניות מוחזקת על ידי רון קפלו וגיא בורודה.
על לקוחות המשרד שממוקם ברמת השרון נמנים (על פי אתר המשרד): 'עדן טבע מרקט', 'פולגת', 'הטכניון', 'ניו באלאנס', 'תכלית תעודות סל', 'אשת טורס', 'שעוני עדי' ועוד.
- 14.אחד שיודע 26/04/2015 16:02הגב לתגובה זומבין שיווק ופרסום, לא רק אם מודעה עם פרזנטור או לא. הבנתי שהציח בענק בחו"ל
- 13.לקוח לשעבר 21/05/2014 12:50הגב לתגובה זוכשמנהל קריאטיב מנסה לדחוף את מה שיעשה לו טוב, או מנכ"ל מנסה להביא הרבה מדיה, ידענו שיש מי שדואג להעלות למדיה עם פרסום שנראה לו תוצאות במכירות
- 12.יודע להביא גולים.. הא הא הא (ל"ת)חומסקי 18/05/2014 08:19הגב לתגובה זו
- 11.למה ללכת קדימה אם אפשר ללכת אחורה?! (ל"ת)חלוף 14/05/2014 12:07הגב לתגובה זו
- 10.צחי 13/05/2014 21:07הגב לתגובה זוגיא ורון לא מסוגלים להחליט על מהלך כזה
- 9.עובדת לשעבר 13/05/2014 18:48הגב לתגובה זורון וגיא הם המשרד ואף אחד לא יקח להם את זה. למעט הרגעים שרון מדווח לחומסקי הם סגורים בממלכה שלהם ברמת השרון ועושים הכל לבד. הכל. רון הוא הלקוחות והמדיה וגיא הוא הקריאייטיב, כמה שאפשר לקרוא לזה ככה. זה נראה כמו הכתבה מלמעלה, כלומר של חומסקי, שנכפתה עליהם, כי המצב של המשרד לא משהו. יכול להיות שזה פתח למיזוג עתידי וקידום של גולן לתפקיד בכיר בקבוצה, ממש כמו פעם. הסיכוי שרון וגיא יקבלו אאוטסיידר שווה מניות הוא כמו הסיכוי שהם יעברו למגדל אלקטרה
- 8.פחחחח 13/05/2014 18:15הגב לתגובה זוהבחור מבין פרסום כמו שנבחרת ישראל בכדורגל יודעת לשחק כדורגל.
- 7.ד 13/05/2014 15:59הגב לתגובה זובטוח שיצליח גם בארץ
- 6.אחד שיודע 13/05/2014 15:18הגב לתגובה זוהצליח בחו"ל נראה איך ישרוד במדבר שכן
- 5.המון המון המון הצלחה חבר!!! (ל"ת)יהב 13/05/2014 15:14הגב לתגובה זו
- 4.נדב מנסדורף 13/05/2014 14:53הגב לתגובה זובהצלחה.
- 3.מבריק? 13/05/2014 14:49הגב לתגובה זובחור קשה בטירוף. לא נעים. מקובע. מיושן. חסר מעוף. מלא בעצמו. לא נעים. לא מצחיק. ממש לא כיף לעבוד איתו. שיהיה להם בהצלחה.
- 2.אסף 13/05/2014 14:34הגב לתגובה זואכן אדם מוכשר , כשרוני ויוצא דופן ! המון בהצלחה בשותפותך במשרד בורודה קפלן.
- 1.בחור מבריק. למה חזר? (ל"ת)אילת 13/05/2014 14:24הגב לתגובה זו
- ראובן 13/05/2014 16:07הגב לתגובה זולפעמים אהבת המשפחה והארץ גדולה מהחמסנות הישראלית הממוצעת!

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים
מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש.
מהדורות חדשות נוספות
המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים.
במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים.
בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.