דיוויד דרוגה
צילום: צילום מתוך אתר Droga5

Droga5 על המדף: סוכנות ייצוג האמנים של ארי עמנואל תרכוש 49% מהמניות

האקזיט של דיוויד דרוגה: משרד הפרסום בבעלות איש הקריאייטיב המוערך יצרף את סוכנות ייצוג האמנים 'וויליאם מוריס' כשותפה תמורת 225 מיליון דולר
משה בנימין |

עסקת ענק בשוק הפרסום האמריקאי עתידה להיחתם בשבוע הקרוב - במסגרתה סוכנות הפרסום הניו-יורקית Droga5 בבעלותו של איש הקריאייטיב המוערך דיוויד דרוגה, תמכור 49% ממניותיה לסוכנות ייצוג האמנים 'וויליאם מוריס' תמורת כ-225 מיליון דולר.

העסקה מחברת בין 2 גופים מוכרים ומוערכים בשוק האמריקאי. Droga5 הוא ממשרדי הפרסום המפורסמים בעולם, ומהאחרונים שנותרו עצמאיים לאחר שסירבו לאינספור הצעות וחיזורים מצד רשתות הפרסום הבינלאומיות. לזכותו של דרוגה, שבעבר התראיין וציין כי עסקאות הרכש שמבצעות רשתות הפרסום הגלובליות, לא משפרות את ענף הפרסום אלא מקטינות אותו, ייאמר שהשותפים החדשים הם אכן לא Publicis, WPP או דומיהן. Droga5 מטפל בכמה מהמפרסמים הגדולים בארה"ב, ביניהם: קוקה קולה, מוטורולה, Spotify, Bing, Puma ועוד.

על פי עיתון ה'ניו יורק טיימס' - המגעים בין דרוגה ל-וויליאם מוריס החלו לפני שנה, אז סירב דרוגה להיענות לפנייה שהגיעה מארי עמנואל, מבעלי סוכנות ייצוג האמנים ומי שעליו נאמר כי שימש השראה לדמותו המפורסמת של 'ארי גולד' - סוכן השחקנים הכריזמטי בתכנית 'הפמלייה' שגולם על ידי ג'רמי פיבן.

משרד הפרסום Droga5 נוסד ב-2006 בניו יורק על ידי דיוויד דרוגה (האוסטרלי), לשעבר ראש הקריאייטיב העולמי של רשת פובליסיס ומנהל הקריאייטיב הראשי של סאצ'י אנד סאצ'י לונדון. ב-2008 הוקם הסניף האוסטרלי של Droga5 ולפני מספר חודשים כבש המשרד יבשת חדשה כשהכריז על הקמת סניף שלישי בלונדון.

סוכנות ייצוג האמנים William Morris Endeavor פועלת מבברלי הילס, לוס אנג'לס, ונחשבת לאחת המובילות בתחומה. החברה מנוהלת ומוחזקת על ידי ארי עמנואל (Ari Emanuel) ופטריק וויטסל (Patrick Whitesell). בין הלקוחות המפורסמים אותם היא מייצגת נמנים: הזמרות ליידי גאגה ואלישיה קיז, מגישת תוכניות האירוח הפופולרית אופרה ווינפרי והשחקן הספרדי חאווייר בארדם שהפך בשנים האחרונות לכוכב על בהוליווד.

שיתוף הפעולה בין jay-Z ל-Bing: מהעבודות המפורסמות של Droga5

ארי גולד, המבוסס על ארי עמנואל "מאבד את זה" בסצינה מתוך "הפמלייה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.