דיוויד דרוגה
צילום: צילום מתוך אתר Droga5

Droga5 על המדף: סוכנות ייצוג האמנים של ארי עמנואל תרכוש 49% מהמניות

האקזיט של דיוויד דרוגה: משרד הפרסום בבעלות איש הקריאייטיב המוערך יצרף את סוכנות ייצוג האמנים 'וויליאם מוריס' כשותפה תמורת 225 מיליון דולר
משה בנימין |

עסקת ענק בשוק הפרסום האמריקאי עתידה להיחתם בשבוע הקרוב - במסגרתה סוכנות הפרסום הניו-יורקית Droga5 בבעלותו של איש הקריאייטיב המוערך דיוויד דרוגה, תמכור 49% ממניותיה לסוכנות ייצוג האמנים 'וויליאם מוריס' תמורת כ-225 מיליון דולר.

העסקה מחברת בין 2 גופים מוכרים ומוערכים בשוק האמריקאי. Droga5 הוא ממשרדי הפרסום המפורסמים בעולם, ומהאחרונים שנותרו עצמאיים לאחר שסירבו לאינספור הצעות וחיזורים מצד רשתות הפרסום הבינלאומיות. לזכותו של דרוגה, שבעבר התראיין וציין כי עסקאות הרכש שמבצעות רשתות הפרסום הגלובליות, לא משפרות את ענף הפרסום אלא מקטינות אותו, ייאמר שהשותפים החדשים הם אכן לא Publicis, WPP או דומיהן. Droga5 מטפל בכמה מהמפרסמים הגדולים בארה"ב, ביניהם: קוקה קולה, מוטורולה, Spotify, Bing, Puma ועוד.

על פי עיתון ה'ניו יורק טיימס' - המגעים בין דרוגה ל-וויליאם מוריס החלו לפני שנה, אז סירב דרוגה להיענות לפנייה שהגיעה מארי עמנואל, מבעלי סוכנות ייצוג האמנים ומי שעליו נאמר כי שימש השראה לדמותו המפורסמת של 'ארי גולד' - סוכן השחקנים הכריזמטי בתכנית 'הפמלייה' שגולם על ידי ג'רמי פיבן.

משרד הפרסום Droga5 נוסד ב-2006 בניו יורק על ידי דיוויד דרוגה (האוסטרלי), לשעבר ראש הקריאייטיב העולמי של רשת פובליסיס ומנהל הקריאייטיב הראשי של סאצ'י אנד סאצ'י לונדון. ב-2008 הוקם הסניף האוסטרלי של Droga5 ולפני מספר חודשים כבש המשרד יבשת חדשה כשהכריז על הקמת סניף שלישי בלונדון.

סוכנות ייצוג האמנים William Morris Endeavor פועלת מבברלי הילס, לוס אנג'לס, ונחשבת לאחת המובילות בתחומה. החברה מנוהלת ומוחזקת על ידי ארי עמנואל (Ari Emanuel) ופטריק וויטסל (Patrick Whitesell). בין הלקוחות המפורסמים אותם היא מייצגת נמנים: הזמרות ליידי גאגה ואלישיה קיז, מגישת תוכניות האירוח הפופולרית אופרה ווינפרי והשחקן הספרדי חאווייר בארדם שהפך בשנים האחרונות לכוכב על בהוליווד.

שיתוף הפעולה בין jay-Z ל-Bing: מהעבודות המפורסמות של Droga5

ארי גולד, המבוסס על ארי עמנואל "מאבד את זה" בסצינה מתוך "הפמלייה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.