ניתוח קמפיין

טריק ישן: 'לאומי לעסקים קטנים' זה 'סלקום משפחה'

"הצירוף בין הפטנט של ילדים בתפקיד מבוגרים ושיר ישראלי סנטימנטאלי לא משאיר הרבה מקום לקונספציה הכן מעניינת של "חלום גדול של העסק הקטן"
עטרה בילר | (9)

בשורה התחתונה: לצד הפקה יפהפיה של ילדים מבצעים את השיר "מכתב לאחי", אנחנו מקבלים עוד קליפ של ילדים שמתנהגים כמבוגרים, בבליל של סרטונים שמשתמשים בדיוק באותו פטנט. כך שבו במקום שהפרסומת תצליח להפתיע, היא לא, והיא נישאת על כנפי הביצוע המוזיקאלי וחמידות השחקנים הקטנים בלבד.

בכל פעם שאני רואה את קמפיין לאומי לעסקים אני יודעת שאני רואה סרט סלקום משפחה. ואז אני נזכרת שזה קמפיין של בנק לאומי שמציע חסכון לילדים לטווח הרחוק, כמו קמפיין "לאומי פותח לי מחר חדש" שהראה ילדים שחולמים להיות וטרינר, איש רוח או עורך דין. ורק בסוף אני נזכרת שוב ושוב ושוב שמדובר באלגוריה בין עסקים קטנים לילדים קטנים. לאומי לעסקים קטנים.

"בלי לחלום לא נגיע לשום מקום" מחזיר אותי לנושא האמיתי של הקליפ ואז זה קורה לי שוב. אז נכון - מדובר בקליפ מוזיקאלי מהטובים שנראו בברייק הפרסומות, בעיקר בזכות השירה והמשחק של הילדים, אבל הצירוף בין פטנט שחוק של ילדים בתפקיד מבוגרים ושיר ישראלי סנטימנטאלי לא משאיר הרבה מקום לקונספציה הכן מעניינת של "חלום גדול של העסק הקטן".

השימוש בילדים בפרסומות הוא באמת לא חדש, אבל מה שקורה בשנים האחרונות זו מגיפה של שימוש בתרגיל "ילדים בתפקיד מבוגרים". הפרסומת העדכנית למיני כריות תלמה, שהוסרה מהמסך לאחרונה בשל התחושה שהיא מעודדת פדופיליה, אינה אלא עוד אחת משורה שלמה של פרסומות שמציבות את התינוק או הילד בתפקיד המתוכנן מבעוד מועד להיות אבסורדי - כדי להעביר מסר.

במקרה של מיני כריות תלמה מדובר בעוד סרטון בסדרה המאד מוצלחת "לא תאמין מה קורה בפנים". תלמה מחוייבת לספר לצרכן את הסיפור על "אין תוכו כברו" בעוד ועוד צורות מפתיעות, כגון מיקי בוגנים שיוצא מתוך ריצ'רץ' 'עורי' של בחורה שבילתה לילה עם ציון ברוך שמתוך עורו יוצא חנון מושלם ועוד ועוד סרטונים הבנויים סביב אותו מוטיב. התינוק שמדבר בקול של "ערס" ומצולם בין שתי דוגמניות עורגות אינו אלא פיצוח קריאטיבי נוסף של אותה קונספציה, כאשר ברור שהחידוש המוצרי שמציג כריות קטנות מהרגיל אינו דרמאטי דיו כעומד בפני עצמו, וזקוק לאמפליפיקציה פרסומית.

לצד פרסומות 'ילדים כמבוגרים' אלו אפשר לציין בנשימה אחת את נטוויזיון מאמינים בשירות שמראה ילדה "הורית" שמטפלת בהורים ילדותיים תלותיים בכל מה שקשור באינטרנט, את התינוקות על גלגלים של אוויאן שמתנהגים כמו חבורת רחוב שעושה ברייקדאנס/ היפהופ על גלגיליות וכמובן - את תינוקות האגיס שתמיד מתנהגים כמו חבורת מבוגרים בין אם מדובר במערב הפרוע או, במקרה של חיתולי היפהופ, מסיבה דקדנטית בוילה אליה מגיע סוג של 'ערס' בשם puff baby עמוס גורמטים ועוטה מעיל פרווה לבן, שפותח את הדלת בבשורה wassup mother lovers? וניגש ישר לעניינים בעמדת הדיג'יי.

לסיכום: בדיוק במקום שאנחנו מנסים לזעזע ולטלטל, צריך לבדוק שלא מדובר בטריק הכי ישן בספר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ישראל חברה משפחתית וילדים עובדים עליה (ל"ת)
    אנו שמרנים ומשעממים 11/06/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רונן 11/06/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    אם יוצא לכם בהפסקת הפרסומות לראות את התחלת הפרסומת של לאומי תשאלו את אחד מבני המשפחה שאיננו משוק הפרסום 'של מי הפרסומת'? באחריות אני אומר שהוא לא יידע, ובמקרה היותר טוב יחשוב שזו פרסומת של סלקום. וזאת אף על-פי שבחודש וחצי האחרון הפרסומת הוקרנה בלי הפסקה וללא הכרה בתקציבי עתק. היה פשוט עדיף לשים טקסט למשך 30 שניות, ואני אישית חושב שהזכירות הייתה גבוהה יותר. אבל הפרסומת הזאת עוד ניחא. מה יגידו אנשים מקאן על הפרסומת התמוהה לא מזמן של הארנק הדיגיטלי.
  • 6.
    שכחת משהו 10/06/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    של הבינתחומי, לא נולדים מנהיגים...ילדים בדמות מנהיגים. מגפה
  • 5.
    כלהפרסו 10/06/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
    כל הפרסומות של מקאן זה אותו הדבר. לוקחים קטע מדליק- ילדים, מדביקים לו קטע מדליק - שיר מתוק ומרגש, מביימים שיראה עכשווי - והופה - עוד גרוטסקה מבית טל רביב, יציאה ראוותנית חסרת נשמה ורעיון. כשראיתי את זה חשבתי שהילדים האלה מסכנים והמבוגרים שהגו אותם מסכנים אפילו יותר...
  • 4.
    טל 09/06/2013 13:07
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שאני רואה פרסומת של מקאן אני יודעת שזו פרסומת של מקאן. תמיד גרנדיוזי, תמיד ורוד מתקתק, לרוב לא עושה לי את זה. למעט כשיש הומור- הפרסומות ל YES טובות למרות שהן מנסות להחזיר מלחמה להוט שמה לעשות- הפיצוחים גאוניים הרבה יותר
  • 3.
    בצל 09/06/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    שימוש של ילדים בפרסומת הוא נושא מעניין בפני עצמו, אבל לאחרונה הוא כבר נמאס, זה חמוד וזה מתוק ומי לא נמס כשרואים ילדים קטנים בדמות מבוגרים אבל חלאס, לקריאטיב נגמרו כל הרעיונות המעולים ?! צאו לחופש ותחזרו עם מוזה חדשה הגיע הזמן לרענן את הפרסומות לאחרונה.
  • 2.
    יויו 09/06/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    הטריק האחד חוזר לככב
  • עוד קוקסינל שיוצא גבר בעילום שם (ל"ת)
    טל 09/06/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אוייש , תנוחי. (ל"ת)
    נחמן 09/06/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.63%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״