ניתוח קמפיין

טריק ישן: 'לאומי לעסקים קטנים' זה 'סלקום משפחה'

"הצירוף בין הפטנט של ילדים בתפקיד מבוגרים ושיר ישראלי סנטימנטאלי לא משאיר הרבה מקום לקונספציה הכן מעניינת של "חלום גדול של העסק הקטן"
עטרה בילר | (9)

בשורה התחתונה: לצד הפקה יפהפיה של ילדים מבצעים את השיר "מכתב לאחי", אנחנו מקבלים עוד קליפ של ילדים שמתנהגים כמבוגרים, בבליל של סרטונים שמשתמשים בדיוק באותו פטנט. כך שבו במקום שהפרסומת תצליח להפתיע, היא לא, והיא נישאת על כנפי הביצוע המוזיקאלי וחמידות השחקנים הקטנים בלבד.

בכל פעם שאני רואה את קמפיין לאומי לעסקים אני יודעת שאני רואה סרט סלקום משפחה. ואז אני נזכרת שזה קמפיין של בנק לאומי שמציע חסכון לילדים לטווח הרחוק, כמו קמפיין "לאומי פותח לי מחר חדש" שהראה ילדים שחולמים להיות וטרינר, איש רוח או עורך דין. ורק בסוף אני נזכרת שוב ושוב ושוב שמדובר באלגוריה בין עסקים קטנים לילדים קטנים. לאומי לעסקים קטנים.

"בלי לחלום לא נגיע לשום מקום" מחזיר אותי לנושא האמיתי של הקליפ ואז זה קורה לי שוב. אז נכון - מדובר בקליפ מוזיקאלי מהטובים שנראו בברייק הפרסומות, בעיקר בזכות השירה והמשחק של הילדים, אבל הצירוף בין פטנט שחוק של ילדים בתפקיד מבוגרים ושיר ישראלי סנטימנטאלי לא משאיר הרבה מקום לקונספציה הכן מעניינת של "חלום גדול של העסק הקטן".

השימוש בילדים בפרסומות הוא באמת לא חדש, אבל מה שקורה בשנים האחרונות זו מגיפה של שימוש בתרגיל "ילדים בתפקיד מבוגרים". הפרסומת העדכנית למיני כריות תלמה, שהוסרה מהמסך לאחרונה בשל התחושה שהיא מעודדת פדופיליה, אינה אלא עוד אחת משורה שלמה של פרסומות שמציבות את התינוק או הילד בתפקיד המתוכנן מבעוד מועד להיות אבסורדי - כדי להעביר מסר.

במקרה של מיני כריות תלמה מדובר בעוד סרטון בסדרה המאד מוצלחת "לא תאמין מה קורה בפנים". תלמה מחוייבת לספר לצרכן את הסיפור על "אין תוכו כברו" בעוד ועוד צורות מפתיעות, כגון מיקי בוגנים שיוצא מתוך ריצ'רץ' 'עורי' של בחורה שבילתה לילה עם ציון ברוך שמתוך עורו יוצא חנון מושלם ועוד ועוד סרטונים הבנויים סביב אותו מוטיב. התינוק שמדבר בקול של "ערס" ומצולם בין שתי דוגמניות עורגות אינו אלא פיצוח קריאטיבי נוסף של אותה קונספציה, כאשר ברור שהחידוש המוצרי שמציג כריות קטנות מהרגיל אינו דרמאטי דיו כעומד בפני עצמו, וזקוק לאמפליפיקציה פרסומית.

לצד פרסומות 'ילדים כמבוגרים' אלו אפשר לציין בנשימה אחת את נטוויזיון מאמינים בשירות שמראה ילדה "הורית" שמטפלת בהורים ילדותיים תלותיים בכל מה שקשור באינטרנט, את התינוקות על גלגלים של אוויאן שמתנהגים כמו חבורת רחוב שעושה ברייקדאנס/ היפהופ על גלגיליות וכמובן - את תינוקות האגיס שתמיד מתנהגים כמו חבורת מבוגרים בין אם מדובר במערב הפרוע או, במקרה של חיתולי היפהופ, מסיבה דקדנטית בוילה אליה מגיע סוג של 'ערס' בשם puff baby עמוס גורמטים ועוטה מעיל פרווה לבן, שפותח את הדלת בבשורה wassup mother lovers? וניגש ישר לעניינים בעמדת הדיג'יי.

לסיכום: בדיוק במקום שאנחנו מנסים לזעזע ולטלטל, צריך לבדוק שלא מדובר בטריק הכי ישן בספר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ישראל חברה משפחתית וילדים עובדים עליה (ל"ת)
    אנו שמרנים ומשעממים 11/06/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רונן 11/06/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    אם יוצא לכם בהפסקת הפרסומות לראות את התחלת הפרסומת של לאומי תשאלו את אחד מבני המשפחה שאיננו משוק הפרסום 'של מי הפרסומת'? באחריות אני אומר שהוא לא יידע, ובמקרה היותר טוב יחשוב שזו פרסומת של סלקום. וזאת אף על-פי שבחודש וחצי האחרון הפרסומת הוקרנה בלי הפסקה וללא הכרה בתקציבי עתק. היה פשוט עדיף לשים טקסט למשך 30 שניות, ואני אישית חושב שהזכירות הייתה גבוהה יותר. אבל הפרסומת הזאת עוד ניחא. מה יגידו אנשים מקאן על הפרסומת התמוהה לא מזמן של הארנק הדיגיטלי.
  • 6.
    שכחת משהו 10/06/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    של הבינתחומי, לא נולדים מנהיגים...ילדים בדמות מנהיגים. מגפה
  • 5.
    כלהפרסו 10/06/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
    כל הפרסומות של מקאן זה אותו הדבר. לוקחים קטע מדליק- ילדים, מדביקים לו קטע מדליק - שיר מתוק ומרגש, מביימים שיראה עכשווי - והופה - עוד גרוטסקה מבית טל רביב, יציאה ראוותנית חסרת נשמה ורעיון. כשראיתי את זה חשבתי שהילדים האלה מסכנים והמבוגרים שהגו אותם מסכנים אפילו יותר...
  • 4.
    טל 09/06/2013 13:07
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שאני רואה פרסומת של מקאן אני יודעת שזו פרסומת של מקאן. תמיד גרנדיוזי, תמיד ורוד מתקתק, לרוב לא עושה לי את זה. למעט כשיש הומור- הפרסומות ל YES טובות למרות שהן מנסות להחזיר מלחמה להוט שמה לעשות- הפיצוחים גאוניים הרבה יותר
  • 3.
    בצל 09/06/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    שימוש של ילדים בפרסומת הוא נושא מעניין בפני עצמו, אבל לאחרונה הוא כבר נמאס, זה חמוד וזה מתוק ומי לא נמס כשרואים ילדים קטנים בדמות מבוגרים אבל חלאס, לקריאטיב נגמרו כל הרעיונות המעולים ?! צאו לחופש ותחזרו עם מוזה חדשה הגיע הזמן לרענן את הפרסומות לאחרונה.
  • 2.
    יויו 09/06/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
    הטריק האחד חוזר לככב
  • עוד קוקסינל שיוצא גבר בעילום שם (ל"ת)
    טל 09/06/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אוייש , תנוחי. (ל"ת)
    נחמן 09/06/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.