ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

"ייפתח בשוק הדיור פער שיהיה בלתי ניתן לגישור - מה שקורה כעת זה קטסטרופה"

יו"ר קב' אלדר, עמיר שאלתיאל, בשיחה על שוק הדיור (ומחיר הדירות), לקראת 2 נתונים קריטיים שיוצגו השבוע
עמיר שאלתיאל, צילום: יח"צ, Gettyimages

דריכות גדולה מאוד נרשמת כעת בקרוב הציבור לקראת שני נתונים מהותיים מאוד לשוק הדיור שיפורסמו ביומיים הקרובים. האחד זה נתון מחירי הדירות שיפרסם מחר הלמ"ס (אחרי שהנתון בחודש הקודם הראה את הירידה החודשית החדה מזה עשור) והשני זה הנתון המתוקן והעדכני של מכירת הדירות החדשות מצד הלמ"ס שיפורסם ביום חמישי. כך או כך, ברור שבשוק הדיור ניכרת האטה של ממש וזאת ניתן לראות מהיקף נטילת המשכנתאות שהסתכם בינואר ב-4.4 מיליארד שקלים בלבד, ירידה של 10% לעומת הממוצע בשנת 2016 ובאופן כללי הנתון הנמוך מזה חודשים ארוכים (בנטרול חודש אוקטובר האחרון שהיה חודש רווי חגים).

בשיחה עם Bizportal התייחס עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר שמחזיקה באלדר שיווק, חברת שיווק הנדל"ן הגדולה בישראל (משווקת מעל 80 פרויקטים שונים), לסיטואציה כעת בשוק. "אני לא צריך את הלמ"ס בשביל שיספרו לי על מצב השוק. אני חי ונושם את השוק הזה. יש כרגע קיפאון והציבור מבולבל. בפועל הביקושים מצטברים, הם לא נעלמים, הם מצטברים. בישראל תופעת העדר היא מאוד חזקה, ועכשיו העדר הוא בהמתנה. עכשיו תראה, אני נפגש כל יום עם יזמים והם מספרים לי שהם מאטים את קצב היזמות שלהם והבניה לאור המצב. בקיצור הם בונים פחות. עכשיו תרשום מה שאני אומר לך - יפתח פה פער שיהיה בלתי ניתן לגישור. כשהשוק יחזור, והוא יחזור, זה יהיה המצב. פרויקטים שאמורים היו להיפתח נדחים, וזה אומר פחות מלאי עתידי, מה שקורה פה זה קטסטרופה". 
ומה לגבי המחירים? "היזמים לא בלחץ מההאטה הזו בשוק. הם אדישים. אין לי שום שינוי בפרויקטים שאני משווק, לא במחירון ולא במתווה ההנחות וההטבות. אף אחד לא מדבר בכלל על הורדת מחירים או לעשות הנחות, זה לא עומד על הפרק. אין פה מצב של הורדות ידיים בין השוק לבין יזמי הנדל"ן, כי כרגע ליזמים אין בכלל קרקעות להתמודד עליהן ולכן אין מקום לרוץ ולמכור יותר מהר כי אין לאותן יזמים את הדבר הבא להתמודד עליו. כחלון טועה בכך שהוא מטיל מיסים ובכך מרסן את הביקושים במקום לשחרר את צד הבניה. מה שהכי תוקע זה עניין הרישוי, כלומר המסלול לקבל היתר בניה. ובעניין הזה אין בכלל טיפול. בשורה התחתונה, לי זה ברור שבסופו של דבר כולם יירדו מהציבור במכה אחת. אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד".   
 

סיוט לנוטלי המשכנתאות - כך זינק מחיר הדירה מאז נכנס כחלון לתפקיד שר האוצר
 
ההאטה נמשכת: האוצר מציג ירידה של 5% ברכישות דירות בחודש ינואר


 

תגובות לכתבה(214):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 124.
    מי שמבין יודע שיהיה מרחץ דמים
    מממ 20/03/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה שאני הולך לכתוב בשורות הבאות ידוע ללא מעט אך משום מה אף אחד לא עוצר את הבועה. ארה"ב קרסה לחלוטין כשמכפיל המשכורות הממוצעות לרכישת דירה הגיע למאה ושתיים. לארה"ב יש גב כלכלי עצום וכל העולם אץ רץ לו לקנות דירות בארה"ב ושילוב של הביקוש הזה והדפסת כסף אדירה הן הסיבה שהכלכלה בארה"ב מראה סימנים של חזרה. אך היא רחוקה מאוד מאוד מלהיות שם. באר. דירה ממוצעת עולה מיליון וחצי והשכר בממוצע הוא פחות מעשרת אלפים שח. כך שהמכפיל הוא מאה וחמישים. אבל זה לא החישוב הנכון. המכפיל צריך להיות כנגד השכר החציוני כיון שבארץ השכר בממוצע רחוק מאוד מהחציוני. ואז מתחוורת תמונה עגומה הרבה יותר של מכפיל של שלוש מאות. דרך אגב גם מאה הוא מכפיל מאוד מסוכן. לווה ישראלי צריך להקדיש את כל משכורותו למשך כל חייו לשלם עבור קורת גג. משפחתו תחיה רק על מה שמרוויח בן או בת הזוג. לשניהם אסור לעולם להיות מובטלים, לחלות או להתגרש.. זה מצב בלתי נתפס.. משכנתא צריכה להיות מממומנת מרבע מהברוטו, לא יותר. המכפיל של משכורות לדירה ממוצעת צרילך להיות בין ששים לתשעים בכלכלה נורמלית . נבנתה כאן פצצה חמורה ואנחנו לא ארה"ב שמשקיעים ירוצו.
    סגור
  • 123.
    איזה חמוד אתה, הירידות רק התחילו
    משה 17/03/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    86000 דירות למכירה ביד 2 112000 דירות בבנייה משקיעים עוזבים את השוק ריבית ורובית על המשכנתא עולה על פי הלמס הירידות התחילו השאלה זה אם ירד אלא אם זה יהיה ירידה מתונה של 10 אחוז בשנה או מפולת כמו כמו בארהב/אירלנד/יוון ושות.........
    סגור
  • 122.
    הציבור לא מבולבל, הציבור סוף סוף החליט
    אריק 16/03/2017 10:43
    הגב לתגובה זו
    7 2
    - החליט לא לשלם מחיר מופקע. כגודל העליה כך גודל הפיצוץ, הצפי לחיתוך 50%. בהצלחה
    סגור
  • 50 לפחות! לא פחות מ70% ירידה
    99 אחוז 20/03/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    צפוי לפחות 100% ירידה בשוק הנדלן! כן!!! כן! לפחות! 120%! שכל הטייקונים האינטרסנטים החזירים המזכירים המתעללים יאכלו את המכנסיים! לפחות 500% ירידה בשוק הנדלן! כן!
    סגור
  • 121.
    ירידת מחירי הנדלן מעולה לכלכלה
    כלכלן 15/03/2017 19:34
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כולם כבר יודעים את זה, זה שאתה לא רוצה שהכלכלה תצמח, אז זו כבר בעיה אחרת.
    סגור
  • 120.
    קטסטרופה בשבילו בשבילנו זה מעולה!
    ענת 15/03/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    9 3
    פשוט ממשיכים לא לקנות! "העדר" החליט למרוד כי הרועה לא אמין בעיניו. ובכל מקרה אנחנו מעדיפים קבלנים סינים - כך שאתם מוזמנים לשבות!
    סגור
  • 119.
    בניה של 100 מטר עולה 300.000 ש"ח למה 3 מיליון ?
    שושו 15/03/2017 16:40
    הגב לתגובה זו
    12 3
    כנופיות של קבלנים וח"כ נוכלים "עוקצים" את הציבור המכונה "כבשים" עד שיגמר הכסף ואז אפשר להצניח את שוק הדיור
    סגור
  • כי הכול זה מיסים לממשלה וספסרות שלה בקרקעות (ל"ת)
    נתי 17/03/2017 21:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 118.
    "העדר "
    רמי 15/03/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    13 3
    לא יודע אם המחיר יעלה או ירד אבל אני באמת מקווה ש"העדר" לא יקנה מהפרוייקטים שקשורים אליך
    סגור
  • 117.
    מדלן ואתר רשות המיסים אומרים אחרת- בלחץ עמיר?
    איל 15/03/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    12 3
    בוא תשאר עם המחיר שלך והדירות שלך ואנחנו עם הכסף שלנו. בסוף תפסיד את התחתונים. אנחנו רק שכר דירה
    סגור
  • טען עוד
  • 116.
    קטסטרופה זה שלאנשים כמוך נותנים במה
    אורי 15/03/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אני בטוח שאתה לא העיפרון הכי חד בקלמר אלא פשוט נוכל מדופלם אתה תמשיך לקשקש ואנחנו נמשיך לא לקנות
    סגור
  • 115.
    לפי כמות התגובות (והקללות) עמיר פגע בכמה נקודות כואבות
    שמטוב 15/03/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    6 16
    לאילו שציפו לנפילת מחירים. אילו שציפו לנפילת מחירים מעוצבנים נורא כי קשה להם להתמודד עם הטיעונים של עמיר שאלתיאל, מרוב עצבים הם עברו לקללות.
    סגור
  • תגובה נכונה ואמיתית
    טובשם 15/03/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אף אחד מכל המגיבים, לא הגיב כל כך לעניין כמו ''שמטוב''. צודק בהחלט. הכעס של מחוסרי הדיור, לא יוריד מחירים. אבל העצירה הקוסמטית ע''י חנק של משכנתאות, רק יגביר את המחסור בפועל של דירות, ויקפיץ אחרי זה בבת אחת את השוק. ''כעס בחיק כסילים ינוח'' - אמר החכם מכל האדם.
    סגור
  • 114.
    לא נכון
    חגי 15/03/2017 12:45
    הגב לתגובה זו
    33 2
    כולם מדברים על ביקושים. בפועל, אין ביקושים למוצרים שאתם מוכרים היום במחיר שלהם. יש ביקוש לדירות זולות יותר, זה כן. כל הזמן מדברים על ביקושים כבושים - זה שקר. יש ביקוש לדירות, לא בכל מחיר. המוצר "דירה יקרה" אינו מבוקש כמו שאתה רואה במו עיניך. המוצר "דירה במחיר סביר" הוא כן משהו מבוקש. הקפיאו פרוייקטים עתידיים? מה עם מה שבבניה כרגע? גם הוא יוקפא? מדובר על מעל ל 112K יחידות. מה עם מחיר למשתכן? שם קבלנים ויזמים עדיין בונים, למרות שמרוויחים פחות. בשורה התחתונה הוא מדבר כאינטרסנט. השוק הולך אחורה כמה צעדים, כי מה לעשות, העדר מבין שהמחירים גבוהים מדי ולרובנו בכלל אין אפשרות לקנות במחירים של היום, גם אם נרצה. אין ביקוש למוצרים שאתם מוכרים ביוקר, יש ביקוש למוצרים שלכם כאשר הם יהיו במחיר של 30% פחות ממה שהם היום.
    סגור
  • 113.
    כל התערבות רק הורסת.
    לימבו 15/03/2017 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לבנות להציף את השוק להגדיל את ההיצע
    סגור
  • 112.
    משווק נדלן הוא מתווך כמו שמעצב שיער הוא ספר (ל"ת)
    רחמים נזרבייב 15/03/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 111.
    אם אין לחץ למה אתה פה פעמיים בשבוע
    אסף 15/03/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    28 2
    אינטרסנטים הביתה, ביזפורטל יותר כתבות מחקר עמוקות מאשר צהבת כזו בבקשה.
    סגור
  • 110.
    דמעות תנין
    אזרח הגון 15/03/2017 11:43
    הגב לתגובה זו
    27 2
    מניפולטור ואינטרסנט , לא מאמין למילה שלו .
    סגור
  • 109.
    דווקא נראה שאדוני כן בלחץ ממחירי הנדלן היורדים.
    ניב 15/03/2017 11:35
    הגב לתגובה זו
    19 2
    כיצד יכול לטעון שאינו בלחץ אם הוא מקרין את ההסטריה שלו על הרוכשים ורומז שיש לרכוש עכשיו ובמרבה במחיר
    סגור
  • 108.
    עמיר שאלתיאל היקר
    איציק 15/03/2017 11:26
    הגב לתגובה זו
    18 2
    אם אתה מודאג, אני רגוע. הכל לפי הספר...
    סגור
  • 107.
    האינטרסנטים
    עופר 15/03/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    21 2
    שמאים, מתווכים, קבלנים וכל מי שיש לו אינטרסט בשוק הדיור לא ישמח לספר שיש קפאון בשוק. למשל בחיפה, רואים שלטים רבים של משרדי תיווך שתלויים על דירות במשך חודשים ללא קונים. וגם ביד 2 רואים דירות להשכרה שלא מצליחים להשכיר.
    סגור
  • 106.
    שימו לב לכל מי שכותב חברות לא יבנו יותר
    מוטי 15/03/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    21 2
    חברות גדולות לא יכולות לעצור לשנייה את הפעילות שלהם. רוב החברות בנויות על מצב מתגלגל(משכורות הלוואות וכו). עצירת\האטה בנייה משמעותה פשיטת רגל.
    סגור
  • וטוב שעה אחת קודם, שיפשטו את הרגל מיד ועכשיו ושיבואו
    אריק 16/03/2017 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הסינים למלא את החסר.
    סגור
  • 105.
    כתבת פמפום
    איציק 15/03/2017 11:11
    הגב לתגובה זו
    17 1
    שלא יהיה ספק, הכתובת הייתה על הקיר בכל אחת בארבע השנים האחרונות. גם כשלפיד היה שר האוצר, כבר אז הייתה בועה, שרק הפכה לאמתנית יותר מדי שנה. כל מה שהפוליטיקאים ניסו לעשות, זה לדחות את הקץ של פיצוץ הבועה. כמובן, על חשבון עשרות או מאות אלפי זוגות צעירים. כי אצל פוליטיקאים יש התנהגות קבועה. אכול היום כי מחר נמות. כולם מקווים שהמבול יגיע רק אחרי המשמרת שלהם. אז המשמרת הגיע. צפו קריסה
    סגור
  • 104.
    אל תאמינו לסיפורים , המחירים יורדים וימשיכו לרדת
    משה - נדלניסית 15/03/2017 10:37
    הגב לתגובה זו
    24 2
    הקבלנים בלחץ היסטרי , ומנסים להראות כלפי חוץ שהכל בסדר, אבל יודעי דבר מספרים , שהמחירים בדרך למטה , בהתחלה בצורה מתונה ולאחר מכן בצורה מהירה ודרסטית . אחד שיודע ונמצא בתוך המערכת.
    סגור
  • מחירים לא יורדים
    אלעד 15/03/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    5 7
    תן הוכחה שמחירים יורדים. גוש וחלקה?
    סגור
  • כנס למדלן או ליד 2 (ל"ת)
    אדי 15/03/2017 15:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • ביד 2 כל אחד מפרסם את המחיר הכי גבוה ואז מוריד
    מינימום 20/03/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שמישהו קונה. צריך להיות ממש טיפש כדי לקחת משם "ראיות" לכך שמוכרים מורידים מחירים עם הזמן
    סגור
  • 103.
    משך מכירה של דירה בממוצע ארצי כ15.3 חודשים!! השוק מת!
    אדם 15/03/2017 09:34
    הגב לתגובה זו
    30 1
    זה מלמד שהשוק לא כבוש , לא קפוא אלא מת! ועומד לפני התרסקות. כל הפימפומים של האינטרסנטים לא יעזרו. לא ניתן להחזיק מחירים שהתנתקו מהערך הכלכלי לאורך זמן. ההתרסקות בלתי נמנעת!
    סגור
  • תבדוק בלוחות השבועיים, כול שבוע עיסקאות חדשות. (ל"ת)
    אמיר 15/03/2017 10:20
    הגב לתגובה זו
    2 17
    סגור
  • 102.
    יש ירידה בביקושים על ידי תושבי חוץ כתוצאה מהרגולציה
    חיים 15/03/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
    14 3
    כאשר יורים באויר לו משיגים שום מטרה.שר האוצר ללא עמוד שידרה וחסר הבנה עמוקה של שוק הנדל"ן
    סגור
  • 101.
    בוקר טוב
    איציק 15/03/2017 08:47
    הגב לתגובה זו
    8 3
    בוקר טוב חברים , להלן אירועי היום : 14:30 נתוני אינפלציה ארה״ב 18:30 מדד ישראל 20:00 ריבית ארה״ב 20:30 נאום ילן .
    סגור
  • בוקר טוב התחלת מוקדם, כחלון העלה את התעריף? (ל"ת)
    אמיר 15/03/2017 10:21
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 100.
    שוק הנדל"ן - המשך
    איציק 15/03/2017 08:43
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בבת אחת הביקוש לכרטיסים יורד בחזרה ל 300 אלף כרטיסים לשנה. חברות התעופה תקועות עם 400 אלף מקומות ומטוסים חדשים. החברות עדיין רגילות למכור כרטיס ממוצע ב 1000 דולר לכרטיס. הציבור שטס מתלונן על המחירים המנופחים ומצמצם את הרכישות ל 100 אלף. השוק בהיסטריה. מנכ"לי חברות התעופה מופיעים בכל כלי התקשורת וקוראים לציבור לחזור לטוס, המחירים של הכרטיסים לא יכולים לרדת. יש עלויות שיווק, דלק, משכורות לעובדים שעלו, יש מחסור במטוסים וטייסים וכו וכו. זה בדיוק המצב בענף הנדל"ן למגורים בארץ. אנחנו בדיוק בנקודה הזאת.
    סגור
  • 99.
    שוק הנדל"ן
    איציק 15/03/2017 08:42
    הגב לתגובה זו
    7 2
    נניח ויש לנו שוק מוגבל מסוים במדינה, נניח שוק הטיסות לחו"ל (פחות רלוונטי היום אבל בעבר). יש 1000 טיסות בשנה. 300 מקומות בממוצע במטוס כלומר כ 300 אלף כרטיסי טיסה לשנה זמינים לציבור לקניה. המדינה שולטת במכסת הטיסות ומגדילה בקצב של גידול האוכלוסייה בערך כ אחוז או שניים לשנה. ישנו מצב של שיווי משקל בשוק הטיסות וטסים בממוצע 270 אלף איש בשנה ומחיר כרטיס ממוצע כ 300$ תלוי ביעד. יום אחד קם שר אוצר חדש ומחליט לתת בחוק עוד 10 ימי חופש בתשלום לכל עובד אבל למימוש רק בטיסה לחו"ל. מה קורה מאותו רגע? פתאום עוד מאות אלפי ישראלים מעוניינים לטוס לחו"ל ורוכשים כרטיסים בהיסטריה. כל הכרטיסים לכל השנה נגמרים תוך חודש ומחיריהם מטפסים. 400 דולר, 500, 800, אלף דולר לכרטיס ממוצע. הממשלה מאשרת הגדלת נפח הטיסות, חברות התעופה מזמינות עוד מטוסים, פותחות עוד קוים, 350 אלף מקומות בשנה, 400 אלף. כל הכרטיסים נחטפים. נוצר שוק יד 2 של כרטיסים. אנשים שרכשו בזול מתחילים לספסר בכרטיסים שרכשו לפני כן. יום אחד לאחר כמה שנים משתנה ההחלטה, נניח התחלף שר האוצר. הוא מחליט לבטל את הטבת 10 ימי החופשה בתשלום לניצול בטיסה לחו"ל.
    סגור
  • 98.
    אתה לא מבין שנגמר הכסף הא? פשוט לא מבין. המחירים הגיעו
    א 15/03/2017 08:39
    הגב לתגובה זו
    21 2
    לרמה שלא מאפשרת עסקאות , אתה לא מבין או שאתה משחק אותה לא מבין ?
    סגור
  • 97.
    שיש יותר מדיי וויכוחים סימן שיהיו עליות
    אמיר 15/03/2017 02:28
    הגב לתגובה זו
    3 13
    במיוחד שהריבית 00000000000 ותשאר 0000000000000 עוד הרבה מאוד זמן!!!!! שלא נדבר על חוסר בניה ועליה מאנטישימיות בעולם .
    סגור
  • כמספר האפסים מספר העלאות הריבית בשנתיים הקרובות..
    ג'קי 15/03/2017 08:52
    הגב לתגובה זו
    9 2
    היום הריבית עולה שוב בארה"ב בדרך ליעד של 3% בתחילת 2009 (נאום יילן) מה שאומר שהיא 2% (לפחות) כאן ב2009 והנדלן קפוט. יש בנייה אבל גם בלי בנייה יש מספיק דירות. ואפרופו אנטישמיות יש ירידה של 42% בעלייה השנה יחסית לשנה שעברה. תחשוב על קלישאות אחרות ותחזור.
    סגור
  • 96.
    אשראי לייזמים/קבלנים מקבלים בריבית של 16%!
    אביב 15/03/2017 00:04
    הגב לתגובה זו
    14 2
    לכן בסופו של יום ייאלצו להתפשר על מחירי דירות חדשות. זה יגרום לירידה של דירות יד שנייה, בעיקר דירות ישנות בבנייה גרועה (שיכון), כי ההפרש בין חדשה חדשה לא יהיה משמעותי. מי שיכול להרשות לעצמו לגור אצל ההורים עוד מקסימום שנתיים, כדאי שיחכה.
    סגור
  • טעות. הם לא יאלצו להוריד מחירים הם יפסיקו לבנות
    שמטוב 15/03/2017 08:29
    הגב לתגובה זו
    2 8
    הם יפסיקו לבנות כי יהיה מסוכן לגביהם למכור במחירי הפסד. עסק בריא לא מוזיל מחירים אם זה מסכן את היציבות שלו. כל הטעות שלך נובעת מההנחה שהקבלנים מייקרים את הדירות ככי הם עובדים עם מירווחי רווח עצומים. האמת היא שאין להם מרווחי רווח עצומים (לפי ניחוש שלי המירווח שלהם לא יותר מ- 20 אחוז). לכן צימצום מחירי דירות באחוזים בודדים מסכן אותם בהתמוטטות. כדי לא להסתבך הם יצמצמו באופן דרסטי את הבניה ויתאימו את הבניה שלהם רק לציבור המצומצם שיכול לקנות דירות גם במחיר גבוה, לשאר האנשים אין להם מה להציע.
    סגור
  • הטעות היא שלך
    איציק 15/03/2017 10:15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    קבלן שכבר קנה קרקע איך לא יבנה? הלוואות לבנק עד הצואר. וקבלן שרוצה להיכנס לפרויקט חדש פשוט יציע פחות על הקרקע.
    סגור
  • שיש מחיר למשתכן, אין מכירה וקניה של קרקעות פרטיות
    תעורר 15/03/2017 11:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבלנים לא קונים ומוכרים קרקעות ... בעניין תמ"א 38, ראשי הערים עוצרים את היתרי הבניה ...
    סגור
  • 95.
    הוותיקים ביננו עוד זוכרים שגם חברות הסלולר לא הוזילוו
    גולן 14/03/2017 23:12
    הגב לתגובה זו
    12 4
    מחירים, גם כשכחלון הזהיר אותם במפורש שבקרוב יאבדו את הלקוחות לטובת שחקניות חדשות בשוק.
    סגור
  • 94.
    77#, שווה לקרא
    אמפסייז 14/03/2017 23:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדיר.
    סגור
  • 93.
    אוי ויי
    מוטי 14/03/2017 23:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עמירק'הלהכין מגבת, רצוי עם איכות ספיגה מעולה
    סגור
  • 92.
    אם הקבלנים לא היו לחוצים, הם היו בונים במקום להתראיין
    רן 14/03/2017 23:00
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אם הקבלנים לא היו לחוצים, הם היו מתעסקים בלבנות במקום להתראיין לתקשורת ולנסות להוכיח שהם לא פוחדים ושהמחירים לא ירדו. מי שמרוויח כסף לא מתעסק בלהתראיין, הוא עסוק בלהרוויח כסף
    סגור
  • 91.
    בלבולי מוח, הקבלנים יבנו כמו גדולים, אחרת הבנק יעקל להם
    שי 14/03/2017 22:57
    הגב לתגובה זו
    10 3
    בלבולי מוח, הקבלנים יבנו כמו גדולים, אחרת הבנק יעקל להם את האדמות, חשבונות וכו. בדיוק כפי שפעם הקבלנים בנו במחיר זול, גם בעתיק הם יעשו זאת, כל מי שאומר אחרת מונע מאינטרס אישי ומנסה לגמור לציבור לחשוב שלא תהיה ירידה. הקבלנים לא שולטים בזה בכלל, הם הם היו שולטים, מה שקרה בארה"ב מעולם לא היה קורה. בקיצור, הקבלנים משחקים משחק שהסוף ברור, הקבלנים יפסידו.
    סגור
  • 90.
    תכלס הוא צודק וכמות התגובות מראה שאכן יש ביקוש כבוש (ל"ת)
    עובדה פשוטה 14/03/2017 22:30
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 89.
    חצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי
    ישראלי 14/03/2017 21:43
    הגב לתגובה זו
    19 5
    חצי! מפחיד איזו ירידת מחירים הולכת לקרות בעשור הקרוב בת"א. משקיע שממשיך להחזיק דירה להשקעה בת"א בתשואה בדיחה צריך ללכת לטיפול פסיכולוגי. משוגע מי שמסתכן להפסיד מאות אלפי שקלים במקום להפטר מהנכס כמה שיותר מהר. חצי מהדירות יכולות להגיע לשוק. חצי!
    סגור
  • כנס למדלן נווה שאנן בתא ואז תחזור להודות שאתה סתום (ל"ת)
    המחירים שם טסים 14/03/2017 22:28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 88.
    היום בונים יותר מתמיד, דיי להפחדות! (ל"ת)
    משה 14/03/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
    21 3
    סגור
  • 87.
    סיבה לאופטימיות
    אלכס 14/03/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
    11 3
    שלא נתבלבל - הסיבה היא אחת ויחידה- ריבית והכל תלוי בה...
    סגור
  • 86.
    לך תמצא לעצמך חיים.
    איציק יה הומלס מסכן. 14/03/2017 21:24
    הגב לתגובה זו
    5 8
    הום לס משכנתא לס חיים לס.שכירות:יס יס יס. אוהל ? כנראה שיס יס יס.תרגיע שלא יקרה לך משהוא מתוך כל סערת הרגשות שאתה נמצא בא. תקנה דירה ותירגע.חבל עליך המחירים לא ירדו.
    סגור
  • 85.
    שקרן! ובכל מקרה- מחיר למשתכן יוודא המשך בניה בכל מצב :) (ל"ת)
    אנונימי 14/03/2017 21:19
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 84.
    לחוץ שמנסה להישמע לא לחוץ!!!
    אורי 14/03/2017 20:18
    הגב לתגובה זו
    21 3
    לחוץ שמנסה להישמע לא לחוץ!!!
    סגור
  • 83.
    עוד אחד שמדבר מפוזיציה
    עומר 14/03/2017 19:09
    הגב לתגובה זו
    13 3
    עדיין לא הפנמתם שניפחתם את המחירים לרמות שהציבור כבר לא יכול לעמוד בהם ? ולגבי התחלות הבניה... ידידי בדיוק מהסיבה הזאת יש את מחיר למשתכן ואת חברות הבנייה הזרות שיבצעו את העבודה במקומכם. כתבה של אינטרסנטים תאבי בצע
    סגור
  • 82.
    ירידת מחירי הנדלן מעולה לכלכלה
    כלכלן 14/03/2017 19:08
    הגב לתגובה זו
    20 3
    המון כספים ישתחררו ויתפנו, כל הכספים האלו יזרמו לשוק החופשי, לעסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים. כולם ירוויחו מירידת מחירי הנדלן, והצמיחה המיוחלת תגיע
    סגור
  • 81.
    וואו . כמעט כל התגובות פה זה אותו מגיב מתלהם
    אני 14/03/2017 18:55
    הגב לתגובה זו
    5 17
    למה לא מגבילים את כמות התגובות שבן אדם אחד יכול לכתוב? כמה טיפש יכול בן אדם להיות כדי להאמין שאם אף אחד לא יקנה דירה המחירים יצנחו וישארו נמוכים? אין מה לעשות ביקושי מתחברים זה לא קלישאה זו מציאות . אלא אם כן אנשים מתחייבים להשאר לגור אצל ההורים עד סוף חייהם בסוף כולם צריכים לגור איפה שהו. אז או שהם יקנו דירה או שהם ישארו דירה אצל משקיע שקנה את הדירה הזו . איפה הגיון ולא התחכמות מפגרת של הנה אף אחד לא יקנה והמחירים ירדו ב 99? תוך שבועיים.
    סגור
  • תקנה אח שלו, תקנה, תרוויח, עליי....
    רועי 15/03/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לקשקש פה לך תתמשכן, קנה, ותמכור ברווח עוד שנתיים ותפסיק לקשקש
    סגור
  • 80.
    כדי לא להראות ירידות מחיר הקבלנים נותנים הנחה
    סמי 14/03/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    23 7
    של 100-150 אלף שקל על המחירון. ככה כאילו אין ירידת מחיר, אבל תכלס יש ירידה של 5-10%. תסתכלו על שלטי חוצות ופרסומות. אבל - עמיר אומר שאין ומגלגל עיניים. עמיר - אתם הולכים לאכול אותה חזק אם לא תתעשתו ותתחילו לדבר אמת ולפעול כדי למכור, כלומר להודות בירידות, ולהוריד, אחרת ככל שהירידות יחריפו אתם תפלו יותר חזק, זו סכין נופלת, איש לא יגע בנדלן בהנחה שהירידות ימשיכו, ואתם תשארו רק עם חובות.
    סגור
  • 79.
    עמיר, ילד שלי
    ערן 14/03/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    19 2
    בתור יו"ר קבוצת אלדר אתה נשמע כמו ילד שסיים שלשום את האקדמיה למכירת חארטות בחנות למוצרי חשמל. עם כזאת רמה נמוכה של חרטטנות אני באמת לא יודע איך הגעת לתפקיד הזה. נ.ב תרגע קצת, אתה היסטרי....
    סגור
  • 78.
    אינטרסנט
    חיים 14/03/2017 18:28
    הגב לתגובה זו
    18 4
    אני לא מבין למה נותנים לאינטרסנטים להביע דעה. מישהו חשב שהוא יאמר משהו אחר ?!!. הדברים שלו שקופים. מי שצריך להביע דעה זה אלה אנשים אובייקטיבים. משום מה שה מרקר כל הזמן מראיין אינטרסנטים. למה ?. שותפים לאינטרס הזה ??. להמתין רבותי, להמתין. חוקי היצע וביקוש חייבים לעבוד. אם הקבלנים לא יבנו וימכרו, מאיפה ישלמו משכורות וחשבונות לספקים ?. לא ליפול לפח של אמיר שאלתיאל.
    סגור
  • גם כל המתלהמים פה שמקשקשים על פיצוץ בועה הם אינטרסנטים
    78.5 15/03/2017 07:24
    הגב לתגובה זו
    5 6
    לכל אחד יש איזשהוא אינטרס כאן. גם לאיציק ירון מתן וכו' שברור לפי סגנון הכתיבה שזה אותו מגיב מטעם קבוצת החרם בפייסבוק שמילא פה את כבר כמעט 80 תגובות. שאפו אבל הגיע הזמן למצוא לעצמך חיים.
    סגור
  • 77.
    ביקוש כבוש, ססמא שקרית חדשה, בנסיון נואש של הקבלנים
    עמיר 14/03/2017 18:26
    הגב לתגובה זו
    30 3
    למצוא עוד כמה פריירים שמוכנים להתאבד על קירות. אין שום ביקוש, כבוש או קצוץ או מלוח, אין. אי אפשר לשלם סכום של וילה בצרפת או ספרד עבור דירת 4 חדרים באשדוד. אי אפשר לשלם משכנתא של 5% ריבית כשהתשואה בקושי 3%. על זה הקבלנים לא מוכנים לומר מילה, והם לא יציינו שום עובדה שלא מסתדרת להם עם המכירות והרווח, הם ייצרו מציאות אלטרנטיבית וינסו למכור לנו אותה, כמו בכתבה הזו. והם בהיסטריה כי הם הבינו שהחגיגה נגמרה. מר עמיר, ללבוש חליפה, שעון מהודר וג'ל בשיער ולנהוג על רכב יוקרה לא עושה אותך אמין, חכם או מוכשר. הפוזה לא מזיזה כבר לאף אחד, להיפך, היא רק מחזקת את החשיבה של הציבור שאתם חבורת גזלנים שמתעשרים על חשבון אחרים. אם יש לך שכל אתה תוריד מחירים, אם אין לך אתה לא תוריד, תתקע, ותפסיד המון כסף. ואתה בהיסטריה, כולם רואים ושומעים.
    סגור
  • אז איפה אנשים יגורו? יותר אנשים-> יותר צורך בדירות
    דור 20/03/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגידול הממוצע בישראל הוא 2% בשנה. זה כמות מטורפת של אנשים! כל הזמן נולדים ילדים, זוגות מתחתנים, איפה יגורו כולם אם אף אחד לא יקנה דירות? לא יקנו עכשיו - יקנו אח"כ, כך או כך הביקוש קיים.
    סגור
  • 76.
    וזה שהמחירים עלו 100% זה בסדר עמיר? שאתה מתעשר על הגב
    בני 14/03/2017 18:18
    הגב לתגובה זו
    26 4
    של אחרים, שלוקחים שעבוד לכל החיים, זה טוב למשק הא? נשמע לי שאתה קצת בלחץ, לא נמאס לך ולחביריך למכור את השקר של חוסר בהיצע וביקוש כבוש? למכור את אותן ססמאות? אתה בעצמך כותב שהציבור עדר, וזה נכון, נדמה לי שהבנת שהעדר שינה את הכיוון, וזה שתגיד שבשטח המחירים לא זזים לא ישנה את העובדה שאתם לא מוכרים, ולא תמכרו ותפסידו את המכנסיים בקרוב, ואז תתחילו להוריד חזק. כמה זמן תחזיקו מעמד? נראה לך שאפשר לרמות את כולם כל הזמן? רימיתם כמה שנים טובות, די נגמר, תפנימו ותתחילו לעבוד, הציבור הבין את המשחק, והוא לא מוכן להפסיד יותר.
    סגור
  • 75.
    כמו במשבר הקודם, השינוי יגיע משוק היד 2, לא מהקבלנים
    דודו 14/03/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    19 3
    הקבלנים יכולים עכשיו לשבת 3 שנים ולא למכור דירות בהנחה. בסופו של דבר מחירי דירות יד 2 יתאימו את עצמם למציאות והקבלנים בסוף ייאלצו להתיישר.
    סגור
  • 74.
    חחחחחחחחח
    אמיר 14/03/2017 17:47
    הגב לתגובה זו
    12 4
    קשקוש...מישהו פה בלחץ,,, לא לקנות דירות בשום פנים ואופן..הגיע הזמן שתפנימו הבועה מתפוצצת
    סגור
  • 73.
    אז איפה הקונים- עובדה שבסוף כולם ירוצו לקנות (ל"ת)
    מביט מהצד 14/03/2017 17:15
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 72.
    ראש העין זה הקדימון
    היצע כבוש 14/03/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
    10 6
    ההיצע בכל הארץ הולך לקפוץ משמעותית... ודירות יעמדו ריקות, ראה מקרה ראש העין... המשקיעים ממש לא אדישים לבנק שמוריד את המשכנתא בכל חודש ולשכר הדירה שלא נכנס. מה לדעתך יקרה? מחירים יחתכו בחצי.... מי שלא מאמין שיחכה ויראה
    סגור
  • ההיצע לא הולך לגדול, כי מפסיקים לבנות אם יש האטה
    שמטוב 14/03/2017 21:59
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ההאטה לא משמעותית ליזמים הם ימכרו לאט יותר את מה שיש להם ולא יבנו יותר.
    סגור
  • 71.
    איציק וג׳קי, תגובה אחת לא מספיקה?
    עידן 14/03/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
    2 6
    יכול להיות שאמיר בעל אינטרס אבל השוק עבר מספיק טלטלות וחזר לעצמו בגדול אז חלאס עם נסיונות הנפחדה שלכם, בגלל אנשים כמוכם לא רכשנו ואכלנו אותה
    סגור
  • תרכוש חביבי
    איציק 14/03/2017 22:03
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אני אמרתי לך לא לרכוש? תקנה גם 4 דירות. מפרגן לך. רק שלם מס על הכנסות משכר דירה.
    סגור
  • 70.
    עדר -כשהולכים לכיוון עליית מחיר ,סליחה רצים סלי לחשוב..
    סיכום דברים.. 14/03/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
    20 5
    זה לא עדר,אבל כשתחילים לראות היפוך מגמה והתפכחות מדובר בסתם אנשים לא חכמים_עדר..נו לפי כמות התגבות היומיות ניתן לסכם את הדחף לעצור את המובן מאליו באופן אמיתי כי דירה זה לו עסקת קניות בסופר,ולא משנה הפסיכולוגיה לכאן ולכאן אנשים פשוט לא יכולים לקנות במחירים הללו,מצד שני מי שחי עד היום עם עניבה וחליפה מכופתרת בדרך לעוד עסקה עוד אחוז רווח עוד שכנוע עצמי כי אלו החיים האמיתיים בשבילו אני מקווה שחסך מספיק להיות סבלני בשנה וחצי הקרובות..
    סגור
  • אגב אנשים חכמים,תקרא מה אומרים היום אייל גבאי ויעל
    מתן 14/03/2017 16:50
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אינדורן על מגמת שוק הנדלן: "דירה זו אחת מההשקעות היותר בטוחות. לאורך השנים, עליית המחירים בשוק הדיור היתה די קבועה – 2%־3% בשנה, כמעט בכל עשור. יכול להיות שבדרך יש ירידות, אך זו המגמה בישראל. אנחנו מדינה שרזרבות הקרקע שלה לא גדולות והליכי הבינוי בה אינם פשוטים. זה לא שמחר יהיו אלפי דירות חדשות".
    סגור
  • 69.
    ואפרופו ביקוש כבוש....
    ירון 14/03/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    20 6
    אני מזהה כאן מישהו שבקרוב יתמחה בכרוב כבוש. אוי כמה אגו וכמו תמיד בשילוב עם טיפשות זה רע ומר. הסייקל הזה ידרדר את המחיר לתהומות שלא ניראו כאן.
    סגור
  • ביקוש כבוש או ביקוש משוחרר?
    ינטל 15/03/2017 02:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • מה ליחצן אוצר ולמלפפון כבוש? (ל"ת)
    מתן 14/03/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 68.
    אוי כמה טיפשות - מנכ"ל לענייני אתמול
    ירון 14/03/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    24 6
    עוד לא עידכנת את המחירון ? גם פה אתה רוצה להיות אחרון ? הנה עצה....לך לשווק את הקרקע הפנויה שנותרה לך...בעצם רוץ ! אולי עוד תצליח למכור משהו. ועוד המלצה...חיתול...דמעות זה עניין שמרטיב.
    סגור
  • מנכל תותח, קניתי דרכם דירה וקיבלתי כמה אלפי ש"ח הנחה
    מתן 14/03/2017 16:52
    הגב לתגובה זו
    4 11
    בנוסף למחיר פריסייל. והדירה? היא בינתיים כבר שווה 600000 ש"ח יותר. אני ממליץ לכול זוג צעיר שיש בידו סכום התחלתי לא לחכות כי ההמתנה עלולה להיות מאד כואבת.
    סגור
  • מתן! מתן!!!
    גלאי חזרזירים 14/03/2017 23:20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הגיע השעת האכלה, רק הפעם היא שלנו ואתה חלק מהתפריט.
    סגור
  • 67.
    קשקוש הדירה והפנסיה - המשך
    איציק 14/03/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    17 3
    בדיוק כמו שבין השנים 1998-2008, כאשר מחירי הנדל"ן ירדו ברציפות ריאלית ב 40%, הצעירים באותה תקופה חשבו שהדבר הכי מטומטם שיש זה לקנות נדל"ן. אבל השקעה בנדל"ן יכולה להיות השקעה סולידית, אם יודעים לנהלך אותה נכון, אם יודעים לרכוש בשפל, ואם עושים את ההשקעה עם מינוף מינימלי ביותר. השקעה במחירי שיא באמצעות מינוף מקסימלי, היא בשום מקרה לא יכולה להיות "סולידית"
    סגור
  • לאיציק שלא מתבלבל מעובדות, יש לי כנראה ניסיון של כמה
    אבנר 14/03/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    3 8
    עשרות שנים מעבר למה שיש לך, ולאורך כול השנים הירווחתי בעקביות מעליית נדלן בתוספת שכ"ד. לפעמים פחות, לפעמים יותר, אבל סבה"כ תשואה יפה ביותר. אז בבקשה אל תשקר לצעירים כי הם עלולים להשאר הומלסים בגלל טיפוסים כמוך.
    סגור
  • בכיף סבא
    איציק 14/03/2017 22:04
    הגב לתגובה זו
    7 2
    רק שלם מס
    סגור
  • הדיירים שלי משלמים...:) (ל"ת)
    סבא 15/03/2017 08:15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 66.
    קשקוש הדירה והפנסיה
    איציק 14/03/2017 16:00
    הגב לתגובה זו
    21 5
    מי בדיוק הגדיר את הנדל"ן כ"אפיק פנסיוני סולידי"? מי אמר שרכישה של נדל"ן באמצעות מינוף ספקולטיבי, נחשב למשהו "סולידי"? האם מישהו חושב שזה מעשה חכם לקחת הלוואות בשביל לקנות מניות בבורסה, כאשר הבורסה בשיא השיאים? ברור שלא. אז למה להגדיר הלוואות כ"סולידיות", כאשר הן מגיעות בשביל לרכוש קירות במחירי שיא הבועה? שיא הוא שיא ואחרי כל שיא, תמיד מגיע השפל. מי שמכיר את שוק הנדל"ן בישראל והעולם, יודע ומבין שהשוק תמיד מתנהג במחזוריות של גאות ושפל, במשך מאות שנים. שוק הנד"לן, הוא לא פחות מסוכן מאשר הבורסה, ולאמיתו של דבר, הוא הרבה יותר מסוכן מהבורסה, כי אנשים עלולים להתקע עם נכסים שלא יכולים למכור, ואם הלוואה שלא יכולים להחזיר, ועם נכסים שלא יכולים להשכיר. כל מי שמבין בעסקים ובאלטרנטיבות השקעה, יודע שהנדל"ן רחוק מלהיות "אפיק פנסיוני סולידי". למעשה, הנדל"ן הוא אחת ההשקעות הכי ספולטיביות שקיימות, הבעיה בנדל"ן היא שכל עליה וכל ירידה, נמשכת הרבה מאוד שנים, ואנשים צעירים שלא מכירים את המציאות, חושבים שאם הם רואים עליות במשך כמה שנים, אז זה ימשך לנצח.
    סגור
  • איציק מ 66
    אהרון 14/03/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    3 5
    איני יודע בין כמה מאות שנים אתה. אני פועל ע"פ המלצת רו"ח שעובד במדינת ישראל כ 60 שנה. בניתי הפנסיה שלי משנות השמונים של המאה הקודמת על בסיס הכנסה משכ"ד, כפי שעושים עצמאים בכל העולם, חבל שרק עכשיו אני מבין שצריך להעביר השקעות לחו"ל.
    סגור
  • אתה עושה את מה שצריך
    פנסיונר יקר. 14/03/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    2 3
    על תשים לב לאיציק הזה הבן אדם חולה נפש.לכל כתבה שיש על נדלן הוא מגיב עשרות פעמים.בכל האתרים שקימים!!!בזה מסתכמים החיים המשעמים שלו.כתיבת טוקבוקים ללא הפסקה.
    סגור
  • באמת חבל
    איציק 14/03/2017 17:11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    באמת חבל שרק עכשיו הבנת. דירה היא לא פנסיה ולא השקעה סולידית. זה מעולם לא הובטח לך. דיור זה מוצר צריכה בסיסי וצריך להיות נגיש לכלל הציבור. עשית הרבה כסף, שילמת מעט מדי מס, שא ברכה ובהצלחה. לא על חשבון הדור שלי יותר.
    סגור
  • איציק תזמין אוהל כי לא יבנו למענך דירות
    שמטוב 14/03/2017 22:05
    הגב לתגובה זו
    2 5
    רק קבלן טיפש ימכור לך בהפסד שלו כדי שתהיה מאושר. פשוט יפסיקו לבנות למי שאין לו כסף לקנות. יחתכו בחצי או 70 אחוז את כמות הבניה (יש עדיין אנשים שיכולים לקנות במחירים היום) אתה תגור באוהל כי לא יציעו לך למכירה כלום.
    סגור
  • 65.
    חבל לך על הזמן אמירוס
    איציק 14/03/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    18 4
    נגמר. הבלוף נחשף...
    סגור
  • 64.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    איציק 14/03/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    34 5
    לכל סרט יש התחלה אמצע וסוף שהסרט רץ הכל נראה וורוד ואפילו השמיים הם לא הגבול. אבל בסוף הסרט מבינים שמשפחה ישראלית ממוצעת לא באמת יכולה להרשות לעצמה דירה ב-1.6 מיליון, מכונית משפחתית חדשה ושתי חופשות שנתיות בחול. בסוף הסרט מבינים שלא הולכים למכולת עם עליית ערך על הנייר והבנקים מתחילים ללחוץ. בסוף הסרט המשקיעים החכמים עוזבים ראשונים את האולם ומשאירים את השאר להבין מאוחר מדי בעצם לא הגיוני שהם שילמו על דירת שיכון באשדוד יותר מאשר על נכס מקביל בברוקלין. ככה זה - בסרטים סופרמן יודע לעוף לנצח, במציאות הוא בסוף נופל על האף.
    סגור
  • אבל מנפיקים תגובה בתשלום פר שורה (ל"ת)
    אמיר 15/03/2017 10:24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 63.
    עבודה בעיניים
    ed 14/03/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    6 8
    חברים תבינו , מחירי הדיור יורדים לא בגלל גידול בהצע אלה בגלל ריביות הזויות של בנקים למשכנתאות. ומי אתם חושבים נתן להם יד חופשית לעלות את הריביות ללא שום הצדקה ? לא אחר אלה שר כחלון בכבודו ובעצמו כי ידע שלא יוכל להוריד את מחירי הדיור ללא העלאת הריביות .... מחירי הדיור עלו כעת עם החזר המטורף של החזר משכנתאות בצורה מאוד גבוהה . בקיצור .... הון ושלטון ... כמו שהיה ... ככה נשאר ואין שום דבר חדש תחת השמש ...
    סגור
  • 62.
    זוהי רק ההתחלה לה לה לה להההה (ל"ת)
    סופבועה 14/03/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 61.
    אמיר אתה צעיר
    איציק 14/03/2017 15:43
    הגב לתגובה זו
    19 3
    אנחנו בתחילת סייקל בענף הנדלן שעוצמתו טרם נראתה בישראל. אתה מצפה שהביקושים "יתפרצו" כמו לאחר המחאה החברתית. לא יקרה, חבר, התנאים שונים. אין כסף, המשכנתאות יתייקרו. גם אם תמשיך לפמפם את שקר המחסור - מה שהיה הוא לא שיהיה
    סגור
  • 60.
    מתנשא
    ג'קי 14/03/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
    17 4
    קורא לציבור "מבולבל" כאילו שהשמש זוראחת לו מהתחת והוא דיבר כבר עם אלוהים שהראה לו את העתיד ובעתיד זה ימשיך לעלות...הציבור לא מבולבל! הציבור מפוכח ושקול ומבין ששווה לחכות כעת. המחירים ימשיכו לרדת.
    סגור
  • 59.
    "ביקוש כבוש" זו הקלישאה התורנית
    ג'קי 14/03/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    20 3
    ביקוש כבוש קיים כאשר "מבזבזים" כסף בהמתנה לתופעה כלכלית שתוריד את המחירים ותחפה גם על ההמתנה. כעת זה שונה ההמתנה עצמה כדאית הנדלן צולל ב%1.2 בחודש כלומר על דירה ממוצעת חוסכים כל חודש 20K!! בהמתנה וזה שווה את שכ"ד שהוא בממוצע 3.5K....
    סגור
  • 58.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת לפסיכו-הרצה עם טיפש
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 14/03/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
    סגור
  • 57.
    נשמע לי כמו איש אמין ואובייקטיבי (ל"ת)
    gri 14/03/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 56.
    קישקוש בלבוש
    izak 14/03/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    21 3
    אדון אמיר לך תסדר את הגבות שלך יותר טוב ותפסיק לקשקש לנו במוח אתה וכל העמיתים שלך במקצוע לא יעזור לכם כלום כל הכתבות הם מפוברקות לא צריך להאמין לכל הכתבות איפה הקבלנים הם יכולים להגיד את האמת
    סגור
  • 55.
    הפחדות
    שימי 14/03/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
    15 4
    הדירות לקראת קריסת מחירים לא לשמוע לאינטרסנים שיחפשו עבודה אחרת אין קונים אין כסף לציבור
    סגור
  • 54.
    זה בסדר, תחנק עם המלאי שלך (ל"ת)
    רועי 14/03/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    21 4
    סגור
  • זה ממש לא המצב, אלדר יודעים לשווק הייטב פרוייקט מוצלח (ל"ת)
    אבנר 14/03/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 53.
    אתה טועה ומטעה ,יזמים וקבלנים ממונפים עד מעל הצוואר
    חיים ברו 14/03/2017 15:02
    הגב לתגובה זו
    24 4
    ,יש בישראל על כף היד מעט מאוד קבלנים שלא זקוקים למינוף 95% מהם ממונפים עד התחת ,לא לבנות או לא לפתח כמוהו לקחת סכין ולחתוך את האף ,יתרה מכך הבנקים באזשהוא שלב ידרשו את ההלוואות בחזרה ואז ורק אז אולי תבין את עומק הברוך שרובכם נמצאים בו
    סגור
  • 52.
    צריך להיות עיור
    דויד 14/03/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    22 4
    עזבו אתכם מכל כתבות וראיונות ועם פרוסורים לנדלן , אפשרה להעמיק בקריאה ולמידה על נדל"ן בישראל כרגע , אתרי מכירות של דירות הם ראי למצב הנדל"ן בישראל כרגע, צריך להיות עיור בכדי לא לראות שיש האטה כבר וזה רק יחמיר , קצת סבלנות למי שלא רוצה לזרוק את כספו בשביל דירה .
    סגור
  • 51.
    אתה עלוב ומדבר מתוך הפוזיציה שלך.
    חסרת דיור 14/03/2017 14:46
    הגב לתגובה זו
    19 4
    לציבור אין כסף חשבת על זה?! תחנקו עם הנדל"ן שלכם יזמים
    סגור
  • הוא לא עלוב
    איציק 14/03/2017 15:44
    הגב לתגובה זו
    17 3
    סך הכל בחור צעיר עם אמביציות ששכח אין ברכה בעסק שמנצל מצוקות של אחרים. הוא יתעורר מהסרט שלו בקרוב
    סגור
  • 50.
    המחיר לא ירד
    ננ 14/03/2017 14:35
    הגב לתגובה זו
    8 14
    אני מנסה לקנות דיקה יד שניה המוכרים לא בלחץ. לדעתי. אין מציאות מנסה כבר שנה לקנות והמחיר רק עלה בשנה האחורנה. נמאס מססמאות
    סגור
  • המחיר ירד בדצמבר ב1.2% זו עובדה חבר (ל"ת)
    ג'קי 14/03/2017 15:38
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • זו עובדה ? זה היה נתון מזוייף (ספרו את הדירות למשתכן)
    שמטוב 14/03/2017 22:09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כולה ירידה זערורית בחודש אחד ושאר החודשים עלית מחירים. עליית המחירים גדולה הרבה יותר כי המשכנתא התייקרה בעשרות אחוזים.
    סגור
  • הטעיה מכוונת
    עדיאל 14/03/2017 20:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ג'קי לא שיש לי מושג מה קורה ימים יגידו אבל כאשר הכניסו לנוסחה דירות של מחיר למשתכן שנמוכות ב20-30% ממחיר דירה מקבילה שלא במסגרת מחיר למשתכן ולא מפרסמים כמה אחוז מהדירות שנבדקו קשורות לעסקאות מחיר למשתכן אי אפשר לדעת אם הירידה היא אמיתית או שהממוצע ירד בגלל אותן דירות...
    סגור
  • אז תקנה מעובדה. (ל"ת)
    אבנר 14/03/2017 16:57
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • אתה שקרן
    ערן 14/03/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אני בחיפוש מעמיק כבר הרבה זמן לאחרונה כבר מוכרים חוזרים אליי במטרה לסגור , הם מבינים שלא יקבלו את המחיר הגבוה שהם רוצים. ישנם אפילו חלק שכבר הורידו מחיר . תעשו טלפונים , תבדקו המון באתרי מכירות ותראו שיש האטה וירידה קטנה וזה ימשיך אז אל תספר לי שקרים כאלו
    סגור
  • אתה שקרן
    ערן 14/03/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    12 3
    אני בחיפוש דירה המון זמן , הרבה מוכרים כבר מבינים שלא יצליחו לקבל את המחיר הגבוה שהם מחפשים , הרבה מהם כבר מוכנים לבוא ולדבר על הורדה , חלק מהם כבר הורידו מחיר ואני מדבר איתך על אזורים כמו רעננה , רמת השרון והרצליה .
    סגור
  • מחירי דירות
    חיים 14/03/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ירידת המחירים היא של 5 אחוז כך בכל עיסקה של דירה מקבלן שתמיד היה וגם בעיסקת יד שניה זה תמיד היה תמיד דורשים קצת יותר כדי להוריד 50 עד 100 אלף שח
    סגור
  • רואים שאתה לא ממש מנוסה בקניה קבלן. הדירות שאני קניתי
    אמיר 15/03/2017 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיקס פרייס ושום הטבות. רק דירות טובות באזור מוצלח!
    סגור
  • 49.
    במילים אחרות
    איציק 14/03/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    27 6
    מה שהוא אומר זה: "אמאלה מה קורה כאן? לאן נעלמו כל הקונים בבת אחת? אני בלחץ, אני בהיסטריה אבל אסור לי להראות את זה. הביקושים כבושים והקונים נערמים על הגדר"..... שתה מים קרים מר שאלתיאל ותפנים שמה שהיה הוא לא מה שיהיה.
    סגור
  • איציק היקר
    עדיאל 14/03/2017 20:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תן סיבות אמיתיות למה אתה חושב שהסיטואציה לא דומה לסיטואציה שהייתה לפני שנתיים לערך שהקונים המתינו למעמ אפס ושילמו יותר?
    סגור
  • קיפאון
    משה 14/03/2017 15:05
    הגב לתגובה זו
    1 13
    לאיציק נראה שאתה מקבל כסף מהאוצר כדי להגיב כאן לא רוצים לשמוע את השטוית שלך הקבלנים יבנו פחות הצעירים מחכים כי שומעים על הצעדים של כחלון בעלי הדירות לא מוכרים בזול והשכירות עולה ובעוד שנתיים שהכל יתפותץ המחירים יקפצו בבום כי באף מקום בעולם לא יורדים המחירים וגם כאן לא ירדו
    סגור
  • השוק מת
    איציק 14/03/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    12 2
    משה חבר יקר, נראה שמי שלא מפנים את המציאות החדשה זה אתה. לא תהיה קפיצה במחירים. המחירים יירדו כמו גם מחירי השכירות. אין מחסור ועל כך יעידו 1000 דירות ריקות בפסגות אפק בראש העין.
    סגור
  • נכון לכולם כבר יש דירה ולכן אף אחד לא יקנה יותר דירות
    איש 15/03/2017 07:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מכיוון שלכל האנשים בארץ כבר יש דירה שאותה הם לא יחליפו לעולם השוק מת סופית ולא יתחדש יותר . אז חבל לבנות דירות חדשות . אין ולא יהיה יותר ביקוש. ההוכחה זה כתבה טיפשית בערוץ 2 על אנשים שלא מצליחים להשכיר דירות בשכונה ללא כבישים בתי ספר גנים או תשתיות באופן כללי ועוד העירייה בלי בושה רוצה על הדירות הטלו ארנונה כאילו זה כפר שמריהו. באמת דוגמה שמוכיחה שיש עודף דירות בכל הארץ.
    סגור
  • יש גידול אוכלוסין בשיעור גבוה בישראל
    יוסי 16/03/2017 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן תמיד יקנו דירות. לפעמים יותר , לפעמים פחות. אבל יקנו
    סגור
  • הדירות מהכתבה אתמול ריקות כי אין שם תשתיות
    1 14/03/2017 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 2
    וכי הארנונה שם מופרעת. נדפק עוד שנה שיהיו תשתיות לא תמצא שום דירה ריקה. ם אתה חושב שהמציאות השתנתה ב 3 חודשים האחרונים אתה חי בסרט.
    סגור
  • נשמע כמו תגובה עלובה של יחצן. פשוט חוסר אחריות של כחלון
    אבנר 14/03/2017 14:42
    הגב לתגובה זו
    3 7
    לשתק כך את השוק, הקפיצה שתהיה אחכ תהיה ממש לא בריאה לאף אחד. כמו שאמרו, צריך לטפל בצד ההיצע ולא בביקוש, ובטח לא ע"י הטלת מיסוי דרקוני, בפרט כשהבנו שיש עודף גביה. שר אוצר שגורם למצב כזה במשק, שיוביך לזעזוע וקפיצה במחיר הוא פשוט אדם בלתי אחראי.
    סגור
  • 48.
    השוק תקוע. עוד שניה המחירים גם יתחילו לרדת
    יוסף 14/03/2017 13:45
    הגב לתגובה זו
    24 7
    אני מסכים עם הכותב רק בנקודה אחת. יש חוסר איזון קיצוני בין הקונים שזה הציבור הרחב, אנשים פרטיים כמונו עם כוח מוגבל לבין היזמים שלהם מקורות כספיים רבים יותר, יכולת עמידה גדולה יותר ויותר כוח במשא ומתן מולנו. אבל לנו נגמר הכסף וכל המשוואה הזו בדרך להשתנות כעת. לא לקנות דירות עכשיו!! מי שיחכה ירוויח
    סגור
  • הלו? המחירים כבר ירדו..... (ל"ת)
    ג'קי 14/03/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 47.
    חברים מס דירה3הרג את השוק.המשקיעים נעלמו. צלילת מחירים
    g 14/03/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    25 6
    בקרוב מאוד שתביא את הציבור לפאניקת מחירות בהפסד כמובן ותוביל לפשיטות רגל של קבלנים ובנקים שגם ימכרו בזול את הנכס מכונס נכסים.
    סגור
  • נעלמו לטובת קרוביהם
    עדיאל 14/03/2017 20:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המוח היהודי סיפק אינספור פתרונות לעקוף את החוק... "המכירות" המדוברות זה העברת זכויות בין בני משפחה ברוב המקרים...
    סגור
  • לא קונים דירה במחיר בועה
    איציק 14/03/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    7 3
    פשוט וקל
    סגור
  • מצוין! נדלן זאת לא השקעה בטוחה (ל"ת)
    סופבועה 14/03/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • מעניין שפורשי משרד האוצר דווקא טוענים שזו השקעה בטוחה (ל"ת)
    אבנר 14/03/2017 16:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 46.
    צודק חחלוטין,מרוב ראיונות ותגובות בעד והגד
    תגובה 9 14/03/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אנשים לא לשכח,לא מענשים פה או מהסים לשמוח בנפילת האחר,לרובנו קניית בית היא העסקה הכי גדולה נעשה בחיים,לכן אם ירדו המחירים גם ב30 50 אחוז,אף לא אחד ינסה לשמוח בנפילת האחר מלבד בשמחתו שלו..
    סגור
  • בגלל העדר שקנה המחירים עלו לכולם (ל"ת)
    סופבועה 14/03/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 45.
    האטה בשווק
    ראובן 14/03/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
    20 3
    הנל מעסיק עשרות משווקים באתרי הבניה כשיש עצירה במכירות יש עצירה בתזרים .הבנוי על עמלת מכירה מלחיץ ביותר את מנכל חברת השיווק
    סגור
  • 44.
    אין מחסור בדירות !זה לא קפאון, ולא בלבול זו התרסקות !
    אדם 14/03/2017 13:10
    הגב לתגובה זו
    37 3
    אין מחסור בדירות לא עלו מיליון עולים את הבלוף של המחסור אף אחד לא קונה. באף מקום בעולם עצירת פרויקטים לא מנעה פיצוץ בועה!!
    סגור
  • השאלה כמה מהדירות ראויות למגורים? כמה בלי ממ"ד?
    המוכיח 14/03/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 4
    וכמה יתרסקו בטיל הבא? את זה אתה לא מזכיר. בבקשה הבא נתונים בדוקים ולא המצאות.
    סגור
  • ממ"ד???
    משועשע 14/03/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    6 1
    משעשע ...כמה דירות אתה מכיר שנפגעו מטיל? כמה פעמים ממ"ד הציל חיים?(אני מכיר פעם אחת) אתה לא במדור הנכון! אתה מסוג האנשים שהכי אוהבים במשרדי שיווק של קבלנים- "בוא אדוני, בוא תקנה תוספת 80K לבית חכם-אתה חייב את זה!"
    סגור
  • 43.
    אין סוף לשקרים ולאינטרסנטים
    שי 14/03/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
    23 5
    לא להאמין מחירי הדיור התרסקו והבועה התפוצצה
    סגור
  • בסדר, אנחנו לא מאמינים לפרסומי האוצר ולא לקשקושי יחצניו (ל"ת)
    אבנר 14/03/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 42.
    קטסטרופה למי?
    מני 14/03/2017 13:07
    הגב לתגובה זו
    24 3
    אתה מתגעגע לעדר?
    סגור
  • 41.
    גם אני אדיש
    מואיז 14/03/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    20 5
    כשהביקוש יעלה, המחירים יזנקו וכשהביקוש קטן, אז אין מה לדבר על הורדת מחירים... כלכלה במיטבה
    סגור
  • 40.
    מעורר סלידה
    שחר 14/03/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
    43 3
    מר עמיר שאלתיאל. אינטרסנט חסר תקנה שהשומן נוזל לו מהשפתיים, חושב שאתם עדר פרות או עדר כבשים. כי בשבילו הזוגות הצעירים הם רק משאבה ומסחטת מזומנים כדי שיוכל לממן את דירות הפאר והיאכטות שלו. מר שאלתיאל אדיש לגמרי לעדר הפרות שמשתעבד למשכנתאות הזויות ל-30 שנה. אבל אנחנו למדנו להכיר אותם, את האינטרסנטים השמנים שרק רוצים עוד ועוד כסף מאיתנו הזוגות הצעירים. אנחנו מזהים אותם כבר מקילומטרים בדיוק כמו שהם ידעו לזהות במשך שנים את עדר הפרות (לטענתם) והשכילו לטרוף את החלשים שהתפתו להאמין שהשוק זז רק בכיוון אחד. אז מאיתנו אלייך מר שאלתיאל, נגב את השומן מהשפתיים ותתכונן לתקופת צנע. כי לנו נמאס לממן אותך ואת חבורתך.
    סגור
  • 39.
    שטחיות ברמות
    פיקדון בנקאי 14/03/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    14 2
    0 נתונים, 0 ניתוח כלכלי
    סגור
  • 38.
    הדובר שוכח דבר אחד - הקבלנים חיים על אשראי שצריך להחזיר
    יוד 14/03/2017 12:35
    הגב לתגובה זו
    39 3
    בסופו של דבר מועדי התשלום על האשראי מגיעים ואז הקבלנים יהיו חייבים לקבל מזומן כדי להחזיר אשראי. כבר היום יש הרבה מבצעים
    סגור
  • 37.
    הדבר היחיד שייפתח-
    מני נפתלי 14/03/2017 12:34
    הגב לתגובה זו
    14 3
    זה חור התחת של הקבלנים והאינטרסנטים. אני צולה פה מרשמלו לרגע הזה.
    סגור
  • 36.
    הכותב זרק הודעה היסטרית וגוף הכתבה שכח להסביר
    עמנואל מ 14/03/2017 12:33
    הגב לתגובה זו
    3 4
    קשקשנות לשמה, מכאן ועד ירידת מחירים הדרך ארוכה.
    סגור
  • 35.
    התרגלו למיליון שקל רווח על דירה
    מאיר פ 14/03/2017 12:30
    הגב לתגובה זו
    10 1
    בטח יש להם כסף לקבלנים, הבנק נותן אשראי ב-2% ריבית לשנה, לנו הבנק נותן מימון ב-13% ריבית... הקבלנים פשוט לא מוכנים להוריד מחיר, עד שבאה לפיד וכחלון התערבו בשוק ונתנו לבנקים והקבלנים רווחי עתק רוצים עכשיו להוריד מחיר
    סגור
  • 34.
    שמעתם??? הוא בעצמו קורא לכל הקונים "העדר". על שאר
    סרגיי 14/03/2017 12:19
    הגב לתגובה זו
    38 2
    תחשבו בעצמכם.
    סגור
  • אם אתה לא חושב שזה עדר, למה אתה מפמפם בהיסטריה בכול אתר
    אבנר 14/03/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נדלן ומנסה פסיכלוגיה בגרוש?
    סגור
  • עם ישראל באמת מתנהג כעדר, זו עובדה, תבדוק (ל"ת)
    יש ר א לי 14/03/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 33.
    אתם מראיינים יו"ר שיווק ומצפים לתשובה אמיתית ?!?!
    אבי 14/03/2017 12:17
    הגב לתגובה זו
    22 1
    אולי לשם שינוי תראיינו אנשים ללא אינטרס?1
    סגור
  • 32.
    הוא יודע הכל
    צבי 14/03/2017 12:16
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הכל ברור לו וידוע וזה רק בכיוון אחד . קצת צניעות והסתכלות רחבה יותר . יכול להיות שצודק אבל ...
    סגור
  • 31.
    מי יודע מה קורה לשוק לאחר נקודת מקסימום?
    אנונימי 14/03/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    28 1
    הוא צולל למטה! אם יש לכם דירה להשקעה, תתחילו לחשוב כמה הפסדים (ירידות ערך) אתם מוכנים לספוג לפני שתמכרו את ההשקעה.אל תדאגו, כל האינטרסנטים שמתראיינים ומנסים לשדר רוגע או צפי לעליות מחירים עושים את זה רק כדי שהם יוכלו לברוח מהשוק בשיא מבלי להפסיד דבר.כרגיל, מי שיספוג את הנזק יהיה המשקיע הפשוט שלא מבין שהמחירים הולכים לצלול.
    סגור
  • 30.
    לא תיבנו ולא תורידו מחיר תימחקו מהשוק יביאו סינים יבנו (ל"ת)
    הציבור לא בדריכות 14/03/2017 12:11
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • הסינים לא יבואו לפה, הם לא יבואו לפה כדי להפסיד. (ל"ת)
    שמטוב 14/03/2017 12:27
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • הגיעו פועלים סינים בעבר ויגיעו קבלנים סינים
    גלאי חזרזירים 15/03/2017 00:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהמשך.
    סגור
  • הם כבר באים (ל"ת)
    בוריס 14/03/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 29.
    המשפט האחרון מעיד על כוונת סתר.
    טל 14/03/2017 12:08
    הגב לתגובה זו
    17 1
    "אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד". הרי ברור שהאוכלוסיה העיקרית שיוקר מחירי הדיור משפיע עליה לרעה היא האוכלוסיה שאין לה דירה , לבעלי הדירות העלייה מעולה אותו הדבר גם לבנקים , למדיה , ליזמים שגוזרים , ולחברות השיווק שלעיתים עובדות על בסיס אחוזים , בקיצור כל מי שמתעסק בענף הנדל"ן העלייה במחירי הדירות משמעה ניפוח תלושי המשכורת , תשלומי מיסים גבוהים יותר וכן הלאה וכן הלאה . אז לבוא ולהגיד שקפיצה נוספת במחירים לא תעשה טוב לאף אחד ממש לא נכונה , ואל תנסה להכליל את עצמך בקבוצה הקטנה של מחוסרי הדיור , בשביל שאולי נקבל אותך לצד שלנו.
    סגור
  • 28.
    הפתרון: המדינה תהפוך ליזם בניה תזמין חברות מסין !
    א.נ 14/03/2017 12:07
    הגב לתגובה זו
    22 1
    המדינה תהפוך ליזם בנייה תקים גוף שתפקידו להזמין חברות מסין לתכנן הפרוייקטים . בפיקוח ישראלי .הקרקעות של המדינה אין רווחים וקומבינות של היזמים והקבלנים בישראל. עלות הבנייה הסינית תרד בחצי ומחירי הדירות ירדו ב40% תוך שנתיים ! זו לא אשלייה זו מציאות ! הקרקע של המדינה .היזם המדינה.הביצוע חברות בנייה מסין. המשווק והמוכר מדינת ישראל ואין פערי קומבינות .אין מתווכים קומבינטורים שמעלים המחירים וגוזרים קופונים עוקפים את כל בעלי העניין האינטרסנטים . המדינה היזם .הסינים בונים תוך אלפי יחידות דיור. ותושבי ישראל נהנים ממחיר מוזל .
    סגור
  • אהה... אה...
    משה 15/03/2017 00:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק מה שכחלון עושה...!
    סגור
  • הצעה רצינית אך אין לך ממשלה רצינית שתעשה זאת. (ל"ת)
    יש ר א לי 14/03/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 27.
    אנחנו בשיא ולפני ירידת מחירים
    גיא 14/03/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    32 4
    מספיק להביט בטבלאות של הלמ"ס ולראות שכמות הדירות בגמר בנייה כבר כמה שנים גבוהה הרבה יותר מריבוי האוכלוסייה. ההסבר העיקרי לעליית מחירי הדיור הוא הריבית הנמוכה. בנוסף יש מספר מחקרים שמראים שאחוז הבעלות על 2 דירות ויותר עלה מאוד ב- 10 השנים האחרונות. הרבה מהביקוש בשנים האחרונות נוצר עקב היעדר אלטרנטיבות להשקעה ותופעת עדר (אבא שוקל לקנות לבנו בן ה- 10 דירה). הריבית על המשכנתאות כבר עלתה באחוז בשנה האחרונה, ומספיק שהציפיות יהיו להמשך המגמה על מנת ש"משקיעים" (ספקולנטים יותר נכון) ישחררו לשוק כמות עצומה של דירות, ומחירי הדירות יהיו בירידה בהתאם. אני חוזר על זה שוב פעם - אין בעיה של היצע דירות!
    סגור
  • אתה בטוח? האיפה המצאת את הנתון בפתיח?
    יש ר א לי 14/03/2017 13:27
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מספיק להביט בטבלאות של הלמ"ס ולראות שכמות הדירות בגמר בנייה כבר כמה שנים גבוהה הרבה יותר מריבוי האוכלוסייה. היית רוצה, זה לא נכון.
    סגור
  • מקבל את הערתך - אבל עדיין הנתונים לא מצביעים על חסר
    גיא 14/03/2017 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במהלך השנים 2001-2015 כמות הדירות שנוספו תואמת בקירוב את העלייה בכמות משקי הבית (את הנתונים על המגזר הערבי קשה לנתח). בכל מקרה אין מחסור בדירות, ולראייה מספר הנפשות במשק בית נשאר קבוע ב- 15 השנה האחרונות (מחסור אמיתי בדירות היה בהכרח גורם לעלייה במספר זה). בכל מקרה במהלך העשור האחרון עקב עליית המחירים והבעיה בגיוס ההון הראשוני של זוגות צעירים, נכנסו במקומם משקיעים (בד"כ מקבוצת גיל גבוהה יותר), ואפשר לראות זאת בסקרים של הלמ"ס או מחקרים אחרים שנערכו. כעת הריבית על המשכנתאות כבר עלתה, ואם הציפייה תהייה להמשך עליית ריבית, נראה הרבה מהדירות האלה נכנסות לשוק, וירידת מחירים. האם יהיה מהלך אגרסיבי של ירידת מחירים או ירידה הדרגתית על פני מספר שנים? קטונתי מלנבא, אך ירידת מחירים תהיה גם תהיה בהנחה שכיוון הריבית כלפי מעלה בשנים הקרובות. כמובן שניתן להיכנס לניתוחים מעמיקים יותר, אך לא זה המקום לכך
    סגור
  • 26.
    תגובה רציונלית ולא אמוציונלית מרחשי הלב- הוא צודק!
    יש ר א לי 14/03/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    7 15
    רבותי הקוראים והמגיבים, תחשבו רגע לפני שתקישו את תגובתכם. יש גידול טבעי שצורך 50,000 יח"ד בשנה, תוסיפו מתגרשים שצורכים דירה נוספת (ויש הרבה כאלה) ועוד טיפ טיפה של עלייה, מול זה תראו מה כמות התחלות בנייה ובמיוחד סיומי בנייה ותראו אם הפער נסגר או גדל. אל תתרשמו ממספרי שיווק משום שיש בהם מגרשים שיקבלו היתר עוד כמה שנים, שרי שיכון קודמים, וגם הנוכחי וגם כחלון מנפנפים בנתון זה אך אינו רלוונטי. כל השיווקים הם רק במחיר למשתכן וגם שם אין הצלחה גדולה. הביקוש באמת לא נעלם, הוא מצטבר, זהו ביקוש כבוש שיתפרץ, כמו שהיה כשחיכו למע"מ אפס וברגע שהתייאשו מהגעתו העדר רץ לקנות והמחירים עלו. קבלנים באמת הפחיתו את הבנייה כי ממילא אין קרקעות שמשווקות לשוק החופשי ע"י רשות מקרקעי ישראל ובמצב זה כל בעל קרקע פרטית מעלה את מחיר הקרקע "כל ממזר בעל קרקע הוא מלך". רבותי, כחלון עושה טעות ענקית במדיניות שלו וזה יתפוצץ לכולנו בפנים. אני לא קבלן ולא יזם ולא משווק דירות ואפילו לא מתווך, אין לי אינטרס, אני מסתכל בעיניים פקוחות וחושש מהעתיד כי גם לי יש ילדים שיצטרכו דירה.
    סגור
  • מחירים בשמיים
    רציונלי לגמרי 15/03/2017 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירים בשמיים ובצורה רציונלית לגמרי אין לרוב הצעירים כסף ! ידוע שהמתגרשים חוזרים לגור עם ההורים
    סגור
  • תקנה מתוק ותמכור ברווח
    רועי 14/03/2017 15:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תרוויח, עליי
    סגור
  • תודה על העצה, אתה בטח מאלה שמחכים כבר 5 שנים שהמחירים
    יש ר א לי 14/03/2017 19:12
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ירדו, והם עלו בעשרות אחוזים. תמשיך לחכות חמודי, אולי המשיח יגיע, אלא שבינתיים הוא לא מגיע ואפילו לא מטלפן (תשמע את השיר, שים לב למילים ולא רק למנגינה, תרתי משמע)
    סגור
  • 25.
    אל תאמינו לשקרים
    רון 14/03/2017 12:00
    הגב לתגובה זו
    29 3
    לא קונים דירה במחיר בועה! המחירים בדרך למטה התוכן בכתבה ממומן!
    סגור
  • 24.
    ואז הזקנה התפצלה לשתיים... (ל"ת)
    יוסי בראון 14/03/2017 11:58
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 23.
    המדינה הפסיקה לשווק קרקעות לקבלנים וגורמת למחסור דירות.
    בן אהרון 14/03/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    3 17
    מי שסגר את הברז זה המדינה בניהול שר האוצר של ממשלת ישראל. הוא בכוונה יוצר מחסור בקרקעות לבנייה לכל השוק ומשווק קרקע רק לתוכנית זכאים. אז מה הפלא שהמחירים ימשיכו לעלות ???
    סגור
  • בן אהרון לא הבנת שהכיוון הוא למטה?? תמכור ומהר .... (ל"ת)
    יוסף 14/03/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 22.
    כתבת פמפום
    איציק 14/03/2017 11:55
    הגב לתגובה זו
    30 1
    האינטרסנטים הגיעו כבר לשלב שהם עושים צחוק מעצמם בכתבות האלה. הלחץ שהם משדרים במסווה של רוגע ודאגה לשוק שקוף ובולט. לטובתכם עדיף שתנמיכו פרופיל.
    סגור
  • 21.
    עכשיו אני מבין שהמחירים לא ירדו. לא מהכתבה ולא מהתגובות
    אבי 14/03/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    10 21
    דווקא מהלייקים לתגובות. כשכל הלייקים הם מאנשים שרוצים שהוא יוריד מחירים וחושבים שכחלון יצליח. כנראה שבאמת יש ביקושים עצורים מצד הקונים, ואין מנגד מוכרים לחוצים למכור.
    סגור
  • 20.
    לא יודע אני לא מאמין לו
    Lavironen 14/03/2017 11:49
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אבל אני לא חושב שנראה מפולת, יעשו הכל כדי שזה תהיה נחיתה רכה אם בכלל...., העניין הוא שמחיר ההון כשישתנו, הם אלה שיקבעו את הטון, מי שמשקיע בנדל״נ אמור לחשוב על טווח ארוך ארוך, כל אלה שעשו סיבוב זה זמני, זה מזל טוב אבל אי אפשר לתזמן שוק, מה שכן בטוח הו אשכשחושבים ארוך, צריך להבין לדעתי שמחיר ההון יהיה יקר יותר ויהיו וכבר יש אלטרנטיבות טובות יותר לכסף, מה שיוריד את הביקוש להשקעות בנדל״נ. כבר היום ניתן לקנות קרנות של 20/80 בתשואה של בין 4%ל 6% בשנה, כסף נזיל, תנודתיות נמוכה, בלי חוזים, בלי עו״ד, בלי מתווך בלי ברז מקולקל, בלי לגשת לעירייה ובלי בעיות אחרות. עם זאת מי שיקנה נדלנ בישראל לאורך זמן לא יפסיד, מבחינתי זה ודאי, אבל זו לא העסקה הכי טובה, לא הייתי קונה היו נדל״נ להשקעה.
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    תן קישור לקרן כזו 14/03/2017 17:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא ניתן לשלוט על העליות ולא על הירידות. בועות מתפוצצות! (ל"ת)
    אדם 14/03/2017 12:18
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • אתה צודק זו בועה , בועה שתודלקה בהעדר אלטרנטיבה
    Lavironen 14/03/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ובמחיר הון זול ברמה היסטורית, אבל זה יכול להיות מסוכן ״לפוצץ אותה״ זה גם לא טוב לרוב הציבור, שכן רוב המשפחות מחזיקות בדירה , לכן ככל ש״ימרחו״ את זה על פני זמן ארוך יותר, התנודתיות תיבלע, אין ספק שהאיום קיים, קיים ומדברים עליו, בפירוש זה תרחיש שיכול להתמממש, אבל יעשו הכל כדי שהוא לא יתממש.
    סגור
  • 19.
    עוד אינטרסנט
    eli 14/03/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    24 4
    אם לא ייקנו את הדירות שלכם במחיר הנוכחי אתם תורידו מחירים ותעשו מבצעים כמו גדולים, כי עסק בנוי על תזרים מזומנים. אל תעבדו עלינו, חלאס.
    סגור
  • 18.
    עוד טיפה לחץ ויצאו לו יהלומים מהתחת.. (ל"ת)
    גיא 14/03/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    23 4
    סגור
  • 17.
    עוד יזם שדואג לכיסו בלבד!
    ימית 14/03/2017 11:47
    הגב לתגובה זו
    20 7
    מדוע לא ניתן להוריד מחירים? הרי, לא מספיק שאתם לוקחים שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש + רווחים, על חשבוננו? חדל עם הגזל שלכם, יותר מדי יזמים - יותר מדי שכר והוצאות - מועמס עלינו הלקוחות, עוד מרצדס, עוד בית פרטי, עוד נסיעות לחול? תתחילו לקצץ בשואו שלכם - כבר לא עובד עלינו.....
    סגור
  • 16.
    הבחור צודק
    אבי 14/03/2017 11:47
    הגב לתגובה זו
    11 22
    יש אמת בדבריו והמחירים בדרך לעליה כי קבלנים לא בונים ואת זה אני יודע ממקור ראשון.אז תמשיכו לחכות להורדה במחיר שלא יגיע ואז תקנו ביוקר.
    סגור
  • תקנה אתה ותמכור ברווח
    רועי 14/03/2017 15:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עליי, תרוויח מתוק
    סגור
  • 15.
    קבלנים סינים ניפגשו עם רהמ=לבניה=מדוע הם גורשו=לחקור
    איתן תרחישים 14/03/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
    7 2
    וועדות חקירה כמות בעקב הפגנות עם=דור שיש לו בייצים= אל תגידו לא ידענו
    סגור
  • 14.
    בקיצור עוד בעל אינטרס
    ישראלי 14/03/2017 11:42
    הגב לתגובה זו
    19 3
    ואגב, כחלון כן מטבל בצד הבניה - על הותמ"לים, חברות קבלן זרות, עשרות אלפי פועלים זרים והסכמי גג שמעת? פשוט אבסורד איך אנשים חושבים שיאמינו להם בחצאי מילים. הארה נוספת, אנשים יושבים על הגדר למחיר למשתכן - המחירים שלכם כבר לא אטרקטיבים. אם אתם רוצים להצליח יותר, גשו למכרזי מחיר למשתכן - סגרו את הברז ליזמים נחיים על חשבון הצעירים חסרי הדיור
    סגור
  • 13.
    מה היא מטרת הפרסומת?
    הרצוג 14/03/2017 11:42
    הגב לתגובה זו
    21 2
    אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד". פה חשדתי שהכתבה ממומנת והוא בלחץ
    סגור
  • 12.
    דגש-הם לא מפרסמים-התחלות בניה=במתוון=הנתון הכי חשוב
    איתן תרחישים 14/03/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מחסור הדיור=מכוון=ומנומק=עי בובו השק-רם פלוס הנגיד הנימוק שנתנו-דאגה לעמידות הבנקים=לבנקי=לא לאזרח= יש מחסור מכוון של 40-50000 דירות הנתון הכי חשוב =התח הבניה לא מפורסם= יש תיאום בין השק-רם לקבלני ולבנקי-ולשירקהה-יבנו פחות המספרים להונאה של השלטון נגד דור שלם של צעירים בשנ 2011 התחלו הבניה היו-46800 דירות- בהוראה ההזויה-שלא לומר הונאה- הבניה ירדה=ירדה= בשנים 2012-2015 התחלות הבניה ירדו ל 43500 ד בממוצע זה מחייב וועדת חקירה= גם עיר היה מבין את גודל ההונאה אל תגידו לא ידענו=ראו הפוסט משנת 2012
    סגור
  • 11.
    כחלון הזה לא עושה כלום, כמו לפיד..
    חוץ מלבלבל את המוח 14/03/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    6 8
    כל מה שהוא עושה זה להבטיח הבטחות.מחיר למשתכן מחר 5000 דירות בשנה, זה אפילו לא כמות של חודש.מס דירה שלישית לא עבר וגם אם הוא ועבור בטח יהיה עם הסעיף של השכרה ארוכת תווך שבעצם מורידה את כל המשמעות שלו.אני לא רואה כאן אף חברה זרה שבונה, להפך פחות ופחות בניה כי המדינה לא משחררת קרקעות..
    סגור
  • חוק מס שבח של לפיד לא מוכרים דירות (ל"ת)
    לפיד רק נזק 14/03/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • לפיד ?
    בני 14/03/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
    11 6
    אתה וביבי לא נתתם ללפיד כל הזדמנות , כעבור שנה בתפקיד החלפתם אותו עם החרדים.
    סגור
  • האמת העירומה
    שלמה 14/03/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כמה שאתה צודק. לפיד היה הראשון שהיה מוכן לבטל מעמ העיקר להוריד את מחירי הדירות.באופן דרסטי! מישהוא פחד שהוא עוד יצליח ולכן דאג שהוא יוזז מתפקידו. כיום במקום הורדת המעמ שבגדול משמעותה היתה הנחה של כ 200 אלף שח , ניתנת למעשה במחיר למשתכן.
    סגור
  • אתה ובני-תידרשו מהמורה לחשבון את הכסף בחזרה
    T 14/03/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מגיבים ??????
    סגור
  • 10.
    חברים עידן חדש בפתח
    זה קרוב מתמיד 14/03/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    26 6
    אני קורא לכל מי ששוקל לרכוש דירה כרגע...להמתין!!! אנחנו בפני ירידה משמעותית של 20-35% תלוי באזורים. כל האינדיקטורים צועקים שהפיצוץ כבר קרה והנתונים לאט לאט מתחילים לצאת. המשקיעים שבפנים יכולים למשוך עוד כמה חודשים אבל בסופו של דבר ימכרו במחירי הפסד כדי לצמצם את הפסדי המשכנתא העתידית...דם ברחובות זה כלום לעומת מה שהולך לקרות פה...מי שיש לו מזומן יהיה המלך...תזכרו טוב טוב את הפוסט הזה!!
    סגור
  • 9.
    אם בקטסטרופה עסקינן אזיי עדיין לא הבנתם
    עדר.. 14/03/2017 11:36
    הגב לתגובה זו
    23 4
    שהיא לא התחילה,העדר שזה הציבור שמאכיל אותך ודואג לחליפתך ובכלל לזה שיראיינו אותך,הוא שאמור לשלם בסופו של דבר כל החיים על העיסקה שאתה משווק,כרגע במחירים הגבוהים שנוצרו ונבלמו,הוא לא מוכן לשלם נחיר שעוד חודשיים יהיה גבוה ב10 אחוז,ובעוד שנה ב40 אחוז,ולא מדובר פה במשחק ילדים מי חזק יותר,בסופו של יום גם מי שצריך דירה למגורים יחשוב עשרות פעמים האם להכנס לשוק במצב גסיסה בו רק עיוור יודע שהוא זורק את כספו ..
    סגור
  • רק למה כל יום מנסים לגרום לשינוי,כמו שהתאזרנו
    יפה אמרת.. 14/03/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בסבלנות 6 שנים כך גם היזמים והקבלנים צריכים להבין השינויים קורים וימשיכו לקרות ,בקצב של הציבור..אל תחפשו הצהרות כמו יאלה ירדו קצת בו נסתער,הפעם זה לתקופה ארוכה שבה חלקכם כבר לא רלוונטי..
    סגור
  • 8.
    רק מי שבתוך תחום הנדל"ן מבין את הכתבה.... (ל"ת)
    ירון 14/03/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    6 23
    סגור
  • התכוונת מבין את האינטרס של הכתבה?
    חני 15/03/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבלנים ויזמים שצריכים כסף יורידו מחירים.. זה ההגיון. עכשיו איזה קבלן או יזם לא צריך לשלם את עלויות הבנייה?
    סגור
  • 7.
    עוד מישהו מטעם.זה לא יעזור הכיוון מטה.
    אזרח 14/03/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    33 4
    כאשר עיקר השוק יעבור לדירות יד שניה.והמשקיעים פחות קונים אלא מחפשים להיפטר.ומשקיעים זרים כבר מבינים שזה לא מקום להשקעה אלא שוק של מוכרים.גם הקבלנים יישרו קו ויורידו מחירים. שלחו אותך להציל את המצב.
    סגור
  • היזמים לא יוכלו לא למכור כי הם יקרסו
    אחד שמבין 14/03/2017 12:00
    הגב לתגובה זו
    15 2
    ההוצאות החודשיות של היזמים הם אדירים. אם המצב הזה ימשך עוד חצי שנה כולם יורידו את המחירים רק כדי לשרוד, וכל השאר זה בלבולי מוח שנובעים מלחץ אדיר של תזרימי מזומנים.
    סגור
  • ובמצב זה הם יפסיקו לבנות, ומה יקרה לדעתך?
    יש ר א לי 14/03/2017 19:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ההיצע יקטן ושוב כעבור תקופה קצרה המחירים יעלו.
    סגור
  • תמיד יבנו.הם מחזיקים ציוד ואנשים על בסיס קבוע.
    אזרח 15/03/2017 00:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ורוצים פרנסה. סיפורי סבתא שיפסיקו לבנות מיוזמתם.יפסיקו רק אחרי פשיטת רגל.
    סגור
  • 6.
    דירה
    דירה 14/03/2017 11:29
    הגב לתגובה זו
    33 5
    זוכרים מה כתבתי לפני כמה ימים כל המנכלים כל הקבלנים כל השמאים בקיצר כל אנשי האינטרס לעליית מחירים אומרים אותו דבר והפעם הוא אומר: לי זה ברור שבסופו של דבר כולם יירדו מהציבור במכה אחת. אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד". ושוב הוא לא מבין ולא מפנים כמו כל קודמיו... משכנתא עם ריבית גבוהה לא חסר דירות למכירה יש תנופה ענקית של בניה בארץ והפעם אני אכתוב עבורן שוב.... נגמר הכסף והציבור לא מטומטם ולכן הוא לא ישלם עד "למפץ הגדול"..ושוב לא יעזור לכם..יש כבר חור בבועה וגם הילד מהולנד לא יעזור עם אצבע בסכר... וכולם יבכו כמו "הילד הבוכה"... ונכון הגיע הזמן של "הילד המשתין" מבלגיה לא קונים דירות עכשו נקודה.
    סגור
  • 5.
    מאיטים את הבניה בכוונה? חשבתי שקוראים להם "בוני הארץ" (ל"ת)
    עלובים 14/03/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • למה להם למכור בהפסד ?
    שמטוב 14/03/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    5 7
    הטענה שהם מרוויחים המון היא שיקרית. יש מירווח רווח קבועים כאשר העליות הן בעלויות של הבניה. (נניח 20 רווח נטו לקבלנים). הפיטפוטים שלך של השר משה כשלון יוצרים ציפיה אצל קונים פנטזיונרים שהקבלנים יורידו את המחירים יותר מהרווח שלהם, רק שזה לא יקרה, הם יעדיפו לא לבנות כלום ולא למכור כלום.
    סגור
  • הקבלנים היהירים בקרוב יתחננו לממשלה לעצור את המאמצים
    ברץ 14/03/2017 14:12
    הגב לתגובה זו
    7 3
    להורדת המחירים, בטענה שהם קורסים כלכלית. לא פלא, במקום להוריד 10% במחיר ולמכור עם רווח קטן או בלי רווח, הם מושכים זמן ויתקעו עם סחורה. בסוף ימכרו ב 30% הנחה ויפשטו רגל.
    סגור
  • מי שעוצר את השוק זה הממשלה שלא משווקת קרקעות לקבלנים.
    בן אהרון 14/03/2017 11:51
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אין התחלות בנייה חדשות כי אין קרקע חדשה לבנייה.
    סגור
  • תפסיק.. בבאר שבע בונים ב 5 שכונות ביחד
    רועי 14/03/2017 15:05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    איפה אין קרקע חדשה? 360 מעלות רק חול, בונים פה ים. המחירים בבאר שבע עומדים להתרסק
    סגור
  • 4.
    לצערי הוא צודק! כחלון תעשה לכולנו טובה...
    אבי 14/03/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    8 34
    ותתפטר. הפטנטים שאתה ממציא לא מייצרים עוד דירות! בטח לא לשכירות ולצערי גם לא לרכישה. ככל שהזמן עובר הנזקים יותר משמעותיים. היו צריכים לעשות פה צעדי חירום! להביא מלא קראווילות ולהציב בשטחים לא מעובדים במושבים. כצעד חירום ל-5 שנים תמורת דמי שכירות למנהל. להעביר חוק שבונים 50 א יח' דיור ללא היתר ושההיתר יתקבל תוך כדי בניה, להביא חברות בניה זרות... העיקר לעשות משהו!! ולא רק דיבורים והגרלות ודירות על הנייר. אתה רק מושך זמן.
    סגור
  • בינתיים כחלון מצליח (ל"ת)
    eli 14/03/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    21 4
    סגור
  • מה מצייח? לייצר רעש תקשורתי בלתי פוסק ונזקים בלי סוף? (ל"ת)
    שרי 14/03/2017 14:55
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 3.
    אחחח שאלתיאל ..אתה תוריד מחירים כי אם לא הבנק ייקח לך
    שואל ומתעניין 14/03/2017 11:26
    הגב לתגובה זו
    34 4
    את כל מה שיש לך. אף אחד לא יחזור לקנות במחירים המופקעים כי פשוט אין כסף ואנשים כבר לא קונים את ההסברים השיקריים..
    סגור
  • 2.
    ממתי רונלדו מבין בנדל"ן??? שיחזור לכדורגל. (ל"ת)
    דורון מחולון 14/03/2017 11:26
    הגב לתגובה זו
    25 3
    סגור
  • 1.
    קשקוש מוחלט
    איציק 14/03/2017 11:22
    הגב לתגובה זו
    51 4
    שוב הוא מנגן על שקר המחסור. אם יש כזה מחסור איפה גרים כל אותם אנשים שלא קונים? למה מחירי השכירות לא עלו כל כך כמו מחירי הדירות? למה יש לקבלנים מלאי עצום של דירות לא מכורות? למה הוא משדר לחץ?
    סגור