22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

"ייפתח בשוק הדיור פער שיהיה בלתי ניתן לגישור - מה שקורה כעת זה קטסטרופה"

יו"ר קב' אלדר, עמיר שאלתיאל, בשיחה על שוק הדיור (ומחיר הדירות), לקראת 2 נתונים קריטיים שיוצגו השבוע
 |  214
מחירי הדירות
Share

דריכות גדולה מאוד נרשמת כעת בקרוב הציבור לקראת שני נתונים מהותיים מאוד לשוק הדיור שיפורסמו ביומיים הקרובים. האחד זה נתון מחירי הדירות שיפרסם מחר הלמ"ס (אחרי שהנתון בחודש הקודם הראה את הירידה החודשית החדה מזה עשור) והשני זה הנתון המתוקן והעדכני של מכירת הדירות החדשות מצד הלמ"ס שיפורסם ביום חמישי. כך או כך, ברור שבשוק הדיור ניכרת האטה של ממש וזאת ניתן לראות מהיקף נטילת המשכנתאות שהסתכם בינואר ב-4.4 מיליארד שקלים בלבד, ירידה של 10% לעומת הממוצע בשנת 2016 ובאופן כללי הנתון הנמוך מזה חודשים ארוכים (בנטרול חודש אוקטובר האחרון שהיה חודש רווי חגים).

בשיחה עם Bizportal התייחס עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר שמחזיקה באלדר שיווק, חברת שיווק הנדל"ן הגדולה בישראל (משווקת מעל 80 פרויקטים שונים), לסיטואציה כעת בשוק. "אני לא צריך את הלמ"ס בשביל שיספרו לי על מצב השוק. אני חי ונושם את השוק הזה. יש כרגע קיפאון והציבור מבולבל. בפועל הביקושים מצטברים, הם לא נעלמים, הם מצטברים. בישראל תופעת העדר היא מאוד חזקה, ועכשיו העדר הוא בהמתנה. עכשיו תראה, אני נפגש כל יום עם יזמים והם מספרים לי שהם מאטים את קצב היזמות שלהם והבניה לאור המצב. בקיצור הם בונים פחות. עכשיו תרשום מה שאני אומר לך - יפתח פה פער שיהיה בלתי ניתן לגישור. כשהשוק יחזור, והוא יחזור, זה יהיה המצב. פרויקטים שאמורים היו להיפתח נדחים, וזה אומר פחות מלאי עתידי, מה שקורה פה זה קטסטרופה". 

ומה לגבי המחירים? "היזמים לא בלחץ מההאטה הזו בשוק. הם אדישים. אין לי שום שינוי בפרויקטים שאני משווק, לא במחירון ולא במתווה ההנחות וההטבות. אף אחד לא מדבר בכלל על הורדת מחירים או לעשות הנחות, זה לא עומד על הפרק. אין פה מצב של הורדות ידיים בין השוק לבין יזמי הנדל"ן, כי כרגע ליזמים אין בכלל קרקעות להתמודד עליהן ולכן אין מקום לרוץ ולמכור יותר מהר כי אין לאותן יזמים את הדבר הבא להתמודד עליו. כחלון טועה בכך שהוא מטיל מיסים ובכך מרסן את הביקושים במקום לשחרר את צד הבניה. מה שהכי תוקע זה עניין הרישוי, כלומר המסלול לקבל היתר בניה. ובעניין הזה אין בכלל טיפול. בשורה התחתונה, לי זה ברור שבסופו של דבר כולם יירדו מהציבור במכה אחת. אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד".   
 


סיוט לנוטלי המשכנתאות - כך זינק מחיר הדירה מאז נכנס כחלון לתפקיד שר האוצר
 
ההאטה נמשכת: האוצר מציג ירידה של 5% ברכישות דירות בחודש ינואר

ירידה במחירי הדירות? הנה מה שחושבים בבנק ישראל


 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

214 תגובות ב-124 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
124 מממ 20/03/2017 17:12 מי שמבין יודע שיהיה מרחץ דמים
מה שאני הולך לכתוב בשורות הבאות ידוע ללא מעט אך משום מה אף אחד לא עוצר את הבועה. ארה"ב קרסה לחלוטין כשמכפיל המשכורות הממוצעות לרכישת דירה הגיע למאה ושתיים. לארה"ב יש גב כלכלי עצום וכל העולם אץ רץ לו לקנות דירות בארה"ב ושילוב של הביקוש הזה והדפסת כסף אדירה הן הסיבה שהכלכלה בארה"ב מראה סימנים של חזרה. אך היא רחוקה מאוד מאוד מלהיות שם. באר. דירה ממוצעת עולה מיליון וחצי והשכר בממוצע הוא פחות מעשרת אלפים שח. כך שהמכפיל הוא מאה וחמישים. אבל זה לא החישוב הנכון. המכפיל צריך להיות כנגד השכר החציוני כיון שבארץ השכר בממוצע רחוק מאוד מהחציוני. ואז מתחוורת תמונה עגומה הרבה יותר של מכפיל של שלוש מאות. דרך אגב גם מאה הוא מכפיל מאוד מסוכן. לווה ישראלי צריך להקדיש את כל משכורותו למשך כל חייו לשלם עבור קורת גג. משפחתו תחיה רק על מה שמרוויח בן או בת הזוג. לשניהם אסור לעולם להיות מובטלים, לחלות או להתגרש.. זה מצב בלתי נתפס.. משכנתא צריכה להיות מממומנת מרבע מהברוטו, לא יותר. המכפיל של משכורות לדירה ממוצעת צרילך להיות בין ששים לתשעים בכלכלה נורמלית . נבנתה כאן פצצה חמורה ואנחנו לא ארה"ב שמשקיעים ירוצו.
123 משה 17/03/2017 13:15 איזה חמוד אתה, הירידות רק התחילו
86000 דירות למכירה ביד 2 112000 דירות בבנייה משקיעים עוזבים את השוק ריבית ורובית על המשכנתא עולה על פי הלמס הירידות התחילו השאלה זה אם ירד אלא אם זה יהיה ירידה מתונה של 10 אחוז בשנה או מפולת כמו כמו בארהב/אירלנד/יוון ושות.........
122 אריק 16/03/2017 10:43 הציבור לא מבולבל, הציבור סוף סוף החליט
- החליט לא לשלם מחיר מופקע. כגודל העליה כך גודל הפיצוץ, הצפי לחיתוך 50%. בהצלחה
99 אחוז 20/03/2017 16:04 50 לפחות! לא פחות מ70% ירידה
צפוי לפחות 100% ירידה בשוק הנדלן! כן!!! כן! לפחות! 120%! שכל הטייקונים האינטרסנטים החזירים המזכירים המתעללים יאכלו את המכנסיים! לפחות 500% ירידה בשוק הנדלן! כן!
121 כלכלן 15/03/2017 19:34 ירידת מחירי הנדלן מעולה לכלכלה
כולם כבר יודעים את זה, זה שאתה לא רוצה שהכלכלה תצמח, אז זו כבר בעיה אחרת.
120 ענת 15/03/2017 16:41 קטסטרופה בשבילו בשבילנו זה מעולה!
פשוט ממשיכים לא לקנות! "העדר" החליט למרוד כי הרועה לא אמין בעיניו. ובכל מקרה אנחנו מעדיפים קבלנים סינים - כך שאתם מוזמנים לשבות!
119 שושו 15/03/2017 16:40 בניה של 100 מטר עולה 300.000 ש"ח למה 3 מיליון ?
כנופיות של קבלנים וח"כ נוכלים "עוקצים" את הציבור המכונה "כבשים" עד שיגמר הכסף ואז אפשר להצניח את שוק הדיור
נתי 17/03/2017 21:36 כי הכול זה מיסים לממשלה וספסרות שלה בקרקעות (ל"ת)
118 רמי 15/03/2017 14:36 "העדר "
לא יודע אם המחיר יעלה או ירד אבל אני באמת מקווה ש"העדר" לא יקנה מהפרוייקטים שקשורים אליך
117 איל 15/03/2017 13:55 מדלן ואתר רשות המיסים אומרים אחרת- בלחץ עמיר?
בוא תשאר עם המחיר שלך והדירות שלך ואנחנו עם הכסף שלנו. בסוף תפסיד את התחתונים. אנחנו רק שכר דירה
116 אורי 15/03/2017 13:33 קטסטרופה זה שלאנשים כמוך נותנים במה
אני בטוח שאתה לא העיפרון הכי חד בקלמר אלא פשוט נוכל מדופלם אתה תמשיך לקשקש ואנחנו נמשיך לא לקנות
115 שמטוב 15/03/2017 13:01 לפי כמות התגובות (והקללות) עמיר פגע בכמה נקודות כואבות
לאילו שציפו לנפילת מחירים. אילו שציפו לנפילת מחירים מעוצבנים נורא כי קשה להם להתמודד עם הטיעונים של עמיר שאלתיאל, מרוב עצבים הם עברו לקללות.
טובשם 15/03/2017 16:18 תגובה נכונה ואמיתית
אף אחד מכל המגיבים, לא הגיב כל כך לעניין כמו ''שמטוב''. צודק בהחלט. הכעס של מחוסרי הדיור, לא יוריד מחירים. אבל העצירה הקוסמטית ע''י חנק של משכנתאות, רק יגביר את המחסור בפועל של דירות, ויקפיץ אחרי זה בבת אחת את השוק. ''כעס בחיק כסילים ינוח'' - אמר החכם מכל האדם.
114 חגי 15/03/2017 12:45 לא נכון
כולם מדברים על ביקושים. בפועל, אין ביקושים למוצרים שאתם מוכרים היום במחיר שלהם. יש ביקוש לדירות זולות יותר, זה כן. כל הזמן מדברים על ביקושים כבושים - זה שקר. יש ביקוש לדירות, לא בכל מחיר. המוצר "דירה יקרה" אינו מבוקש כמו שאתה רואה במו עיניך. המוצר "דירה במחיר סביר" הוא כן משהו מבוקש. הקפיאו פרוייקטים עתידיים? מה עם מה שבבניה כרגע? גם הוא יוקפא? מדובר על מעל ל 112K יחידות. מה עם מחיר למשתכן? שם קבלנים ויזמים עדיין בונים, למרות שמרוויחים פחות. בשורה התחתונה הוא מדבר כאינטרסנט. השוק הולך אחורה כמה צעדים, כי מה לעשות, העדר מבין שהמחירים גבוהים מדי ולרובנו בכלל אין אפשרות לקנות במחירים של היום, גם אם נרצה. אין ביקוש למוצרים שאתם מוכרים ביוקר, יש ביקוש למוצרים שלכם כאשר הם יהיו במחיר של 30% פחות ממה שהם היום.
113 לימבו 15/03/2017 12:19 כל התערבות רק הורסת.
לבנות להציף את השוק להגדיל את ההיצע
112 רחמים נזרבייב 15/03/2017 12:11 משווק נדלן הוא מתווך כמו שמעצב שיער הוא ספר (ל"ת)
111 אסף 15/03/2017 12:06 אם אין לחץ למה אתה פה פעמיים בשבוע
אינטרסנטים הביתה, ביזפורטל יותר כתבות מחקר עמוקות מאשר צהבת כזו בבקשה.
110 אזרח הגון 15/03/2017 11:43 דמעות תנין
מניפולטור ואינטרסנט , לא מאמין למילה שלו .
109 ניב 15/03/2017 11:35 דווקא נראה שאדוני כן בלחץ ממחירי הנדלן היורדים.
כיצד יכול לטעון שאינו בלחץ אם הוא מקרין את ההסטריה שלו על הרוכשים ורומז שיש לרכוש עכשיו ובמרבה במחיר
108 איציק 15/03/2017 11:26 עמיר שאלתיאל היקר
אם אתה מודאג, אני רגוע. הכל לפי הספר...
107 עופר 15/03/2017 11:21 האינטרסנטים
שמאים, מתווכים, קבלנים וכל מי שיש לו אינטרסט בשוק הדיור לא ישמח לספר שיש קפאון בשוק. למשל בחיפה, רואים שלטים רבים של משרדי תיווך שתלויים על דירות במשך חודשים ללא קונים. וגם ביד 2 רואים דירות להשכרה שלא מצליחים להשכיר.
106 מוטי 15/03/2017 11:15 שימו לב לכל מי שכותב חברות לא יבנו יותר
חברות גדולות לא יכולות לעצור לשנייה את הפעילות שלהם. רוב החברות בנויות על מצב מתגלגל(משכורות הלוואות וכו). עצירת\האטה בנייה משמעותה פשיטת רגל.
אריק 16/03/2017 10:51 וטוב שעה אחת קודם, שיפשטו את הרגל מיד ועכשיו ושיבואו
הסינים למלא את החסר.
105 איציק 15/03/2017 11:11 כתבת פמפום
שלא יהיה ספק, הכתובת הייתה על הקיר בכל אחת בארבע השנים האחרונות. גם כשלפיד היה שר האוצר, כבר אז הייתה בועה, שרק הפכה לאמתנית יותר מדי שנה. כל מה שהפוליטיקאים ניסו לעשות, זה לדחות את הקץ של פיצוץ הבועה. כמובן, על חשבון עשרות או מאות אלפי זוגות צעירים. כי אצל פוליטיקאים יש התנהגות קבועה. אכול היום כי מחר נמות. כולם מקווים שהמבול יגיע רק אחרי המשמרת שלהם. אז המשמרת הגיע. צפו קריסה
104 משה - נדלניסית 15/03/2017 10:37 אל תאמינו לסיפורים , המחירים יורדים וימשיכו לרדת
הקבלנים בלחץ היסטרי , ומנסים להראות כלפי חוץ שהכל בסדר, אבל יודעי דבר מספרים , שהמחירים בדרך למטה , בהתחלה בצורה מתונה ולאחר מכן בצורה מהירה ודרסטית . אחד שיודע ונמצא בתוך המערכת.
אלעד 15/03/2017 14:03 מחירים לא יורדים
תן הוכחה שמחירים יורדים. גוש וחלקה?
אדי 15/03/2017 15:15 כנס למדלן או ליד 2 (ל"ת)
מינימום 20/03/2017 16:06 ביד 2 כל אחד מפרסם את המחיר הכי גבוה ואז מוריד
עד שמישהו קונה. צריך להיות ממש טיפש כדי לקחת משם "ראיות" לכך שמוכרים מורידים מחירים עם הזמן
103 אדם 15/03/2017 09:34 משך מכירה של דירה בממוצע ארצי כ15.3 חודשים!! השוק מת!
זה מלמד שהשוק לא כבוש , לא קפוא אלא מת! ועומד לפני התרסקות. כל הפימפומים של האינטרסנטים לא יעזרו. לא ניתן להחזיק מחירים שהתנתקו מהערך הכלכלי לאורך זמן. ההתרסקות בלתי נמנעת!
אמיר 15/03/2017 10:20 תבדוק בלוחות השבועיים, כול שבוע עיסקאות חדשות. (ל"ת)
102 חיים 15/03/2017 09:06 יש ירידה בביקושים על ידי תושבי חוץ כתוצאה מהרגולציה
כאשר יורים באויר לו משיגים שום מטרה.שר האוצר ללא עמוד שידרה וחסר הבנה עמוקה של שוק הנדל"ן
101 איציק 15/03/2017 08:47 בוקר טוב
בוקר טוב חברים , להלן אירועי היום : 14:30 נתוני אינפלציה ארה״ב 18:30 מדד ישראל 20:00 ריבית ארה״ב 20:30 נאום ילן .
אמיר 15/03/2017 10:21 בוקר טוב התחלת מוקדם, כחלון העלה את התעריף? (ל"ת)
100 איציק 15/03/2017 08:43 שוק הנדל"ן - המשך
בבת אחת הביקוש לכרטיסים יורד בחזרה ל 300 אלף כרטיסים לשנה. חברות התעופה תקועות עם 400 אלף מקומות ומטוסים חדשים. החברות עדיין רגילות למכור כרטיס ממוצע ב 1000 דולר לכרטיס. הציבור שטס מתלונן על המחירים המנופחים ומצמצם את הרכישות ל 100 אלף. השוק בהיסטריה. מנכ"לי חברות התעופה מופיעים בכל כלי התקשורת וקוראים לציבור לחזור לטוס, המחירים של הכרטיסים לא יכולים לרדת. יש עלויות שיווק, דלק, משכורות לעובדים שעלו, יש מחסור במטוסים וטייסים וכו וכו. זה בדיוק המצב בענף הנדל"ן למגורים בארץ. אנחנו בדיוק בנקודה הזאת.
99 איציק 15/03/2017 08:42 שוק הנדל"ן
נניח ויש לנו שוק מוגבל מסוים במדינה, נניח שוק הטיסות לחו"ל (פחות רלוונטי היום אבל בעבר). יש 1000 טיסות בשנה. 300 מקומות בממוצע במטוס כלומר כ 300 אלף כרטיסי טיסה לשנה זמינים לציבור לקניה. המדינה שולטת במכסת הטיסות ומגדילה בקצב של גידול האוכלוסייה בערך כ אחוז או שניים לשנה. ישנו מצב של שיווי משקל בשוק הטיסות וטסים בממוצע 270 אלף איש בשנה ומחיר כרטיס ממוצע כ 300$ תלוי ביעד. יום אחד קם שר אוצר חדש ומחליט לתת בחוק עוד 10 ימי חופש בתשלום לכל עובד אבל למימוש רק בטיסה לחו"ל. מה קורה מאותו רגע? פתאום עוד מאות אלפי ישראלים מעוניינים לטוס לחו"ל ורוכשים כרטיסים בהיסטריה. כל הכרטיסים לכל השנה נגמרים תוך חודש ומחיריהם מטפסים. 400 דולר, 500, 800, אלף דולר לכרטיס ממוצע. הממשלה מאשרת הגדלת נפח הטיסות, חברות התעופה מזמינות עוד מטוסים, פותחות עוד קוים, 350 אלף מקומות בשנה, 400 אלף. כל הכרטיסים נחטפים. נוצר שוק יד 2 של כרטיסים. אנשים שרכשו בזול מתחילים לספסר בכרטיסים שרכשו לפני כן. יום אחד לאחר כמה שנים משתנה ההחלטה, נניח התחלף שר האוצר. הוא מחליט לבטל את הטבת 10 ימי החופשה בתשלום לניצול בטיסה לחו"ל.
98 א 15/03/2017 08:39 אתה לא מבין שנגמר הכסף הא? פשוט לא מבין. המחירים הגיעו
לרמה שלא מאפשרת עסקאות , אתה לא מבין או שאתה משחק אותה לא מבין ?
97 אמיר 15/03/2017 02:28 שיש יותר מדיי וויכוחים סימן שיהיו עליות
במיוחד שהריבית 00000000000 ותשאר 0000000000000 עוד הרבה מאוד זמן!!!!! שלא נדבר על חוסר בניה ועליה מאנטישימיות בעולם .
ג'קי 15/03/2017 08:52 כמספר האפסים מספר העלאות הריבית בשנתיים הקרובות..
היום הריבית עולה שוב בארה"ב בדרך ליעד של 3% בתחילת 2009 (נאום יילן) מה שאומר שהיא 2% (לפחות) כאן ב2009 והנדלן קפוט. יש בנייה אבל גם בלי בנייה יש מספיק דירות. ואפרופו אנטישמיות יש ירידה של 42% בעלייה השנה יחסית לשנה שעברה. תחשוב על קלישאות אחרות ותחזור.
96 אביב 15/03/2017 00:04 אשראי לייזמים/קבלנים מקבלים בריבית של 16%!
לכן בסופו של יום ייאלצו להתפשר על מחירי דירות חדשות. זה יגרום לירידה של דירות יד שנייה, בעיקר דירות ישנות בבנייה גרועה (שיכון), כי ההפרש בין חדשה חדשה לא יהיה משמעותי. מי שיכול להרשות לעצמו לגור אצל ההורים עוד מקסימום שנתיים, כדאי שיחכה.
שמטוב 15/03/2017 08:29 טעות. הם לא יאלצו להוריד מחירים הם יפסיקו לבנות
הם יפסיקו לבנות כי יהיה מסוכן לגביהם למכור במחירי הפסד. עסק בריא לא מוזיל מחירים אם זה מסכן את היציבות שלו. כל הטעות שלך נובעת מההנחה שהקבלנים מייקרים את הדירות ככי הם עובדים עם מירווחי רווח עצומים. האמת היא שאין להם מרווחי רווח עצומים (לפי ניחוש שלי המירווח שלהם לא יותר מ- 20 אחוז). לכן צימצום מחירי דירות באחוזים בודדים מסכן אותם בהתמוטטות. כדי לא להסתבך הם יצמצמו באופן דרסטי את הבניה ויתאימו את הבניה שלהם רק לציבור המצומצם שיכול לקנות דירות גם במחיר גבוה, לשאר האנשים אין להם מה להציע.
איציק 15/03/2017 10:15 הטעות היא שלך
קבלן שכבר קנה קרקע איך לא יבנה? הלוואות לבנק עד הצואר. וקבלן שרוצה להיכנס לפרויקט חדש פשוט יציע פחות על הקרקע.
תעורר 15/03/2017 11:35 שיש מחיר למשתכן, אין מכירה וקניה של קרקעות פרטיות
קבלנים לא קונים ומוכרים קרקעות ... בעניין תמ"א 38, ראשי הערים עוצרים את היתרי הבניה ...
95 גולן 14/03/2017 23:12 הוותיקים ביננו עוד זוכרים שגם חברות הסלולר לא הוזילוו
מחירים, גם כשכחלון הזהיר אותם במפורש שבקרוב יאבדו את הלקוחות לטובת שחקניות חדשות בשוק.
94 אמפסייז 14/03/2017 23:09 77#, שווה לקרא
אדיר.
93 מוטי 14/03/2017 23:04 אוי ויי
עמירק'הלהכין מגבת, רצוי עם איכות ספיגה מעולה
92 רן 14/03/2017 23:00 אם הקבלנים לא היו לחוצים, הם היו בונים במקום להתראיין
אם הקבלנים לא היו לחוצים, הם היו מתעסקים בלבנות במקום להתראיין לתקשורת ולנסות להוכיח שהם לא פוחדים ושהמחירים לא ירדו. מי שמרוויח כסף לא מתעסק בלהתראיין, הוא עסוק בלהרוויח כסף
91 שי 14/03/2017 22:57 בלבולי מוח, הקבלנים יבנו כמו גדולים, אחרת הבנק יעקל להם
בלבולי מוח, הקבלנים יבנו כמו גדולים, אחרת הבנק יעקל להם את האדמות, חשבונות וכו. בדיוק כפי שפעם הקבלנים בנו במחיר זול, גם בעתיק הם יעשו זאת, כל מי שאומר אחרת מונע מאינטרס אישי ומנסה לגמור לציבור לחשוב שלא תהיה ירידה. הקבלנים לא שולטים בזה בכלל, הם הם היו שולטים, מה שקרה בארה"ב מעולם לא היה קורה. בקיצור, הקבלנים משחקים משחק שהסוף ברור, הקבלנים יפסידו.
90 עובדה פשוטה 14/03/2017 22:30 תכלס הוא צודק וכמות התגובות מראה שאכן יש ביקוש כבוש (ל"ת)
89 ישראלי 14/03/2017 21:43 חצי מהדירות בת"א הן היצע פוטנציאלי
חצי! מפחיד איזו ירידת מחירים הולכת לקרות בעשור הקרוב בת"א. משקיע שממשיך להחזיק דירה להשקעה בת"א בתשואה בדיחה צריך ללכת לטיפול פסיכולוגי. משוגע מי שמסתכן להפסיד מאות אלפי שקלים במקום להפטר מהנכס כמה שיותר מהר. חצי מהדירות יכולות להגיע לשוק. חצי!
המחירים שם טסים 14/03/2017 22:28 כנס למדלן נווה שאנן בתא ואז תחזור להודות שאתה סתום (ל"ת)
88 משה 14/03/2017 21:41 היום בונים יותר מתמיד, דיי להפחדות! (ל"ת)
87 אלכס 14/03/2017 21:41 סיבה לאופטימיות
שלא נתבלבל - הסיבה היא אחת ויחידה- ריבית והכל תלוי בה...
86 איציק יה הומלס מסכן. 14/03/2017 21:24 לך תמצא לעצמך חיים.
הום לס משכנתא לס חיים לס.שכירות:יס יס יס. אוהל ? כנראה שיס יס יס.תרגיע שלא יקרה לך משהוא מתוך כל סערת הרגשות שאתה נמצא בא. תקנה דירה ותירגע.חבל עליך המחירים לא ירדו.
85 אנונימי 14/03/2017 21:19 שקרן! ובכל מקרה- מחיר למשתכן יוודא המשך בניה בכל מצב :) (ל"ת)
84 אורי 14/03/2017 20:18 לחוץ שמנסה להישמע לא לחוץ!!!
לחוץ שמנסה להישמע לא לחוץ!!!
83 עומר 14/03/2017 19:09 עוד אחד שמדבר מפוזיציה
עדיין לא הפנמתם שניפחתם את המחירים לרמות שהציבור כבר לא יכול לעמוד בהם ? ולגבי התחלות הבניה... ידידי בדיוק מהסיבה הזאת יש את מחיר למשתכן ואת חברות הבנייה הזרות שיבצעו את העבודה במקומכם. כתבה של אינטרסנטים תאבי בצע
82 כלכלן 14/03/2017 19:08 ירידת מחירי הנדלן מעולה לכלכלה
המון כספים ישתחררו ויתפנו, כל הכספים האלו יזרמו לשוק החופשי, לעסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים. כולם ירוויחו מירידת מחירי הנדלן, והצמיחה המיוחלת תגיע
81 אני 14/03/2017 18:55 וואו . כמעט כל התגובות פה זה אותו מגיב מתלהם
למה לא מגבילים את כמות התגובות שבן אדם אחד יכול לכתוב? כמה טיפש יכול בן אדם להיות כדי להאמין שאם אף אחד לא יקנה דירה המחירים יצנחו וישארו נמוכים? אין מה לעשות ביקושי מתחברים זה לא קלישאה זו מציאות . אלא אם כן אנשים מתחייבים להשאר לגור אצל ההורים עד סוף חייהם בסוף כולם צריכים לגור איפה שהו. אז או שהם יקנו דירה או שהם ישארו דירה אצל משקיע שקנה את הדירה הזו . איפה הגיון ולא התחכמות מפגרת של הנה אף אחד לא יקנה והמחירים ירדו ב 99? תוך שבועיים.
רועי 15/03/2017 11:19 תקנה אח שלו, תקנה, תרוויח, עליי....
במקום לקשקש פה לך תתמשכן, קנה, ותמכור ברווח עוד שנתיים ותפסיק לקשקש
80 סמי 14/03/2017 18:31 כדי לא להראות ירידות מחיר הקבלנים נותנים הנחה
של 100-150 אלף שקל על המחירון. ככה כאילו אין ירידת מחיר, אבל תכלס יש ירידה של 5-10%. תסתכלו על שלטי חוצות ופרסומות. אבל - עמיר אומר שאין ומגלגל עיניים. עמיר - אתם הולכים לאכול אותה חזק אם לא תתעשתו ותתחילו לדבר אמת ולפעול כדי למכור, כלומר להודות בירידות, ולהוריד, אחרת ככל שהירידות יחריפו אתם תפלו יותר חזק, זו סכין נופלת, איש לא יגע בנדלן בהנחה שהירידות ימשיכו, ואתם תשארו רק עם חובות.
79 ערן 14/03/2017 18:29 עמיר, ילד שלי
בתור יו"ר קבוצת אלדר אתה נשמע כמו ילד שסיים שלשום את האקדמיה למכירת חארטות בחנות למוצרי חשמל. עם כזאת רמה נמוכה של חרטטנות אני באמת לא יודע איך הגעת לתפקיד הזה. נ.ב תרגע קצת, אתה היסטרי....
78 חיים 14/03/2017 18:28 אינטרסנט
אני לא מבין למה נותנים לאינטרסנטים להביע דעה. מישהו חשב שהוא יאמר משהו אחר ?!!. הדברים שלו שקופים. מי שצריך להביע דעה זה אלה אנשים אובייקטיבים. משום מה שה מרקר כל הזמן מראיין אינטרסנטים. למה ?. שותפים לאינטרס הזה ??. להמתין רבותי, להמתין. חוקי היצע וביקוש חייבים לעבוד. אם הקבלנים לא יבנו וימכרו, מאיפה ישלמו משכורות וחשבונות לספקים ?. לא ליפול לפח של אמיר שאלתיאל.
78.5 15/03/2017 07:24 גם כל המתלהמים פה שמקשקשים על פיצוץ בועה הם אינטרסנטים
לכל אחד יש איזשהוא אינטרס כאן. גם לאיציק ירון מתן וכו' שברור לפי סגנון הכתיבה שזה אותו מגיב מטעם קבוצת החרם בפייסבוק שמילא פה את כבר כמעט 80 תגובות. שאפו אבל הגיע הזמן למצוא לעצמך חיים.
77 עמיר 14/03/2017 18:26 ביקוש כבוש, ססמא שקרית חדשה, בנסיון נואש של הקבלנים
למצוא עוד כמה פריירים שמוכנים להתאבד על קירות. אין שום ביקוש, כבוש או קצוץ או מלוח, אין. אי אפשר לשלם סכום של וילה בצרפת או ספרד עבור דירת 4 חדרים באשדוד. אי אפשר לשלם משכנתא של 5% ריבית כשהתשואה בקושי 3%. על זה הקבלנים לא מוכנים לומר מילה, והם לא יציינו שום עובדה שלא מסתדרת להם עם המכירות והרווח, הם ייצרו מציאות אלטרנטיבית וינסו למכור לנו אותה, כמו בכתבה הזו. והם בהיסטריה כי הם הבינו שהחגיגה נגמרה. מר עמיר, ללבוש חליפה, שעון מהודר וג'ל בשיער ולנהוג על רכב יוקרה לא עושה אותך אמין, חכם או מוכשר. הפוזה לא מזיזה כבר לאף אחד, להיפך, היא רק מחזקת את החשיבה של הציבור שאתם חבורת גזלנים שמתעשרים על חשבון אחרים. אם יש לך שכל אתה תוריד מחירים, אם אין לך אתה לא תוריד, תתקע, ותפסיד המון כסף. ואתה בהיסטריה, כולם רואים ושומעים.
דור 20/03/2017 16:09 אז איפה אנשים יגורו? יותר אנשים-> יותר צורך בדירות
הגידול הממוצע בישראל הוא 2% בשנה. זה כמות מטורפת של אנשים! כל הזמן נולדים ילדים, זוגות מתחתנים, איפה יגורו כולם אם אף אחד לא יקנה דירות? לא יקנו עכשיו - יקנו אח"כ, כך או כך הביקוש קיים.
76 בני 14/03/2017 18:18 וזה שהמחירים עלו 100% זה בסדר עמיר? שאתה מתעשר על הגב
של אחרים, שלוקחים שעבוד לכל החיים, זה טוב למשק הא? נשמע לי שאתה קצת בלחץ, לא נמאס לך ולחביריך למכור את השקר של חוסר בהיצע וביקוש כבוש? למכור את אותן ססמאות? אתה בעצמך כותב שהציבור עדר, וזה נכון, נדמה לי שהבנת שהעדר שינה את הכיוון, וזה שתגיד שבשטח המחירים לא זזים לא ישנה את העובדה שאתם לא מוכרים, ולא תמכרו ותפסידו את המכנסיים בקרוב, ואז תתחילו להוריד חזק. כמה זמן תחזיקו מעמד? נראה לך שאפשר לרמות את כולם כל הזמן? רימיתם כמה שנים טובות, די נגמר, תפנימו ותתחילו לעבוד, הציבור הבין את המשחק, והוא לא מוכן להפסיד יותר.
75 דודו 14/03/2017 17:57 כמו במשבר הקודם, השינוי יגיע משוק היד 2, לא מהקבלנים
הקבלנים יכולים עכשיו לשבת 3 שנים ולא למכור דירות בהנחה. בסופו של דבר מחירי דירות יד 2 יתאימו את עצמם למציאות והקבלנים בסוף ייאלצו להתיישר.
74 אמיר 14/03/2017 17:47 חחחחחחחחח
קשקוש...מישהו פה בלחץ,,, לא לקנות דירות בשום פנים ואופן..הגיע הזמן שתפנימו הבועה מתפוצצת
73 מביט מהצד 14/03/2017 17:15 אז איפה הקונים- עובדה שבסוף כולם ירוצו לקנות (ל"ת)
72 היצע כבוש 14/03/2017 17:06 ראש העין זה הקדימון
ההיצע בכל הארץ הולך לקפוץ משמעותית... ודירות יעמדו ריקות, ראה מקרה ראש העין... המשקיעים ממש לא אדישים לבנק שמוריד את המשכנתא בכל חודש ולשכר הדירה שלא נכנס. מה לדעתך יקרה? מחירים יחתכו בחצי.... מי שלא מאמין שיחכה ויראה
שמטוב 14/03/2017 21:59 ההיצע לא הולך לגדול, כי מפסיקים לבנות אם יש האטה
ההאטה לא משמעותית ליזמים הם ימכרו לאט יותר את מה שיש להם ולא יבנו יותר.
71 עידן 14/03/2017 17:04 איציק וג׳קי, תגובה אחת לא מספיקה?
יכול להיות שאמיר בעל אינטרס אבל השוק עבר מספיק טלטלות וחזר לעצמו בגדול אז חלאס עם נסיונות הנפחדה שלכם, בגלל אנשים כמוכם לא רכשנו ואכלנו אותה
איציק 14/03/2017 22:03 תרכוש חביבי
אני אמרתי לך לא לרכוש? תקנה גם 4 דירות. מפרגן לך. רק שלם מס על הכנסות משכר דירה.
70 סיכום דברים.. 14/03/2017 16:18 עדר -כשהולכים לכיוון עליית מחיר ,סליחה רצים סלי לחשוב..
זה לא עדר,אבל כשתחילים לראות היפוך מגמה והתפכחות מדובר בסתם אנשים לא חכמים_עדר..נו לפי כמות התגבות היומיות ניתן לסכם את הדחף לעצור את המובן מאליו באופן אמיתי כי דירה זה לו עסקת קניות בסופר,ולא משנה הפסיכולוגיה לכאן ולכאן אנשים פשוט לא יכולים לקנות במחירים הללו,מצד שני מי שחי עד היום עם עניבה וחליפה מכופתרת בדרך לעוד עסקה עוד אחוז רווח עוד שכנוע עצמי כי אלו החיים האמיתיים בשבילו אני מקווה שחסך מספיק להיות סבלני בשנה וחצי הקרובות..
מתן 14/03/2017 16:50 אגב אנשים חכמים,תקרא מה אומרים היום אייל גבאי ויעל
אינדורן על מגמת שוק הנדלן: "דירה זו אחת מההשקעות היותר בטוחות. לאורך השנים, עליית המחירים בשוק הדיור היתה די קבועה – 2%־3% בשנה, כמעט בכל עשור. יכול להיות שבדרך יש ירידות, אך זו המגמה בישראל. אנחנו מדינה שרזרבות הקרקע שלה לא גדולות והליכי הבינוי בה אינם פשוטים. זה לא שמחר יהיו אלפי דירות חדשות".
69 ירון 14/03/2017 16:06 ואפרופו ביקוש כבוש....
אני מזהה כאן מישהו שבקרוב יתמחה בכרוב כבוש. אוי כמה אגו וכמו תמיד בשילוב עם טיפשות זה רע ומר. הסייקל הזה ידרדר את המחיר לתהומות שלא ניראו כאן.
ינטל 15/03/2017 02:06 ביקוש כבוש או ביקוש משוחרר?
.
מתן 14/03/2017 16:51 מה ליחצן אוצר ולמלפפון כבוש? (ל"ת)
68 ירון 14/03/2017 16:02 אוי כמה טיפשות - מנכ"ל לענייני אתמול
עוד לא עידכנת את המחירון ? גם פה אתה רוצה להיות אחרון ? הנה עצה....לך לשווק את הקרקע הפנויה שנותרה לך...בעצם רוץ ! אולי עוד תצליח למכור משהו. ועוד המלצה...חיתול...דמעות זה עניין שמרטיב.
מתן 14/03/2017 16:52 מנכל תותח, קניתי דרכם דירה וקיבלתי כמה אלפי ש"ח הנחה
בנוסף למחיר פריסייל. והדירה? היא בינתיים כבר שווה 600000 ש"ח יותר. אני ממליץ לכול זוג צעיר שיש בידו סכום התחלתי לא לחכות כי ההמתנה עלולה להיות מאד כואבת.
גלאי חזרזירים 14/03/2017 23:20 מתן! מתן!!!
הגיע השעת האכלה, רק הפעם היא שלנו ואתה חלק מהתפריט.
67 איציק 14/03/2017 16:01 קשקוש הדירה והפנסיה - המשך
בדיוק כמו שבין השנים 1998-2008, כאשר מחירי הנדל"ן ירדו ברציפות ריאלית ב 40%, הצעירים באותה תקופה חשבו שהדבר הכי מטומטם שיש זה לקנות נדל"ן. אבל השקעה בנדל"ן יכולה להיות השקעה סולידית, אם יודעים לנהלך אותה נכון, אם יודעים לרכוש בשפל, ואם עושים את ההשקעה עם מינוף מינימלי ביותר. השקעה במחירי שיא באמצעות מינוף מקסימלי, היא בשום מקרה לא יכולה להיות "סולידית"
אבנר 14/03/2017 16:55 לאיציק שלא מתבלבל מעובדות, יש לי כנראה ניסיון של כמה
עשרות שנים מעבר למה שיש לך, ולאורך כול השנים הירווחתי בעקביות מעליית נדלן בתוספת שכ"ד. לפעמים פחות, לפעמים יותר, אבל סבה"כ תשואה יפה ביותר. אז בבקשה אל תשקר לצעירים כי הם עלולים להשאר הומלסים בגלל טיפוסים כמוך.
איציק 14/03/2017 22:04 בכיף סבא
רק שלם מס
סבא 15/03/2017 08:15 הדיירים שלי משלמים...:) (ל"ת)
66 איציק 14/03/2017 16:00 קשקוש הדירה והפנסיה
מי בדיוק הגדיר את הנדל"ן כ"אפיק פנסיוני סולידי"? מי אמר שרכישה של נדל"ן באמצעות מינוף ספקולטיבי, נחשב למשהו "סולידי"? האם מישהו חושב שזה מעשה חכם לקחת הלוואות בשביל לקנות מניות בבורסה, כאשר הבורסה בשיא השיאים? ברור שלא. אז למה להגדיר הלוואות כ"סולידיות", כאשר הן מגיעות בשביל לרכוש קירות במחירי שיא הבועה? שיא הוא שיא ואחרי כל שיא, תמיד מגיע השפל. מי שמכיר את שוק הנדל"ן בישראל והעולם, יודע ומבין שהשוק תמיד מתנהג במחזוריות של גאות ושפל, במשך מאות שנים. שוק הנד"לן, הוא לא פחות מסוכן מאשר הבורסה, ולאמיתו של דבר, הוא הרבה יותר מסוכן מהבורסה, כי אנשים עלולים להתקע עם נכסים שלא יכולים למכור, ואם הלוואה שלא יכולים להחזיר, ועם נכסים שלא יכולים להשכיר. כל מי שמבין בעסקים ובאלטרנטיבות השקעה, יודע שהנדל"ן רחוק מלהיות "אפיק פנסיוני סולידי". למעשה, הנדל"ן הוא אחת ההשקעות הכי ספולטיביות שקיימות, הבעיה בנדל"ן היא שכל עליה וכל ירידה, נמשכת הרבה מאוד שנים, ואנשים צעירים שלא מכירים את המציאות, חושבים שאם הם רואים עליות במשך כמה שנים, אז זה ימשך לנצח.
אהרון 14/03/2017 16:14 איציק מ 66
איני יודע בין כמה מאות שנים אתה. אני פועל ע"פ המלצת רו"ח שעובד במדינת ישראל כ 60 שנה. בניתי הפנסיה שלי משנות השמונים של המאה הקודמת על בסיס הכנסה משכ"ד, כפי שעושים עצמאים בכל העולם, חבל שרק עכשיו אני מבין שצריך להעביר השקעות לחו"ל.
פנסיונר יקר. 14/03/2017 21:28 אתה עושה את מה שצריך
על תשים לב לאיציק הזה הבן אדם חולה נפש.לכל כתבה שיש על נדלן הוא מגיב עשרות פעמים.בכל האתרים שקימים!!!בזה מסתכמים החיים המשעמים שלו.כתיבת טוקבוקים ללא הפסקה.
איציק 14/03/2017 17:11 באמת חבל
באמת חבל שרק עכשיו הבנת. דירה היא לא פנסיה ולא השקעה סולידית. זה מעולם לא הובטח לך. דיור זה מוצר צריכה בסיסי וצריך להיות נגיש לכלל הציבור. עשית הרבה כסף, שילמת מעט מדי מס, שא ברכה ובהצלחה. לא על חשבון הדור שלי יותר.
שמטוב 14/03/2017 22:05 איציק תזמין אוהל כי לא יבנו למענך דירות
רק קבלן טיפש ימכור לך בהפסד שלו כדי שתהיה מאושר. פשוט יפסיקו לבנות למי שאין לו כסף לקנות. יחתכו בחצי או 70 אחוז את כמות הבניה (יש עדיין אנשים שיכולים לקנות במחירים היום) אתה תגור באוהל כי לא יציעו לך למכירה כלום.
65 איציק 14/03/2017 15:49 חבל לך על הזמן אמירוס
נגמר. הבלוף נחשף...
64 איציק 14/03/2017 15:49 לא קונים דירה במחיר בועה
לכל סרט יש התחלה אמצע וסוף שהסרט רץ הכל נראה וורוד ואפילו השמיים הם לא הגבול. אבל בסוף הסרט מבינים שמשפחה ישראלית ממוצעת לא באמת יכולה להרשות לעצמה דירה ב-1.6 מיליון, מכונית משפחתית חדשה ושתי חופשות שנתיות בחול. בסוף הסרט מבינים שלא הולכים למכולת עם עליית ערך על הנייר והבנקים מתחילים ללחוץ. בסוף הסרט המשקיעים החכמים עוזבים ראשונים את האולם ומשאירים את השאר להבין מאוחר מדי בעצם לא הגיוני שהם שילמו על דירת שיכון באשדוד יותר מאשר על נכס מקביל בברוקלין. ככה זה - בסרטים סופרמן יודע לעוף לנצח, במציאות הוא בסוף נופל על האף.
אמיר 15/03/2017 10:24 אבל מנפיקים תגובה בתשלום פר שורה (ל"ת)
63 ed 14/03/2017 15:46 עבודה בעיניים
חברים תבינו , מחירי הדיור יורדים לא בגלל גידול בהצע אלה בגלל ריביות הזויות של בנקים למשכנתאות. ומי אתם חושבים נתן להם יד חופשית לעלות את הריביות ללא שום הצדקה ? לא אחר אלה שר כחלון בכבודו ובעצמו כי ידע שלא יוכל להוריד את מחירי הדיור ללא העלאת הריביות .... מחירי הדיור עלו כעת עם החזר המטורף של החזר משכנתאות בצורה מאוד גבוהה . בקיצור .... הון ושלטון ... כמו שהיה ... ככה נשאר ואין שום דבר חדש תחת השמש ...
62 סופבועה 14/03/2017 15:45 זוהי רק ההתחלה לה לה לה להההה (ל"ת)
61 איציק 14/03/2017 15:43 אמיר אתה צעיר
אנחנו בתחילת סייקל בענף הנדלן שעוצמתו טרם נראתה בישראל. אתה מצפה שהביקושים "יתפרצו" כמו לאחר המחאה החברתית. לא יקרה, חבר, התנאים שונים. אין כסף, המשכנתאות יתייקרו. גם אם תמשיך לפמפם את שקר המחסור - מה שהיה הוא לא שיהיה
60 ג'קי 14/03/2017 15:41 מתנשא
קורא לציבור "מבולבל" כאילו שהשמש זוראחת לו מהתחת והוא דיבר כבר עם אלוהים שהראה לו את העתיד ובעתיד זה ימשיך לעלות...הציבור לא מבולבל! הציבור מפוכח ושקול ומבין ששווה לחכות כעת. המחירים ימשיכו לרדת.
59 ג'קי 14/03/2017 15:33 "ביקוש כבוש" זו הקלישאה התורנית
ביקוש כבוש קיים כאשר "מבזבזים" כסף בהמתנה לתופעה כלכלית שתוריד את המחירים ותחפה גם על ההמתנה. כעת זה שונה ההמתנה עצמה כדאית הנדלן צולל ב%1.2 בחודש כלומר על דירה ממוצעת חוסכים כל חודש 20K!! בהמתנה וזה שווה את שכ"ד שהוא בממוצע 3.5K....
58 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 14/03/2017 15:29 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת לפסיכו-הרצה עם טיפש
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
57 gri 14/03/2017 15:22 נשמע לי כמו איש אמין ואובייקטיבי (ל"ת)
56 izak 14/03/2017 15:17 קישקוש בלבוש
אדון אמיר לך תסדר את הגבות שלך יותר טוב ותפסיק לקשקש לנו במוח אתה וכל העמיתים שלך במקצוע לא יעזור לכם כלום כל הכתבות הם מפוברקות לא צריך להאמין לכל הכתבות איפה הקבלנים הם יכולים להגיד את האמת
55 שימי 14/03/2017 15:03 הפחדות
הדירות לקראת קריסת מחירים לא לשמוע לאינטרסנים שיחפשו עבודה אחרת אין קונים אין כסף לציבור
54 רועי 14/03/2017 15:02 זה בסדר, תחנק עם המלאי שלך (ל"ת)
אבנר 14/03/2017 16:56 זה ממש לא המצב, אלדר יודעים לשווק הייטב פרוייקט מוצלח (ל"ת)
53 חיים ברו 14/03/2017 15:02 אתה טועה ומטעה ,יזמים וקבלנים ממונפים עד מעל הצוואר
,יש בישראל על כף היד מעט מאוד קבלנים שלא זקוקים למינוף 95% מהם ממונפים עד התחת ,לא לבנות או לא לפתח כמוהו לקחת סכין ולחתוך את האף ,יתרה מכך הבנקים באזשהוא שלב ידרשו את ההלוואות בחזרה ואז ורק אז אולי תבין את עומק הברוך שרובכם נמצאים בו
52 דויד 14/03/2017 14:58 צריך להיות עיור
עזבו אתכם מכל כתבות וראיונות ועם פרוסורים לנדלן , אפשרה להעמיק בקריאה ולמידה על נדל"ן בישראל כרגע , אתרי מכירות של דירות הם ראי למצב הנדל"ן בישראל כרגע, צריך להיות עיור בכדי לא לראות שיש האטה כבר וזה רק יחמיר , קצת סבלנות למי שלא רוצה לזרוק את כספו בשביל דירה .
51 חסרת דיור 14/03/2017 14:46 אתה עלוב ומדבר מתוך הפוזיציה שלך.
לציבור אין כסף חשבת על זה?! תחנקו עם הנדל"ן שלכם יזמים
איציק 14/03/2017 15:44 הוא לא עלוב
סך הכל בחור צעיר עם אמביציות ששכח אין ברכה בעסק שמנצל מצוקות של אחרים. הוא יתעורר מהסרט שלו בקרוב
50 ננ 14/03/2017 14:35 המחיר לא ירד
אני מנסה לקנות דיקה יד שניה המוכרים לא בלחץ. לדעתי. אין מציאות מנסה כבר שנה לקנות והמחיר רק עלה בשנה האחורנה. נמאס מססמאות
ג'קי 14/03/2017 15:38 המחיר ירד בדצמבר ב1.2% זו עובדה חבר (ל"ת)
שמטוב 14/03/2017 22:09 זו עובדה ? זה היה נתון מזוייף (ספרו את הדירות למשתכן)
כולה ירידה זערורית בחודש אחד ושאר החודשים עלית מחירים. עליית המחירים גדולה הרבה יותר כי המשכנתא התייקרה בעשרות אחוזים.
עדיאל 14/03/2017 20:24 הטעיה מכוונת
ג'קי לא שיש לי מושג מה קורה ימים יגידו אבל כאשר הכניסו לנוסחה דירות של מחיר למשתכן שנמוכות ב20-30% ממחיר דירה מקבילה שלא במסגרת מחיר למשתכן ולא מפרסמים כמה אחוז מהדירות שנבדקו קשורות לעסקאות מחיר למשתכן אי אפשר לדעת אם הירידה היא אמיתית או שהממוצע ירד בגלל אותן דירות...
אבנר 14/03/2017 16:57 אז תקנה מעובדה. (ל"ת)
ערן 14/03/2017 15:13 אתה שקרן
אני בחיפוש מעמיק כבר הרבה זמן לאחרונה כבר מוכרים חוזרים אליי במטרה לסגור , הם מבינים שלא יקבלו את המחיר הגבוה שהם רוצים. ישנם אפילו חלק שכבר הורידו מחיר . תעשו טלפונים , תבדקו המון באתרי מכירות ותראו שיש האטה וירידה קטנה וזה ימשיך אז אל תספר לי שקרים כאלו
ערן 14/03/2017 15:10 אתה שקרן
אני בחיפוש דירה המון זמן , הרבה מוכרים כבר מבינים שלא יצליחו לקבל את המחיר הגבוה שהם מחפשים , הרבה מהם כבר מוכנים לבוא ולדבר על הורדה , חלק מהם כבר הורידו מחיר ואני מדבר איתך על אזורים כמו רעננה , רמת השרון והרצליה .
חיים 14/03/2017 15:33 מחירי דירות
ירידת המחירים היא של 5 אחוז כך בכל עיסקה של דירה מקבלן שתמיד היה וגם בעיסקת יד שניה זה תמיד היה תמיד דורשים קצת יותר כדי להוריד 50 עד 100 אלף שח
אמיר 15/03/2017 10:27 רואים שאתה לא ממש מנוסה בקניה קבלן. הדירות שאני קניתי
פיקס פרייס ושום הטבות. רק דירות טובות באזור מוצלח!
49 איציק 14/03/2017 13:51 במילים אחרות
מה שהוא אומר זה: "אמאלה מה קורה כאן? לאן נעלמו כל הקונים בבת אחת? אני בלחץ, אני בהיסטריה אבל אסור לי להראות את זה. הביקושים כבושים והקונים נערמים על הגדר"..... שתה מים קרים מר שאלתיאל ותפנים שמה שהיה הוא לא מה שיהיה.
עדיאל 14/03/2017 20:25 איציק היקר
תן סיבות אמיתיות למה אתה חושב שהסיטואציה לא דומה לסיטואציה שהייתה לפני שנתיים לערך שהקונים המתינו למעמ אפס ושילמו יותר?
משה 14/03/2017 15:05 קיפאון
לאיציק נראה שאתה מקבל כסף מהאוצר כדי להגיב כאן לא רוצים לשמוע את השטוית שלך הקבלנים יבנו פחות הצעירים מחכים כי שומעים על הצעדים של כחלון בעלי הדירות לא מוכרים בזול והשכירות עולה ובעוד שנתיים שהכל יתפותץ המחירים יקפצו בבום כי באף מקום בעולם לא יורדים המחירים וגם כאן לא ירדו
איציק 14/03/2017 15:46 השוק מת
משה חבר יקר, נראה שמי שלא מפנים את המציאות החדשה זה אתה. לא תהיה קפיצה במחירים. המחירים יירדו כמו גם מחירי השכירות. אין מחסור ועל כך יעידו 1000 דירות ריקות בפסגות אפק בראש העין.
איש 15/03/2017 07:36 נכון לכולם כבר יש דירה ולכן אף אחד לא יקנה יותר דירות
מכיוון שלכל האנשים בארץ כבר יש דירה שאותה הם לא יחליפו לעולם השוק מת סופית ולא יתחדש יותר . אז חבל לבנות דירות חדשות . אין ולא יהיה יותר ביקוש. ההוכחה זה כתבה טיפשית בערוץ 2 על אנשים שלא מצליחים להשכיר דירות בשכונה ללא כבישים בתי ספר גנים או תשתיות באופן כללי ועוד העירייה בלי בושה רוצה על הדירות הטלו ארנונה כאילו זה כפר שמריהו. באמת דוגמה שמוכיחה שיש עודף דירות בכל הארץ.
יוסי 16/03/2017 22:51 יש גידול אוכלוסין בשיעור גבוה בישראל
ולכן תמיד יקנו דירות. לפעמים יותר , לפעמים פחות. אבל יקנו
1 14/03/2017 18:58 הדירות מהכתבה אתמול ריקות כי אין שם תשתיות
וכי הארנונה שם מופרעת. נדפק עוד שנה שיהיו תשתיות לא תמצא שום דירה ריקה. ם אתה חושב שהמציאות השתנתה ב 3 חודשים האחרונים אתה חי בסרט.
אבנר 14/03/2017 14:42 נשמע כמו תגובה עלובה של יחצן. פשוט חוסר אחריות של כחלון
לשתק כך את השוק, הקפיצה שתהיה אחכ תהיה ממש לא בריאה לאף אחד. כמו שאמרו, צריך לטפל בצד ההיצע ולא בביקוש, ובטח לא ע"י הטלת מיסוי דרקוני, בפרט כשהבנו שיש עודף גביה. שר אוצר שגורם למצב כזה במשק, שיוביך לזעזוע וקפיצה במחיר הוא פשוט אדם בלתי אחראי.
48 יוסף 14/03/2017 13:45 השוק תקוע. עוד שניה המחירים גם יתחילו לרדת
אני מסכים עם הכותב רק בנקודה אחת. יש חוסר איזון קיצוני בין הקונים שזה הציבור הרחב, אנשים פרטיים כמונו עם כוח מוגבל לבין היזמים שלהם מקורות כספיים רבים יותר, יכולת עמידה גדולה יותר ויותר כוח במשא ומתן מולנו. אבל לנו נגמר הכסף וכל המשוואה הזו בדרך להשתנות כעת. לא לקנות דירות עכשיו!! מי שיחכה ירוויח
ג'קי 14/03/2017 15:49 הלו? המחירים כבר ירדו..... (ל"ת)
47 g 14/03/2017 13:38 חברים מס דירה3הרג את השוק.המשקיעים נעלמו. צלילת מחירים
בקרוב מאוד שתביא את הציבור לפאניקת מחירות בהפסד כמובן ותוביל לפשיטות רגל של קבלנים ובנקים שגם ימכרו בזול את הנכס מכונס נכסים.
עדיאל 14/03/2017 20:28 נעלמו לטובת קרוביהם
המוח היהודי סיפק אינספור פתרונות לעקוף את החוק... "המכירות" המדוברות זה העברת זכויות בין בני משפחה ברוב המקרים...
איציק 14/03/2017 15:47 לא קונים דירה במחיר בועה
פשוט וקל
סופבועה 14/03/2017 15:47 מצוין! נדלן זאת לא השקעה בטוחה (ל"ת)
אבנר 14/03/2017 16:58 מעניין שפורשי משרד האוצר דווקא טוענים שזו השקעה בטוחה (ל"ת)
46 תגובה 9 14/03/2017 13:28 צודק חחלוטין,מרוב ראיונות ותגובות בעד והגד
אנשים לא לשכח,לא מענשים פה או מהסים לשמוח בנפילת האחר,לרובנו קניית בית היא העסקה הכי גדולה נעשה בחיים,לכן אם ירדו המחירים גם ב30 50 אחוז,אף לא אחד ינסה לשמוח בנפילת האחר מלבד בשמחתו שלו..
סופבועה 14/03/2017 15:49 בגלל העדר שקנה המחירים עלו לכולם (ל"ת)
45 ראובן 14/03/2017 13:15 האטה בשווק
הנל מעסיק עשרות משווקים באתרי הבניה כשיש עצירה במכירות יש עצירה בתזרים .הבנוי על עמלת מכירה מלחיץ ביותר את מנכל חברת השיווק
44 אדם 14/03/2017 13:10 אין מחסור בדירות !זה לא קפאון, ולא בלבול זו התרסקות !
אין מחסור בדירות לא עלו מיליון עולים את הבלוף של המחסור אף אחד לא קונה. באף מקום בעולם עצירת פרויקטים לא מנעה פיצוץ בועה!!
המוכיח 14/03/2017 13:31 השאלה כמה מהדירות ראויות למגורים? כמה בלי ממ"ד?
וכמה יתרסקו בטיל הבא? את זה אתה לא מזכיר. בבקשה הבא נתונים בדוקים ולא המצאות.
משועשע 14/03/2017 14:52 ממ"ד???
משעשע ...כמה דירות אתה מכיר שנפגעו מטיל? כמה פעמים ממ"ד הציל חיים?(אני מכיר פעם אחת) אתה לא במדור הנכון! אתה מסוג האנשים שהכי אוהבים במשרדי שיווק של קבלנים- "בוא אדוני, בוא תקנה תוספת 80K לבית חכם-אתה חייב את זה!"
43 שי 14/03/2017 13:08 אין סוף לשקרים ולאינטרסנטים
לא להאמין מחירי הדיור התרסקו והבועה התפוצצה
אבנר 14/03/2017 14:44 בסדר, אנחנו לא מאמינים לפרסומי האוצר ולא לקשקושי יחצניו (ל"ת)
42 מני 14/03/2017 13:07 קטסטרופה למי?
אתה מתגעגע לעדר?
41 מואיז 14/03/2017 13:00 גם אני אדיש
כשהביקוש יעלה, המחירים יזנקו וכשהביקוש קטן, אז אין מה לדבר על הורדת מחירים... כלכלה במיטבה
40 שחר 14/03/2017 12:57 מעורר סלידה
מר עמיר שאלתיאל. אינטרסנט חסר תקנה שהשומן נוזל לו מהשפתיים, חושב שאתם עדר פרות או עדר כבשים. כי בשבילו הזוגות הצעירים הם רק משאבה ומסחטת מזומנים כדי שיוכל לממן את דירות הפאר והיאכטות שלו. מר שאלתיאל אדיש לגמרי לעדר הפרות שמשתעבד למשכנתאות הזויות ל-30 שנה. אבל אנחנו למדנו להכיר אותם, את האינטרסנטים השמנים שרק רוצים עוד ועוד כסף מאיתנו הזוגות הצעירים. אנחנו מזהים אותם כבר מקילומטרים בדיוק כמו שהם ידעו לזהות במשך שנים את עדר הפרות (לטענתם) והשכילו לטרוף את החלשים שהתפתו להאמין שהשוק זז רק בכיוון אחד. אז מאיתנו אלייך מר שאלתיאל, נגב את השומן מהשפתיים ותתכונן לתקופת צנע. כי לנו נמאס לממן אותך ואת חבורתך.
39 פיקדון בנקאי 14/03/2017 12:55 שטחיות ברמות
0 נתונים, 0 ניתוח כלכלי
38 יוד 14/03/2017 12:35 הדובר שוכח דבר אחד - הקבלנים חיים על אשראי שצריך להחזיר
בסופו של דבר מועדי התשלום על האשראי מגיעים ואז הקבלנים יהיו חייבים לקבל מזומן כדי להחזיר אשראי. כבר היום יש הרבה מבצעים
37 מני נפתלי 14/03/2017 12:34 הדבר היחיד שייפתח-
זה חור התחת של הקבלנים והאינטרסנטים. אני צולה פה מרשמלו לרגע הזה.
36 עמנואל מ 14/03/2017 12:33 הכותב זרק הודעה היסטרית וגוף הכתבה שכח להסביר
קשקשנות לשמה, מכאן ועד ירידת מחירים הדרך ארוכה.
35 מאיר פ 14/03/2017 12:30 התרגלו למיליון שקל רווח על דירה
בטח יש להם כסף לקבלנים, הבנק נותן אשראי ב-2% ריבית לשנה, לנו הבנק נותן מימון ב-13% ריבית... הקבלנים פשוט לא מוכנים להוריד מחיר, עד שבאה לפיד וכחלון התערבו בשוק ונתנו לבנקים והקבלנים רווחי עתק רוצים עכשיו להוריד מחיר
34 סרגיי 14/03/2017 12:19 שמעתם??? הוא בעצמו קורא לכל הקונים "העדר". על שאר
תחשבו בעצמכם.
אבנר 14/03/2017 14:45 אם אתה לא חושב שזה עדר, למה אתה מפמפם בהיסטריה בכול אתר
נדלן ומנסה פסיכלוגיה בגרוש?
יש ר א לי 14/03/2017 13:29 עם ישראל באמת מתנהג כעדר, זו עובדה, תבדוק (ל"ת)
33 אבי 14/03/2017 12:17 אתם מראיינים יו"ר שיווק ומצפים לתשובה אמיתית ?!?!
אולי לשם שינוי תראיינו אנשים ללא אינטרס?1
32 צבי 14/03/2017 12:16 הוא יודע הכל
הכל ברור לו וידוע וזה רק בכיוון אחד . קצת צניעות והסתכלות רחבה יותר . יכול להיות שצודק אבל ...
31 אנונימי 14/03/2017 12:14 מי יודע מה קורה לשוק לאחר נקודת מקסימום?
הוא צולל למטה! אם יש לכם דירה להשקעה, תתחילו לחשוב כמה הפסדים (ירידות ערך) אתם מוכנים לספוג לפני שתמכרו את ההשקעה.אל תדאגו, כל האינטרסנטים שמתראיינים ומנסים לשדר רוגע או צפי לעליות מחירים עושים את זה רק כדי שהם יוכלו לברוח מהשוק בשיא מבלי להפסיד דבר.כרגיל, מי שיספוג את הנזק יהיה המשקיע הפשוט שלא מבין שהמחירים הולכים לצלול.
30 הציבור לא בדריכות 14/03/2017 12:11 לא תיבנו ולא תורידו מחיר תימחקו מהשוק יביאו סינים יבנו (ל"ת)
שמטוב 14/03/2017 12:27 הסינים לא יבואו לפה, הם לא יבואו לפה כדי להפסיד. (ל"ת)
גלאי חזרזירים 15/03/2017 00:29 הגיעו פועלים סינים בעבר ויגיעו קבלנים סינים
בהמשך.
בוריס 14/03/2017 12:59 הם כבר באים (ל"ת)
29 טל 14/03/2017 12:08 המשפט האחרון מעיד על כוונת סתר.
"אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד". הרי ברור שהאוכלוסיה העיקרית שיוקר מחירי הדיור משפיע עליה לרעה היא האוכלוסיה שאין לה דירה , לבעלי הדירות העלייה מעולה אותו הדבר גם לבנקים , למדיה , ליזמים שגוזרים , ולחברות השיווק שלעיתים עובדות על בסיס אחוזים , בקיצור כל מי שמתעסק בענף הנדל"ן העלייה במחירי הדירות משמעה ניפוח תלושי המשכורת , תשלומי מיסים גבוהים יותר וכן הלאה וכן הלאה . אז לבוא ולהגיד שקפיצה נוספת במחירים לא תעשה טוב לאף אחד ממש לא נכונה , ואל תנסה להכליל את עצמך בקבוצה הקטנה של מחוסרי הדיור , בשביל שאולי נקבל אותך לצד שלנו.
28 א.נ 14/03/2017 12:07 הפתרון: המדינה תהפוך ליזם בניה תזמין חברות מסין !
המדינה תהפוך ליזם בנייה תקים גוף שתפקידו להזמין חברות מסין לתכנן הפרוייקטים . בפיקוח ישראלי .הקרקעות של המדינה אין רווחים וקומבינות של היזמים והקבלנים בישראל. עלות הבנייה הסינית תרד בחצי ומחירי הדירות ירדו ב40% תוך שנתיים ! זו לא אשלייה זו מציאות ! הקרקע של המדינה .היזם המדינה.הביצוע חברות בנייה מסין. המשווק והמוכר מדינת ישראל ואין פערי קומבינות .אין מתווכים קומבינטורים שמעלים המחירים וגוזרים קופונים עוקפים את כל בעלי העניין האינטרסנטים . המדינה היזם .הסינים בונים תוך אלפי יחידות דיור. ותושבי ישראל נהנים ממחיר מוזל .
משה 15/03/2017 00:32 אהה... אה...
זה בדיוק מה שכחלון עושה...!
יש ר א לי 14/03/2017 13:28 הצעה רצינית אך אין לך ממשלה רצינית שתעשה זאת. (ל"ת)
27 גיא 14/03/2017 12:04 אנחנו בשיא ולפני ירידת מחירים
מספיק להביט בטבלאות של הלמ"ס ולראות שכמות הדירות בגמר בנייה כבר כמה שנים גבוהה הרבה יותר מריבוי האוכלוסייה. ההסבר העיקרי לעליית מחירי הדיור הוא הריבית הנמוכה. בנוסף יש מספר מחקרים שמראים שאחוז הבעלות על 2 דירות ויותר עלה מאוד ב- 10 השנים האחרונות. הרבה מהביקוש בשנים האחרונות נוצר עקב היעדר אלטרנטיבות להשקעה ותופעת עדר (אבא שוקל לקנות לבנו בן ה- 10 דירה). הריבית על המשכנתאות כבר עלתה באחוז בשנה האחרונה, ומספיק שהציפיות יהיו להמשך המגמה על מנת ש"משקיעים" (ספקולנטים יותר נכון) ישחררו לשוק כמות עצומה של דירות, ומחירי הדירות יהיו בירידה בהתאם. אני חוזר על זה שוב פעם - אין בעיה של היצע דירות!
יש ר א לי 14/03/2017 13:27 אתה בטוח? האיפה המצאת את הנתון בפתיח?
מספיק להביט בטבלאות של הלמ"ס ולראות שכמות הדירות בגמר בנייה כבר כמה שנים גבוהה הרבה יותר מריבוי האוכלוסייה. היית רוצה, זה לא נכון.
גיא 14/03/2017 19:03 מקבל את הערתך - אבל עדיין הנתונים לא מצביעים על חסר
במהלך השנים 2001-2015 כמות הדירות שנוספו תואמת בקירוב את העלייה בכמות משקי הבית (את הנתונים על המגזר הערבי קשה לנתח). בכל מקרה אין מחסור בדירות, ולראייה מספר הנפשות במשק בית נשאר קבוע ב- 15 השנה האחרונות (מחסור אמיתי בדירות היה בהכרח גורם לעלייה במספר זה). בכל מקרה במהלך העשור האחרון עקב עליית המחירים והבעיה בגיוס ההון הראשוני של זוגות צעירים, נכנסו במקומם משקיעים (בד"כ מקבוצת גיל גבוהה יותר), ואפשר לראות זאת בסקרים של הלמ"ס או מחקרים אחרים שנערכו. כעת הריבית על המשכנתאות כבר עלתה, ואם הציפייה תהייה להמשך עליית ריבית, נראה הרבה מהדירות האלה נכנסות לשוק, וירידת מחירים. האם יהיה מהלך אגרסיבי של ירידת מחירים או ירידה הדרגתית על פני מספר שנים? קטונתי מלנבא, אך ירידת מחירים תהיה גם תהיה בהנחה שכיוון הריבית כלפי מעלה בשנים הקרובות. כמובן שניתן להיכנס לניתוחים מעמיקים יותר, אך לא זה המקום לכך
26 יש ר א לי 14/03/2017 12:04 תגובה רציונלית ולא אמוציונלית מרחשי הלב- הוא צודק!
רבותי הקוראים והמגיבים, תחשבו רגע לפני שתקישו את תגובתכם. יש גידול טבעי שצורך 50,000 יח"ד בשנה, תוסיפו מתגרשים שצורכים דירה נוספת (ויש הרבה כאלה) ועוד טיפ טיפה של עלייה, מול זה תראו מה כמות התחלות בנייה ובמיוחד סיומי בנייה ותראו אם הפער נסגר או גדל. אל תתרשמו ממספרי שיווק משום שיש בהם מגרשים שיקבלו היתר עוד כמה שנים, שרי שיכון קודמים, וגם הנוכחי וגם כחלון מנפנפים בנתון זה אך אינו רלוונטי. כל השיווקים הם רק במחיר למשתכן וגם שם אין הצלחה גדולה. הביקוש באמת לא נעלם, הוא מצטבר, זהו ביקוש כבוש שיתפרץ, כמו שהיה כשחיכו למע"מ אפס וברגע שהתייאשו מהגעתו העדר רץ לקנות והמחירים עלו. קבלנים באמת הפחיתו את הבנייה כי ממילא אין קרקעות שמשווקות לשוק החופשי ע"י רשות מקרקעי ישראל ובמצב זה כל בעל קרקע פרטית מעלה את מחיר הקרקע "כל ממזר בעל קרקע הוא מלך". רבותי, כחלון עושה טעות ענקית במדיניות שלו וזה יתפוצץ לכולנו בפנים. אני לא קבלן ולא יזם ולא משווק דירות ואפילו לא מתווך, אין לי אינטרס, אני מסתכל בעיניים פקוחות וחושש מהעתיד כי גם לי יש ילדים שיצטרכו דירה.
רציונלי לגמרי 15/03/2017 18:16 מחירים בשמיים
מחירים בשמיים ובצורה רציונלית לגמרי אין לרוב הצעירים כסף ! ידוע שהמתגרשים חוזרים לגור עם ההורים
רועי 14/03/2017 15:14 תקנה מתוק ותמכור ברווח
תרוויח, עליי
יש ר א לי 14/03/2017 19:12 תודה על העצה, אתה בטח מאלה שמחכים כבר 5 שנים שהמחירים
ירדו, והם עלו בעשרות אחוזים. תמשיך לחכות חמודי, אולי המשיח יגיע, אלא שבינתיים הוא לא מגיע ואפילו לא מטלפן (תשמע את השיר, שים לב למילים ולא רק למנגינה, תרתי משמע)
25 רון 14/03/2017 12:00 אל תאמינו לשקרים
לא קונים דירה במחיר בועה! המחירים בדרך למטה התוכן בכתבה ממומן!
24 יוסי בראון 14/03/2017 11:58 ואז הזקנה התפצלה לשתיים... (ל"ת)
23 בן אהרון 14/03/2017 11:57 המדינה הפסיקה לשווק קרקעות לקבלנים וגורמת למחסור דירות.
מי שסגר את הברז זה המדינה בניהול שר האוצר של ממשלת ישראל. הוא בכוונה יוצר מחסור בקרקעות לבנייה לכל השוק ומשווק קרקע רק לתוכנית זכאים. אז מה הפלא שהמחירים ימשיכו לעלות ???
יוסף 14/03/2017 13:36 בן אהרון לא הבנת שהכיוון הוא למטה?? תמכור ומהר .... (ל"ת)
22 איציק 14/03/2017 11:55 כתבת פמפום
האינטרסנטים הגיעו כבר לשלב שהם עושים צחוק מעצמם בכתבות האלה. הלחץ שהם משדרים במסווה של רוגע ודאגה לשוק שקוף ובולט. לטובתכם עדיף שתנמיכו פרופיל.
21 אבי 14/03/2017 11:53 עכשיו אני מבין שהמחירים לא ירדו. לא מהכתבה ולא מהתגובות
דווקא מהלייקים לתגובות. כשכל הלייקים הם מאנשים שרוצים שהוא יוריד מחירים וחושבים שכחלון יצליח. כנראה שבאמת יש ביקושים עצורים מצד הקונים, ואין מנגד מוכרים לחוצים למכור.
20 Lavironen 14/03/2017 11:49 לא יודע אני לא מאמין לו
אבל אני לא חושב שנראה מפולת, יעשו הכל כדי שזה תהיה נחיתה רכה אם בכלל...., העניין הוא שמחיר ההון כשישתנו, הם אלה שיקבעו את הטון, מי שמשקיע בנדל״נ אמור לחשוב על טווח ארוך ארוך, כל אלה שעשו סיבוב זה זמני, זה מזל טוב אבל אי אפשר לתזמן שוק, מה שכן בטוח הו אשכשחושבים ארוך, צריך להבין לדעתי שמחיר ההון יהיה יקר יותר ויהיו וכבר יש אלטרנטיבות טובות יותר לכסף, מה שיוריד את הביקוש להשקעות בנדל״נ. כבר היום ניתן לקנות קרנות של 20/80 בתשואה של בין 4%ל 6% בשנה, כסף נזיל, תנודתיות נמוכה, בלי חוזים, בלי עו״ד, בלי מתווך בלי ברז מקולקל, בלי לגשת לעירייה ובלי בעיות אחרות. עם זאת מי שיקנה נדלנ בישראל לאורך זמן לא יפסיד, מבחינתי זה ודאי, אבל זו לא העסקה הכי טובה, לא הייתי קונה היו נדל״נ להשקעה.
תן קישור לקרן כזו 14/03/2017 17:37 תודה (ל"ת)
אדם 14/03/2017 12:18 לא ניתן לשלוט על העליות ולא על הירידות. בועות מתפוצצות! (ל"ת)
Lavironen 14/03/2017 15:17 אתה צודק זו בועה , בועה שתודלקה בהעדר אלטרנטיבה
ובמחיר הון זול ברמה היסטורית, אבל זה יכול להיות מסוכן ״לפוצץ אותה״ זה גם לא טוב לרוב הציבור, שכן רוב המשפחות מחזיקות בדירה , לכן ככל ש״ימרחו״ את זה על פני זמן ארוך יותר, התנודתיות תיבלע, אין ספק שהאיום קיים, קיים ומדברים עליו, בפירוש זה תרחיש שיכול להתמממש, אבל יעשו הכל כדי שהוא לא יתממש.
19 eli 14/03/2017 11:48 עוד אינטרסנט
אם לא ייקנו את הדירות שלכם במחיר הנוכחי אתם תורידו מחירים ותעשו מבצעים כמו גדולים, כי עסק בנוי על תזרים מזומנים. אל תעבדו עלינו, חלאס.
18 גיא 14/03/2017 11:48 עוד טיפה לחץ ויצאו לו יהלומים מהתחת.. (ל"ת)
17 ימית 14/03/2017 11:47 עוד יזם שדואג לכיסו בלבד!
מדוע לא ניתן להוריד מחירים? הרי, לא מספיק שאתם לוקחים שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש + רווחים, על חשבוננו? חדל עם הגזל שלכם, יותר מדי יזמים - יותר מדי שכר והוצאות - מועמס עלינו הלקוחות, עוד מרצדס, עוד בית פרטי, עוד נסיעות לחול? תתחילו לקצץ בשואו שלכם - כבר לא עובד עלינו.....
16 אבי 14/03/2017 11:47 הבחור צודק
יש אמת בדבריו והמחירים בדרך לעליה כי קבלנים לא בונים ואת זה אני יודע ממקור ראשון.אז תמשיכו לחכות להורדה במחיר שלא יגיע ואז תקנו ביוקר.
רועי 14/03/2017 15:12 תקנה אתה ותמכור ברווח
עליי, תרוויח מתוק
15 איתן תרחישים 14/03/2017 11:44 קבלנים סינים ניפגשו עם רהמ=לבניה=מדוע הם גורשו=לחקור
וועדות חקירה כמות בעקב הפגנות עם=דור שיש לו בייצים= אל תגידו לא ידענו
14 ישראלי 14/03/2017 11:42 בקיצור עוד בעל אינטרס
ואגב, כחלון כן מטבל בצד הבניה - על הותמ"לים, חברות קבלן זרות, עשרות אלפי פועלים זרים והסכמי גג שמעת? פשוט אבסורד איך אנשים חושבים שיאמינו להם בחצאי מילים. הארה נוספת, אנשים יושבים על הגדר למחיר למשתכן - המחירים שלכם כבר לא אטרקטיבים. אם אתם רוצים להצליח יותר, גשו למכרזי מחיר למשתכן - סגרו את הברז ליזמים נחיים על חשבון הצעירים חסרי הדיור
13 הרצוג 14/03/2017 11:42 מה היא מטרת הפרסומת?
אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד". פה חשדתי שהכתבה ממומנת והוא בלחץ
12 איתן תרחישים 14/03/2017 11:40 דגש-הם לא מפרסמים-התחלות בניה=במתוון=הנתון הכי חשוב
מחסור הדיור=מכוון=ומנומק=עי בובו השק-רם פלוס הנגיד הנימוק שנתנו-דאגה לעמידות הבנקים=לבנקי=לא לאזרח= יש מחסור מכוון של 40-50000 דירות הנתון הכי חשוב =התח הבניה לא מפורסם= יש תיאום בין השק-רם לקבלני ולבנקי-ולשירקהה-יבנו פחות המספרים להונאה של השלטון נגד דור שלם של צעירים בשנ 2011 התחלו הבניה היו-46800 דירות- בהוראה ההזויה-שלא לומר הונאה- הבניה ירדה=ירדה= בשנים 2012-2015 התחלות הבניה ירדו ל 43500 ד בממוצע זה מחייב וועדת חקירה= גם עיר היה מבין את גודל ההונאה אל תגידו לא ידענו=ראו הפוסט משנת 2012
11 חוץ מלבלבל את המוח 14/03/2017 11:40 כחלון הזה לא עושה כלום, כמו לפיד..
כל מה שהוא עושה זה להבטיח הבטחות.מחיר למשתכן מחר 5000 דירות בשנה, זה אפילו לא כמות של חודש.מס דירה שלישית לא עבר וגם אם הוא ועבור בטח יהיה עם הסעיף של השכרה ארוכת תווך שבעצם מורידה את כל המשמעות שלו.אני לא רואה כאן אף חברה זרה שבונה, להפך פחות ופחות בניה כי המדינה לא משחררת קרקעות..
לפיד רק נזק 14/03/2017 13:55 חוק מס שבח של לפיד לא מוכרים דירות (ל"ת)
בני 14/03/2017 12:03 לפיד ?
אתה וביבי לא נתתם ללפיד כל הזדמנות , כעבור שנה בתפקיד החלפתם אותו עם החרדים.
שלמה 14/03/2017 13:17 האמת העירומה
כמה שאתה צודק. לפיד היה הראשון שהיה מוכן לבטל מעמ העיקר להוריד את מחירי הדירות.באופן דרסטי! מישהוא פחד שהוא עוד יצליח ולכן דאג שהוא יוזז מתפקידו. כיום במקום הורדת המעמ שבגדול משמעותה היתה הנחה של כ 200 אלף שח , ניתנת למעשה במחיר למשתכן.
T 14/03/2017 20:11 אתה ובני-תידרשו מהמורה לחשבון את הכסף בחזרה
מגיבים ??????
10 זה קרוב מתמיד 14/03/2017 11:40 חברים עידן חדש בפתח
אני קורא לכל מי ששוקל לרכוש דירה כרגע...להמתין!!! אנחנו בפני ירידה משמעותית של 20-35% תלוי באזורים. כל האינדיקטורים צועקים שהפיצוץ כבר קרה והנתונים לאט לאט מתחילים לצאת. המשקיעים שבפנים יכולים למשוך עוד כמה חודשים אבל בסופו של דבר ימכרו במחירי הפסד כדי לצמצם את הפסדי המשכנתא העתידית...דם ברחובות זה כלום לעומת מה שהולך לקרות פה...מי שיש לו מזומן יהיה המלך...תזכרו טוב טוב את הפוסט הזה!!
9 עדר.. 14/03/2017 11:36 אם בקטסטרופה עסקינן אזיי עדיין לא הבנתם
שהיא לא התחילה,העדר שזה הציבור שמאכיל אותך ודואג לחליפתך ובכלל לזה שיראיינו אותך,הוא שאמור לשלם בסופו של דבר כל החיים על העיסקה שאתה משווק,כרגע במחירים הגבוהים שנוצרו ונבלמו,הוא לא מוכן לשלם נחיר שעוד חודשיים יהיה גבוה ב10 אחוז,ובעוד שנה ב40 אחוז,ולא מדובר פה במשחק ילדים מי חזק יותר,בסופו של יום גם מי שצריך דירה למגורים יחשוב עשרות פעמים האם להכנס לשוק במצב גסיסה בו רק עיוור יודע שהוא זורק את כספו ..
יפה אמרת.. 14/03/2017 14:25 רק למה כל יום מנסים לגרום לשינוי,כמו שהתאזרנו
בסבלנות 6 שנים כך גם היזמים והקבלנים צריכים להבין השינויים קורים וימשיכו לקרות ,בקצב של הציבור..אל תחפשו הצהרות כמו יאלה ירדו קצת בו נסתער,הפעם זה לתקופה ארוכה שבה חלקכם כבר לא רלוונטי..
8 ירון 14/03/2017 11:33 רק מי שבתוך תחום הנדל"ן מבין את הכתבה.... (ל"ת)
חני 15/03/2017 14:34 התכוונת מבין את האינטרס של הכתבה?
קבלנים ויזמים שצריכים כסף יורידו מחירים.. זה ההגיון. עכשיו איזה קבלן או יזם לא צריך לשלם את עלויות הבנייה?
7 אזרח 14/03/2017 11:31 עוד מישהו מטעם.זה לא יעזור הכיוון מטה.
כאשר עיקר השוק יעבור לדירות יד שניה.והמשקיעים פחות קונים אלא מחפשים להיפטר.ומשקיעים זרים כבר מבינים שזה לא מקום להשקעה אלא שוק של מוכרים.גם הקבלנים יישרו קו ויורידו מחירים. שלחו אותך להציל את המצב.
אחד שמבין 14/03/2017 12:00 היזמים לא יוכלו לא למכור כי הם יקרסו
ההוצאות החודשיות של היזמים הם אדירים. אם המצב הזה ימשך עוד חצי שנה כולם יורידו את המחירים רק כדי לשרוד, וכל השאר זה בלבולי מוח שנובעים מלחץ אדיר של תזרימי מזומנים.
יש ר א לי 14/03/2017 19:06 ובמצב זה הם יפסיקו לבנות, ומה יקרה לדעתך?
ההיצע יקטן ושוב כעבור תקופה קצרה המחירים יעלו.
אזרח 15/03/2017 00:29 תמיד יבנו.הם מחזיקים ציוד ואנשים על בסיס קבוע.
ורוצים פרנסה. סיפורי סבתא שיפסיקו לבנות מיוזמתם.יפסיקו רק אחרי פשיטת רגל.
6 דירה 14/03/2017 11:29 דירה
זוכרים מה כתבתי לפני כמה ימים כל המנכלים כל הקבלנים כל השמאים בקיצר כל אנשי האינטרס לעליית מחירים אומרים אותו דבר והפעם הוא אומר: לי זה ברור שבסופו של דבר כולם יירדו מהציבור במכה אחת. אני מקווה שזה לא יגרום לקפיצה נוספת במחירים, זה לא יהיה טוב לאף אחד". ושוב הוא לא מבין ולא מפנים כמו כל קודמיו... משכנתא עם ריבית גבוהה לא חסר דירות למכירה יש תנופה ענקית של בניה בארץ והפעם אני אכתוב עבורן שוב.... נגמר הכסף והציבור לא מטומטם ולכן הוא לא ישלם עד "למפץ הגדול"..ושוב לא יעזור לכם..יש כבר חור בבועה וגם הילד מהולנד לא יעזור עם אצבע בסכר... וכולם יבכו כמו "הילד הבוכה"... ונכון הגיע הזמן של "הילד המשתין" מבלגיה לא קונים דירות עכשו נקודה.
5 עלובים 14/03/2017 11:28 מאיטים את הבניה בכוונה? חשבתי שקוראים להם "בוני הארץ" (ל"ת)
שמטוב 14/03/2017 11:59 למה להם למכור בהפסד ?
הטענה שהם מרוויחים המון היא שיקרית. יש מירווח רווח קבועים כאשר העליות הן בעלויות של הבניה. (נניח 20 רווח נטו לקבלנים). הפיטפוטים שלך של השר משה כשלון יוצרים ציפיה אצל קונים פנטזיונרים שהקבלנים יורידו את המחירים יותר מהרווח שלהם, רק שזה לא יקרה, הם יעדיפו לא לבנות כלום ולא למכור כלום.
ברץ 14/03/2017 14:12 הקבלנים היהירים בקרוב יתחננו לממשלה לעצור את המאמצים
להורדת המחירים, בטענה שהם קורסים כלכלית. לא פלא, במקום להוריד 10% במחיר ולמכור עם רווח קטן או בלי רווח, הם מושכים זמן ויתקעו עם סחורה. בסוף ימכרו ב 30% הנחה ויפשטו רגל.
בן אהרון 14/03/2017 11:51 מי שעוצר את השוק זה הממשלה שלא משווקת קרקעות לקבלנים.
אין התחלות בנייה חדשות כי אין קרקע חדשה לבנייה.
רועי 14/03/2017 15:05 תפסיק.. בבאר שבע בונים ב 5 שכונות ביחד
איפה אין קרקע חדשה? 360 מעלות רק חול, בונים פה ים. המחירים בבאר שבע עומדים להתרסק
4 אבי 14/03/2017 11:28 לצערי הוא צודק! כחלון תעשה לכולנו טובה...
ותתפטר. הפטנטים שאתה ממציא לא מייצרים עוד דירות! בטח לא לשכירות ולצערי גם לא לרכישה. ככל שהזמן עובר הנזקים יותר משמעותיים. היו צריכים לעשות פה צעדי חירום! להביא מלא קראווילות ולהציב בשטחים לא מעובדים במושבים. כצעד חירום ל-5 שנים תמורת דמי שכירות למנהל. להעביר חוק שבונים 50 א יח' דיור ללא היתר ושההיתר יתקבל תוך כדי בניה, להביא חברות בניה זרות... העיקר לעשות משהו!! ולא רק דיבורים והגרלות ודירות על הנייר. אתה רק מושך זמן.
eli 14/03/2017 11:48 בינתיים כחלון מצליח (ל"ת)
שרי 14/03/2017 14:55 מה מצייח? לייצר רעש תקשורתי בלתי פוסק ונזקים בלי סוף? (ל"ת)
3 שואל ומתעניין 14/03/2017 11:26 אחחח שאלתיאל ..אתה תוריד מחירים כי אם לא הבנק ייקח לך
את כל מה שיש לך. אף אחד לא יחזור לקנות במחירים המופקעים כי פשוט אין כסף ואנשים כבר לא קונים את ההסברים השיקריים..
2 דורון מחולון 14/03/2017 11:26 ממתי רונלדו מבין בנדל"ן??? שיחזור לכדורגל. (ל"ת)
1 איציק 14/03/2017 11:22 קשקוש מוחלט
שוב הוא מנגן על שקר המחסור. אם יש כזה מחסור איפה גרים כל אותם אנשים שלא קונים? למה מחירי השכירות לא עלו כל כך כמו מחירי הדירות? למה יש לקבלנים מלאי עצום של דירות לא מכורות? למה הוא משדר לחץ?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש