16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

14:52 צפי לפתיחה אדומה: הטכנולוגיות צפויות למשוך למטה ברקע להתפתחויות גיא... >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

ירידה במחירי הדירות? הנה מה שחושבים בבנק ישראל

 |  33
מתוך דיוני הריבית
Share
בנק ישראל פרסם היום (ב') את דיוני הריבית לחודש מארס, ובהם התייחסות ברורה לעניין שוק הדיור. אחרי שבחודש שעבר הלמ"ס הציג ירידה של 1.2% במחירי הדירות והפרסום גרר מתקפה מצד שלל גורמים (בעיקר לשכת השמאים שטענו שהמחירים ממשיכים לעלות), בדיוני הריבית של בנק ישראל נכתב כך: "מחירי הדירות ירדו משמעותית בנובמבר-דצמבר, במקביל להמשך הירידה במספר העסקאות בדירות. לדעת חברי הוועדה, נתונים אלו מתיישבים עם ההתפתחויות האחרונות בשוק הדיור - הירידה במספר המשכנתאות החדשות, העלייה בריבית על המשכנתאות והתמתנות העלייה בשכר הדירה. התפתחויות שעשויות להצביע על הצטננות הביקוש לדיור".


יותר מכך, בבנק ישראל לא חושבים שהירידה במספר העסקאות קשורה רק לאלו הממתינים למחיר למשתכן. בדיוני הריבית נכתב כך: "ההתמתנות בסך העסקאות ניכרת גם בקרב משפרי הדיור, אוכלוסייה שאינה כפופה לשיקולים הנוגעים לשינויי מיסוי ואינה ממתינה למחיר למשתכן". 

עם זאת הדגישו חברי הוועדה כי מדובר בנתון בודד, וכי מוקדם לקבוע אם ירידת המחירים "מצביעה על שינוי מגמה בשוק הדיור".
 
עפ"י האומדן הראשון למדד מחירי הדירות, בנובמבר-דצמבר ירדו המחירים בחדות ב-1.2%. זוהי  הירידה הראשונה הראשונה מאז אוגוסט 2015 והגבוהה ביותר זה כעשור. כתוצאה מכך ירד גם הקצב השנתי של עליית מחירי הדירות, וב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר הם עלו ב-5.9%.לפי הנתונים על סך העסקאות, היקף הפעילות בשוק ממשיך להתמתן. במחצית השנייה של 2016 עמד סך העסקאות הממוצע על כ-7,300 בלבד, לעומת 8,300 במחצית הראשונה, והחלק שעסקאות המשקיעים מהוות בסך העסקאות ממשיך להיות נמוך ועומד על כ-20%.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

33 תגובות ב-18 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
18 dan 14/03/2017 15:10 כחלון וממשלת ישראל - טועים בגדול
אין סיכוי שהם יכו את השוק, מה שיקרה הוא שהשוק יכה אותם ומחירי הדירות יזנקו שוב. ממשלה של טיפשים וכסילים.
17 המוכיח 14/03/2017 11:21 קליק בייט. כולה ירידה של אחוז עשיתם מזה משבר
בדיחה
16 eli 14/03/2017 10:04 הכותרת פייק ניוז (ל"ת)
15 נתי 14/03/2017 09:55 אפשר לדעת כמה מרוויחים בבנק ישראל? כולל הטבות (ל"ת)
14 יורם 14/03/2017 07:50 מחירי הנדלן בדרך מטה
גם מי שמתכנן לקנות כדאי לו לחכות להורדת המעמ ולחסוך עשרות אלפי שקלים
13 השכן 14/03/2017 01:00 שכן שלי בכפר סבא הירוקה מכר
לפני חודש דירה בת 5 חדרים והוריד 250000 שקל מהמחיר ההזוי שביקש בהתחלה. אני גר שם בשכירות ומחכה לקריסה האמיתית של המחירים. השכן שלי עשה בשכל כי זאת דירה שניה שלו, הוא אמר שהעדיף לחזור למחירים של תחילת 2016 סוף 2015 ולא לקחת ריסיקה שהמחירים ימשיכו לרדת, הוא יחזיר משכנתא ועדין ירוויח כי קנה לפני 6 שנים. כולם מבינים שנגמרה החגיגה.
12 hguy 13/03/2017 23:09 יתכן שאנשים על הגדר ולא קונים דירות. זה מה שרצה כחלון?
לפחות אנשים תהיינה דירות שכר דירה יעלה. קבלנים יעצרו בנייה וכשהביקוש הכבוש יתפרץ יקפצו מחירי הדירות בבת אחת.בהצלחה.
11 אור 13/03/2017 20:18 שמישהו יסביר, מה השתנה עכשיו מה-10 שנים האחרונות?
מחיר למשתכן? מצומצם מאוד מס על דירה שלישית? יוצר בלבול כרגע אך טרם הוחלט. דור שלא מוכן לצאת פראייר? אז למה אני ממשיך לראות שדירות בגני תקווה ובהוד השרון נמכרות ב 2.2 - 2.4 מיליון? בכמויות. דירות בראש העין ב 1.6-1.8, בכמויות. מי אלה שקונים אם כולם יושבים על הגדר?
אבי 14/03/2017 10:14 בנייה מסיבית + מחיר שאי אפשר לעמוד בו (ל"ת)
10 רק תעבירו כבר את 13/03/2017 19:32 החוק מיסוי דירה שלישית!
בלי הקלות שהורסות את כל המשמעות של החוק!
9 גיא 13/03/2017 18:43 בנק ישראל טועה
בנק ישראל טועה, הלמ"ס טועה, הכלכלן הראשי טועה, האוצר טועה. רק מוריס הנהג מונית צודק!
מוטי 14/03/2017 00:00 לא טועה, אבל מטעה כי מתאים לו...ולא מדובר על מוריס, אלא
על השמאים, הכלכלנים, בתי ההשקעות והבנקים. כולם טוענים שאין ירידה במחירים ואין שום סיבה ממשית לירידה. אבל במשרד האוצר ובבנק ישראל עובדים על פוליטיקה. קאפיש?
8 איתן תרחישים 13/03/2017 17:37 אמת/הזייה?הנתון הכי חשוב נמנעים מלפרסם התחלות בניה
גם עייר גידם פיסח עיוור וחירש היה מבין את הכוונה באי פירסום נתוני התחלות הבניה יש מחסור =מכוון=בהוראה=בנימוק-דאגה לעמידות הבנקים! להלן-בשנת 2011 התח הבניה היו 46800 דירות לאור ההוראה המתואמת-ההזויה-הבניה ירדה =ירדה= ב שנים 2012-2015 הבניה ירדה ל 43500 ד בממוצע בעקב ההוראה השלטונית-=הקבלנים יקטינו הבניה= ולכן זו ה ה הסיבה לאי פירסום נתוני התחל הבניה תישאלו את העייר גם הוא מבין את גודל ההונאה
צודק! 13/03/2017 17:48 הדירות ימשיכו למעלה.ביי ביי למי שיאחר לרכבת.טו טו וט. (ל"ת)
הילה 14/03/2017 10:26 איזה רכבת בדיוק איחרנו?
של שיעבוד ל 4 קירות ? של ריבית משכנתא גבוהה יותר מהתשואה? אצלי הכסף מושקע ומחזיר את השכר דירה ונישאר עוד עודף..
דודו 13/03/2017 19:40 הרכבת כבר מזמן עזבה את הרציף. מי שלא קנה אז אבוד לו (ל"ת)
7 רועה חשבון 13/03/2017 17:36 כבר היום מחירי הדירות ירדו בכ 15% מהשיא
ואילו מחירים לסגירת עסקה .העצירה בעסקאות היא בשל הפרשי מחיר גדולים בין המוכרים לקונים.ברגע שמוכרים יפנימו שהמחירים ירדו כבר העסקאות יחזרו לשוק
שמטוב 14/03/2017 09:51 אשליות נעימות: אין קניה, אין מכירה אין ירידות
מוצא חן בעיני ה- 16 אחוז שהקרצת מהדמיון שלך.
6 בנק ישראל אינו יכול 13/03/2017 17:26 לקבוע דבר כזה!
אין לבנק אפשרות לבדוק מחירי דירות ולהשוות בין מקום למקום.פשוט בגדר הרמאות.
הרואה נכוחה 13/03/2017 19:02 המידע זמין לכולם
כנס לאתר של רשות המיסים
דווקא נכנסתי 13/03/2017 21:54 חד וחלק המשך עליות בדירות
שנמכרו בבאר שבע ועוד איזה עליות!
5 אני 13/03/2017 17:16 אין שום ירידת מחירים אלא נהפוך הוא
הנגידה לא רוצה להעלות את הריבית לכן משתמשת בקונספירציה!!הכל בכאילו אבל המחירים ממשיכים לעלות.ובגדול.
איציק 13/03/2017 17:27 אז תקנה עוד דירה (ל"ת)
שלום 13/03/2017 19:38 מי מוכר אני קונה גם בשקל!!! (ל"ת)
תאמין לי אתה לא 13/03/2017 17:46 צריך לדאוג לי.קודם תדאג לעצמך.
או שתמשיך בשכירות ובהמשך אולי באוהל ? מה דעתך ?
בום 13/03/2017 18:25 גם במשבר הסאב פריים התכחשו לירידות (ל"ת)
4 מביך 13/03/2017 17:09 מדינה מטורללת. כמה פעמים נאמר
שרק שיחרור קרקעות מאסיבי ע"י המדינה ובמחיר שפוי, תביא להוזלה המיוחלת. ומה עם ריבית המשכנתא שנוגסת לי מכל הוזלה עתידית ממחיר הדירה?! אהה קחלו?
3 טדי 13/03/2017 16:58 שני סוגי אנשים לא רואים את השינוי בשוק הנדל״ן
והם מתחלקים לשניים אינטרסנטים שלא רואים אף אחד ממטר ושטופי מח שנחשפו יותר מגי לפמפום של מסרים של מציאות מדומיינת וכמובן שהכל קשור למושג ״הונאה עצמית״ שחטאו בו גם גדולי המשקיעים כאשר השינוי במגמה לא התאים לפוזיציה
שמטוב 14/03/2017 09:49 יש סוג אחד שמשלה את עצמו על ירידת מחירי הדירות
הסוג הזה הוא של אנשים שהשקיעו בבורסה את הכסף שיועד לקניית דירה. עכשיו הסוג הזה נישאר בלי דירה ועם הפסד בבורסה. כדי לנחם את עצמו הסוג הזה מפנטז שמחירי הדירות יפלו.
איציק 13/03/2017 17:27 לגמרי צודק (ל"ת)
2 ניר 13/03/2017 16:56 כנסו
מחירי הדירות לא ירדו כל כך מהר וגם אם ירדו זה יהיה באחוזים בודדים או שתהיה עצירה ביקוש לדירות תהיה היה ותמיד יהיה
1 יורם 13/03/2017 16:51 זהו הסוף של ההתחלה
המחירים בדרך לצניחה חופשית
עוד יחצ"ן שקיבל כסף 13/03/2017 20:09 עוד יחצ"ן שקיבל כסף
תגיד כמה כסף אתה מקבל על כל תגובה ששוטפת את המוח לציבור בשטויות?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש