ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ההאטה נמשכת: האוצר מציג ירידה של 5% ברכישות דירות בחודש ינואר

הכלכלן הראשי באוצר: ירידה של 2% במכירות המשקיעים שרכשו 1,600 דירות בלבד בינואר. ירידה משמעותית במכירות דירות מקבלן בולטת באזור רחובות

 |  45
שוק הדיור
Share
הכלכלן הראשי במשרד האוצר, פרסם את סקירתו השבועית העוסקת בענף הנדל"ן למגורים בחודש ינואר 2017. מהנתונים עולה כי נמשכת ההאטה בשוק הדיור עם המשך ירידה ברכישות הדירות וכן יציאת המשקיעים מהשוק. על פי הסקירה, בחודש ינואר נרכשו 9,700 דירות בלבד, ירידה של 5% בהשוואה לחודש הקודם וגידול מתון של 3% בהשוואה לאשתקד. 


לדברי הכלכלן הראשי באוצר מדובר במגמה מתמשכת של האטה בשוק הדיור: "בדומה לחודשים הקודמים, גם בינואר בולט המשך המגמה של ירידה חדה במכירת דירות חדשות (גם בהשוואה לינואר 2016), אשר קוזזה בחלקה ע"י פלח השוק של דירות יד שנייה, בין היתר על רקע מכירות המשקיעים".
 
באוצר מציינים כי הירידה החדה ברכישת דירות חדשות מקיפה את כל הסגמנטים של השוק, על רקע המתנת הזוגות הצעירים ל"מחיר למשתכן", כמו גם הכבדת המיסוי על המשקיעים.

המשקיעים בחוץ: לא קונים ובעיקר מוכרים דירות 
הכלכלן מציג בסקירתו כי המשקיעים ממשיכים לצאת מהשוק. לדבריו, משקל המשקיעים בסך העסקאות בחודש ינואר שמר על רמתו הנמוכה (פחות מ-17%). סך הדירות שרכשו המשקיעים בחודש זה עמד על 1.6 אלף דירות, ירידה של 2% בהשוואה לחודש הקודם וירידה חדה בשיעור של 18% בהשוואה לינואר אשתקד.ניתוח הממצאים מלמד על כי חלק הארי של הירידה ברכישות המשקיעים בחודש ינואר בפרט, ומאז הרבעון האחרון אשתקד בכלל, מתרכז בעיקר בפלח השוק של הדירות החדשות (ירידה של30% בהשוואה לינואר 2016 וירידה של 18% בהשוואה לדצמבר). יתכן ובכך באה לידי ביטוי בין היתר השפעת מס 'ריבוי נכסים' (מאחר והמס נקבע על 1% משווי הדירה). 

מכירות המשקיעים בחודש ינואר רשמו גידול של 25% בהשוואה לדצמבר והגיעו לרמה של 3,000 דירות. "יש לציין כי רק ביוני 2015, על רקע הקדמת רכישות של משקיעים (טרם העלאת מס הרכישה), נרשמה רמה גבוהה יותר של מכירות משקיעים. אלא, שבניגוד ליוני 2015, בו כ-30% ממכירות המשקיעים היו למשקיעים אחרים, כאשר באזור ב"ש אף הגיע שיעור זה ל-50%, בחודש ינואר השנה עמד שיעור זה על פחות מרבע", ציין הכלכלן. לסיכום נכתב בסקירה לעניין המשקיעים כי הגידול במכירותיהם בחודש ינואר, במקביל להמשך הקיפאון ברכישות המשקיעים הביאו "להעמקת הירידה ברכישות נטו של משקיעים. בכך מתעצמת המגמה הנצפית מאז הרבעון השני של 2016, של ירידה ב'מלאי' הדירות המוחזקות בידי משקיעים". 

הקבלנים מוכרים פחות באזורים בהם מחיר למשתכן 
פילוח גיאוגרפי מלמד כי הפגיעה במכירות הקבלנים בולטת במיוחד באזורים בהם מתבצעות בפועל מכירות, במסגרת "מחיר למשתכן". עם זאת, ציינו באוצר "יש להדגיש כי הירידה במכירות מקיפה את כל האזורים וכל הסגמנטים של השוק, בכלל זה המשקיעים ומשפרי הדיור".

האזור בו בולטת יותר מכל אזור אחר הרמה הנמוכה של מכירת דירות חדשות, הינו אזור רחובות. בסקירה ציינו על כך כי באזור זה החלו ברבעון השלישי אשתקד מכירות במסגרת "מחיר למשתכן" (בעיקר בראשל"צ). סך הדירות החדשות שנמכרו באזור זה בחודש ינואר עמד על כ-240 דירות בלבד, ירידה חדה של 45% הן בהשוואה לחודש הקודם והן בהשוואה לינואר 2016. רמה זו של מכירות קבלנים גם "מדרגת" חודש זה בקצה התחתון של התפלגות המכירות החודשית  באזור זה ב-15 השנים האחרונות.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

45 תגובות ב-20 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
20 הנקניק 13/03/2017 08:17 ברור שיש ירידה בעסקאות, אין שטחים ואין היתרי בנייה (ל"ת)
19 y 12/03/2017 19:27 מס דירה3יביא מפולת בנדלן מסכנים האנשים שלקחו משכנתא
יהיו חייבים למכור בהפסד ענק ויהיה להם מזל אם יהיו קונים. המשבר שעברה אמריקה מגיע לכאן. כחלון בטל את החוק שמרסק את המדינה מס דירה 3
18 כ 12/03/2017 17:26 הרסת את המדינה כחלון אתה צריך להכנס לכלא עלגניבה איש.רע (ל"ת)
17 שי 12/03/2017 16:16 המולה על שום דבר
כחלון תוקף מכל כיוון ויוצר ספינים מנתונים שעוותו על ידי משרדו. כותרות מפוצצות על כך שהמחירים עלו פחות ממה שעלו עד עכשיו. לצערי מי שישלם את מחירי הספין הם אלו שיכולים לקנות אבל ממתינים לירידה.
16 יאיר 12/03/2017 14:59 אהבתי :)
9700 דירות - נשמע המון. 9.7 אלף דירות - בקטנה........
15 משלם שכירות 12/03/2017 13:40 מי שקנה דירה שלו אני ישבתי וחיכיתי ואמשיך לחכות
לא קונה דירה במחירי בועה ולא משנה מה גם אם אצטרך בסוף לעבור לחיות בחו'ל אני לא מתכוון למשכן את עצמי למוות כמו אותם לא חכמים, ואם הכל יקרוס זה בעיה שלהם ורק שלהם.
גיל 12/03/2017 20:35 החבר'ה הטובים
גם אנחנו זוג צעיר, שלחם בשביל המדינה ועדיין משרת במילואים, המשיך לתואר נחשק ביותר באוניברסיטה, ומממן היום את המדינה במיסים עצומים שנלקחים מהמשכורת ה"גבוהה" שלנו. היום נוכל אבל לא נקנה דירה במחיר בועה שנשתעבד כל החיים. מי שקונה פרייר, וכאשר הבועה תתפוצץ שלא ישאל למה. או שבסוף יישארו כל הבררה במדינה, וימשיכו לדפוק אחד את השני(ואז אנחנו כבר לא נהיה לשמור ולפרנס מדינה שיורקת על אזרחיה).
איציק 12/03/2017 14:19 נכון
האלטרנטיבות הן לא לקנות עכשיו או יותר יקר בעתיד. האלטרנטיבות הן האם לקנות פה או בחו"ל.
איש 12/03/2017 14:02 ואם הכל יעלה זה בעיה שלך ורק שלך (ל"ת)
משלם שכירות 12/03/2017 18:31 הכל כבר עלה וצודק זאת בעיה שלי שנולדתי בשנות ה80
בגלל זה אנשים כמוני עוזבים ויעזבו את הארץ ואתם תישארו עם החול והבטון בצורת קיר.
14 מיואש 12/03/2017 13:29 הניתוח הצליח והחולה נפטר, חברות בניה פושטות רגל,משקיעים
מעבירים כספים לחול, מחירי הדירות, המשכנתאות והשכירויות מזנקים, ומי מרוויח? האוצר, קובי מימיון, החברים מקצא והאחות בהוט
13 מוטי 12/03/2017 13:24 ירידה במחירים
כמה קשקשת ובילבולי שכל ברור לכולם שמי שיקבע את המחירים זה העם בטח לא הממשלה המופלאה אין כסף לא קונים מה יותר פשוט מזה
12 אור לגויים 12/03/2017 11:46 המדיניות עובדת, מסלקת משקיעים ומעודדת חסרי דיור
בשלב הבא כאשר היזמים יחנקו עם הדירות הלא מכורות שיתעו להם בגרון המחירים ירדו ובהמשך יתרסקו. סילוק משקיעי הנדל"ן מן השוק יחסום את פתח המילוט האחרון להלבנה של הכסף השחור שמתגלגל הענף ב- 25 השנים האחרונות. שפו גדול לכחלון !!!
אלכס 12/03/2017 12:03 שילובם של קבלני חול
יקטין סיכון של שביתה איטלקית מצד הקבלנים המקומיים. מחיר למשתכן חחייב להגיע לרמות של 25000-30000 בשנה כמספר החתונות ועוד ריביות שמהיום זה רק יעלו ויעלו.
אדם 12/03/2017 16:21 אין שליטה על העליות ולא על הירידות! שום שביתה לא תעזור
היו מעל 50 בועות נדל"ן מתועדות שהסתימו בפיצוץ ! לממשלה אין שליטה על העליות וגם אין שליטה על הירידות!! שום שביתה איטלקית לא תעזור!
11 רונן 12/03/2017 11:10 היה ברור שהמגמה לירידה
סוף סוף המשקיעים נפטרים מדירות: המשקיעים קנו 1,600 דירות , ומכרו 3,000 דירות!. מדובר בירידה של 1,400 דירות משקיעים בשוק. השאלה מי ישאר בסוף שהמחירים יתחילו לקרוס
10 כותבי תרחישים 12/03/2017 11:10 מחסור הדיור=מכוון=אין דיווחים על כמות הבניה-רק ספורים
מחסור הדיור=מכוון בהוראתו ונמיוקו של בובו והנגיד ב2012 יש מחסור=מכוון= של 40-50000 דירות חב סיניות ניפגשו ב 2012 עם בובו השק-רם-בירושלים והציעו לבובו- בנית 100 ממר ב110000 $ - קרקעות בבית שמש - עיר ממש = ומי גירש אותם= ?!!! אריק ש זל בנה 161000 דירות בשנתיים 1997-8 ב2011 התחלות הבניה היו 46800 דירות לאור ההוראה הזויה של השק-רם= הבניה ירדה להלן ב 4 השנים 2012-2015 התח הבניה ירדו ל 43500 בממוצע גם עייר היה מבין את גודל ההונאה- רק וועדת חקירה יזיז להם את הת
סדאם חוסיין 13/03/2017 11:03 חבורה של בטלנים כמה זמן תמשיכו לבזבז על כתיבת שטויות
לך לעבוד במקום לעשות העתק הדבק כל היום לאותו טקסט.
9 מני 12/03/2017 10:59 מיתון וקריסת משקי בית בפתח
אדיוט, קורת גג זה לא חבילת סלולר. שחרר קרקעות, טפל בהיצע ואל תתערב בביקושים
8 א 12/03/2017 10:59 איפה ביבי שיעצור את מס דירה 3 ולפטר את כחלוןזה קטסטרופה (ל"ת)
נתי 14/03/2017 00:06 לדעתי תומך בו בשקט (ל"ת)
7 אבי 12/03/2017 10:52 עכשיו המשקיעים מוכרים את הדירות פח למרבה במחיר (ל"ת)
שמטוב 12/03/2017 12:31 סיפורי סבתא, מעבירים לבני משפחה שפטורים ממס
כל הדירות נישארות במשפחה (ומחירן לא ירד).
vdf 12/03/2017 13:06 אל תדאג מס הכנסה לא פריירים יגיעו גם לאלה (ל"ת)
איתי 12/03/2017 12:55 מה קשר משפחה?!? מכירה זה לא העברת בעלות - מתנה. (ל"ת)
אחד 12/03/2017 14:06 מבחינת הלמ"ס זה כן מכירה (ל"ת)
יוסף 12/03/2017 13:44 אתה משלם מס נמוך מאוד מכוון שזה ללא תמורה (ל"ת)
שמטוב 12/03/2017 13:34 יש מכירה "ללא תמורה כספית" מין תימרון להימנע ממיסוי.
התמורה הכספית נעשית לכאורה בעיסקה אחרת והאוצר לא מצליח לעקוב כי לא הכל נירשם (למשל חוזה התחייבות כספית לעיסקה אחרת אינו נירשם).
6 אורי 12/03/2017 10:52 אם הנדלן יהיה בעצירה...
כחלון גורר את המשק למיתון לשנים ספורות. ביקושים לקורת גג יהיו תמיד. קבלנים יפחדו לבנות, בצדק. יהיו ביקושים כבושים, ולאחר מכן עליית מחירים חדה. צריך לשחרר קרקעות ולא להכביד על המיסוי
קוקי ליון 12/03/2017 15:42 אין דבר כזה
קבלנים יפחדו לבנות. קבלן שלא בונה אין לו זכות קיום פשוט. אז הוא יקצץ קצת עלויות ויבנה מפרט קצת פחות פנסי. כמו שהיה בשנות ה 90 ובתחילת האלפיים לפני כל הראלי בנדלן. פשוט הנדלן יחזור למקומו הטבעי.. מחכים לזה כבר הרבה זמן. הסייקל של הנדלן נגמר חברים. זו תחילת הסוף.
אחד 12/03/2017 12:38 מלפפונים כבושים
אז עכשיו הקלישאה התורנית היא ביקושים כבושים?! מה אין דבר כזה הצע כבוש!?כולם רק מחכים לקנות מה איןשכירות?תכלס ההצע לא יכוללהמתין חלקו ממונף והוא ימצמץ הרבה קודם לכן
כותבי תרחישים 12/03/2017 11:17 יש מחסור של 40-50000 ד-יותר מ60000 רשומים לדיור
וכל זה רק לשנת 2016- כל שנה יש =הגדלה בביקוש= וכל שנה בונים פחות ופחות- מי ששיכנע את השלטון- לבנות פחות ולגרום למחסור =מכוון= הי פישר- פישר היה בארהב כאשר הונאת הבנקים-משכנתא- גרמו למפולת בשוקי ההון-וכתוצאה- הרחבה -להצלת הבנקי הנימוק מבובו להוראה להקטין הבניה=דאגה לעמידות הבנקי לא דאגה לאזר-לצעיר- לחסר הדיור- אלה דאגה לבנקי והשירקה גם עייר היה מבין את גודל ההונה בוועדת חקירה - אל תגידו לא ידענו
5 t 12/03/2017 10:47 הברחת משקיעים יקרים כדי לעשות הון פוליטי דפוק.תתפטר מהר
כחלון הרס את המדינה!!! מי שקנה דירה בשנים האחרונות אכל אותה חזק תהיה פניקת מכירות בקרוב ומי שלקח משכנתא שיתכונן לפשיטת רגל
4 אדי 12/03/2017 10:41 ככה זה מתחיל קודם קיפאון ואז המחירים מתחילים להתגלגל למ (ל"ת)
3 t 12/03/2017 10:40 מס דירה3הרס כלכלת מדינת היהודים כחלון עשית טעות קשה.נבל (ל"ת)
איתי 12/03/2017 12:56 כי לקנות דירה ב2 מיליון זה ממש עסקת חיים! (ל"ת)
מתן 12/03/2017 13:27 חכה עוד שנה שנתיים ותאכל את הכובע (ל"ת)
2 משקיע 12/03/2017 10:18 שתם לב?אין ירידה בחירי הדירות רק בכמת המכירות...
נתונים מעוותים
אחד 12/03/2017 12:40 מי שלא שם לב זה. אתה
1.2% ירידה במדידה האחרונה הקרובה תהיה לא שונה
תגיד כמה משלמים לך? 13/03/2017 04:12 כמה משלמים על יח"צ בימינו כדי לספר שהמחירים יורדים?
גם אני רוצה...השלמת הכנסה.
שתיים 12/03/2017 14:09 כנראה שאתה לא שמת לב שהנתונים האלו היו מוטים ולא נכונים
באותה תקופה דווקא הייתה עלייה במחירים
שרון 12/03/2017 10:54 שמנו לב אבל גם זה יגיע מהר ממה שחושבים
תמיד קודם יש ירידה בביקושים ורק אחכ שהקבלנים מפנימים שזה לא משהו זמני(כמו שקרה עם תוכני מעמ אפס) אלא שינוי כיוון הם יתחילו להוריד מחירים
1 דוד 12/03/2017 10:13 אני מסתובב במודיעין וכל יום רואה שלטים חדשים למכירה
הפאניקה החלה!! אנשים ממהרים למכור כי בטוחים שהמחירים הולכים לצנוח. כדור השלג החל להתגלגל. מפחיד. הסיוט של כולם מתממש!
איתן 12/03/2017 13:35 ברור כי..
אנשים משפרים דיור
המוכיח 13/03/2017 11:03 חבל על המאמץ להסביר. אנשים פה מקבלים כסף בשביל תגובות (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש