ה-ת-ר-ס-ק-ו-ת: טבע צוללת 20% בניו יורק אחרי הדו"חות - "המצב הולך ומתדרדר"

המספר הבלתי נתפס - טבע משלימה קריסה של 85% תוך שנתיים וקצת. ג'יפי מורגן על הדו"חות - "זה מכוער"
 |  (32)
טבע, צילום: Getty Images IL
חברת טבע -4.34% טבע 7,689 -4.34% טבע בסיס:8,038 פתיחה:8,080 גבוה:8,099 נמוך:7,635 תמורה:75,209,651 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה היום דו"חות לרבעון השלישי ומעבר לעובדה כי פספסה את תחזיות הרווח, טבע גם חתכה חזק את התחזיות השנתיות. המניה צללה 20% בוול סטריט במחזור ענק שגדול פי למעלה מ-5 מהממוצע וסגרה במחיר של 11.2 דולר בלבד, שפל של 17 שנה. תוך קצת יותר משנתיים איבדה המניה כ-85%.

יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז': "המצב של טבע הולך ומתדרדר עם ירידת המדרגה הנוספת בפעילות הגנרית. הירידה במניה מעיקה עוד יותר על התסריט שבו טבע תזדקק להנפקת הון על מנת להימנע מהורדת דירוג החוב –High Yield". לגבי התחום הגנרי כותב קרייזמן כך - "ההפתעה השלילית נבעה בעיקרה מחולשה עמוקה יותר מהצפוי בגנריקה בארה"ב, שם טבע נפגעת פעמיים מהשינוי הרגולטורי בארה"ב: החברה סובלת מגל אישורים לגרסאות גנריות חדשות לתרופות קיימות (לדוגמה Concerta) ומצד שני מעיקובים בהשקות של תרופות חדשות. מה שהוביל לירידה בתחזית השנתית להשקות ל-400 מ' הכוללות את הויגרה בבלעדיות בספטמבר. בנוסף לכך, טבע מדווחת שהקונסולידציה בקרב המבטחות ממשיכה לשחוק את שורת ההכנסות והרווח. גנריקה באירופה רשמה עליה של 6% בעוד הגנריקה השאר העולם רשמה ירידה שנתית חדה של 18% (פעילות ה-OTC ירדה 22%). בסה"כ הפעילות הגנרית אחראית על שחיקה של 17% מהרווחיות התפעולית ברבעון המקביל אשתקד."

סבינה לוי מלידר: "החולשה בתוצאות עסקי הגנריקה מגבירה את החששות שלנו בנוגע להשלכות אובדן הבלעדיות על הקופקסון על תוצאות החברה בשנים הקרובות. המינוף הגבוה מעלה את רמת הסיכון הגלומה בחברה, ואנו מעריכים כי על רקע הנמכת תחזית התזרים התפעולי קיים סיכוי גבוה להורדת דירוג נוספת לחוב החברה. לגבי התמחור, בהחלט ייתכן כי לאחר הירידות, מחיר המניה כבר אינו יקר, אולם מהצד השני אנו לא רואים אירועים משמעותיים שיכולים לשנות בטווח הקרוב את הסנטימנט השלילי. בנוסף החברה עלולה לספוג כאמור הורדת דירוג ולהזדקק למקורות מימון נוספים, לרבות גיוס הון, דבר שעלול להכביד על המניה."

אנליסט אחר בשוק המקומי שביקש להישאר בעילום שם אמר היום ל-Bizportal כי הסיפור מבחינתו הוא הירידה בשיעור הרווח הגולמי בתחום הגנריקה. טבע דיווחה היום על ירידה בשיעור הרווח הגולמי מ-48.8% ברבעון המקביל אשתקד ל-38.5% בלבד היום. לדבריו של אותו אנליסט, אם לא יהיה שיפור בסעיף זה, אז המניה עוד בדרך למטה חזק.  

במחלקת המחקר של Cowen שחררו התייחסות לפיה על המשקיעים להמשיך להימנע מהשקעה במניית טבע. בבית ההשקעות המשיכו לנקוט בהמלצת תשואת שוק עם מחיר יעד של 18 דולר.
 
האנליסט של ג'יפי מורגן, קריס סקוט, פרסם התייחסות לפיה הוא לא רואה שום סיבה להיכנס כעת להשקעה במניית טבע. סקוט ציין כי בזמן שתחזיות האנליסטים היו נמוכות, הצפי שסיפקה היום טבע הוא גרוע בהרבה. סקוט כינה את הרבעון הזה כ"מכוער" והותיר את המלצת ה'ניטרלי' למניה. 

בבית ההשקעות Cantor Fitzgerald קבעו את מחיר היעד על 10 דולר.

תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    טבע יכולה להגיע בקלות למחיר של 10 דולר למניה.
    אני 03/11/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי ישנן חברות להשקעה שקונות את טבע לטווח ארוך מאד. בטווח הקצר של חודשים עדיין המניה עלולה לרדת.
    סגור
  • 22.
    כול עוד שגליה מאור מנווטת את הספינה אני לא מודאג. (ל"ת)
    ב 03/11/2017 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    היא הבורסה על פיה יישק דבר (ל"ת)
    טבע 03/11/2017 11:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    דיווידנד
    שמואל 03/11/2017 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמתם לב לתשואת דיווידנד של המניה. הגיע ל- 8% גם לאחר שחתכו את הדיווידנד ב- 75%. זה רק אומר שהמצב בטבע על הפנים.
    סגור
  • 19.
    טבע - אפריקה
    שמואל 03/11/2017 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה זה מזכיר לי את הירידה של 85% במנית אפריקה ישראל במשך שנתיים, קודם להצעות להגדלת הון, כדי להמשיך לקיים את המניה. הרבה משקיעים כתבו שהמחיר ברצפה וזה הזמן לאסוף, ואז הגיעה ירידה נוספת של 85% . הבעיה, גם בטבע וגם באפריקה בזמנו, דומה. מינוף יתר. אלה בנו מגדלים וקניונים ואלה מיצרים תרופות. אך החוב הגדול הוא שמכריע ואוכל את כל ההכנסות והריווחים. דבר דומה נוסף הוא הרצון של מנהלי החברות לגדול מעבר לכל פרופורציה. מחלת גדלות של מנהלים אלו תוך הימור על קיומו של העסק כעסק חי לשנים רבות. ואף אחד לא ייתן את הדין על כך.
    סגור
  • 18.
    מכירת החברה מה שמה שקנו לא מזמן
    דוד 03/11/2017 07:14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למכור החברה הבעיתית
    סגור
  • 17.
    אבל חגיגה של שכר גבוה ורכבים צמודים נמשכת..
    פטור ממיסים 03/11/2017 06:12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אבל חגיגה של משכורות גבוהות ועוד הטבות נמשכת בטבע כרגיל- כי אין הנהלה ואין בעלי בית. וכל זה בלי לשלם מיסים כמו שצריך...
    סגור
  • 16.
    זה הזמן לקנות בשיא הפסימיות! (ל"ת)
    אמיל 02/11/2017 20:48
    הגב לתגובה זו
    10 7
    סגור
  • זה שיא הפסימיות זה הזמן לקנות. עוד כמה חודשים לא תאמין (ל"ת)
    דברי חוכמה 03/11/2017 04:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • יקח יותר ממספר חודשים להתאושש. אבל יש סיכוי. (ל"ת)
    שמטוב 03/11/2017 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    היחיד שאמר בשיא לפני שנתיים שלא שווה אפילו רבע !!!!
    אתר שחקן מעוף 02/11/2017 20:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אז אנשים צחקו עליו היום רוצים לבתאבד תעקבו אחרי מה שהם כותבים שם 99.9% דיוקקקקק
    סגור
  • שחקן מעוף הוא משקיע רציני, אולם טעה בהרבה בתחזיותיו.
    יוני 03/11/2017 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקרה של טבע , הוא אכן צדק. אם היית פעל לפי תחזיותיו אחת לאחת, לא בטוח שהיית יוצא ברווח, או רווח משמעותי. אבל כדאי לקרוא את תחזיותיו, ואין לזלזל בו.
    סגור
  • כן כן שמענו
    נביא שקר 03/11/2017 06:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם תרנגול עיוור מוצא גרגיר פעם ב... אמר גם בנקים ב 1100 שורט הגענו ל 1800 אמר גם שורט דאקס ב 10000 אמר גם זהב לונג אמר... ואמר... ואמר... אנשים הפסידו מחתונים שלהם אז אמר.
    סגור
  • 14.
    "אנליסט אחר בשוק המקומי שביקש להישאר בעילום"!!!
    דוד הגנן 02/11/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין לכם מעט כבוד עצבי כשאתם כותבים את זה ?? אבל השפן יפיל אנשים ולכם לא איכפת??!! הרי מי שמושקע אצלו יברח בצד ממנו ולכן אל תתנו לאף אחד לנהל לכם את הכסף !!!
    סגור
  • בטח רצה להשאר בעילום שם
    מעולם שם 02/11/2017 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי נתן תחזיות שגויות .. עדיף שישאר באילום ולא יקשקש
    סגור
  • 13.
    נראה שאולי תירכש....
    חיים 02/11/2017 18:06
    הגב לתגובה זו
    6 4
    במחיר הזה אולי תרכש עי חברה אחרת. ימים יגידו.
    סגור
  • גם לא בחלומות
    לב 02/11/2017 23:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין חברה בעולם שיאפשרו לה לקנות 40000000000$ חוב עם כיסוי של רבע מהסכום
    סגור
  • הסחורה לא מעניינת ועדיין במחיר מופקע (ל"ת)
    גוגו חלסטרה 02/11/2017 21:01
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 12.
    הממשלה חוששת מפיטורי ענק לכן היא רוכשת היום מניות
    עובד בנק ישראל 02/11/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
    5 9
    של טבע
    סגור
  • 11.
    על פי דעתי הדרך למטה עוד ארוכה 4$ (ל"ת)
    רשרש 02/11/2017 17:12
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 10.
    מי רוכש טבע בירידות? קונספירציה או אינטרסים?!
    Who's buying Teva??? 02/11/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
    3 4
    יש מישהו שרוכש בירידות לאורך כל הדרך, אני בטוח בכך! לא אכפת לו לרכוש ולהחזיק לשנתיים כי בסופו של דבר מאמין (מתוך ידיעה כלכלית) שטבע תתייצב. או שיש שורט חזק מאוד על טבע או שאותם אנליסטים עושים הפוך ממה שממליצים. אולי באפט בתמונה? תעכבו ותראו שעוד חצי שנה, שנה יתחילו דיווחים טובים אחרי שיגידו שהיה אובר שוטינג במניה. היא עוד תגיע ל2000 3000 ואז שווה להסתער עליה אם לא יהיה חדשות שליליות בחודשים הקרובים. לוקח למנכ"ל חדש חודש חודשיים להיכנס לעניינים...גם בשער 4000 שווה רכישה במינון קטן ביחס לתיק. משהו כמו 1% מכל התיק כרגע...
    סגור
  • 9.
    עכשיו הזמן לקנות טבע ולחכות
    שלמה 02/11/2017 16:33
    הגב לתגובה זו
    7 7
    המנכל החדש יצמצם הוצאות וידחוף למעלה סוגי תרופות חדשות. אתם תראו כי השכר המשולם לו שווה כל סנט
    סגור
  • 8.
    לא מבין מהיכן כל השליליות הזאת ביחס לטבע?
    motke 02/11/2017 16:07
    הגב לתגובה זו
    11 8
    בסך הכול דו"ח טוב. הכול כבר מזמן מגולם במחיר המניה. מחיר טבע זה לגמרי פסיכולוגיה של המשקיעים
    סגור
  • 7.
    לדעתי דחוף נשף בכמה מיליונים כדי להתאוורר מהפאניקה (ל"ת)
    הצלף 02/11/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 6.
    עיניין של זמן על שהיא תגיע לערך של Mylan
    Mylan 02/11/2017 16:06
    הגב לתגובה זו
    6 5
    35$
    סגור
  • 5.
    !!!
    שמטוב 02/11/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    2 10
    איזה דרמה
    סגור
  • 4.
    מאחל לה עד 120%
    ר 02/11/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    7 12
    של קריסה
    סגור
  • 3.
    מעניין שפייזר
    כלכלן 02/11/2017 15:07
    הגב לתגובה זו
    3 4
    נפגעה הרבה פחות משאר חברות התרופות.
    סגור
  • 2.
    "אנליסטים"...תגובה של אנליסט אחד...המצב לא התדרדר ביחס
    ' 02/11/2017 15:05
    הגב לתגובה זו
    10 3
    לרבעון הקודם , ביחס לרבעון המקביל ברור שהתדרדר אבל מה חדש בזה ? הורדת התחזית - סה"כ מותאמת לתנועה שהשוק כבר עשה מאז כניסת המנכ"ל החדש.
    סגור
  • 1.
    שווי השוק של טבע הוא 1/3 מהחוב שלה (ל"ת)
    סטנלי פישר 02/11/2017 14:50
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • צריך להוציא אותה מהבורסה
    מישהו 02/11/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לפני שהיא תהפוך לחדלת פרעון ואנשים יפסידו את הפנסיה שלהם.
    סגור
  • ןמה זה יעזור ? מניות לא סחירות יותר גרוע (ל"ת)
    שמטוב 03/11/2017 02:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור