טר שטגן
צילום: ברצלונה רשמי

שוער ברצלונה הסכים לקצץ בשכרו למען עתיד המועדון

טר שטגן  הסכים להאריך את חוזהו עד 2028 וזאת בתנאי שיקצץ בשכרו. מה יהיה שכרו החדש ומה תג המחיר החדש שלו?

מיכאל וייסרמן |
נושאים בכתבה ברצלונה טר שטגן

ברצלונה אומנם פתחה את העונה החדשה עם רצון רב בכדי לעשות עוד צעד בכדורגל האירופי כאשר בעונה שעברה זכתה באליפות ספרד אך כשלה במפעלים הבינלאומיים וכעת מקווה להצליח גם בגזרה האירופית.

נשאר לזמן רב. שטגן (צילום: טוויטר ברצלונה)

בינתיים במועדון גם מנסים לפתור את הסוגיות הכלכליות והקושי לעמוד בחוקי ה"פייר פליי" ולכן אינם מצליחים להחתים שחקני על וגם הרכש המשמעותי ביותר של הקיץ, אילקאיי גונדואן, הגיע בחינם ממנצ'סטר סיטי.

בין השאר רוצה מאמן ברצלונה, צ'אבי הרננדס, להתחזק בשני שחקני התקפה וביניהם ז'ואו פליקס אבל בעיקר לא רוצה להיפגע מבחינה כלכלית ולכן במועדון מנסים למצוא פתרונות יצירתיים גם בתוך המועדון. בסוף השבוע דווח, כי השוער טר שטגן הסכים לקצץ בשכרו בתנאי שיאריך את חוזהו במועדון.

השוער החזיק בחוזה עד 2025 וכעת האריך את חוזהו בשלוש שנים נוספות. שכרו עמד בעונה האחרונה על כ-9 מיליון אירו והיה אמור להשתדג בחצי מיליון אירו נוספים אך העונה זה לא יקרה וזאת בתנאי שיישאר בחוזה שהיה לו בשנים האחרונות. בנוסף בחוזהו של השוער הוכנס גם תג מחיר של חצי מיליון אירו וזאת מתוך חשש שמועדונים גדולים אחרים ירצו לצרפו.

טר שטגן גדל בבורוסיה מנשגלדבך ואף ב-2009 הצטרף לקבוצת המילואים של המועדון שם שיחק במשך שנתיים ואז עבר לקבוצה המובילה מהליגה הראשונה בגרמניה. מעונת 2011-2014 שיחק במועדון הגרמני ואף נחשב לאחד השוערים הטובים בליגה הגרמנית.

במאי 2014 נפרדה ברצלונה משני שוערים, ויקטור ואלדס ומנואל פינטו, ואז הודיעו במועדון הספרדי על החתמתו של שטגן תמורת 12 מיליון אירו והשוער הגרמני כבר סוגר תשע שנים בברצלונה. בתחילה שכרו עמד על 7 מיליון אירו והשכר גדל בחוזה החדש שנכתב בשנת 2020.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.