תיווך כספים ללא סיכון עם רווח ענק: לא סתם חדווה בר נלחמת למען כאל
ליאת לבנת, כלכלנית ומרצה במרכז ללימודים אקדמיים, קיבלה שיחת טלפון מחברת האשראי שלה שגרמה לה להבין למה דוחות הבנקים מרשימים, ובעיקר - למה זה על חשבוננו
לפני שבוע התקשרו אליי מחברת ישראכרט והציעו לי הלוואה של 60,000 שקל בריבית של 6.86% לחמש שנים (60 תשלומים). הנציג טרח והסביר שזו הצעה "מיוחדת" כיוון שאני לקוחה ותיקה ונאמנה בעלת משכורת וחסכונות ומחזיקה בכרטיס אשראי פלטינה. ביקשתי מהנציג להתקשר שוב בעוד שעה ובינתיים פניתי לסניף הבנק שלי. בסניף ביקשתי לדעת כמה תעלה לי הלוואה בסכום זהה לחמש שנים והתשובה הייתה – 2.7%. כשנציג כרטיס האשראי התקשר שוב הסברתי לו את הפערים והוא אמר שיבדוק ויחזור אליי. כעבור מחצית השעה קיבלתי ממנו תשובה – "שאפשר לארגן את ההלוואה בריבית של 6.1% בלבד". נפרדנו בידידות ללא הלוואה.
לפני מספר ימים פרסמה חברת כרטיסי האשראי "כאל" שבשליטת דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%) את דו"חות הרבעון השני ל-2016. כאל פתחה בברכה לירדן ג'רבי שזכתה במדליית ארד בג'ודו ושהיא ספורטאית מאומצת ע"י כאל. לאחר ההלל לג'רבי הסתבר במעבה המאזן שכאל גובה ריבית ממוצעת של 11% מלקוחותיה הפרטיים שכנראה חלקם אינו ער לגובה הריבית.
לקוח של כאל שמשתמש באשראי אפילו של 5,000 או 10,000 שקל צריך לכאורה לפנות לבנק דיסקונט או לבינלאומי ולבקש הלוואה כדי לחסל במהירות את האשראי של כאל בהלוואה בנקאית שעלותה זולה משמעותית. קשה להניח שבכאל ישמחו להחלפת מימון יקר בזול שכן הכנסותיה מריבית נטו ברבעון השני של 2016 עמדו על סך של 90 מיליון שקל.
תוצאות כאל מסבירות את מאבקה של חדווה בר, המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, להשאיר את כאל בבעלות דיסקונט בגלל שכאל תורמת להכנסות הבנק כ-15% מרווחיו. כזכור ישראכרט ולאומי קארד בדרך להיפרד מפועלים ולאומי בניגוד לכאל.
- בנק ישראל: בנק מזרחי טפחות הוא הכי יקר בהלוואות ומשכנתאות
- באיזה בנק הריבית הכי גבוהה על הפיקדון ואיפה ההלוואה הכי זולה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משלמים ריבית זכות אפסית ומגייסים כסף זול שנמכר ברווח של 200% ויותר
עד שכרטיסי האשראי יופרדו מהבנקים הם פועלים במרץ בתיווך כספים עם רווחיות עצומה. בעוד שבעלי פקדונות בנקאיים מקבלים ריבית אפסית של 0.1% וכאשר על פקדונות בדולר ארה"ב הריבית אפסית ובמטבעות אחרים קיימת אף ריבית שלילית (פרנק שוויצרי), לבנקים יש כסף זול גם מפיקדונות להלוואות באמצעות כרטיסי האשראי שלהם. הבנקים גם גייסו הון בהנפקות אג"ח מהציבור בבורסה תוך מתן ריבית של 2% שנתית כאשר אפשר להעביר את הכסף לצרכנים בכרטיסי האשראי בריבית של 11%.
הספסור בכספים אינו תופעה חדשה והיא מתרחשת כבר שנים. הפיקוח על הבנקים מתעורר מעת לעת ומשמיע קול מחאה דקה על פערי ריבית עצומים ומסתפק בכך. מבחינת בנק ישראל רווחי הבנקים שומרים על יציבותם הפיננסית וזו המשימה המרכזית של בנק ישראל. מי שמצפה כי הבנק המרכזי ידאג לצמצם פערי תיווך עצומים בכסף ששייך וגוייס מהציבור – יתאכזב.
- 6.בן 17/08/2016 17:49הגב לתגובה זואין מתווכים, אין עמלות ואין ריביות מנופחות
- 5.מ 16/08/2016 17:13הגב לתגובה זולי הציעו מבנק הפועלים הלוואה בריבית של פחות מ-2 אחוז. רק שאקח ואקח
- 4.אלון 16/08/2016 09:11הגב לתגובה זולא כולם דקטורים לכלכלה. מרבית הציבור הוא מטומטם. רואים זאת בתוצאות הבחירות האחרונות. על חשבון הציבור הזה חברות כרטיסי האשראי והביטוח עושות הרבה כסף.
- 3.אריה 15/08/2016 22:15הגב לתגובה זוהעם הכי מטומטם בעולם חי על התאוריה שהוא העם המובחר פחחח עם מגעיל ומגיע לו את כל הרוע בעולם
- 2.כותבי תרחישים 15/08/2016 19:35הגב לתגובה זושוקי ההון נפלו ב 2009 כתוצאה מההטנאה הבנקאית ה FD הוריד הריביות כדי לעזור לבנקי ה F.D זה פדרל = רזרב= ראשי הפדרל הינם מיצגי בנקים פרטיים!!!!!! האם מלחמת העולם השניה=ב הרצה בנקאית= החוב של ארהב היה ב 2009 6 טרליון $ והשווקים קרסו = ואנו הזהרנו מקודם החוב של ארהב בהווה מעל 20 טרליון $ וראו קראתם עקבו אחרינו גם מחסור הדיור הינה =מכוונת= ומנומקת= הנימוק שניתן עי השק-רם=להקטין הבניה= חוזר שנית= הוראה להקטין הבניה= הנימוק- דאגה לעמיד הבנקים זה מחייב וועדת חקירה
- 1.חברות כרטיסי האשראי הם השוק האפור החוקי בישראל (ל"ת)יורם 15/08/2016 14:47הגב לתגובה זו

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.