ג'ק מא נראה בציבור, המשקיעים הגדולים כבר ברחו ממניית עליבאבא
לאחר למעלה מחודשיים שבהם ג'ק מא, מייסד ומנכ"ל הקמעונאית המקוונת הגדולה בסין, עליבאבא ALIBABA GROUP (BABA) לא נראה בציבור, היום לראשונה הופיע בכנס חינוך שאותו יזם. השוק אוהב את זה בסך הכול ונכון לכתיבת שורות אלה מניית החברה עולה ב-8.5% במסחר בהונג קונג, לאחר שכבר הגיעה ל-11% בגבוה היומי.
אבל החודשים האחרונים היו קשים למניה. לפי דוח של סיטיבנק, משקיעים גדולים מאירופה, המזרח התיכון ואפריקה, נפתרו ממניותיהם בחברה בחודשים האחרונים הודות להיעלמות של מא, אבל גם "בזכות" החקירות של הרשויות הסיניות נגד ענקיות הטק הסיניות, בראשן באבא, אבל גם טנסנט (TCEHY), פינדואדו (PIND) ואחרות בחשד להתנהגות מונופוליסטית.
כאמור, כחלק מהחקירות, הרשויות בסין עצרו את הנפקת קבוצת ANT – שכוללת גם את עליפיי, זרוע התשלומים של באבא – שהייתה אמורה להיות ההנפקה הפרטית הגדולה בהיסטוריה. הרשויות אומרות שברגע שחברת הפינטק, שאחראית לרבע מהונו של מא שמוערך ב-53 מיליארד דולר, יעמדו בסטנדרטים הנכונים החברה תצא שוב להנפקה. מתי זה יקרה? שאלה טובה.
היעלמותו של מא אותתה לעולם עד כמה מסוכן לעשות עסקים עם סין, מאחר ואם הבעלים של החברה הגדולה במדינה יכול להיעלם והנפקה שכבר אושרה נעצרה, זה לא מבטיח שגם השקעות אחרות לא יכולות להתבטל בהרף עין.
- עליבאבא מציגה זינוק בענן ובבינה מלאכותית - המניה מזנקת
- עליבאבא מאותתת ל־OpenAI: אפליקציית Qwen נפתחת בסערה עם יותר מ־10 מיליון הורדות בשבוע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.נפטרו (ל"ת)אנונימי 26/01/2021 07:29הגב לתגובה זו
- 3.הייתה שמועה שסין רוצה להלאים את עליבאבא (ל"ת)חו 21/01/2021 08:01הגב לתגובה זו
- 2.גאמפינג 20/01/2021 14:13הגב לתגובה זוהחברה שווה פי 2 מהמחיר הנוכחי. מי שבאמת מאמין שהסינים יירו לעצמם ברגליים וישמידו את מניית הדגל שלהם , חייב להיות אדיוט. וזה כולל את כל היועצים בבנקים, והאנליסטים בני ה 30 עם המוצץ בפה
- דניאל 21/01/2021 14:40הגב לתגובה זואו להשאיר לטווח רחוק מאוד. המחשבה על הקנייה היא פשוטה. מצד אחד ארה"ב עלולה להיקלע למשבר בריאותי כלכלי מאוד גדול (הבורסא גם ככה בשיא כל הזמנים) עליבאבא לעומת זאת היא שחקן גדול בשוק האסייתי הסיני ולא מושפעת ישירות רק ממה שקורה בארה"ב. וכמו שאמרו היא מתומחרת בחסר מטורף ביחד להכנסות לעומת מניות אחרות
- אלי 21/01/2021 17:16520
- 1.שגיא 20/01/2021 11:47הגב לתגובה זוהפסדתי הרבה כסף על אליבבא הספיק לי לא חוזר אליה יש מספיק מניות אמריקאיןת טובות בלי סכנת מעצר/ כלא /רגולציה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
