כלל פיננסים: "הירידה במחזורי המסחר עלולה להוביל לאסון מרהיב בשוק"
משקיעים שואלים את עצמם מה כיוון הכלכלה בימינו והאם מיתון עומד בפתח, אך לדברי אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, התשובות לשאלות אלו כבר נמצאות בשוק ההון ובאות לידי ביטוי בתשואות האג"ח היורדות ומאותתות על צמיחה אנמית, חסרת אינפלציה וריבית.
"מאיפה יבוא מיתון"?
"אתם באמת מאמינים שממשלות בעולם מתכוונות להקטין במצב עולם כזה
הוצאות? האמריקנים יקטינו הוצאות לפני הבחירות?", שואל כהנוביץ' ולא מצפה לתשובה, "האירופאים יקטינו הוצאות כשברקע מחאות? הסינים יקטינו הוצאות שרק בסוף שבוע הודיעו על חבילות תמריצים נוספת? הריביות הנמוכות של היום ימנעו ממישהו להקטין הוצאות?".
הצרכנים מצידם יתרמו גם הם לשיפור האוירה, "יש לא מעט גורמים שעשויים להיות זרז להגדלת הוצאות הצרכנים: התאוששות במחירי הבתים בארה"ב, מעונת דו"חות טובה, שיפור בשוק העבודה, סביבת ריבית נמוכה לאור זמן, התייצבות באירופה וצריכה שתווצר בעקבות עליית מחירי הסחורות".
המחזורים בבורסה וההשלכות
משקיעים רבים מאשימים את הירידה המהותית במחזורים באי הודאות בשוק. עם זאת, כהנוביץ' מסביר בהסתמכו על הבלוג הכלכלי ritholtz.com, כי דווקא המציאות הפוכה. "כדי שבאמת יתבצעו עסקאות צריכים להיות חילוקי דעות לגבי המחיר. דווקא כאשר ישנה הסכמה לגבי השווי ההוגן אין סיבה לבצע עסקאות ולכן גם אין מחזורים".
- 16.מה עם הנדל"ן? כדאי לקנות עכשיו דירה? (ל"ת)אלי 18/07/2012 15:15הגב לתגובה זו
- 15.הערה 16/07/2012 09:58הגב לתגובה זואין עסקאות יכול לנבוע גם מפער גדול בין הקונים למוכרים. אם הקונים חושבים שתהיה קטסטרופה ולא רוצים לקנות והמוכרים חושבים שלא תהיה קטסטרופה אז הפער מאוד גדול ביניהם ולא יהיו עסקאות
- 14.16/07/2012 08:25הגב לתגובה זומנייה עשות הולכת לסגור חוזה ענק בקנה מידה לפי השמועות . מי שחכם שידע איך לפעול אני את שלי אמרתי כרגע אין מחזורים שם אבל כשזה יבוא זה יבוא בבום תיבדקו אותי חופשי.
- 13.עודד 16/07/2012 05:51הגב לתגובה זוהמניות זולות. העדר טועה. הכל יעלה ומהר
- עגל (ל"ת)זה מה שהוא אמר 16/07/2012 10:26הגב לתגובה זו
- 12.ניתוח מעניין 15/07/2012 21:58הגב לתגובה זובגל זה המחזור בטבע בישראל היה 15 מיליון ובארה"ב ביום שישי 400 מיליון - פי 25ת יותר מכל המחזור בישאל היום? כי יש הסכמה על המחיר ? במלאנוקס 145 מיליון בארה"ב ו 16 מיליון בישראל ? פריגו - 170 הארה"ב ורק 9 בישראל . . .
- 11.דוקטור ביבי הבורסה חולה . (ל"ת)בא 15/07/2012 17:39הגב לתגובה זו
- תמיר 15/07/2012 18:25הגב לתגובה זוהסכמה אז לפי הדוגמא של 2009 המחירים יעלו אז לאיזה אסון התכוונת [ לשורטיסטים ] ... ?
- 10.דבר והיפוכו: פיצוץ הדוטקום והעליות 2 2009 נו? לא ידוע (ל"ת)Isaac 15/07/2012 16:56הגב לתגובה זו
- 9.קורא 15/07/2012 16:51הגב לתגובה זוהבנת הנקרא ג'וש ! "אסון מרהיב" = כשאין הסכמה על המחיר !! בעת הזו יש הסכמה והמחזורים נמוכים. כך שאולי העדר טועה והמחיר ישתנה אך לא כאסון.
- 8.דני רופ 15/07/2012 16:45הגב לתגובה זוהבן אדם משנה דעתו כמו פורפרה . לפני חודשיים הוא היה חיובי על השוק. אם הוא פועל ליפ בלוג כזה או אחר- דרשני. מי ישורונו?
- 7.בא 15/07/2012 16:41הגב לתגובה זולך תישחה בים ,ניגמרו המדוזות ,אים תיראה משהו דמוי שקיות במים ,אלה שקיות ,ושכול האנשים על החוף לא יבלבלו אותך .
- 6.קדיש על הבורסה.. (ל"ת)אחד שמבין 15/07/2012 16:39הגב לתגובה זו
- 5.עורב 15/07/2012 16:36הגב לתגובה זואם העדר טועה , אז אנחנו לפני עליות לא?
- 4.lepxii 15/07/2012 16:35הגב לתגובה זוצריך להתעורר!
- 3.פופאי 15/07/2012 16:35הגב לתגובה זורמאים מנהלים אותה והאזרח הפשוט אוכל את הלב. איך יתכן יום שלם עליות ובחמש דקות האחרונות ,נפילה.
- 2."אסון מרהיב" - איזו כותרת??? (ל"ת)אדיש נלהב 15/07/2012 16:32הגב לתגובה זו
- 1.a b c 15/07/2012 16:23הגב לתגובה זוהכל בגלל עמלות המינימום בבורסה!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
