גלעד ארדן: מהפוליטיקה לתעשייה האווירית
גלעד ארדן, איש ציבור ותיק בעל ניסיון עשיר במגוון תפקידים, בדרך לתפקיד חדש ומאתגר
גלעד ארדן, שהוכרז כיושב ראש החדש של התעשייה האווירית, צפוי להוביל את החברה לתקופה מרתקת של התפתחות וצמיחה. ארדן, אשר מחליף בתפקיד את עמיר פרץ הפורש, מביא עימו רקע עשיר וניסיון רב שנצבר במגוון תפקידים ציבוריים וביטחוניים בכירים, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית.
בין תפקידיו הבולטים, כיהן ארדן כשגריר ישראל באו"ם ובארה"ב, שם ייצג את האינטרסים של ישראל במוסדות בינלאומיים קריטיים, עמד בחזית המאבק בתנועות החרם, והוביל יוזמות דיפלומטיות משמעותיות לחיזוק קשרי ישראל-ארה"ב. בעברו כשר לביטחון פנים, נדרש להתמודד עם תקופות מאתגרות של טרור פנימי, והשקיע רבות בשיפור אכיפת החוק והגברת הביטחון הפנימי. נוסף על כך, בתפקידו כשר לעניינים אסטרטגיים, ארדן התמודד עם סוגיות רגישות בזירת ההסברה, והוביל קמפיינים שנועדו לשפר את תדמיתה הבינלאומית של ישראל.
פרק חדש בקריירה של גלעד ארדן
הקריירה של ארדן כוללת גם כהונה כשר להגנת הסביבה, תפקיד שבו הוביל רפורמות בנושאי מיחזור ואיכות הסביבה בישראל, תוך קידום פרויקטים להפחתת זיהום אוויר ושמירה על משאבי הטבע. כל אלה מייצגים שורה ארוכה של הישגים, המשקפים את היכולת של ארדן להתמודד עם אתגרים ניהוליים רחבי היקף ורגישים.
לצד הישגיו הרבים, נתקל ארדן בביקורות ובאכזבות במהלך הקריירה הפוליטית שלו. מבקריו מצביעים על מספר נושאים שבהם לטענתם לא הצליח לעמוד בציפיות. בין היתר, נמתחה ביקורת על ניהולו במשרדים השונים, כמו למשל על הטיפול באירועי טרור ועל היחסים עם המשטרה. כמו כן, הועלו שאלות לגבי יעילות הקמפיינים ההסברתיים שהוביל, וחלק מהם אף ספגו ביקורת על היותם מגמתיים או מנותקים מהמציאות. בנוסף, מבקרים מצביעים על החלטות שנויות במחלוקת שנקט, כמו למשל בהקשר של מינויים פוליטיים. למרות הביקורות, ארדן נחשב לדמות שנויה במחלוקת, שפעילותה הציבורית עוררה עניין רב.
שמירה על הצמיחה והיציבות
גלעד ארדן נכנס לתעשייה האווירית בדיוק בזמן הנכון. החברה חווה תקופה של פריחה חסרת תקדים, עם צבר הזמנות מרשים של 22.2 מיליארד דולר ורווח חצי-שנתי של כ-295 מיליון דולר, המהווה עלייה של 80% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה נמצאת על מסלול שיגור, מוכנה להתרומם לגבהים חדשים.
עם הישגים כלכליים וצמיחה כזו, ברור שארדן ניצב בפני הזדמנות אדירה. הוא עומד בראש חברה שנחשבת לאחת המובילות בעולם בתחומה, וחזון המנהיגות שלו יכול להטביע חותם משמעותי על העתיד שלה. מעניין יהיה לראות אילו מהלכים אסטרטגיים הוא ייזום, כיצד יתמודד עם האתגרים הגלובליים של השוק הביטחוני, ואיך ישמור על התנופה הכלכלית והעסקית שהחברה השיגה בשנים האחרונות, על אחת כמה וכמה בתקופה כזאת של מלחמה.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?
המעבר של ארדן לתעשייה האווירית הוא לא סתם עוד מינוי; זהו צירוף של ניסיון פוליטי ודיפלומטי עם יכולות ניהוליות וחברה שמרקיעה שחקים. נותר לחכות ולראות אם יצליח לשלב את כל הכלים והניסיון שצבר, ולמנף אותם לטובת הובלת התעשייה האווירית לקדמת הבמה העולמית.
- 7.ומה רע במאי גולן? למה לא היא? (ל"ת)תגידו לי 31/10/2024 11:27הגב לתגובה זו
- יש לליכוד כ"כ הרבה מועמדים נאותים, שממש קשה לבחור.. (ל"ת)עיעי 31/10/2024 12:12הגב לתגובה זו
- 6.אחד הבודדים בליכוד שיש לו מה לחפש בעולם האמיתי... (ל"ת)הדר 31/10/2024 10:40הגב לתגובה זו
- 5.דן 31/10/2024 09:41הגב לתגובה זושטייניץ. שיצליח
- 4.כלכלן בכיר 31/10/2024 09:33הגב לתגובה זומינוי אנשים לא מתאימים רק כדי לסדר להם ג'וב על חשבון משלם המסים......מספיק כבר לנהל את המדינה כמו חנות מכולת כושלת. תתרוממו מעל כל החרא הזה ותמנו אנשים מקיצועיים וראויים לנהל חברות ענק שמעסיקות עשרות אלפי מפרנסים במדינה המסכנה הזו. כל חרא רוצה לימצוץ את שאריות הדם שעוד נותר לעם הזה. יאללה הביתה ושיחפש עבודה שמתאימה לו ולכישוריו (אין לי מושג מה הוא יכול לעשות בחיים אבל לתפקד כיושב ראש ארגון ענק וחשוב כמו התעשיה האוירית, בטוח שאינו מתאים. מושחתים
- 3.לליטה 31/10/2024 00:07הגב לתגובה זוכלום ושום דבר. כך יהיה תרומתו של אוכל חינם נוסף. לא צריכים אתכם?
- 2.תגידו? האתר שלכם הוא של ביביסטים? חבר שואל! (ל"ת)יעקב כהן 30/10/2024 21:53הגב לתגובה זו
- 1.לארדן רקע עשיר כשר כושל ושגריר גרוע (ל"ת)לשכת עבודה לעסקנים 30/10/2024 21:20הגב לתגובה זו
- אבל יחסית לליכוד הוא בתחום הנורמל (ל"ת)דן 31/10/2024 09:41הגב לתגובה זו

ככה תקבלו ריבית טובה יותר בפיקדונות - מקרה מהשטח
"רציתי להפקיד בפיקדון לשנה - הציעו לי 2.7%; אמרתי שאני עוזב, קיבלתי 4.25%" - מקרה אמיתי שקרה בבנק הבינלאומי
הריבית התעריפית על הפיקדונות נמוכה. אם אתם מפקידים בפיקדון בלי להתמקח תקבלו את הריבית הנמוכה הזו. אם אתם תתמקחו תקבלו יותר. אם תאיימו לעזוב את הבנק, כי הריבית לא מספקת אתכם, ייתנו לכם לרוב יותר. ההמלצה הברורה היא להתמקח על הריבית ולזכור שהריבית תלויה באיזה סוג של לקוח אתם. אם אתם מכניסים שכר גבוה, יש לכם תנועה בחשבון, אתם יכולים להשיג ריבית ברף הגבוה. אם אין לכם כמעט כלום בחשבון ואין פעילות, אל תאיימו יותר מדי - אתם לא באמת נחוצים לבנק.
וזה עובד. הנה מקרה ספציפי שהגיע למערכת ביזפורטל, כשמדי יום יש כנראה עשרות ואפילו מאות מקרים דומים. "רציתי להפקיד בפיקדון לשנה סכום של 40 אלף שקל. הציעו לי 2.7%", מספר לנו קורא באתר, אמרתי - "איך זה יכול להיות , אני יודע שמקבלים בבנקים אחרים מעל 4% ואפילו 4.5%. אמרתי שאני עוזב. אני כבר 8 שנים בבנק, לקוח טוב, עם משכורת, עם תנועה בחשבון, תיק ניירות ערך, משכנתא. למה אני צריך לריב על ריבית לפיקדון?"
"ואז הפקיד בבנק אמר לי - 'אני יכול לבדוק, אני אנסה להשיג יותר'".
"למחרת הוא חזר אליי עם ריבית של 4.25% - '"בדקנו בשבילך הטבות מיוחדות, סידרתי לך ריבית של 4.25% ואם תפקיד 100 אלף אני יכול לתת לך אפילו יותר"'.
המקרה הזה היה בבנק הבינלאומי, אבל בכל הבנקים זה קורה. אם לא מתמקחים מקבלים את הריבית הנמוכה ביותר שהבנק יכול לתת. בשבוע שעבר בדקנו כמה ריבית אתם מקבלים בפועל - פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה. חשוב להדגיש - הבנקים מציעים ריבית תעריפית שהיא נמוכה, לצד הנתונים הידועים על ריבית תעריפית, יש את הנתונים בפועל מבנק ישראל שתקפים לחודש שעבר. הם מספקים לכם מידע על הבנקים ההוגנים-הטובים לעומת אלו שלא. אבל הם לא מספקים לכם מידע על הריבית שתקבלו עכשיו.
- הקרנות הכספיות מעלות דמי ניהול: איך זה משפיע עליכם? והאם הן עדיין עדיפות על פיקדונות?
- השינוי בתוכנית "חיסכון לכל ילד": איך יושפעו החסכונות של ילדכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, כדי לקבל תמונה מלאה, אתם צריכים עוד שני פרמטרים חשובים. אתם צריכים לדעת איפה אתם ביחס לממוצע. האם אתם לקוחות חזקים טובים שיכולים לקבל ברף הגבוה או דווקא הפוך. שנית, אתם צריכים להבין ולהכיר את הטווח - מה הריבית שאפשר לקבל. אז נכון להיום הטווח הוא דומה למה שהיה ביולי. 4.3%-4.5 זה המקסימום שתוכלו לקבל תחת תנאים סבירים. אם למשל תהיו מוכנים לעביר חשבון בנק וכו', תקבלו אפילו 5%, לא בטוח שזה שווה את המעבר, כל אחד והחשבון שלו

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.
בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה.
הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.
התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.
- משרד האוצר החליט שלא לתקצב פיצוי לישראלים שנתקעו בחו"ל במהלך "עם כלביא"
- 23 אלף דירות מוזלות עדיין לא יצאו לדרך - המחלוקת חוזרת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם
מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.