מטוס אל על
צילום: דוברות אל על

חברות התעופה שביטלו את הטיסות לישראל - גם יונייטד איירליינס

אל על שולטת בטיסות ליעדים רבים; מחירי הטיסות עולים
עמית בר |

חברות התעופה הבינלאומיות עוזבות את הטיסות בקווים לישראל בשל המלחמה. הסיכונים מבחינתם גדולים מדי, כשהיום מעדכנת חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס על הארכת ביטול הטיסות לישראל. החברה היתה פעילה בקו תל אביב - ניו יורק, והיא החליטה לבטל את הטיסות ולהחזיר את הכסף ששולם ללקוחות. 

אל אל נשארה יחידה במספר רב של קווים

יונייטד איירליינס הודיעה בסוף יולי על דחיית הטיסות לישראל וכעת על ביטול מוחלט, אם כי החברה לא מסרה עד מתי היא תפסיק לטוס לישראל. זה תלוי כמובן בתגובה האינראנית והתגובה שכנגד. 

אייר אירופה הודיעה שלא תטוס לישראל עד אמצע אוגוסט, אייר אינידיה לא תטוס לישראל עד אוקטובר, וחברות רבות הציבו את אמצע אוגוסט עד סוף אוגוסט כיעד, לרבות ITA האיטלקית, קרואטיה איירליינס, איבריה, ריינאייר, לופטהנזה, דלתא ועוד.

אלא שהיעדים האלו כאמור נתונים לשינויים בהתאם להתפתחויות בזירה הביטחונית. כך או אחרת, מבחינת החברות המקומיות - אל על, ישראייר וארקיע, מדובר בחדשות יחסית טובות - בעיקר לאל על שיש לה קווים רבים שבהן היא נשארת למעשה לבד והיא מגדילה שם רווחים.

מחירי הטיסות לארה"ב - היעד הרווחי של אל על - עלו בעשרות אחוזים, כשמחיר טיסה מתקרב ל-4,000 דולר. הסיבה היא שיונייטד איירליינס ודלתא כאמור לא טסות בקווים האלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.