אלי לנקרי
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

"ההישענות הקיצונית על תיירות מהווה סיכון גדול לאילת"

"אי אפשר להיבנות רק על תיירות פנים", אומר ראש עיריית אילת אלי לנקרי בראיון לביזפורטל. וגם: על תוכניות הפיתוח של אילת, מה עוד נדרש מהמדינה כדי לעזור לעיר הדרומית, ומה חידדה הקורונה בכל הנוגע לסוגיית התעסוקה. צפו בראיוןTV
אלכסנדר כץ | (5)

מספר הלינות בחודש יולי האחרון באילת היה דומה למדי לתקופה המקבילה שלפני הקורונה - בקיץ 2019. אבל נקודה אחת קופצת מטבלאות האקסל של מספר התיירים: ירידה משמעותית בתיירות חוץ. 

בראיון לביזפורטל, מסביר ראש עיריית אילת אלי לנקרי, למה אילת כל כך יקרה, מה צריך לעשות כדי להחזיר את הטיסות הבינלאומיות לעיר (באמצעות נמל התעופה רמון), מדוע חייב משרד התיירות להשקיע כסף ומאמצים בשיווק (אבל לא רק שם), למה חייבים להמשיך לפתח את נושא התיירות - אבל גם לפנות לאפיקי תעסוקה נוספים, ואיך תיראה אילת של שנת 2030. צפו בראיוןTV

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אטקרטיביות (ל"ת)
    קובי 27/09/2022 14:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נמרוד השיויוני 24/09/2022 09:20
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לבטל את ההטבות המס לאילת.כל התושבים מליונרים.עיר שיודעת לעשות כסף ממני.בקבוק מים קטן 12 שח. אני קורא ללפיד לבטל את כל הפטורים.הם בוחרי ליכוד
  • 3.
    לרון 24/09/2022 08:38
    הגב לתגובה זו
    לאילת אולי תביא שינוי שלא נראה באופק,הביאו כמה סינים ויסגרו עניין
  • 2.
    לרון 24/09/2022 08:13
    הגב לתגובה זו
    הם בורחים,כשאנחנו מקבלים הזמנת בחירות אנחנו עדיין הולכים,למה? אני מחרים את הבחירות מאז טומי לפיד, ז"ל ואתם?????
  • 1.
    ביבי לא סופר אותכם ואתם ממשיכים לתמוך בו (ל"ת)
    יהודי 24/09/2022 07:05
    הגב לתגובה זו
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.35%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.