כך תלחם ב.מ.וו ישראל ביבוא האישי

דלק מוטורס משיקה את שירות פרימיום סלקשן עבור מותגי ב.מ.וו ומיני. תנאי הקבלה: עד 5 שנים, מתחת ל-120,000 ק"מ, ללא פגיעות מרכב ועם היסטוריית טיפולים מלאה במרכזי השרות
יואל שורץ |

כשנה לאחר ששינו את שוק מותגי היוקרה בארץ, ב.מ.וו ישראל מתפנה לטפל בצד אסטרטגי נוסף: דגמי היד שנייה של המותג. עם קבלת המפתחות לסוכנות היבוא של ב.מ.וו לישראל, הודיעו קברניטי החברה על רצונם לתקוף גם חזיתות נוספות כשאחת מהן היא ה'פרימיום סלקשן'. מדובר בתוכנית של ב.מ.וו העולמית המיושמת כבר מ-2003 ומוטמעת ב-75 שווקים ברחבי העולם. מטרת התוכנית הינה לבדל ולייצר ערך מוסף ללקוח הרוכש מכונית משומשת של המותג ונראה שהיא בהחלט עובדת. בשנה האחרונה למשל, נמכרו בעולם כ-350,000 כלי רכב במסגרת התכנית.

אצלנו החלה התוכנית לפני מספר חודשים כאשר לפני כ-3 חודשים נחנך אולם המסירה הייעודי לדגמי הפרימיום סלקשן והיום (ד') נחנך אולם התצוגה לדגמים אלה (כמו גם שאר דגמי היד שנייה המגיעים בטרייד-אין). מתחם המסירה לדגמי הפרימיום סלקשן נמצא בקומת הכניסה באולם התצוגה הראשי של ב.מ.וו ברחוב המסגר בת"א כאשר מתחם התצוגה של דגמים אלה נמצא קומה מתחת (הכניסה מרחוב חומה ומגדל). מתחם התצוגה לדגמי היד שנייה מתפרש על שטח של 1,740 מ"ר, כשחלקו מובדל ומיועד גם לדגמי מיני בתוכנית דומה תחת השם 'מיני נקסט' (MINI NEXT).
 
התוכנית היא גם לדגמי מיני (רונן טופלברג)

"לא כל מכונית משומשת של ב.מ.וו ומיני נכנסת לתוכנית." אומר שחר שמש, משנה למנכ"ל בדלק מוטורס, "הקריטריונים קשיחים ומוגדרים כמכוניות בנות עד 5 שנים, מתחת ל-120,000 ק"מ, ללא פגיעות מרכב ועם בעלות מזוהה והיסטוריית טיפולים מלאה במרכזי השרות שלנו." לדבריו, רכב שיעמוד בקריטריונים אלה ויכנס לתוכנית יטופל ביסודיות, התקלות אם ישנן יתוקנו, והוא יזכה לשנת אחריות מלאה "פגוש לפגוש". תהליך דומה יתרחש עבור דגמי מיני כאשר דגמי המותגים שלא יעמדו בדרישות לא יזכו להיכלל בתכונית, יעברו השבחה מצומצמת יותר, יזכו לתג מחיר מופחת ביחס לדגמי הפרימיום סלקשן ולחצי שנת אחריות (דגמי מותגים מתחרים בטרייד-אין זוכים ל-3 חודשי אחריות).

ברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו ומיני, מעריך כי בכך הם מייתרים את כדאיות היבוא האישי עבור דגמי מותגי ב.מ.וו ומיני. "יש לנו מוקד שירות אישי 24/7, שירותי דרך ומגוון תכניות אשראי כך שכבר לא כדאי לייבא רכב משומש מחו"ל שעברו לא ידוע." אומר כהן. שמש עוד מוסיף כי כרגע הבעיה שלהם היא להשיג כלי רכב משומשים של המותג בלי קשר אם הם מתאימים לדרישות התוכנית. לדבריו בעקבות המהפך שבצעו, 70% מלקוחות החברה של השנה שחלפה הם לקוחות חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.