אלבר משיקה את מותג דיאלים בישראל

חברת הליסינג אלבר החלה לשווק את המותג הדו גלגלי דיאלים. בשלב הראשון מדובר ב-5 דגמים אשר יוצעו גם בעסקאות ליסינג ומימון. לדברי מנכ"ל אלבר: "עד 2015 הם יהפכו לאחת מ-3 השחקניות המובילות בתחום
יואל שורץ | (9)

B Boneכבר שנה אנו נערכים ליום בו נוכל להשיק את מותג האופנועים דיאלים (Daelim) בישראל." אמר אלי אלעזרא, בעל השליטה בחברת אלבר, במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ג') לרגל השקת המותג בארץ. "לא נכנסו לתחום הזה בשביל לחטוף נתח או להשתלב בתוכו, אלא בשביל להרחיב את העוגה ולהצעיד את התחום לפנים. כבר מהיום הראשון נשווק את המותג בכל אחד מ-46 סניפי החברה, כך שהוא יהיה נגיש מבחינה גיאוגרפית. נשווק אותו לתיכוניסטים וסטודנטים וכמו יתר המוצרים שלנו נציע אותו גם בליסינג במחיר שיחל ב-199 שקל בחודש. אנחנו לוקחים על עצמנו לחנך את השוק." מסכם אלעזרא.

"יש בישראל את כל הסיבות ששוק הדו"ג יכפיל את עצמו." אומר ינון עמית, מנכ"ל אלבר, שמפרט את הטיעונים שאנו כבר יודעים וגם שומעים שנים משאר יבואניות הדו"ג לישראל הקובלים על הצפיפות בכבישים, מצוקת החניה, מחירי הדלק, שעות כוח האדם המתבזבזות וכו'. ובכל זאת, אלבר בחרה להיכנס לשוק הנשלט ע"י צמד וותיק: מטרו עם נתח שוק של 48% ועופר אבניר עם נתח של 36%; לתחום הכי תחרותי: קטנועי 125 ו-250 סמ"ק; בשעתו הקשה ביותר של השוק. באופן עקבי מתקופת השיא ב-2008 עם כ-20,000 מסירות, שוק הדו"ג מתכווץ מדי שנה כשאת השנה שחלפה למשל סיים השוק עם כ-13,000 מסירות בלבד. מדובר לא רק בהחלשות אבסולוטית, אלא גם ביחס לכלי הרכב הנעים על 4 שמכירותיהם עלו באותה תקופה. בין הסיבות המרכזיות לירידה המתמשכת היא העלייה בתעריפי הביטוח, אבל עמית, שומר על אופטימיות ומצהיר: "עד 2015 אלבר מוטו תהפוך לאחת מ-3 השחקניות המובילות בתחום. אנחנו כאן בשביל הטווח הארוך ואני בטוח שבאמצעות הסינרגיה בין אלבר לדיאלים נוכל להגדיל את השוק. בזכות הגב של אלבר נוכל להציע מסלולי רכישה או מסלולי ליסינג ל-18 ו-36 חודשים, נציע ליסינג מימוני או תפעולי ברמות שירות שונות וגם נציע ביטוח במחירים תחרותיים. מחירי הליסינג צפויים לנוע בין 200 ל-500 שקלים לחודש לכל היותר."

לצורך החדרתם ושיווקם של מוצרי המותג גייסה אלבר משה רוקח (לשעבר מנהל מותג סוזוקי) כמנהל מכירות ואמנון האן (שהיה בין מחדירי ימאהה ודוקאטי לישראל) כמנהל השירות. אלה יעבדו תחת ניהולו של דייויד ווינשטיין בעל ניסיון מוטורי בתחום השיווק בפרארי ארה"ב שיכהן כמנכ"ל דיאלים ישראל.
 
רודווין

דגמי דיאלים בישראל
את הפריצה לשוק הישראלי תעשה אלבר מוטו עם 5 דגמים: הבסיסי שבחבורה הינו ה-S1. מדובר בקטנוע 125 סמ"ק (11.5 כ"ס), בעל ממדים צנועים ומיכל דלק גדול של 10.2 ליטר. המחיר: 13,840 שקלים. אחריו נמצא ה-B Bone – קטנוע ייחודי במראהו ובעל עיצוב של שלדה חשופה (Bare Bone) המתהדר באותה יחידה כוח ומוצע במחיר של 15,845 שקלים. אח"כ נמצא את צמד קטנועי ה-S3. האחד בנפח 125 סמ"ק (12.9 כ"ס) והאחר בנפח 250 כ"ס ו-24.7 כ"ס. שני דגמי ה-S3 מצוידים במגן רוח, תא מטען בעל מנגנון פתיחה חשמלי וב'מפתח חכם' – פריט ייחודי לסגמנט. מחיר: 18,840 ו-24,946 שקלים בהתאמה.
בין שני דגמי ה-S3 נמצא את ה'רודווין' (Roadwin) מדובר באופנוע בנפח 125 סמ"ק המפיק 14.2 כ"ס, ומציע תיבת הילוכים ידנית בת 5 יחסים, חישוקי 17 אינץ' ומיכל דלק של 16 ליטר. המחיר: 19,850 שקלים. כל הדגמים יציעו אחריות לשנתיים.

לא שוללים ייבוא מותגים דו"ג אחרים
אלבר היא חברת הליסינג הוותיקה ביותר בישראל והשנייה בגודלה, אחרי שלמה סיקסט. בשנים האחרונות התרחבה החברה לענף המוסכים, שירותי הדרך והגרירה, פתחה אולם תצוגה ופרשה עשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ. כל אלה אמורים לסייע ולהשלים את פעילותה בתחום מכירת והשירות בתחום המכוניות כמו גם בתחום הדו"ג. אגב, קברניטי החברה גם אמרו כי אמנם אין להם רצון להיכנס לתחום ייבוא מכוניות, אבל הם לא שוללים ייבוא מותגים דו"ג אחרים.

מי את דיאלים?
דיאלים הינו קונגלומרט עסקי בינלאומי ואחת מקבוצות ההנדסה והבנייה הגדולות באסיה. החברה נוסדה ב-1939 כחברת תעשייה העוסקת בייצור ובניה של בנייני מגורים, משרדים, מלונות, כבישים, גשרים, מפעלי תעשיה, מפעלי זיקוק נפט, מפעלי יצור גז, כורים גרעיניים ומפעלים כימיים. הכנסותיה ב-2012 הסתכמו ב-6.9 מיליארד דולר, שוויה  מוערך ב-9 מיליארד דולרים והיא מעסיקה כ-4,000 אנשים במפעלים ובחברות ברחבי העולם. חטיבת הדו"ג נקראת דיאלים מוטורס (Daelim motors) והיא חולש על 60% משוק הקטנועים והאופנועים בדרום קוריאה. למפעל החברה כושר ייצור של 100,000 כלים בשנה, כשלצד אלה מייצר תאגיד דיאלים גם חלפים ליצרניות רכב כמו אודי, יגואר ואחרות.
 
B Bone 

הזווית הישראלית
בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 יובא מותג דיאלים לארץ. היה זה טוסטוס בסיסי של החברה, בשם ליברטי, שזכה לפופולאריות נאה, אך בסופו של דבר יבואו הופסק. בסוף שנות ה-90 נעשה ניסיון נוסף לייבא את מוצרי החברה ויובא קטנוע 50 ואופנוע 125 סמ"ק. גם בפעם הזו השיווק הופסק מסיבות התלויות ביבואנית, ולא במוצרים עצמם.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עכשיו רק שיורידו את מחיר הבטוח וזה מושלם (ל"ת)
    טל 18/03/2013 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גיא 17/03/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    ואני גם מבסוט ממותגים קוריאנים. ככה שזה נשמע לא רע
  • 7.
    מילואימניק 14/03/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
    איך עוד לא חשבו על זה? בעיקר במדינה מוכת פקקים שהיא סיר לחץ. עדיף לנסוע על אופנוע לעבודה.
  • 6.
    יופי, שחקן חדש-ישן בשוק יכול רק לתרום להוזלת המחירים (ל"ת)
    נעם 14/03/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מרגוליס 13/03/2013 22:42
    הגב לתגובה זו
    עכשיו צריך להוריד את מחירי הביטוח
  • 4.
    יואב 13/03/2013 17:34
    הגב לתגובה זו
    זה מדרבן לחסוך הוצאות ועומס על הכביש.
  • 3.
    מעניין מהי עלות הביטוח (ל"ת)
    עידן 13/03/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אוריאל 13/03/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    בהחלט מדובר על נכס לאומי!! מהלך מבריק לטעמי.
  • 1.
    מקס 13/03/2013 13:31
    הגב לתגובה זו
    אלטרנטיבה שפויה למי שרוצה לחסוך ולא לשלם הון תועפות על רכב!
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.