
ארקיע: "ללא מענקי קיום התעופה הישראלית תקרוס"
מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', התריע בדיון חירום בוועדת הכלכלה בכנסת כי המשך ההתעלמות מהמצוקה הכלכלית של חברות התעופה הישראליות עלול להביא לקריסתן
"אם המדינה לא תיכנס לאירוע, קיים חשש אמיתי לשרידות של חברות התעופה הישראליות", אמר מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', בדיון חירום בוועדת הכלכלה בכנסת. לדבריו, המשך ההתעלמות מהמצוקה הכלכלית של חברות התעופה הישראליות עלול להביא לקריסתן והמשיך "מדובר במשבר אסטרטגי שדורש הכרה לא רק כספית, אלא גם לאומית".
ברלוביץ' תיאר כיצד 150 אלף ישראלים מצאו עצמם תקועים בחו"ל לאחר סגירת המרחב האווירי בעקבות הלחימה האחרונה. תוך שעות ספורות נדרשה ארקיע, בדומה לאל על וישראייר, להשבית את
כלל פעילותה, ולהוציא את צי המטוסים ליעדים בטוחים בחו"ל, בצעד לוגיסטי מסובך שנעשה על פי הוראת גורמי הביטחון. "עשינו זאת בלי סיוע, בלי שיקול דעת, ובעיקר: בלי שום גב כלכלי", הדגיש.
מנכ"ל ארקיע דרש הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות,
וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף. הוא הודה לצה"ל ולמערכת הביטחון על שיתוף הפעולה אך טען
כי השתתפות החברות הישראליות במאמץ הלאומי, כולל חילוץ אזרחים ותפקוד תחת אש, לא זכתה לתגובה ממשלתית ראויה. "חיל האוויר האזרחי של ישראל עמד שוב במבחן. אך כעת, הוא לא יוכל להמריא שוב ללא החלטות מיידיות".
גורמים בענף מעריכים כי ללא תמיכה תקציבית ייתכן שחברה אחת לפחות תקרוס כלכלית בתוך חודשים. משרד התחבורה, בשלב זה, לא התחייב להעברת תקציב ייעודי. בוועדה הבהירו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה כי יפעלו לגיבוש פתרון מהיר, אך במקביל ציינו כי התקציב נתון עדיין לדיונים בתוך הממשלה.
- wizz air חושפת את המטוס ה-250 שלה ומסמנת יעד: צי של 500 מטוסים
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האמירות של מנכ"ל ארקיע מעידות על מצוקה אמיתית. בנוסף,. חברות התעופה, ובראשן אל על -2.26% ביקשו במהלך הדיון בוועדת הכלכלה במתווה הפיצויים לנוסעים שנפגעו בעקבות מבצע "עם כלביא". החברה מבקשת לתקן את חוק שירותי תעופה, כדי להסיר ממנה חובות כלפי נוסעים במצבי חירום, כמו מבצע "עם כלביא", שכן החוק הקיים לא צפה נסיבות חריגות אלה.
- 7.מיקי 08/07/2025 13:54הגב לתגובה זודפקתם אותי בטיסה מבלי לעדכן וקיבלתי נזק ועוגמת נפש שרות מתחת לכל ביקורת. אז פחות מטריד אותי מה מצבן של חברות התעופה הישראליות קצת יחס עובד בשני כיוונים והייתם מקבלים קצת אמפטיה.
- 6.הנוסע המתמיד 06/07/2025 16:31הגב לתגובה זואם אתם לא יודעים לנהל את העסק ויודעים רק להרוויח במחירי נשך מעל2200 $ לניו יורק עם אל על לחג 500 מליון$ רווח אז או שצוחקים לבד או שבוכים לבד שחררו אותנו לא רוצים לתמוך בכם.
- 5.אנונימי 06/07/2025 16:28הגב לתגובה זוכשמרוויחים מאות מליוני דולרים אלעל צוחקים כל הדרך אל הבנק כשמפסידים מייללים כמו חתול רחוב ופונים לציבור אותו שוחטים במחירי נשך של כרטיסים במחירים לא שפויים שיממן את ההפסדים חוצפה זו מילה עדינה תמכרו את העסק.
- 4.אנונימי 06/07/2025 16:19הגב לתגובה זותגידו תודה שהצילו לכם את המטוסים ואת העסק .אף אחד לא חייב לכם כלום. מוכרים במחיאי נשך אלעל לראש הדנה הקרוב2213$ לניו יורק הלוך חזור.500 מליון$ רווח.
- לא מדובר באלעל (ל"ת)אנונימי 06/07/2025 18:41הגב לתגובה זו
- 3.בעוד מלקקים את הפצעים תבוא מכה חזקה לא התאוששתם . (ל"ת)המצור מן השמיים 06/07/2025 15:39הגב לתגובה זו
- 2.קו הלוך לניו יורק 1800 דולר ופרסמו 999 קמפיין גדול לקיץ החם. שירות רע אין מענה טלפוני רק בוואטסאפ (ל"ת)תתפגרו גנבים 06/07/2025 15:38הגב לתגובה זו
- 1.עד מתי רשעים יעלוזו 06/07/2025 15:36הגב לתגובה זוועונים לאחר שעות. דורשים תוספת על מושב וכן הלאה. עושקים את הציבור ואין פיקוח. מי בעל הבית
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
