
ארקיע: "ללא מענקי קיום התעופה הישראלית תקרוס"
מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', התריע בדיון חירום בוועדת הכלכלה בכנסת כי המשך ההתעלמות מהמצוקה הכלכלית של חברות התעופה הישראליות עלול להביא לקריסתן
"אם המדינה לא תיכנס לאירוע, קיים חשש אמיתי לשרידות של חברות התעופה הישראליות", אמר מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', בדיון חירום בוועדת הכלכלה בכנסת. לדבריו, המשך ההתעלמות מהמצוקה הכלכלית של חברות התעופה הישראליות עלול להביא לקריסתן והמשיך "מדובר במשבר אסטרטגי שדורש הכרה לא רק כספית, אלא גם לאומית".
ברלוביץ' תיאר כיצד 150 אלף ישראלים מצאו עצמם תקועים בחו"ל לאחר סגירת המרחב האווירי בעקבות הלחימה האחרונה. תוך שעות ספורות נדרשה ארקיע, בדומה לאל על וישראייר, להשבית את
כלל פעילותה, ולהוציא את צי המטוסים ליעדים בטוחים בחו"ל, בצעד לוגיסטי מסובך שנעשה על פי הוראת גורמי הביטחון. "עשינו זאת בלי סיוע, בלי שיקול דעת, ובעיקר: בלי שום גב כלכלי", הדגיש.
מנכ"ל ארקיע דרש הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות,
וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף. הוא הודה לצה"ל ולמערכת הביטחון על שיתוף הפעולה אך טען
כי השתתפות החברות הישראליות במאמץ הלאומי, כולל חילוץ אזרחים ותפקוד תחת אש, לא זכתה לתגובה ממשלתית ראויה. "חיל האוויר האזרחי של ישראל עמד שוב במבחן. אך כעת, הוא לא יוכל להמריא שוב ללא החלטות מיידיות".
גורמים בענף מעריכים כי ללא תמיכה תקציבית ייתכן שחברה אחת לפחות תקרוס כלכלית בתוך חודשים. משרד התחבורה, בשלב זה, לא התחייב להעברת תקציב ייעודי. בוועדה הבהירו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה כי יפעלו לגיבוש פתרון מהיר, אך במקביל ציינו כי התקציב נתון עדיין לדיונים בתוך הממשלה.
- התרגיל של חברות התעופה - העיקר להרוויח ולעזאזל הישראלים שנתקעו בחו"ל
- מאות אלפים תקועים בחו"ל: מנכ"ל ארקיע קורא להתערבות אישית של נתניהו
האמירות של מנכ"ל ארקיע מעידות על מצוקה אמיתית. בנוסף,. חברות התעופה, ובראשן אל על 0.75% ביקשו במהלך הדיון בוועדת הכלכלה במתווה הפיצויים לנוסעים שנפגעו בעקבות מבצע "עם כלביא". החברה מבקשת לתקן את חוק שירותי תעופה, כדי להסיר ממנה חובות כלפי נוסעים במצבי חירום, כמו מבצע "עם כלביא", שכן החוק הקיים לא צפה נסיבות חריגות אלה.
- 6.הנוסע המתמיד 06/07/2025 16:31הגב לתגובה זואם אתם לא יודעים לנהל את העסק ויודעים רק להרוויח במחירי נשך מעל2200 $ לניו יורק עם אל על לחג 500 מליון$ רווח אז או שצוחקים לבד או שבוכים לבד שחררו אותנו לא רוצים לתמוך בכם.
- 5.אנונימי 06/07/2025 16:28הגב לתגובה זוכשמרוויחים מאות מליוני דולרים אלעל צוחקים כל הדרך אל הבנק כשמפסידים מייללים כמו חתול רחוב ופונים לציבור אותו שוחטים במחירי נשך של כרטיסים במחירים לא שפויים שיממן את ההפסדים חוצפה זו מילה עדינה תמכרו את העסק.
- 4.אנונימי 06/07/2025 16:19הגב לתגובה זותגידו תודה שהצילו לכם את המטוסים ואת העסק .אף אחד לא חייב לכם כלום. מוכרים במחיאי נשך אלעל לראש הדנה הקרוב2213$ לניו יורק הלוך חזור.500 מליון$ רווח.
- לא מדובר באלעל (ל"ת)אנונימי 06/07/2025 18:41הגב לתגובה זו
- 3.בעוד מלקקים את הפצעים תבוא מכה חזקה לא התאוששתם . (ל"ת)המצור מן השמיים 06/07/2025 15:39הגב לתגובה זו
- 2.קו הלוך לניו יורק 1800 דולר ופרסמו 999 קמפיין גדול לקיץ החם. שירות רע אין מענה טלפוני רק בוואטסאפ (ל"ת)תתפגרו גנבים 06/07/2025 15:38הגב לתגובה זו
- 1.עד מתי רשעים יעלוזו 06/07/2025 15:36הגב לתגובה זוועונים לאחר שעות. דורשים תוספת על מושב וכן הלאה. עושקים את הציבור ואין פיקוח. מי בעל הבית