מיקרוסופט שיחררה את חבילת תוכנות החינם Windows Live
מיקרוסופט העולמית השיקה אתמול (ד') את הדור החדש של Windows Live ופיזרה בכך את הערפל ששרר סביב המותג בשנתיים האחרונות. המדובר בחבילת יישומים המוצעת להורדה בחינם מהאינטרנט בקובץ שנפחו 130 מגה-בייט, וכוללת 15 תוכנות ושירותי רשת, חדשים או משודרגים, שנועדו להרחיב ולהעשיר את חוויית השימוש במחשב ובאינטרנט ומוצעים ב-56 מדינות, ב-36 שפות - כולל עברית.
בין היתר, מכילה חבילת Windows Live Suite יישומים לעריכת בלוגים (Windows Live Writer), לקוח לדואר אלקטרוני (Windows Live Mail), תוכנה למסרים מיידיים (Windows Live Messenger), תוכנה לשיתוף תמונות וארגונן (Windows Live Photo Gallery) וכלי לגלישה בטוחה של כל בני המשפחה באינטרנט (Windows Live Family Safety). ההשקה התקיימה בניו-יורק, לוס אנג'לס, תל אביב ובעשרות ערים נוספות ברחבי העולם.
ליאור צורף, מנהל הקבוצה העוסקת בשיווק דיגיטלי במיקרוסופט ישראל, אמר כי Windows Live תוכננה בתפישה אינטגרטיבית מקצה לקצה: כל התוכנות והשירותים ניתנים להורדה בכתובת אחת ויחידה (בישראל ניתן להוריד את החבילה בכתובת הבאה). הכניסה לכל שירות מתבצעת באמצעות זהות אחת בלבד (כתובת ההוטמייל או דואר אלקטרוני אחר). התוכנות והשירותים "מדברים" האחד עם השני ומספקים שירותים משלימים האחד לשני להעשרת חוויית המשתמש. ולבסוף, אמר צורף, השימוש מתפרס על פני מגוון רחב של מכשירי קצה (מחשבי PC וניידים, טלפונים סלולריים ועוד) המציגים ממשק זהה, נתונים זהים וחוויה זהה ורציפה.
לדברי בריאן הול, מנהל Windows Live במיקרוסופט העולמית, מדובר בחבילה המשולבת הראשונה של יישומי לקוח לאינטרנט. יתכן שהדבר נכון, אך גוגל עשויה לטעון שגם אם לאחר ההתקנה, 13 היישומים בחבילת Google Pack פחות משולבים זה בזה - הרי שהחבילה מוצעת כקובץ בודד להורדה מהאינטרנט ומציעה הרבה יותר תפקודים.
אולם, חבילת Windows Live Suite מייצגת היטב את התפיסה שמיקרוסופט מכנה "תוכנה בתוספת שירותים" (software plus services) - תפיסה אשר מבקשת לשלב בין יישומים שפועלים במחשב המקומי לבין תפקודים שפועלים בשרתי אינטרנט מרוחקים. בתוכנת Windows Live Photo Gallery, למשל, אפשר לצפות בתמונות שמאוחסנות במחשב המקומי או לשתף תמונות בשירותי אינטרנט ולקבוע כיצד הן יוצגו.
הגרסה הנוכחית של Windows Live Suite נראית צנועה למדי, אך אין ספק כי התוכניות של מיקרוסופט שאפתניות בהרבה. המטרה הסופית של Windows Live Suite, על פי הול, היא לשמש כיעד עבור כל משימה שיבקשו המשתמשים לבצע באינטרנט - ולשמור על פתיחות כדי שכל משתמש יוכל לבחור בשירות המבוקש, כאשר מיקרוסופט תספק את המטריה הכוללת.
כך, לדוגמה, בתוכנת Windows Live Photo Gallery ניתן לשתף תמונות גם באתר Flickr של יאהו!, ולא רק באתר של מיקרוסופט עצמה. "המטרה היא להציע מקום בודד שממנו ניתן לגשת לתמונות, לקבל דואר וכדומה" אומר הול. "אתר פייסבוק הוא דוגמה קיצונית לתפיסה זו. הכל מתחבר בלוח פיקוד בודד, כאשר אנו מבקשים לרכז את כל הפעילויות באינטרנט - ולא רק שירותים מסוימים".
נראה כי המותג Windows Live הוא אחד הפרויקטים הגדולים ביותר של מיקרוסופט כיום. למרות שהחברה מסרבת להתייחס לכך באופן רשמי, ידוע כי ארכיטקט התוכנה הראשי של החברה, ריי אוזי, שוקד על פרויקט סודי בשם Windows Live Core. החברה נמצאת גם בעיצומו של פרויקט, בו מושקעים מאות מיליוני דולרים, להקמה של מרכזי נתונים חדשים. במסגרת הפרויקט מוקם מבנה חדש בשיקאגו, כפי שדווח בשבוע שעבר. מיקרוסופט עצמה לא מסרה לפי שעה תגובה בנושא.
גם האתר של מיקרוסופט לרשת חברתית, Windows Live Spaces, זכה למספר שדרוגים - ובכלל זה נוספה האפשרות לשתף תמונות באתר פייסבוק מתוך Windows Live Spaces. לאחר שמיקרוסופט השקיעה 240 מיליון דולרים באתר, ייתכן ששיתוף הפעולה בין האתרים יתהדק.
בהמשך, אומר הול, תציע מיקרוסופט גם שירות לאחסון מקוון בשם Windows Live SkyDrive, שגם הוא ישולב בחבילת Windows Live Suite - כמו גם שירות האבטחה Windows Live OneCare. יתכן שגם השירותים Workspaces Office Live ו- Windows Live ישולבו בסופו של דבר בחבילה.
הול אינו חושש מטענות על כפילות לכאורה, בין היישומים המקוונים לבין היישומים השולחניים: "נקפיד לוודא שחוויית השימוש תהיה בכל מקרה עשירה ומשולבת", אומר הול - בין אם במשרד, באינטרנט, במחשב השולחני או בטלפון. "המטרה היא לספק חוויית שימוש אחידה, הטובה מסוגה" - על פי הול.
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, אמר בהשקה כי "אסטרטגיית הרשת של מיקרוסופט יוצאת היום לדרך במלוא עוצמתה בארץ ובעולם והיא תוצאה של מאמץ מתמשך של מחקר ופיתוח שיימשך גם בשנים הבאות. תפישת ה-Software plus Services הייחודית של מיקרוסופט מציעה למשתמש את הטוב שבשני העולמות: השתמש בתוכנות שיפיקו עבורך את המקסימום מעוצמת ה-PC והשתמש בשירותי רשת שיפיקו עבורך את המקסימום מעוצמת האינטרנט. אנו נהנים כבר היום מהאמון של מאות אלפי משתמשי הוטמייל ומסנג'ר בישראל ומאות מיליוני משתמשי Windows Live בעולם שצפויים להשתמש מהיום בתוכנות ובשירותים החדשים".
עדי אייל, סמנכ"ל השיווק במיקרוסופט ישראל: "אנו צועדים היום צעד גדול קדימה במאמץ לפשט את החיים הדיגיטליים של המשתמשים ולהפכם לידידותיים, עשירים ונוחים יותר. בסיס המשתמשים של Windows Live מגיע כיום ל-400 מיליון איש ואנו נסייע להם לתקשר ולשתף את חוויותיהם המקוונות בצורות חדשות ובאמצעות מגוון של מכשירי קצה. הדור החדש של Windows Live מציע שיפורים וחידושים בשירותים פופולאריים כמו הוטמייל, מסנג'ר ו-Spaces ובמקביל תוכנות ושירותים חדשים ומהנים בתחום התמונות, תכנון אירועים, פרסום תכנים באינטרנט ועוד שיעשירו את חוויות המשתמשים".
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
