אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

טסלה מורידה את המחירים מדי חודש - גם בארה"ב וגם בארץ - הירידות ימשכו

יצרנית ה-EV האמריקאית מוזילה את הדגמים העיקריים שלה בכ-2,000 דולר לכל אחד - האם זה יסייע לה להעלות את הביקושים?
דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה טסלה רכב חשמלי

אתר האינטרנט של טסלה בארה"ב הראה אתמול גרסאות בסיס של דגם Y, S ו-X החל מכ-43,000 דולר, 73,000 דולר ו-78,000 דולר בהתאמה, מה שלמעשה מצביע על קיצוץ רוחבי של כ-2,000 דולר בכל אחד מהדגמים.

הורדתה מחירים של ענקית הרכב החשמלי האמריקאית היא בשורה רעה עבור ציבור המשקיעים שלא יאהבו את המהלך. הקיצוצים מעוררים חששות נוספים לגבי הביקוש, מערך המוצרים של טסלה ואסטרטגיית התמחור שלה. צריך לזכור שהצעד של טסלה TESLA INC מגיע לאחר שהחברה נאבקה במשך זמן רב להגביר את הביקוש.

טסלה סיפקה כ-387,000 מכוניות ברבעון הראשון של 2024, ירידה של כמעט 9% בהשוואה לרבעון הראשון של 2023 ומתחת להערכות הנמוכות ביותר בוול סטריט שציפו לקצת יותר מ-400,000 מסירות. לאחר התוצאה המאכזבת ברבעון הראשון, ההערכות לגבי הרבעון השני צומצמו מ-510,000 מכוניות ל-472,000, עלייה של 1% בלבד מ-466,000 מכוניות שנמסרו ברבעון השני של 2023.

תמחור מודל 3 לא השתנה כאשר מודל 3 הבסיסי עדיין מתחיל בכ-39,000 דולר. אחת הסיבות לכך שהמחיר של מודל 3 לא נחתך עשויה להיות הביקוש לגרסה המעודכנת שיצאה לאחרונה ושנראית די מוצקה. עם זאת, מי שמזמין את המודל 3 היום עשוי להמתין זמן רב ולקבל את מכוניתו רק בין מאי ליוני, להבדיל ממודל Y שזמן ההמתנה שלו קצר משמעותית.

גרסה מעודכנת של מודל ה-Y עדיין לא יצאה. המכונית, שנמסרה לראשונה בתחילת 2020, מכרה כמיליון יחידות בארה"ב, יותר מכל רכב חשמלי אחר עם סוללות בטווח הזה. זה מרשים אבל נראה שנעשה קשה יותר למצוא קונים חדשים. זו גם הסיבה שבוול סטריט מחכים בכיליון עיניים לטסלה במחיר הנמוך יותר, זו שעתידה להיקרא מודל 2, ושצפויה להתחיל בכ-25,000 דולר ולעלות לכבישים עד סוף 2025. ככל שטסלה מוזילה את מחירי המכונית שלה היא יכולה להרחיב באופן דרמטי את נתח השוק שלה. המחיר הממוצע לרכב חדש בארה"ב הוא כ-47,000 דולר, אבל לפחות חצי מהרוכשים מחפשים מכוניות בפחות מ-30,000 דולר עבור רכב חדש.

הוזלת המחירים הנוכחית עשויה לעלות לטסלה כ-200 מיליון דולר בהכנסות ממכירות ברבעון השני - זאת בתנאי שהקיצוצים יתרחשו רק במכירות של החברה בארה"ב. עם זאת, המשקיעים יצטרכו לראות האם תהיינה הוזלות מחירים נוספות גם במכירות של החברה ברחבי העולם. גם מכוניות החברה בישראל צפויות להינות ממהוזלה האמורה של טסלה, זאת לאחר שרק לאחרונה הן חוו הוזלה נוספת לאחר שטסלה כבר ביצעה הורדת מחירי בארה"ב.

טסלה החלה להוריד מחירים באופן משמעותי בסוף 2022. זו הייתה הדרך העיקרית של החברה להגביר את הביקוש במשך כמה רבעונים ונראה כי הורדת המחירים הראשונית עזרה לאחר שטסלה מסרה שיא של 1.8 מיליון יחידות בשנת 2023. כעת המשקיעים מעדיפים לראות יותר מכוניות חדשות - ואפילו יותר הוצאות על פרסום - כדרכים לחזר אחר קונים נוספים.

הורדות המחירים בישראל

נראה כי יצרנית הרכבים החשמליים נוטה להוריד מחירים בישראל בעיכוב של מספר שבועות מההורדה בארה"ב, מה שמרמז כי גם בהורדה הנוכחית מחירי הרכבים של טסלה צפויים לרדת שוב גם בארץ בעוד מספר שבועות. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

החברה הורידה את מחירי הרכבים שלה בימים האחרונים בתגובה לירידה במחירים בארה"ב לפי מספר שבועות, כאשר המחיר של גרסת הבסיס של מודל 3 עומד כעת על 211,407 שקל, הוזלה של כ-9,700 שקל לעומת המחיר הקודם שפורסם בינואר. גרסת ה-Long range עולה כעת 241,145 שקל, נמוך ב-13,000 שקל מהמחיר הקודם. מודל S, אחד המודלים היקרים ביותר ביותר של החברה, עולה כעת 603 אלף שקל, הוזלה של 13,600 שקל, כאשר מודל X עולה כעת 622 אלף שקל, לאחר שמחירו ירד בשיעור דומה. ההוזלה קיזזה משמעותית את מס הקנייה שעלה בחודש ינואר מ-20% ל-35%.

ביום שלישי הקרוב תפרסם טסלה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה כאשר האנליסטים מצפים לרווח מתואם של 48 סנט למניה על הכנסות של 20.98 מיליארד דולר. מניית טסלה נפלה ב-41% מתחילת השנה למחיר של 147 דולר ושווי שוק של 460.8 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    החיים 22/04/2024 07:38
    הגב לתגובה זו
    המניה תתיישר בסוף למחיר של יצרנית רכב היום היא עדין חברת חלום שאין לו כיסוי
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

ג'ילי סטאריי טורבו בנזין. שונה לחלוטין מהג'ילי סטאריי פלאג אין שיגיע לישראל. צילום יואב פולסג'ילי סטאריי טורבו בנזין. שונה לחלוטין מהג'ילי סטאריי פלאג אין שיגיע לישראל. צילום יואב פולס

ג'ילי סטאריי בנזין- מבחן לרכב שלא יגיע לשוק המקומי

הג'ילי סטאריי בגירסת טורבו בנזין הוא דגם שונה לחלוטין מהסטאריי פלאג אין הייבריד שיגיע בקרוב לישראל. 

הסטאריי טורבו בנזין משווק באירופה, אין בשלב זה כוונה לייבאו לישראל, ואין באמת מה להצטער על כך, על אף היותו רכב טוב. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'ילי Starray 1.5 turbo

על הג'ילי סטאריי (Starray) כבר כתבתי בעבר, בהתייחס לדגם הפלאג אין הייבריד הראשון ישירות תחת מותג ג'ילי בישראל. טיול נהיגה לאלבניה הביא אותנו לסוכנות סיקסט לקבל מפתחות של ג'ילי סטאריי. מה רבה היתה ההפתעה שהעיצוב הוא לא מה שאני ראיתי ופרסמתי, וגם ההנעה שונה עם מנוע טורבו בנזין ולא פלאג אין. בירור קצר העלה כי אכן יש שני דגמים העונים לשם סטאריי והדגם שיגיע לישראל עוד השנה הוא אכן מה שכבר פרסמנו כאן בביזפורטל, ואילו הדגם אותו קיבלתי באלבניה הוא דגם שלא מיועד להגיע לישראל, ולכן את כל המבחן הזה יש לקרוא בקונטקסט של רכב שככל הנראה לא ישווק בישראל.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר)            אורך 4.67 /רוחב 1.90 /גובה 1.705 /בסיס גלגלים 2.77
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים            טורבו בנזין, תיבת הילוכים DCT רובוטי כפול מצמדים, שבעה הילוכים
הספק ומומנט            181 כ"ס, 29.6 קג"מ
נפח מיכל דלק                54 ליטר
צריכת דלק            14.7 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                אין ציון בטיחות. לא מצאנו מבחני ריסוק.
מחיר                    אין בשלב זה כוונה לייבא את הרכב


אז הג'ילי סטאריי האלבני הוא קרוסאובר גדול שהדבר הראשון שאתה חושב כשאתה ניגש לרכב הוא 'איזה קאדילק זה?' עד כדי כך החזית מעוצבת ומזכירה את מותג הפרימיום האמריקאי. יחידות לד אופקיות ואנכיות , גריל טרפזי גדול ושחור, וכונס אוויר תחתון גדול. המשך הרכב עם קווים זוויתיים, חיפויי בתי גלגלים משולבים בצבע המרכב יחד עם צביעה שחורה, אבל לא מוגזמת וללא 'ניפוחים' מוגזמים. מאחור ספויילר גדול בחלק העליון של הדלת החמישית, המסתיר בתוכו מגב אחורי, ויחידות תאורה נאות בצורת חץ אנכי, ופס לד לרוחב כל המרכב. התוצאה הסופית נאה מאוד לטעמי. הסטאריי האלבני שלנו נראה נהדר.

פנים הרכב מודרני עם הגה גדול, קטום בחלקו התחתון, צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25 עם מבחר תצוגות אבל התחושה שלי היתה שחסרה מחשבה אמיתית מה צריך להציג על לוח המחוונים. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''13.2 עם קישוריות לאפל קארפליי אבל לא לאנדרואיד אוטו. לטובת אנדרואיד נדרשת הורדת אפליקצייה ייעודית שברגע שניסיתי להוריד אותה הטלפון התריע מיד על ממשק חשוד, כך שאת כל ה 1000 ק"מ פלוס עשינו עם ניווט בסלולרי שהוצמד לשמשה עם מתקן ייעודי.

תפעול המיזוג מבוצע לצערי מהמסך המרכזי, כאשר גם בתצוגת הבית יש סרגל תחתון לטובת תפעול בסיסי של המיזוג, ואילו תפעול מורכב יותר מחייב פתיחת ממשק המיזוג עצמו במסך. תפעול פתחי המיזוג נעשה ידנית וטוב שכך.