רכבי היוקרה של NIO
צילום: Jengtingchen
דוחות

ניו: ענתה על הצפי, אבל המנייה נפלה בטרום המסחר

ללא צ'יפ של תקווה: המחסור העולמי בשבבים הופך למשמעותי יותר ככל שהזמן חולף ומתבטא במחירי המניות של כל יצרניות הרכב והרכב החשמלי בפרט; החברה מעריכה כי תמסור ברבעון השני כמות של 21-22 אלף רכבים
לימור זילבר | (2)

מניית יצרנית הרכב החשמלי הסינית NIO INC עולה כעת, לאחר שבטרום המסחר ירדה בכ-4% ואתמול במסחר ירדה בכ-5%. החברה דיווחה אתמול (ה') לאחר המסחר את הדוחות הרבעוניים שלה וענתה על תחזיות האנליסטים, עם הפסד ברבעון הראשון 4.88 מיליון יואן (כ-744 מיליון דולר), או 48 סנט ל-ADR, לעומת הפסד של 1.72 מיליון יואן ברבעון המקביל אשתקד. ברווח מותאם להוצאות פיצוי מניות ופריטים חד פעמיים אחרים, ניו איבדה 4 סנט לכל ADR.

המכירות הגיעו לכ-8 מיליארד יואן (1.22 מיליארד דולר) עלייה של 481% לעומת השנה שעברה, בעיקר בזכות הרחבת המשלוחים מבסיס קטן בשנה שעברה ו"מחיר מכירה ממוצע  וסולידי", אמרו בחברה. שולי הרווח הגיעו ברבעון ל -21.2%.

האנליסטים ציפו להפסד של כ -10 סנט לכל ADR ומכירות של 1.06 מיליארד דולר. ה- ADRs ירדו בסביבות 1% מיד לאחר התוצאות, אך סיימו את המסחר המורחב ביציבות, לאחר שהמנייה סגרה את יום המסחר הרגיל בירידה של 5%.

מוקדם יותר השבוע, דיווחו חברות הרכב  TESLA INC ו FORD MOTOR CO על רווחיהם ברבעון הראשון והפנו תשומת לב למחסור השבבים המתמשך, שלדברי פורד "יחמיר עוד לפני שישתפר" (לכתבה המלאה).

ניו גם דיווחה כי מסרה 20,060 כלי רכב ברבעון הראשון, עלייה של 423% לעומת הרבעון הראשון של 2020 ועלייה של כמעט 16% לעומת הרבעון הרביעי. החברה מעריכה כי תמסור ברבעון השני כמות של בין 21ל-22 אלף כלי רכב, והמכירות הצפויות ברבעון השני ינועו בין 1.24 מיליארד דולר ל -1.29 מיליארד דולר.

על רקע הדוחות, אמר ויליאם לי, מנכ"ל ניו: "הביקוש הכולל למוצרינו ממשיך להיות חזק למדי, אך שרשרת האספקה ​​עדיין עומדת בפני אתגרים משמעותיים עקב המחסור בשבבים מוליכים למחצה". לי הוסיף ואמר כי ניו תמשיך להשקיע בפיתוח וייצור של "מוצרים חדשים ובטכנולוגיות ליבה, כמו גם בהרחבת השירות והרשת החשמלית שלנו, ובמיוחד במתקני החלפת וטעינה של סוללות", נמסר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מה זה adr? (ל"ת)
    דוד 30/04/2021 18:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שרית 30/04/2021 17:07
    הגב לתגובה זו
    כשמישהו שאל אותו על משבר שבבים ענה "משבר"??????
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.