למבורגיני, רכב, נהיגה, מירוץ
צילום: Istock

בטעות מכוונת: רכב פנאי של למבורגיני אורוס נחשף

למבורגיני פרסמה קדימון חדש לקראת רכב פנאי ראשון בתולדותיה. ובטעות מכוונת - הוא חושף את העיצוב הסופי
נושאים בכתבה למבורגיני רכב

למבורגיני חשפה תמונה ראשונה של האורוס (Urus), בטעות. בערך. זה לא קורה הרבה, אבל יצרנית הרכב האיטלקית חשפה בסרטון חדש תמונה מלאה של רכב עתידי, במה שכפי הנראה נועד כהדלפה מכוונת ליצירת עניין בהשקה הצפויה. ואפשר להבין את ההתרגשות בלמבורגיני - מדובר ברכב הפנאי הראשון של המותג, אלא אם לוקחים בחשבון את יצירת השטח הביזארית (ונפלאה) משנות ה-80, ה-LM002.

למבורגיני נכנסת מאוחר לעולם רכבי הפנאי הספורטיביים, הרבה אחרי שפורשה קאייןהוכיח לכל העולם שזה לא רק אפשרי, אלא גם מאוד, מאוד רווחי. גם רכבי פנאי יוקרתיים דוגמת בנטלי בנטייגה (אח לפלטפורמה של האורוס) ולנד רובר ריינג' רובר נמצאים על הכוונת.

 

בסרטון החדש מסדרת מצבי הנהיגה של למבורגיני, שמתארים את תוכניות הנהיגה שתציע המכונית, נראה לשבריר שנייה עיצוב האורוס במלוא הדרו. החשיפה בוצעה באמצעות איור דיגיטלי שמופיע במסך המולטימדיה כאשר נבחר מצב הנהיגה "קורסה" (מסלול). למבורגיני חשפה קודם לכן גם סרטונים למצבי נהיגת שטח, חול ושלג.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עם כל הכבוד זה נראה רכב פנאי (ל"ת)
    שחף 22/11/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.