פיג'ו סיטרואן
צילום: Istock

באופן סופי: אופל בבעלות קונצרן פיג'ו

קונצרן PSA פיג'ו סיטרואן השלים את רכישת מותגי ווקסהול ואופל מידי ג'נרל מוטורס. השלב הבא: להפוך את אופל לרווחית
רועי צוקרמן, אוטו |

מיזוג ענק בתעשיית הרכב. קונצרן הרכב הצרפתי PSA פיג'ו סיטרואן, השלים היום (ג') את רכישת מותג אופל הגרמני מידי ג'נרל מוטורס. בכך הקונצרן האמריקאי יוצא כמעט סופית מאירופה, שם נותרה לו נציגות סמלית של מותג קאדילק ושני דגמים ספורטיביים של שברולט (קמארו וקורבט).

 

מכירת המותגים ל-PSA הושלמה חמישה חודשים לאחר ששני הצדדים הכריזו על העסקה באופן רשמי. היא יוצרת את קונצרן הרכב השני בגודלו באירופה, אחרי פולקסווגן, עם נתח שוק של 17% - כך על-פי הודעת הצרפתים. קונצרן PSA יכלול מעתה מלבד את מותגי הליבה פיג'ו וסיטרואן, גם את מותג היוקרה DS, מותג אופל ותאומו הבריטי ווקסהול (Vauxhall).

על-פי תוכניות יו"ר PSA, קרלוס טאבארס, מיזוג אופל-ווקסהול לתוך הקונצרן יביא לחסכון בעלויות התפעול של הגרמנים ב-1.7 מיליארד יורו (7.2 מיליארד שקל) - זאת בהוצאות פיתוח דגמים חדשים, רכש רכיבים ובייצור. טאבארס, שחולל מהפכה ב-PSA שטרם הצטרפותו אליה עמדה בפני פשיטת רגל, צופה שאופל תעבור לרווח של 2% עד 2020 ולרווח של 6% עד 2026. קונצרן PSA עומד כיום על מתח רווחים של כ-8%, בעוד שהחטיבה האירופית של GM לא רשמה רווח מאז 1999.

 

עם השלמת העסקה, PSA מינתה מנהלי כספים, ייצור ורכש מטעמה. אלו יחליפו מנהלים שכיהנו בתפקיד מטעם ג'נרל מוטורס. על-פי הקונצרן האמריקאי, ששלט באופל קרוב ל-90 שנה, מנהלים אלו ישובו לאמריקה. הצרפתים התחייבו במסגרת העסקה להמשיך ולרכוש טכנולוגיות לרכב חשמלי מחטיבת החשמליות של GM (שאחראית לתאומות שברולט בולט EV-אופל אמפרה-אי). האמריקאים מצידם יוסיפו לרכוש מאופל מכוניות לשיווק בארה"ב (תחת מותג ביואיק) ואוסטרליה (תחת מותג הולדן), בהן אופל אינסיגניה החדשה שמשווקת כביואיק ריגל והולדן קומודור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.