באופן סופי: אופל בבעלות קונצרן פיג'ו
מיזוג ענק בתעשיית הרכב. קונצרן הרכב הצרפתי PSA פיג'ו סיטרואן, השלים היום (ג') את רכישת מותג אופל הגרמני מידי ג'נרל מוטורס. בכך הקונצרן האמריקאי יוצא כמעט סופית מאירופה, שם נותרה לו נציגות סמלית של מותג קאדילק ושני דגמים ספורטיביים של שברולט (קמארו וקורבט).
מכירת המותגים ל-PSA הושלמה חמישה חודשים לאחר ששני הצדדים הכריזו על העסקה באופן רשמי. היא יוצרת את קונצרן הרכב השני בגודלו באירופה, אחרי פולקסווגן, עם נתח שוק של 17% - כך על-פי הודעת הצרפתים. קונצרן PSA יכלול מעתה מלבד את מותגי הליבה פיג'ו וסיטרואן, גם את מותג היוקרה DS, מותג אופל ותאומו הבריטי ווקסהול (Vauxhall).
על-פי תוכניות יו"ר PSA, קרלוס טאבארס, מיזוג אופל-ווקסהול לתוך הקונצרן יביא לחסכון בעלויות התפעול של הגרמנים ב-1.7 מיליארד יורו (7.2 מיליארד שקל) - זאת בהוצאות פיתוח דגמים חדשים, רכש רכיבים ובייצור. טאבארס, שחולל מהפכה ב-PSA שטרם הצטרפותו אליה עמדה בפני פשיטת רגל, צופה שאופל תעבור לרווח של 2% עד 2020 ולרווח של 6% עד 2026. קונצרן PSA עומד כיום על מתח רווחים של כ-8%, בעוד שהחטיבה האירופית של GM לא רשמה רווח מאז 1999.
עם השלמת העסקה, PSA מינתה מנהלי כספים, ייצור ורכש מטעמה. אלו יחליפו מנהלים שכיהנו בתפקיד מטעם ג'נרל מוטורס. על-פי הקונצרן האמריקאי, ששלט באופל קרוב ל-90 שנה, מנהלים אלו ישובו לאמריקה. הצרפתים התחייבו במסגרת העסקה להמשיך ולרכוש טכנולוגיות לרכב חשמלי מחטיבת החשמליות של GM (שאחראית לתאומות שברולט בולט EV-אופל אמפרה-אי). האמריקאים מצידם יוסיפו לרכוש מאופל מכוניות לשיווק בארה"ב (תחת מותג ביואיק) ואוסטרליה (תחת מותג הולדן), בהן אופל אינסיגניה החדשה שמשווקת כביואיק ריגל והולדן קומודור.
- קרדן ישראל מציעה להתמזג לתוך קרדן נדל"ן, תציף ערך למשקיעים?
- וואליו קפיטל OUT, ר.ג.א IN
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי.
הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו.
כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.
דירוג הדגמים
הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.
הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.
במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.
- מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.