עוד דוח חזק לאל על: קפיצה של 48% בהכנסות ורווח רבעוני של 80 מיליון דולר
חברת אל על אל על -2.6% רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 738 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של חצי מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 47.6%. בחברה מציינים כי העלייה בהכנסות בין הרבעון הרביעי לשנת 2023 לרבעון הראשון לשנת 2024 נובעת בין היתר מגידול בשיעור התפוסה בטיסות, לצד גידול בהיצע המושבים, תוך הגברת פעילות המטענים. שיעור התפוסה בטיסות אל על (Load Factor) גדל לכ-93%, נתון יוצא דופן בהשוואה לכ-85% תפוסה בממוצע ברבעון המקביל בשנת 2023.
ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון הראשון הסתכם בכ-196 מיליון דולר (כ-26% מסך ההכנסות), וזאת בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של כ-60 מיליון דולר (כ-12% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של פי 3.
הרווח התפעולי של אל על הסתכם ברבעון הראשון בכ-120 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח תפעולי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת רווח תפעולי של כ-84 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2023.
הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו בכ-20.4 מיליון דולר, וזאת לעומת הוצאות מימון של כ-33.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הירידה בהוצאות המימון מיוחסת לירידה בהוצאות הריבית בשל המשך הירידה ביתרת ההלוואות שניטלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וכן בשל שינויים בהפרשי שער לאור היחלשות מטבע היין לעומת מטבע הדולר בגין ההלוואות הנקובות ביין יפני וכן מעלייה בהכנסות הריבית מפיקדונות.
אל על סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 80.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 34.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח של 39.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.
תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-376 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים של כ-69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית אל על עלתה ב-38% מתחילת השנה למחיר של 5.2 שקל ושווי שוק של 2.11 מיליארד שקל.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "כ-8 חודשים לאחר פרוץ המלחמה, ענף התעופה הישראלי עדיין חווה חוסר יציבות לאור התמשכות ביטולי הטיסות של החברות הזרות לארץ. מצב זה יוצר משבר אמיתי בקרב ציבור הצרכנים בישראל שהזמינו טיסות מחברות אלה ובמקרים רבים נותרים ללא מענה ופונים לאל על ברגע האחרון. אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים, תוך מיצוי מלא של יכולת ההפעלה של החברה, ומשתדלים לתת מענה הולם ככל הניתן ללחצים הגדולים ולעומסים החריגים על טיסותינו, כמו גם על מערך שירות הלקוחות של החברה, לצד יצירת פתרונות נקודתיים למקרים מיוחדים. במקביל, אנחנו ממשיכים בתוכנית ההצטיידות להגדלת צי המטוסים של החברה ולהצערתו, ובמהלך הרבעון אף חתמנו על הסכם לרכישת עד 9 מטוסי דרימליינר 787, מה שיאפשר לנו לתגבר את לוח הטיסות ולהגדיל את היצע המושבים באופן משמעותי.
"אני קוראת לחברות הזרות להחזיר את טיסותיהן לישראל ואת היציבות לשוק התעופה האיזורי. אני מאמינה שיש להן מחויבות לציבור הישראלי ובהינתן התקופה הארוכה שהן נעדרות מישראל, נדרשת החלטה אמיצה ונכונה של הנהלות החברות לחזור לאלתר. אל על פועלת בקיבולת מקסימלית ובתפוסה מלאה בתקופה הנוכחית, ועושה כל שביכולתה כדי להמשיך ולשרת את הציבור, תוך תגבור לוח הטיסות ככל הניתן כדי לייצר וודאות ויציבות ללקוחותינו".
- ברקת תממן פרויקט מגורים חדש בפארק הים בבת ים
- אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה...
ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל על: "התוצאות הכספיות ברבעון הראשון מוסיפות לחזק את מבנה ההון של החברה ואת חוסנה הפיננסי. יחד עם גיוס ההון על סך של כ-140 מיליון דולר בתחילת אפריל באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציות, הונה של החברה בתום הרבעון השני לשנת 2024 צפוי להיות חיובי, לראשונה מאז דצמבר 2019. אלה הם פרמטרים קריטיים לטובת המשך התפתחות החברה ומימוש המטרות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו, וביניהן תוכנית ההצטיידות שתסייע לחברה לתת מענה הולם למצב המאתגר בו מצויה ישראל, מתוך אחריות לשמירה על הגשר האווירי לעולם".
- 13.דוד החולוני 30/05/2024 08:19הגב לתגובה זוחברה חזירית וגרידית. כאילו רוצה שהתחרות תחזור…. בושה לנו כעם שזאת החברה ״הלאומית״ שלנו! כרטיסים המחירים מופקרים! גועל נפש.
- 12.עמית 29/05/2024 20:00הגב לתגובה זוהם התחילו לכבות תובפת תשלום עבור מושב רגיל במחלקת תיירים, אבל במעבר. לא יציאת חרום. מעבר! כן מה ששומעות אזניכן!!! אם הזמנת טסה במחלקת תיירים, ואתה בא לבחור מושב, ורוצה מעבר, יש תוספת תשלום. עאלק מפצירה בחברות הזרות לשוב לישראל. בושה!!!
- 11.ליאור 29/05/2024 17:38הגב לתגובה זולמה מושקע בה כבר למעלה משנה ולא רואה רווחים
- 10.עליה של 100 אחוז במחירים אז הדו"ח מצוין , על חשבונו... (ל"ת)דן 29/05/2024 14:51הגב לתגובה זו
- 9.לרואה מהצד ושמח 29/05/2024 14:13הגב לתגובה זוזה מה שחייב לקרות בממשלה . חיסול הביביזם המושחת . חיסול ממשלת החורבן על כול המירי רקובים והחרדים האנסים של התקציב והמשתמטים מעבודה ושרות בצבא . כשזה יקרה ישראל תשוב להיות אימפריה .
- 8.מוריס 29/05/2024 13:47הגב לתגובה זוכל פעם מצילים את החברה ולא שמים סייג למחירים שהם יכולים לקחת בתקופה בעייתית. במקום לתת סעיף בתכנית החילוץ ממשיכים על חשבון האזרחים
- 7.YL 29/05/2024 13:34הגב לתגובה זוכמו ש הביבסטים נשבעים בקבר של כל המשפחה ש לא יצביעו יותר לזה ש מעריף עליהם אהבה אבל בלב בז להם כך אלו שלא מפרגנים ל אל על בסוף.....בשקט קונים כרטיס רק....באל על
- 6.Ron DeSantis 29/05/2024 10:02הגב לתגובה זומדינת שחיתות וטרור של ביבי נתניהו. לא פלא שרווחי אל על מזנקים
- מזרח תיכון חדש ישן 29/05/2024 16:59הגב לתגובה זותן גז ושחרר אותנו - לאיפה תסע ?מי ירצה אותך? - :-)
- מייד אחריך! (ל"ת)עמית 29/05/2024 20:01
- 5.נוסע מתמיד 29/05/2024 09:58הגב לתגובה זומחירים בשמיים, שירות על הפנים, צפוף ויחס בזוי מהצוות לא להתקרב, רק מחכה שיחזרו הטיסות הרגילות כדי לגרום להם להתפרק
- 4.ברכות למחזיקי המנייה (ל"ת)אנונימי 29/05/2024 09:57הגב לתגובה זו
- 3.משי 29/05/2024 09:50הגב לתגובה זותודה לחברה הציונית שתומכת בעם ישראל אחרי המלחמה
- 2.מיליון דולר עשו עליי רק מטיסה אחת לקפריסין :) (ל"ת)מנשה 29/05/2024 09:49הגב לתגובה זו
- פראייר (ל"ת)עמית 29/05/2024 20:01הגב לתגובה זו
- 1.מריה 29/05/2024 09:46הגב לתגובה זולא תוכל להתקיים רק בזכות כוחה המונופוליסטי בעת מלחמה.
- היא מרוויחה בגלל שלא נוסעת בשבת.סה ההגיון חביבי. (ל"ת)כ.ד 29/05/2024 19:40הגב לתגובה זו
- אל על 29/05/2024 11:14הגב לתגובה זוהיא חברה ביטחונית ולכן תתקיים לעד,ראיתם מה קורה במלחמה ,וגם זה יימשך לעד

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?'
אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה.
בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת
על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות
האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.
אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.
ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- ליברה: הרווח ברבעון עלה ב-32% ל-25 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.