מנכלית אל על דינה בן טל גננסיה
צילום: דוברות אל על
דוחות

עוד דוח חזק לאל על: קפיצה של 48% בהכנסות ורווח רבעוני של 80 מיליון דולר

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 738 מיליון דולר וזינוק של פי 3 ב-EBITDAR; שיעור התפוסה בטיסות גדל לכ-93%; המנכ"לית גננסיה בן-טל: "קוראת לחברות הזרות להחזיר את טיסותיהן לישראל"
דור עצמון | (18)

חברת אל על אל על -3.44% רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 738 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של חצי מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 47.6%. בחברה מציינים כי העלייה בהכנסות בין הרבעון הרביעי לשנת 2023 לרבעון הראשון לשנת 2024 נובעת בין היתר מגידול בשיעור התפוסה בטיסות, לצד גידול בהיצע המושבים, תוך הגברת פעילות המטענים. שיעור התפוסה בטיסות אל על (Load Factor) גדל לכ-93%, נתון יוצא דופן בהשוואה לכ-85% תפוסה בממוצע ברבעון המקביל בשנת 2023. 

 

ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון הראשון הסתכם בכ-196 מיליון דולר (כ-26% מסך ההכנסות), וזאת בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של כ-60 מיליון דולר (כ-12% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של פי 3.

הרווח התפעולי של אל על הסתכם ברבעון הראשון בכ-120 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח תפעולי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת רווח תפעולי של כ-84 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2023.

הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו בכ-20.4 מיליון דולר, וזאת לעומת הוצאות מימון של כ-33.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הירידה בהוצאות המימון מיוחסת לירידה בהוצאות הריבית בשל המשך הירידה ביתרת ההלוואות שניטלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וכן בשל שינויים בהפרשי שער לאור היחלשות מטבע היין לעומת מטבע הדולר בגין ההלוואות הנקובות ביין יפני וכן מעלייה בהכנסות הריבית מפיקדונות.

אל על סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 80.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 34.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח של 39.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-376 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים של כ-69 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית אל על עלתה ב-38% מתחילת השנה למחיר של 5.2 שקל ושווי שוק של 2.11 מיליארד שקל.

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "כ-8 חודשים לאחר פרוץ המלחמה, ענף התעופה הישראלי עדיין חווה חוסר יציבות לאור התמשכות ביטולי הטיסות של החברות הזרות לארץ. מצב זה יוצר משבר אמיתי בקרב ציבור הצרכנים בישראל שהזמינו טיסות מחברות אלה ובמקרים רבים נותרים ללא מענה ופונים לאל על ברגע האחרון. אנו פועלים באינטנסיביות להגדלת היצע המושבים, תוך מיצוי מלא של יכולת ההפעלה של החברה, ומשתדלים לתת מענה הולם ככל הניתן ללחצים הגדולים ולעומסים החריגים על טיסותינו, כמו גם על מערך שירות הלקוחות של החברה, לצד יצירת פתרונות נקודתיים למקרים מיוחדים. במקביל, אנחנו ממשיכים בתוכנית ההצטיידות להגדלת צי המטוסים של החברה ולהצערתו, ובמהלך הרבעון אף חתמנו על הסכם לרכישת עד 9 מטוסי דרימליינר 787, מה שיאפשר לנו לתגבר את לוח הטיסות ולהגדיל את היצע המושבים באופן משמעותי.

 

"אני קוראת לחברות הזרות להחזיר את טיסותיהן לישראל ואת היציבות לשוק התעופה האיזורי. אני מאמינה שיש להן מחויבות לציבור הישראלי ובהינתן התקופה הארוכה שהן נעדרות מישראל, נדרשת החלטה אמיצה ונכונה של הנהלות החברות לחזור לאלתר. אל על פועלת בקיבולת מקסימלית ובתפוסה מלאה בתקופה הנוכחית, ועושה כל שביכולתה כדי להמשיך ולשרת את הציבור, תוך תגבור לוח הטיסות ככל הניתן כדי לייצר וודאות ויציבות ללקוחותינו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

ינקלה שחר, סמנכ"ל כספים אל על: "התוצאות הכספיות ברבעון הראשון מוסיפות לחזק את מבנה ההון של החברה ואת חוסנה הפיננסי. יחד עם גיוס ההון על סך של כ-140 מיליון דולר בתחילת אפריל באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציות, הונה של החברה בתום הרבעון השני לשנת 2024 צפוי להיות חיובי, לראשונה מאז דצמבר 2019. אלה הם פרמטרים קריטיים לטובת המשך התפתחות החברה ומימוש המטרות האסטרטגיות ארוכות הטווח שלנו, וביניהן תוכנית ההצטיידות שתסייע לחברה לתת מענה הולם למצב המאתגר בו מצויה ישראל, מתוך אחריות לשמירה על הגשר האווירי לעולם".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דוד החולוני 30/05/2024 08:19
    הגב לתגובה זו
    חברה חזירית וגרידית. כאילו רוצה שהתחרות תחזור…. בושה לנו כעם שזאת החברה ״הלאומית״ שלנו! כרטיסים המחירים מופקרים! גועל נפש.
  • 12.
    עמית 29/05/2024 20:00
    הגב לתגובה זו
    הם התחילו לכבות תובפת תשלום עבור מושב רגיל במחלקת תיירים, אבל במעבר. לא יציאת חרום. מעבר! כן מה ששומעות אזניכן!!! אם הזמנת טסה במחלקת תיירים, ואתה בא לבחור מושב, ורוצה מעבר, יש תוספת תשלום. עאלק מפצירה בחברות הזרות לשוב לישראל. בושה!!!
  • 11.
    ליאור 29/05/2024 17:38
    הגב לתגובה זו
    למה מושקע בה כבר למעלה משנה ולא רואה רווחים
  • 10.
    עליה של 100 אחוז במחירים אז הדו"ח מצוין , על חשבונו... (ל"ת)
    דן 29/05/2024 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    לרואה מהצד ושמח 29/05/2024 14:13
    הגב לתגובה זו
    זה מה שחייב לקרות בממשלה . חיסול הביביזם המושחת . חיסול ממשלת החורבן על כול המירי רקובים והחרדים האנסים של התקציב והמשתמטים מעבודה ושרות בצבא . כשזה יקרה ישראל תשוב להיות אימפריה .
  • 8.
    מוריס 29/05/2024 13:47
    הגב לתגובה זו
    כל פעם מצילים את החברה ולא שמים סייג למחירים שהם יכולים לקחת בתקופה בעייתית. במקום לתת סעיף בתכנית החילוץ ממשיכים על חשבון האזרחים
  • 7.
    YL 29/05/2024 13:34
    הגב לתגובה זו
    כמו ש הביבסטים נשבעים בקבר של כל המשפחה ש לא יצביעו יותר לזה ש מעריף עליהם אהבה אבל בלב בז להם כך אלו שלא מפרגנים ל אל על בסוף.....בשקט קונים כרטיס רק....באל על
  • 6.
    Ron DeSantis 29/05/2024 10:02
    הגב לתגובה זו
    מדינת שחיתות וטרור של ביבי נתניהו. לא פלא שרווחי אל על מזנקים
  • מזרח תיכון חדש ישן 29/05/2024 16:59
    הגב לתגובה זו
    תן גז ושחרר אותנו - לאיפה תסע ?מי ירצה אותך? - :-)
  • מייד אחריך! (ל"ת)
    עמית 29/05/2024 20:01
  • 5.
    נוסע מתמיד 29/05/2024 09:58
    הגב לתגובה זו
    מחירים בשמיים, שירות על הפנים, צפוף ויחס בזוי מהצוות לא להתקרב, רק מחכה שיחזרו הטיסות הרגילות כדי לגרום להם להתפרק
  • 4.
    ברכות למחזיקי המנייה (ל"ת)
    אנונימי 29/05/2024 09:57
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משי 29/05/2024 09:50
    הגב לתגובה זו
    תודה לחברה הציונית שתומכת בעם ישראל אחרי המלחמה
  • 2.
    מיליון דולר עשו עליי רק מטיסה אחת לקפריסין :) (ל"ת)
    מנשה 29/05/2024 09:49
    הגב לתגובה זו
  • פראייר (ל"ת)
    עמית 29/05/2024 20:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מריה 29/05/2024 09:46
    הגב לתגובה זו
    לא תוכל להתקיים רק בזכות כוחה המונופוליסטי בעת מלחמה.
  • היא מרוויחה בגלל שלא נוסעת בשבת.סה ההגיון חביבי. (ל"ת)
    כ.ד 29/05/2024 19:40
    הגב לתגובה זו
  • אל על 29/05/2024 11:14
    הגב לתגובה זו
    היא חברה ביטחונית ולכן תתקיים לעד,ראיתם מה קורה במלחמה ,וגם זה יימשך לעד
אפליקציות מסחר (גרוק)אפליקציות מסחר (גרוק)
מחקר

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם

חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות

עוזי גרסטמן |

השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים. 

המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.     

למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.

המחקר המרכזי: השקעות חכמות?

המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).

המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מזרחי נופל 3%, פועלים יורד 2.5%; מדד הבנקים מאבד 2.5%

אחרי הזינוק אתמול בחלל תקשורת - פקפקנו והזהרנו אתכם - היום היא מתקנת; אחרי ירידות בנדל״ן ובחברות הביטוח אמש, יום המסחר האחרון לשבוע ממשיך את המגמה השלילית - המדדים יורדים כשהבנקים וחברות הביטוח בולטים לשלילה

מערכת ביזפורטל |

יום המסחר האחרון לשבוע מתנהל במגמה שלילית - ת״א 35 מאבד 0.6% בעוד ת״א 90 בעלייה של 0.7%.

בהסתכלות על המגזר הפיננסי - מדד הבנקים מאבד 2.5% בעוד ת״א ביטוח עולה 0.7%. בנדל״ן התמונה מעורבת - ת״א נדל״ן מוסיף 0.6% לעומתו ת״א בניה יורד בכ-0.8%.


השפעות המלחמה: התוצר הרבעוני התכווץ ב-3.9% המלחמה שיתקה את הצריכה הפרטית ונרשמה ירידה של 4.8% בהוצאות משקי הבית ו-12.8% בהשקעות; הבנייה למגורים נפלה ב-17.6% אבל ענף ההייטק המשיך למשוך השקעות; הלמ"ס מפרסמת את האומדן השלישי לרבעון השני של 2025 שמצביע על האטה חדה בפעילות הכלכלית ועל פגיעה רוחבית במגזר העסקי.


דחקנו בכם לפני כמה ימים שיש לכם חלון הזדמנות קצר מאוד כדי להשיג תשואות יחסית טובות בפיקדונות (כמה תקבלו בפיקדונות - והאם הם הופכים לאטרקטיביים יותר מקרנות כספיות? ) החלון הזה לרוב הציבור נסגר, רק אלו שיכולים להתמקח מול הבנק וחשובים לבנק אולי יכולים לקבל ריבית עם קידומת 4. ואז עולה השאלה - מה צריך לעשות משקיע סולידי?

הציפיות להורדת ריבית כבר גלומות בשוק האג"ח וגם במק"מ (מלווה קצר מועד). התשואות ירדו מאוד בימים האחרונים כשהתשואה לשנה עומדת על 3.5%. במקביל הבנקים הורידו את הריבית בפקדונות - בבנקים הגדולים אתם תקבלו עד 3.5% בפיקדון לשנה בריבית קבועה. אם תנהלו מו"מ אולי תקבלו עוד כמה עשיריות, כנראה שמעטים יוכלו עדיין לקבל 4%. בקרוב גם זה לא יהיה אפשרי. הבנקים לא חיכו לירידת ריבית בנק ישראל כדי להוריד את הריבית בפיקדונות. מנגד, הריבית על ההלוואות לא ירדה. זה אומר שהמרווח שלהם דווקא גדל - הפער בין הריבית שהם מקבלים לריבית שהם משלמים דווקא עלה - הריבית על הפיקדונות בבנקים ירדה - ריבית תעריף עד 3.5%


חייבים להתייחס לתוצאות של ענקית השבבים כי בשלב הזה ההשפעה שלה מורגשת כל הדרך מהמזרח הרחוק ועד אלינו. השוק סגר מעורב אתמול כשמי שתמכו בו היו בעיקר המניות הדואליות וליתר דיוק קמטק קמטק 1.59%   , נובה נובה 2.51%   וטאואר טאואר -0.12%    שעזרו לת״א-35 להישאר בירוק. בלעדיהן, גם מדד הדגל היה כנראה מצטרף לירידות של ת״א-90 שנלחץ בידי מניות הנדל״ן וחברות הביטוח. וזה הזמן לזכור שהכיוון של מניות השבבים הישראליות לא נקבע רק כאן הוא מתחיל רחוק, באסיה ובארה״ב כשהבוקר הדוחות של TSMC מוסיפים שמן למכונה. ענקית הפאונדרי של השבבים הציגה שיאים עסקיים, קפיצה של 41% בהכנסות שהסתכמו ב-33.1 מיליארד דולר, ורווח נקי של 2.92 דולר למניה גבוה מהתחזיות. שיעור הרווח הגולמי הגיע ל-59.5%, התפעולי ל-50.6% והנקי הסתכם על 45.7%. החברה גם עדכנה כלפי מעלה את תחזית הצמיחה השנתית שלה לכ-35%, והודיעה כי תגדיל את השקעות ההון לפחות ל־40 מיליארד דולר.  הדוחות האלה הם תזכורת שכל פעם שנדמה לנו שסייקל השבבים מיצה את עצמו יש הפתעה חדשה - TSMC בלב מהפיכת ה-AI: מעלה את התחזיות במעל 30%