הנהלת ורידיס
צילום: מאגמא פוטו
דוחות

ורידיס: ההכנסות עלו ב-8%, עברה להפסד של 14 מיליון שקל

תוצאות הרבעון השלישי של שהחברה שבשליטת דלק רכב הושפעו מאיחוד תוצאות החזקתה במתקן ההתפלה באשקלון (אדום), ומהוצאה חד פעמית בפרויקט OPC רותם בו היא שותפה
איתן גרסטנפלד |

חברת ורידיס 0.72% שבשליטת דלק רכב 1.87%  (51.4%) מדווחת על עלייה של כ-8% בהכנסות הרבעון השלישי, לצד מעבר להפסד נקי של 14 מיליון שקל. תוצאות הרבעון הושפעו מאיחוד תוצאות החזקתה במתקן ההתפלה באשקלון (אדום), ומהוצאה חד פעמית בפרויקט OPC רותם בו היא שותפה.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו בכ-236 מיליון שקל, עלייה של כ-8% ביחס לכ-219 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מאיחוד הדוחות הכספיים של אדום שדוחותיה לא אוחדו בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה, הציגה החברה מעבר להפסד נקי של 14 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 38.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-31.9 מיליון שקל, קיטון של כ-16% ביחס לכ-37.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מעלייה בעלות ההכנסות כתוצאה מאיחוד תוצאות אדום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל. קרדיט: דרור גילצביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל. קרדיט: דרור גיל
דוחות

מספנות ישראל עם עלייה של 22% בהכנסות, אך ירידה ברווח התפעולי

הכנסות מספנות ישראל עלו ל-424 מיליון שקל ברבעון השלישי; פרויקט הממגורות עבר לשלב ההרצות וצבר ההזמנות הגיע לשיא של 2.5 מיליארד שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה מספנות ישראל

תעשיות מספנות ישראל פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2025 ומציגה שיפור משמעותי בהיקפי הפעילות לצד חזרה לשגרה ברוב מגזריה. הכנסות הקבוצה צמחו ב-22% לכ-424.5 מיליון שקל, לעומת כ-348.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA עלה ל-47.8 מיליון שקל, עם צמיחה של כ-7%.

לצד אלה, החברה מדווחת כי פרויקט הממגורות, מהלך תשתיתי רחב־ההיקף בנמל מספנות ישראל, נכנס ברבעון לשלב ההרצות וצפוי להתחיל לפעול מסחרית עם השלמתו.

העלייה בהכנסות נרשמה חרף תנודתיות מתמשכת בענף הבנייה וחרף הצורך של החברה להגדיל רכישות מלט מיוון וממצרים בעקבות מגבלות היצוא מטורקיה.

המגזרים השונים

מגזר חומרי הבנייה ממשיך להיות מנוע צמיחה מרכזי. ההכנסות ברבעון השלישי עלו לכ-272 מיליון שקל, גידול של כ-15.2% לעומת הרבעון המקביל. הגידול נובע מהרחבת הפעילות, עלייה בביקושים והמשך צמיחה במותג הפרטי CIMENT. החברה מציינת כי מדובר בקצב מכירות שנתי של למעלה ממיליארד שקל, המהווה שיא של כשלוש שנים. הרווחיות ירדה מעט (10% לעומת 11% אשתקד) בשל התייקרות חומרי גלם ועלויות הובלה.

במגזר הנמל נרשמה עלייה של כ-12% בהכנסות ל-48 מיליון שקל. החזרה לפעילות מלאה נבעה בין היתר מהשבת רציף נוסף למסלול תפעולי, לאחר שבמהלך השנה התפוסה שלו הוקצתה לעבודות במספנה. עם זאת, הרווחיות נשחקה ל-21% לעומת 26% ברבעון המקביל, בשל עלייה בהפרשות לארנונה. 

במקביל, החברה מעדכנת כי פרויקט הממגורות צפוי להיכנס לפעילות מסחרית בקרוב. לאחר הפעלתו, הוא יאפשר לנמל לפרוק גרעינים ומוצרי גרעינים בקצב מהיר במיוחד ולחדור לתחומי פעילות נוספים.