"בעוד שמונה שנים סייברוואן תגלגל מאות מיליוני דולרים"
לחברת סייברוואן 0% שפיתחה טכנולוגיה שנועדה למנוע עיסוק בטלפון הסלולרי בעת נהיגה, חלומות גדולים. החברה שואפת לפרוץ לשוק הבינלאומי, אבל כרגע עוד אין לה ממש הכנסות. זה לא מפריע למנכ"ל החברה, אורי גלבוע לדבר על מספרים גבוהים. מאוד גבוהים. זה בסדר להיות אופטימי, אבל מה לעשות - הניסיון מלמד שצריך להיזהר עם אופטימיות בשמים של מנכ"לים. במקרים רבים יוצא שאלה זורקים יעדים שלא מושגים בסוף. כשמנכ"ל אומר שבעוד 5 שנים, 8 שנים - אז זה לרוב לא רציני. מי יודע מה יקרה עוד 5 שנים או 8 שנים?
כך או אחרת, בימים אלו מתמקדת סייבר וואן בפיילוטים עם חברות מובילות במשק הישראלי כמו למשל תנובה, חברת החשמל, פלסאון, משטרת ישראל ועוד. "בשנה הבאה אנחנו מתכננים לחדור לשוק האמריקאי, יש לנו כבר מגעים עם חברות בארה"ב, ובאירופה". אומר לנו אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן שכיהן בעברו כמנכ"ל וולו ישראל. השאיפה שלנו שבעוד שמונה שנים, מחזור ההכנסות שלנו הולך לעמוד על מאות מיליוני דולרים".
עד שתפרצו לחו"ל, בואו נדבר על הפעילות שלכם בארץ - ככל שיעלו יפה המאמצים להגביר את הנסיעה בתחבורה הציבורית, או בקארפולים, יצטרכו פחות את המוצר שלכם. איך תתמודדו עם זה?
"המוצר שלנו גם עכשיו לא מיועד רק לרכבים פרטיים, קהל היעד שלנו הן חברות מסחריות שמספקות משאיות, טנדרים, אוטובוסים ועוד. עיקר העוצמה של תאונות דרכים, זה בדיוק במקומות האלה. כמי שמכיר את ענף הרכב ואת ההיסטוריה שלו, אני מעריך שעשור זה טווח קצר מדי בשביל לחשוב על זה שתהיה ירידה בכמות של הרכבים הפרטיים על הכביש. היום בעולם יש קצת פחות ממיליארד כלי רכב פרטיים שנוסעים, ועוד עשור אני לא רואה ירידה כל-כך גדולה בתחום הזה. זאת אומרת, כמות תאונות הדרכים שזה הטריגר המרכזי למוצרים כמו שלנו, והאינפקט הכלכלי שלנו לא נראה כמו משהו שהולך לדעוך".
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז רכבים פרטיים הוא לא קהל היעד שלכם?
"כל עוד אין רגולציה בשוק - כלומר מהלך שבו מדינה או מדינות, יחייבו את יצרני הרכב הרכב לצאת עם אמצעי טכנולוגי שמגביל שימוש בטלפון סלולרי, אז הכניסה שלנו לעולם הרכב היא דרך חברות מסחריות".
איך הטכנולוגיה שלכם שונה מטכנולוגיות עם מטרה דומה, כמו מובילאיי למשל?
"ההבדל בין מה שאנחנו עושים, לבין מה שחברות אחרות מציעות הוא פשוט, הם מתריעים בדרך כלל ממש לפני שהנהג עושה תאונה, או שאם עשית משהו לא תקין אז הם מצפצפים - הם בעיקר מתריעים ממש מיד או אחרי שכבר הנהג איבד את השליטה על הרכב.
"המערכת שלנו בעצם מונעת את הסח הדעת עצמו, המערכת משתיקה את האפליקציות שלרוב גורמות להיסח הדעות כמו ווטסאפ ורשתות חברתיות. בעזרת הטכנולוגיה שלנו כל חברה מסחרית יכולה להגדיר איזה אפליקציות היא חוסמת לעובדים שלה בעת הנהיגה. בנוסף, יש לנו יכולת ייחודית לקלוט טלפונים סלולריים בתוך חלל סגור, בתוך הרכב ולהבדיל אותם משאר הסיגנלים הסלולריים שנמצאים באותו שטח גאוגרפי. נוכל לאתר את הטלפון שנמצא באזור הנהג, ולזהות את הטלפונים ששייכים לנוסעים האחרים ברכב, והמטרה שלנו היא כמובן להשפיע רק על הנהג.
- דריסת רגל בארה"ב: מלונות דן רוכשת את מלון NoMo SoHo במנהטן
- מספנות ישראל בעסקה של 200 מיליון שקל עם שברון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
כל אמצעי הבטיחות שקיימים היום ברכב, הם אמצעים שהלכו והתפתחו - נשאלת השאלה איך עם כל ההתפתחות של טכנולוגיות הבטיחות אין ירידה באחוזי תאונות הדרכים? התשובה היא שהיסח הדעת שלנו הולך וגדל. לפני עשר שנים, היינו רק מדברים עם הטלפון, והיום ניתן לעשות איתו הרבה דברים, כל החיים שלנו בטלפון - מצד אחד יש יותר אמצעי בטיחות ומצד שני יש יותר הסחות דעת".
איך גורמים למוצר שלכם להפוך לסטנדרט חדש? כזה שכל בעל רכב ירצה ויסכים לשלם עליו?
"כאמור, צריך להכניס רגולציה שחברות שמספקות רכבים כבדים יהיו מחויבות להתקין מערכות כמו שלנו. אנחנו פועלים אל מול הרגולציה בישראל לגבי זה, כדי שאנשים ירצו לרכוש את המערכת שלנו - למשל אם יחייבו כל נהג צעיר, או כל רכב שנוהג בו נהג צעיר להתקין מערכת כמו שלנו, תהיה עליו הקלה בביטוח או ברישוי, וזה יעודד אנשים פרטיים לעשות זאת. כרגע, אנחנו עוד לא ערוכים לשווק ולפנות לכל אדם באופן פרטי - אך כשתהיה רגולציה נוכל לעשות את זה. לכן התחלנו את הפעילות השיווקית שלנו דווקא בתחום ציי הרכב".
ספר לי על השת"פ עם סוכנות הרכב הרץ
"לקוחות הליסינג של הרץ יכולים לקבל את המערכת שלנו יחד עם הרכב של הרץ. הם מציעים את המערכת לאנשים פרטיים שלוקחים ליסיניג, או לחברות מסחריות שעובדת עם מחלקת הליסינג שלהם. אנשים שרוכשים את הרכב בחברת הליסינג לא יצטרכו לקחת את רכבם לחברה חיצונית להתקין את המערכת, הם מקבלים את הרכב עם המערכת בילט אין. בנוסף אנחנו יש לנו שיתוף פעולה גם עם אלדן - ואנחנו נמצאים במגעים גם עם שלמה סיקסיט וגם עם אלבר - איתם עדיין לא חתמנו".
המוצר שלכם כבר סיים את שלב הבטא במכשירי אייפון? מה תוכל לספר על היקף השימוש?
"בגלל שאנחנו בהתחלה, ואנחנו פונים כרגע בעיקר לציי רכב גדולים ששם עיקר השימוש הוא באנדרואיד, אין לנו הרבה. אבל בכל כלי רכב שיש בה מערכת של IOS ניתן להשתמש - התקנו את המערכת כבר ב-100 מערכות של IOS - חלקם בפיילוט, וחלקם זה לקוחות שעברו לשלב ההתקנה המסחרית. היעד שלנו, זה שעד סוף השנה הנוכחית בישראל המערכת תתוקן במעל 1,000 רכבים ומשאיות. כו שאמרתי, אנחנו מתכננים להתרחב בצורה מהותית בישראל ובעיקר בעולם".
יש לכם כבר מכירות בחו"ל?
"התשובה היא לא. מה שכן יש לנו פיילוט עם חברת IVECO האיטלקית, יצרנית המשאיות השלישית בגדולה בעולם".
מה לגבי ההנפקה בנאסד"ק?
"כרגע אנחנו עובדים בשני כיוונם, כשלב ראשון לפני ההנפקה אנחנו עובדים על צירוף משקיע אסטרטגי בתחום הרכב והטכנולוגיה בארה"ב, ובנק ששמו Truist Securities, החמישי בגודלו בארה"ב, ששוויו עומד על 86 מיליארד דולר. אנחנו במקביל בימים אלו עובדים על התשקיף, אני מניח שבחודשים הקרובים ההנפקה תצא לפועל. זו לא תהיה הנפקת ספאק, הכיוון שלנו הוא הנפקה רגילה".
- 16.דנית 30/04/2022 11:55הגב לתגובה זומחבר האנליזה ערן יעקובי למשפט וכניסה מיידית לבית הסוהר ל20 שנים
- 15.אפי 30/04/2022 11:54הגב לתגובה זוהונאת משקיעים מובהקת
- 14.לרון 23/04/2022 18:36הגב לתגובה זויעקב מרידור והנורה שתאיר את רמת גן? כבר אז עבדו על אנשים
- 13.מהנדס 28/10/2021 02:15הגב לתגובה זועבדתי בסייברוואן בעבר, וברחתי כשהבנתי שאין לחברה הזאת בעצם כלום.... הפתרון לא באמת עובד מעבר לדמו, וגם אין כמעט לקוחות
- חחח איזה מרמור... כנראה לא היית טוב מספיק (ל"ת)עובד בסייברוואן 31/10/2021 11:06הגב לתגובה זו
- מנכל משועמם- עדיף שתנסה להביא לקוחות במקום לרשום תגובות (ל"ת)טוב שברחתי משם 22/04/2022 14:15
- 12.חחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים, 27/10/2021 15:34הגב לתגובה זוחחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים,
- 11.atuk19 27/10/2021 14:26הגב לתגובה זוהרשות אסרה עליו לדבר על שווי החברה באוויר ובטח לא לתת תחזית שלא רשומה במאיה. לא יודע לגבי מכירות. אולי מותר? בכל מקרה שאלו עצמכם האם תרצו לשים במכונית שלכם את המערכת ולשלם עליה 1000 שח לשנה. ברור שהמשקיעים בחברה רוצים שמשרד התחבורה יכפה את ההתקן. ויש גם אנדרואיד קר. אפשר להתאים את האפליקציה כך שתעשה בידוק מה שעושה המערכת
- 10.המבין 27/10/2021 14:03הגב לתגובה זומי מוכן להשקיע בי? תאמינו לי עוד שנה אני מונפק במליאד דולר.... פראייר מי שלא ישקיע בי!
- 9.בעל דירה 27/10/2021 11:28הגב לתגובה זוכל המכוניות יהיו אוטונומיות אז למה צריך בדיקת ערנות והסח תדעת
- 8.חייל משוחרר 27/10/2021 11:20הגב לתגובה זוכרגע לא דובים ולא ארנבות.... רק חלומות
- 7.שורטיסט רעב 27/10/2021 11:15הגב לתגובה זו8 שנים? מי בונה תוכנית עבודה ל8 שנים בשוק ככ דינאמי? ומה אז חוץ מלהריץ את המניה לקוראים תמימים לא תהיה שום בשורה..
- 6.מיקרונט עושה את זה בשליש המחיר (ל"ת)אלי 27/10/2021 11:04הגב לתגובה זו
- 5.חנן 27/10/2021 10:37הגב לתגובה זוולכן מכוניות חדשות יגיעו עם מערכת כזאת
- 4.לילך 27/10/2021 10:37הגב לתגובה זולא לגעת לא להתקרב חרטה אמיתית
- החברה הזו צריכה להיות במחלקת התברואה (ל"ת)אלי 27/10/2021 12:00הגב לתגובה זו
- 3.לחלום לא עולה כסף. (ל"ת)יש ר אלי 27/10/2021 10:36הגב לתגובה זו
- 2.xxx 27/10/2021 10:23הגב לתגובה זובעוד 8 שנים אולי נזכה בלוטו ... כתבה לפמפום הנייר בושה
- 1.שובני 27/10/2021 10:13הגב לתגובה זו...קדימה. הפורטל סובל הכל. כבר מזמן לאף אחד אין אחריות על מוצא פיו.
- מנכל נואש 27/10/2021 11:16הגב לתגובה זויותר סביר שעוד 8 שנים לחברה לא ישאר שקל ואפילו הרבה לפני זה
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנובה קופצת 4%, נייס יורדת 1.4%; מגמה חיובית בבורסה
המשקיעים מגיבים להתפתחויות מעבר לים, בשילוב עם הארביטרז' החיובי כאשר המדדים פתחו בעליות; נתוני המאקרו מחזקים את האפשרות להורדת ריבית בפגישה הבאה של בנק ישראל
חדשות משמעותיות רגע לפני פתיחת שבוע המסחר בישראל: שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט, אמר הבוקר כי ארצות הברית וסין הגיעו למסגרת מוסכמת לקראת הסכם סחר, שתידון ותקבל חותמת רשמית רק במפגש הקרוב בין הנשיא דונלד טראמפ לנשיא סין שי ג’ינפינג. בבסיס ההבנות עומדים
נושאים רגישים כמו ייצוא טכנולוגיה, סחר במתכות ומינרליים נדירחפ, פנטניל, ורכישות חקלאיות, תחומים שהיו בלב המחלוקת בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. לפי בסנט, השיחות היו “בנויות, רחבות היקף ומוצלחות במיוחד”, מה שמעיד על רצון הדדי להתקרבות אחרי תקופה ארוכה של מתיחות.
עם זאת חשוב לסייג כי גם בעבר אמרו לנו שיש התקדמות בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין ולבסוף כל מה שהסכימו עליו הצדדים הוא דחייה של הדד ליין. בכל מקרה, ההתקדמות היא חדשות טובות, וזה גם יבטא ככל הנראה פתרון בתחום השבבים לטובת החשקניות בתחום, גם החברות הישראליות. הרחבה: שר האוצר האמריקאי: ארה"ב וסין הגיעו למסגרת הסכם סחר - הפרטים יידונו בפסגה בין טראמפ לשי
חזרה לשוק המקומי אך עדיין בהקשר של טראמפ, עם הדרישה האחרונה שלו מחמאס, לפיה על ארגון הטרור להחזיר בתוך 48 שעות את גופות החטופים המתים או “יגיעו פעולות מצד מדינות המעורבות”, נפתח פתח למכשול אפשרי בכל תהליך התקדמות הזה. הדרישה הזו מצביעה על מתיחות במחויבות של חמאס לשלב הבא, וגם אם יש מעט התקדמות, ההתעקשות מעלה סימני שאלה בנוגע לנכונותה להיכנס להסכם רחב יותר. במילים אחרות, אי הוודאות עדיין שוררת בהקשר של הגזרה הדרומית. ובאותו נושא, גם הגזרה הצפונית לא רגועה כאשר בסוף השבוע עלו דיווחים על תקיפות בלבנון.
אחד הנעלמים במשוואה של המשקיעים הוא האם הריבית תרד בהחלטה הקרובה. בעוד שמרבית הנתונים תומכים בהורדת ריבית כבר בנובמבר, נכון להיום עדיין יש אי וודאות סביב המלחמה. מה שכן, עבור הישראלים המלחמה בעזה לא השפיעה יותר מדי על הרגלי הצריכה של הישראליים, ולכן בעת היציאה מהמלחמה לא נראה שיש גל ביקושים שמגיע אחריה. על פי הסקירה השבועית של לידר, נתוני כרטיסי האשראי לא מראים עלייה חדה בצריכה, מכירות הדירות נותרו ברמה נמוכה, והתחזיות לצמיחה ממשיכות להיות מתונות, סביב 3.8% בלבד לשנת 2026. בלידר מציינים כי כוח הקנייה של הציבור נפגע מהעלאות המע"מ והקפאת השכר, ולכן גם אם יופיע גל ביקוש, הוא צפוי להתמקד בעיקר בתיירות לחו"ל ולא בצריכה מקומית. בהיעדר אינפלציית ביקושים מובהקת, הסביבה המאקרו כלכלית תומכת בהמשך הורדות ריבית בחודשים הקרובים.
- הדולר יורד מול השקל; איזה מטבעות התחזקו הכי הרבה מולו מתחילת השנה?
- חברה לישראל עלתה 5%, חלל נפלה 10.5%; סגירה חיובית בת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד בהקשר הריבית זה שוק התעסוקה. הנתונים מצביעים על ירידה של 7.2% לעומת אוגוסט, בעיקר בקרב נשים וצעירים כשהשיפור נזקף לחזרת מפוטרי הקיץ לעבודה ומההכרה בזכאות לחל"ת ממבצע "עם כלביא"; אבל בשירות התעסוקה מזהירים: חזרת המילואימניקים עלולה לשנות את המגמה. שוק העבודה מאפשר לבנק ישראל עוד מרווח תמרון מספר דורשי העבודה ירד בספטמבר ב-7.2% - בעיקר בקרב נשים וחרדים
