ראיון

"בעוד שמונה שנים סייברוואן תגלגל מאות מיליוני דולרים"

מנכ"ל סייברוואן, אורי גלבוע מדבר אתנו על חלומות גדולים, שעוד רחוקים מהמציאות: "אנחנו מתכננים לפרוץ לשוק האמריקאי, אנחנו כבר במגעים עם חברות אמריקאיות"; וגם על ה-IPO בנאסד"ק: "ההנפקה תצא לפועל בחודשים הקרובים"
סתיו קורן | (20)

לחברת  סייברוואן 0%  שפיתחה טכנולוגיה שנועדה למנוע עיסוק בטלפון הסלולרי בעת נהיגה, חלומות גדולים. החברה שואפת לפרוץ לשוק הבינלאומי, אבל כרגע עוד אין לה ממש הכנסות. זה לא מפריע למנכ"ל החברה, אורי גלבוע לדבר על מספרים גבוהים. מאוד גבוהים. זה בסדר להיות אופטימי, אבל מה לעשות - הניסיון מלמד שצריך להיזהר עם אופטימיות בשמים של מנכ"לים. במקרים רבים יוצא שאלה זורקים יעדים שלא מושגים בסוף. כשמנכ"ל אומר שבעוד 5 שנים, 8 שנים - אז זה לרוב לא רציני. מי יודע מה יקרה עוד 5 שנים או 8 שנים?

כך או אחרת, בימים אלו מתמקדת סייבר וואן בפיילוטים עם חברות מובילות במשק הישראלי כמו למשל תנובה, חברת החשמל, פלסאון, משטרת ישראל ועוד. "בשנה הבאה אנחנו מתכננים לחדור לשוק האמריקאי, יש לנו כבר מגעים עם חברות בארה"ב, ובאירופה". אומר לנו אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן שכיהן בעברו כמנכ"ל וולו ישראל. השאיפה שלנו שבעוד שמונה שנים, מחזור ההכנסות שלנו הולך לעמוד על מאות מיליוני דולרים".

עד שתפרצו לחו"ל, בואו נדבר על הפעילות שלכם בארץ - ככל שיעלו יפה המאמצים להגביר את הנסיעה בתחבורה הציבורית, או בקארפולים, יצטרכו פחות את המוצר שלכם. איך תתמודדו עם זה?

"המוצר שלנו גם עכשיו לא מיועד רק לרכבים פרטיים, קהל היעד שלנו הן חברות מסחריות שמספקות משאיות, טנדרים, אוטובוסים ועוד. עיקר העוצמה של תאונות דרכים, זה בדיוק במקומות האלה. כמי שמכיר את ענף הרכב ואת ההיסטוריה שלו, אני מעריך שעשור זה טווח קצר מדי בשביל לחשוב על זה שתהיה ירידה בכמות של הרכבים הפרטיים על הכביש. היום בעולם יש קצת פחות ממיליארד כלי רכב פרטיים שנוסעים, ועוד עשור אני לא רואה ירידה כל-כך גדולה בתחום הזה. זאת אומרת, כמות תאונות הדרכים שזה הטריגר המרכזי למוצרים כמו שלנו, והאינפקט הכלכלי שלנו לא נראה כמו משהו שהולך לדעוך".

אז רכבים פרטיים הוא לא קהל היעד שלכם?

"כל עוד אין רגולציה בשוק - כלומר מהלך שבו מדינה או מדינות, יחייבו את יצרני הרכב הרכב לצאת עם אמצעי טכנולוגי שמגביל שימוש בטלפון סלולרי, אז הכניסה שלנו לעולם הרכב היא דרך חברות מסחריות".

איך הטכנולוגיה שלכם שונה מטכנולוגיות עם מטרה דומה, כמו מובילאיי למשל?

"ההבדל בין מה שאנחנו עושים, לבין מה שחברות אחרות מציעות הוא פשוט, הם מתריעים בדרך כלל ממש לפני שהנהג עושה תאונה, או שאם עשית משהו לא תקין אז הם מצפצפים - הם בעיקר מתריעים ממש מיד או אחרי שכבר הנהג איבד את השליטה על הרכב. 

"המערכת שלנו בעצם מונעת את הסח הדעת עצמו, המערכת משתיקה את האפליקציות שלרוב גורמות להיסח הדעות כמו ווטסאפ ורשתות חברתיות. בעזרת הטכנולוגיה שלנו כל חברה מסחרית יכולה להגדיר איזה אפליקציות היא חוסמת לעובדים שלה בעת הנהיגה. בנוסף, יש לנו יכולת ייחודית לקלוט טלפונים סלולריים בתוך חלל סגור, בתוך הרכב ולהבדיל אותם משאר הסיגנלים הסלולריים שנמצאים באותו שטח גאוגרפי. נוכל לאתר את הטלפון שנמצא באזור הנהג, ולזהות את הטלפונים ששייכים לנוסעים האחרים ברכב, והמטרה שלנו היא כמובן להשפיע רק על הנהג. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כל אמצעי הבטיחות שקיימים היום ברכב, הם אמצעים שהלכו והתפתחו - נשאלת השאלה איך עם כל ההתפתחות של טכנולוגיות הבטיחות אין ירידה באחוזי תאונות הדרכים? התשובה היא שהיסח הדעת שלנו הולך וגדל.  לפני עשר שנים, היינו רק מדברים עם הטלפון, והיום ניתן לעשות איתו הרבה דברים, כל החיים שלנו בטלפון -  מצד אחד יש יותר אמצעי בטיחות ומצד שני יש יותר הסחות דעת".

איך גורמים למוצר שלכם להפוך לסטנדרט חדש? כזה שכל בעל רכב ירצה ויסכים לשלם עליו?

"כאמור, צריך להכניס רגולציה שחברות שמספקות רכבים כבדים יהיו מחויבות להתקין מערכות כמו שלנו. אנחנו פועלים אל מול הרגולציה בישראל לגבי זה, כדי שאנשים ירצו לרכוש את המערכת שלנו  - למשל אם יחייבו כל נהג צעיר, או כל רכב שנוהג בו נהג צעיר להתקין מערכת כמו שלנו, תהיה עליו הקלה בביטוח או ברישוי, וזה יעודד אנשים פרטיים לעשות זאת. כרגע, אנחנו עוד לא ערוכים לשווק ולפנות לכל אדם באופן פרטי - אך כשתהיה רגולציה נוכל לעשות את זה. לכן התחלנו את הפעילות השיווקית שלנו דווקא בתחום ציי הרכב".

ספר לי על השת"פ עם סוכנות הרכב הרץ

"לקוחות הליסינג של הרץ יכולים לקבל את המערכת שלנו יחד עם הרכב של הרץ. הם מציעים את המערכת לאנשים פרטיים שלוקחים ליסיניג, או לחברות מסחריות שעובדת עם מחלקת הליסינג שלהם. אנשים שרוכשים את הרכב בחברת הליסינג לא יצטרכו לקחת את רכבם לחברה חיצונית להתקין את המערכת, הם מקבלים את הרכב עם המערכת בילט אין. בנוסף אנחנו יש לנו שיתוף פעולה גם עם אלדן - ואנחנו נמצאים במגעים גם עם שלמה סיקסיט וגם עם אלבר - איתם עדיין לא חתמנו". 

המוצר שלכם כבר סיים את שלב הבטא במכשירי אייפון? מה תוכל לספר על היקף השימוש?

"בגלל שאנחנו בהתחלה, ואנחנו פונים כרגע בעיקר לציי רכב גדולים ששם עיקר השימוש הוא באנדרואיד, אין לנו הרבה. אבל בכל כלי רכב שיש בה מערכת של IOS ניתן להשתמש - התקנו את המערכת כבר ב-100 מערכות של IOS - חלקם בפיילוט, וחלקם זה לקוחות שעברו לשלב ההתקנה המסחרית. היעד שלנו, זה שעד סוף השנה הנוכחית בישראל המערכת תתוקן במעל 1,000 רכבים ומשאיות. כו שאמרתי, אנחנו מתכננים להתרחב בצורה מהותית בישראל ובעיקר בעולם".

יש לכם כבר מכירות בחו"ל?

"התשובה היא לא. מה שכן יש לנו פיילוט עם חברת IVECO האיטלקית, יצרנית המשאיות השלישית בגדולה בעולם".

מה לגבי ההנפקה בנאסד"ק? 

"כרגע אנחנו עובדים בשני כיוונם, כשלב ראשון לפני ההנפקה אנחנו עובדים על צירוף משקיע אסטרטגי בתחום הרכב והטכנולוגיה בארה"ב, ובנק ששמו Truist Securities, החמישי בגודלו בארה"ב, ששוויו עומד על 86 מיליארד דולר. אנחנו במקביל בימים אלו עובדים על התשקיף, אני מניח שבחודשים הקרובים ההנפקה תצא לפועל. זו לא תהיה הנפקת ספאק, הכיוון שלנו הוא הנפקה רגילה".

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    דנית 30/04/2022 11:55
    הגב לתגובה זו
    מחבר האנליזה ערן יעקובי למשפט וכניסה מיידית לבית הסוהר ל20 שנים
  • 15.
    אפי 30/04/2022 11:54
    הגב לתגובה זו
    הונאת משקיעים מובהקת
  • 14.
    לרון 23/04/2022 18:36
    הגב לתגובה זו
    יעקב מרידור והנורה שתאיר את רמת גן? כבר אז עבדו על אנשים
  • 13.
    מהנדס 28/10/2021 02:15
    הגב לתגובה זו
    עבדתי בסייברוואן בעבר, וברחתי כשהבנתי שאין לחברה הזאת בעצם כלום.... הפתרון לא באמת עובד מעבר לדמו, וגם אין כמעט לקוחות
  • חחח איזה מרמור... כנראה לא היית טוב מספיק (ל"ת)
    עובד בסייברוואן 31/10/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
  • מנכל משועמם- עדיף שתנסה להביא לקוחות במקום לרשום תגובות (ל"ת)
    טוב שברחתי משם 22/04/2022 14:15
  • 12.
    חחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים, 27/10/2021 15:34
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחח, חי בסרט סרט, שמונה שנים,
  • 11.
    atuk19 27/10/2021 14:26
    הגב לתגובה זו
    הרשות אסרה עליו לדבר על שווי החברה באוויר ובטח לא לתת תחזית שלא רשומה במאיה. לא יודע לגבי מכירות. אולי מותר? בכל מקרה שאלו עצמכם האם תרצו לשים במכונית שלכם את המערכת ולשלם עליה 1000 שח לשנה. ברור שהמשקיעים בחברה רוצים שמשרד התחבורה יכפה את ההתקן. ויש גם אנדרואיד קר. אפשר להתאים את האפליקציה כך שתעשה בידוק מה שעושה המערכת
  • 10.
    המבין 27/10/2021 14:03
    הגב לתגובה זו
    מי מוכן להשקיע בי? תאמינו לי עוד שנה אני מונפק במליאד דולר.... פראייר מי שלא ישקיע בי!
  • 9.
    בעל דירה 27/10/2021 11:28
    הגב לתגובה זו
    כל המכוניות יהיו אוטונומיות אז למה צריך בדיקת ערנות והסח תדעת
  • 8.
    חייל משוחרר 27/10/2021 11:20
    הגב לתגובה זו
    כרגע לא דובים ולא ארנבות.... רק חלומות
  • 7.
    שורטיסט רעב 27/10/2021 11:15
    הגב לתגובה זו
    8 שנים? מי בונה תוכנית עבודה ל8 שנים בשוק ככ דינאמי? ומה אז חוץ מלהריץ את המניה לקוראים תמימים לא תהיה שום בשורה..
  • 6.
    מיקרונט עושה את זה בשליש המחיר (ל"ת)
    אלי 27/10/2021 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חנן 27/10/2021 10:37
    הגב לתגובה זו
    ולכן מכוניות חדשות יגיעו עם מערכת כזאת
  • 4.
    לילך 27/10/2021 10:37
    הגב לתגובה זו
    לא לגעת לא להתקרב חרטה אמיתית
  • החברה הזו צריכה להיות במחלקת התברואה (ל"ת)
    אלי 27/10/2021 12:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לחלום לא עולה כסף. (ל"ת)
    יש ר אלי 27/10/2021 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    xxx 27/10/2021 10:23
    הגב לתגובה זו
    בעוד 8 שנים אולי נזכה בלוטו ... כתבה לפמפום הנייר בושה
  • 1.
    שובני 27/10/2021 10:13
    הגב לתגובה זו
    ...קדימה. הפורטל סובל הכל. כבר מזמן לאף אחד אין אחריות על מוצא פיו.
  • מנכל נואש 27/10/2021 11:16
    הגב לתגובה זו
    יותר סביר שעוד 8 שנים לחברה לא ישאר שקל ואפילו הרבה לפני זה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?