מורגן סטנלי נסוג מהצפי להעלאת ריבית ב-2019 ומצפה לירידת תשואות
מורגן סטנלי נסוג מתחזיותיו להעלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב פעם אחת עד סוף השנה, והוריד את תחזיתו לתשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות.
"אנחנו והשווקים לא הערכנו נכונה את נכונותו של פאוול להקדים תרופה למכה בכל הנוגע להתמודדות עם הסיכונים בפניהם ניצבים השווקים", כתבו האנליסטים של מורגן סטנלי, בכללם אלן זנטנר, ב-31 במרץ. יו"ר הפד, ג'רום פאוול ועמיתיו, התחייבו ב-20 במרץ, לסיים את צמצום תיקי האג"ח של הבנק המרכזי בחודשים הקרובים, והתחייבו לצפות ולהמתין לפני שיחליטו על מהלכים נוספים בכל הנוגע למדיניות הריבית.
במורגן סטנלי צופים כעת כי תשואת האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים יגיעו בסוף שנת 2019 לרמה של כ-2.25%, לעומת התחזית הקודמת לתשואה של 2.35% אותה סיפקו בעבר. התשואה עמדה על 2.44% בשעה 9:32 בבוקר (שעון לונדון). תשואת האג"ח לשנתיים עמדה ברמה של 2.05%, באופן אשר מעיד על גידול מתון בתלילות עקום התשואות. זה גם אומר שהשוק יתמחר - כמו עכשיו - הפחתות ריבית, מהלך שכלכלני בנק ההשקעות לא מעריכים כי יקרה בקרוב.
"אנחנו לא רואים חוסר עקביות", כתבו האנליסטים. סוחרים באג"ח הממשלתיות של ארה"ב יכולים פשוט לתמחר הורדות ריבית בהמשך - כפי שאכן קרה בשנת 2006, כאשר הפד רמז באופן דומה על עצירת העלאות הריבית, הם כתבו.
כלכלני מורגן סטנלי צפו בעבר העלאת שיעור הריבית בחודש דצמבר.
- 1.נתוני מקרו חלשים באירופה והמדדים שם עולים בחדות.מוזר (ל"ת)שלמה 01/04/2019 12:33הגב לתגובה זו
אמזון תתריע 30 יום לפני סגירת חשבון למוכר צד שלישי
כחלק מהסדר עם רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה, אמזון אישרה שינויים בחלק גדול משיטות העבודה עסקיות שלה. המהלך צריך לשמש מודל לחברות טכנולוגיה אמריקאיות אחרות המעדיפות לשלם קנסות לאיחוד האירופי ולעמוד לדין על החלטות עסקיות ולא לשנות את התנהגותן בהתאם לכללים המקומיים. הבונדסקרטלמרט (BKA) החל את ההליכים בנובמבר, לאחר שחברות אחרות המשתמשות בפלטפורמה של אמזון כדי למכור את מרכולתן התלוננו על הקונפליקט הברור בין התפקיד של ענקית הטכנולוגיה כפלטפורמה עבורן לבין מעמדה כחנות קמעונאית גדולה. לאמזון יש גם את התמריץ וגם את האמצעים לשים את מוכרי הצד שלישי בעמדת נחיתות. בין היתר, יכולה אמזון למשל, להשעות אותם באופן בלתי צפוי או למנוע מהם תשלומים. בשנת 2018, אמזון חסמה 250,000 מוכרים לצמיתות ועוד 30,000 באופן זמני מן הפלטפורמה הגרמנית שלה, בעיקר בחשד של הונאה או פיראטיות, כשהיא לא מסבירה אפילו את הסיבה או מוכיחה את הטענות כלפי המוכרים. ה- BKA סירב להתמודד עם תלונות אחרות של המוכרים, שטענו כי אמזון עושה שימוש בנתונים שלהם כדי להגביר את המכירות של המוצרים שלה. הסוכנות הגרמנית השאירה זאת לאיחוד האירופי, אשר פתחה בחקירה שלה מול אמזון אתמול, בדיוק בזמן בו הוכרעה המחלוקת מול ה-BKA. יש לצין כי אמזון, בצורה מפתיעה להפליא, שיתפה פעולה לאורך כל הדרך. במקום לדרוש שכל תלונה נגדה תוגש בלוקסמבורג, שם מושתתת זרועה האירופית, היא הסכימה להתדיין בבתי המשפט המקומיים של המוכרים באירופה. אמזון הסכימה לקחת יותר ברצינות מקרים בהם מוכרי צד שלישי עומדים בפני החזרות או תביעות אחרות, כגון הפרות זכויות יוצרים והתחייבה לתת הודעה של 30 יום לפני סגירת חשבון של סוחר. בנוסף, אמזון הורידה את הדרישה כי המוכרים יצטרכו למסור מידע וחומר פרסומי על המוצר שלהם, שיוכיחו שהוא בדיוק כפי שמופיע באתר שלהם. המהלך האחרון הוא פיתוח חשוב עבור סוחרים שרוצים לתעדף חנויות מקוונות אחרות שלהם על פני אמזון. כל אחד מהשינויים האלה אינו מזעזע. יחד עם זאת, הם יוצרים סביבה ידידותית הרבה יותר לעסקים שמייצרים עד 60% מהיקף המכירות השנתיות של אמזון גרמניה שנאמד בכ -17 מיליארד אירו (19 מיליארד דולר), השוק השני בגודלו אחרי ארה"ב.