בכיר בקבוצת קשת עומר ניצני פורש לאחר 22 שנה

ניצני שימש כסמנכ"ל המסחרי של קבוצת mako וכמנהל מחלקת שיתופי הפעולה של קשת 12. בשלב זה טרם הוחלט על מחליף. ניצני: "החלטתי שהגיע הרגע להמשיך הלאה לאתגר הבא"
אלכסנדר כץ |

עומר ניצני (צילום: מיכאל טומרקין)

 .

עומר ניצני, הסמנכ"ל המסחרי של קבוצת mako ומנהל מחלקת שיתופי הפעולה של קשת 12, עוזב את החברה לאחר 22 שנה. ניצני, חבר בהנהלת קשת 12 והנהלת mako, נחשב לאחד מעמודי התווך של החטיבה המסחרית בקשת בעשור האחרון. בשלב זה טרם הוחלט על מחליף.

 

ניצני החל את דרכו בקשת בשנת 2000. ב-2009 קיבל לידיו את הניהול המסחרי של קבוצת mako , במסגרתו היה אחראי על ההכנסות מהמדיה ומשיתופי הפעולה המסחריים בקבוצה. ב-2016 הורחבו תחומי סמכויותיו והוא קיבל לידיו את הניהול של מחלקת שיתופי הפעולה של קשת 12. בהמשך נוספו תחת ניהולו מחלקות הקריאייטיב וההפקה של החטיבה המסחרית.

 

לאורך השנים היה אחראי ניצני על פריצות דרך מסחריות ויצירתיות עבור לקוחות קבוצת קשת, שכללו בין היתר מוצרים מסחריים חדשניים ומהלכים מורכבים חוצי פלטפורמות של דיגיטל וטלוויזיה.

 

"לאחר למעלה משני עשורים מרתקים ונפלאים מלאים בלמידה ועשייה, בהם הייתי חלק מרכזי במערך השיווק והמכירות הטוב בישראל, החלטתי שהגיע הרגע להמשיך הלאה לאתגר הבא", מסר ניצני. "אני מודה לעובדים ולמנהלים המוכשרים בקשת שליוו אותי לאורך השנים, בעיקר לצביקה ליבליך, אורי רוזן, חיליק שריר ואבי ניר על האמון, ההשראה והעבודה המשותפת ומאחל ליובל אפרתי ולצוות המנצח של המחלקה הצלחה גדולה בכל האתגרים הצפויים להם בעתיד".

 

מנכ"ל mako אורי רוזן מסר: "מעטים האנשים שתרמו להפיכה של קבוצת mako למה שהיא היום כמו עומר ניצני. מהימים מלפני הקמת mako, דרך השנים הראשונות הקשות ועד לשנות הצמיחה, להקמת N12, ל-mako tv שהופך בימים אלה ל-12+ ולמערכת k planet, שלא לדבר על שמונה או תשע מערכות בחירות וכמה אלפי שת"פים מכל הסוגים והמינים. המילה שחוזרת תמיד כשמדברים על עומר היא מאנצ', כי מילה של עומר היא מילה, מישהו שאפשר לסמוך עליו בכל סיטואציה שיביא את התוצאות. אם mako הייתה קבוצת כדורסל זה היה הרגע שבו היינו תולים את הגופייה של עומר על תקרת האצטדיון, כי אם יש מישהו שמגיע לו מקום בהיכל התהילה של mako ושל קשת בכלל – הוא האיש".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.


"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.