דוחות פובליסיס ישראל נחשפים: 7.7% צמיחה ברבעון ה-2 השנה
לא בכל יום נחשפים מספרי האמת של משרדי הפרסום בישראל. למעשה, פרט לסיבוב הקצרצר של אדלר חומסקי בבורסה הישראלית, הגישה לדו"חות ולמאזנים של משרדי הפרסום המקומיים הייתה חסומה מאז ומעולם ולא נראה שתמונת המצב הזו תשתנה בקרוב. בתוך כך, לידי אייס הגיעה מצגת המשקיעים של פובליסיס העולמית בה מופיעה התייחסות ישירה לפובליסיס ישראל, לפיה הקבוצה המקומית רשמה גידול של 7.7% במחזורים בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018.
קבוצת פובליסיס ישראל כוללת 8 חברות תחת שליטתה של פובליסיס העולמית. הגופים המרכזיים הם מטבע הדברים 3 משרדי הפרסום הגדולים שבעלותה: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט וזרוע רכש המדיה, פובליסיס מדיה שכוללת את זניט, סטארקום וסמארט מדיה. בנוסף לחברות אלו כוללת הקבוצה את חברת התוכן השיווקי C, חברת הקד"מ סופר-פוש, יחידת הטכנולוגיה מינט, משרד הפרסום Expert, חברת המיתוג Fireworks וחברת אג'נדה שמתמקדת במיתוג ואסטרטגיה לגופים ציבוריים.
דו"חות פובליסיס לרבעון ה-2 של 2019 (ולמחצית הראשונה של השנה) פורסמו לפני כמעט חודשיים, ב-18 ביולי 2019. עם פרסום הדו"חות קיימו בכירי החברה שיחת משקיעים שבה סיפקה רשת הפרסום העולמית נתונים ספציפיים לגבי מספר מדינות וביניהם ישראל. החברה חילקה את סניפיה בעולם ל-4 רמות ביצוע כשהראשונה היא צמיחה של מעל ל-10%, השנייה בה נמצאת ישראל היא בין 5 ל-10%, השלישית היא 0 עד 5% והרביעית והאחרונה כוללת את המדינות שרשמו ירידה במחזורים.
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יחד עם משרדי פובליסיס בפיליפינים ובקנדה, ישראל מדורגת במקום השני והמכובד של הגידול במחזור ברבעון השני של 2019. כאמור, בשיחת המשקיעים נחשף הנתון המדויק של השוק הישראלי שעומד על גידול של 7.7% במחזור, גבוה יותר מהפיליפינים עם 6.4% וקנדה עם 5.7%. ביצועי פובליסיס ישראל עברו בנוסף את אלו של פובליסיס צרפת עם 3.1% ובריטניה עם 4.8%. בחלוקה לאזורי פעילות בעולם, המזרח התיכון הוא השוק הצומח ביותר של פובליסיס העולמית עם גידול דרמטי של 19.1%, לעומת 1.6% בלבד באירופה וירידה במחזורים בצפון אמריקה ובאמריקה הדרומית עם 3%- ו-7.6%-, בהתאמה.
לא ניתן ללמוד על ביצועיה של כל חברה בנפרד, מתוך הדיווח על גידול של 7.7% בישראל, כך שייתכן שישנה חברה מתוך הקבוצה שרשמה גידול דרמטי במחזורים לצד כאלו שדווקא רשמו מגמה הפוכה עם ירידה במחזורים. מנגד, את פובליסיס העולמית החלוקה הפנימית בין המשרדים לא כל כך מעניינת שכן הם מודדים את ביצועי הסניפים בישראל כיחידת רווח והפסד אחת, עם שורה תחתונה אחת.
יש לציין, כי רק לפני קצת יותר משנה, פובליסיס הנחילה בישראל את שיטת יחידת הרווח והפסד לפי מדינה (ולא לפי כל משרד בפני עצמו, כפי שהיה לפני כן). שינוי זה נעשה בסמיכות זמנים למינויו של יוסי לובטון למנכ"ל ויו"ר קבוצת פובליסיס ישראל במקום יורם באומן שממשיך לשמש כנשיא ל-3 שנים נוספות. בשנה האחרונה פובליסיס עברה לשיטה זו גם באנגליה וצרפת, כאשר ארה"ב הייתה האחרונה. במקביל ישנם עדיין שווקים שבהם משרדים נמדדים לבד ולא ברמת מדינה.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הצמיחה המרשימה, לכל הדעות, של חברות פובליסיס ישראל מקבלת משנה תוקף מעצם העובדה שלא מדובר בגידול מבוסס רכישות אלא בצמיחה אורגנית של הקבוצה לעומת מבנה דומה של הקבוצה שנה לפני כן. הרכישה האחרונה, של גליקמן שמיר סמסונוב הושלמה ב-2015, כך שבהשוואה ל-2018 מדובר במבנה חברות זהה. כמו כן, בהשוואה לגידול של שוק הפרסום הישראלי, על פי נתוני יפעת, ניתן לראות שביצועי פובליסיס ישראל עולים על הממוצע המקומי שעמד על גידול של 4% במחזורים ב-2018.
איך חוזרים לצמיחה: 150 מיליון אירו על טאלנטים ו-4 מיליארד ד' על Epsilon
מעבר לפריזמה הלוקלית, דו"חות פובליסיס מספקים נקודת מבט רחבה ועשירה על האתגרים של תחום הפרסום בעידן הנוכחי. בשיחת המשקיעים מסבירה החברה כי תעשיית הפרסום נכנסה לסחרור שמקורו בתחומי הדאטה והטכנולוגיה. בהתאם, דרכה של החברה להתמודד עם "הפרעות" אלו מבוססת על מודל שכולל השקעה משמעותית בגיוס טאלנטים, בהיקף של 150 מיליון אירו ב-18 החודשים האחרונים; השקעה חסרת תקדים ברכישת ידע מתמחה באמצעות רכישות כגון זו של Epsilon, חברת הענק המתמחה בשיווק מבוסס דאטה בסכום של 3.95 מיליארד דולר והתייעלות פיננסית.
למרות ההצלחה של הרשת העולמית באזורים כמו המזה"ת, הסיפור האמיתי נמצא בשווקים שבהם הכסף הגדול. בראש ובראשונה ארה"ב שם רשמה החברה ירידה של 3% במחזורים, ואירופה שם החברה רשמה גידול של 1.6% בלבד. היעד הברור הוא חזרה לצמיחה בשווקים אלו, באמצעות 3 דגשים מרכזיים שניצבים לנגד עיניה.
הראשון הוא לספק ללקוחות את מה שהפך לדבר החשוב ביותר בעידן הפרסום הנוכחי - פרסונליזציה מול הלקוחות - נכס יקר ערך שאותו היא מתכוונת למכור באמצעות Epsilon. הדגש השני הוא בהשתלטות על ה-Addressable TV שוק הטלוויזיה החדש - הפרסום המטורגט בשיטת עולם הדיגיטל שנאמד ב-1.5 מיליארד דולר. הדגש השלישי הוא על המשך צמיחת 2 הרכישות המרכזיות של החברה בשנים האחרונות, Sapient ו-Epsilon שמהוות יחד 30% מכל מחזורי הקבוצה בעולם.
- 2.כתבת יח''צ טפשית (ל"ת)ירון 10/09/2019 17:49הגב לתגובה זו
- 1.רשמתם פעמיים באומן, במקום להכניס את ליאו ברנט (ל"ת)טעות 10/09/2019 14:44הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
