פובליסיס ישראל
צילום: יחסי ציבור
חשיפה

דוחות פובליסיס ישראל נחשפים: 7.7% צמיחה ברבעון ה-2 השנה

לראשונה מזה שנים, מספרי האמת של חברת פרסום בישראל נחשפים במסגרת דוחות החברה העולמית ומגלים צמיחה אורגנית מרשימה. פובליסיס העולמית: "תעשיית הפרסום נכנסה לסחרור שמקורו בתחומי הדאטה והטכנולוגיה"
משה בנימין | (2)

לא בכל יום נחשפים מספרי האמת של משרדי הפרסום בישראל. למעשה, פרט לסיבוב הקצרצר של אדלר חומסקי בבורסה הישראלית, הגישה לדו"חות ולמאזנים של משרדי הפרסום המקומיים הייתה חסומה מאז ומעולם ולא נראה שתמונת המצב הזו תשתנה בקרוב. בתוך כך, לידי אייס הגיעה מצגת המשקיעים של פובליסיס העולמית בה מופיעה התייחסות ישירה לפובליסיס ישראל, לפיה הקבוצה המקומית רשמה גידול של 7.7% במחזורים בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018. 

 

קבוצת פובליסיס ישראל כוללת 8 חברות תחת שליטתה של פובליסיס העולמית. הגופים המרכזיים הם מטבע הדברים 3 משרדי הפרסום הגדולים שבעלותה: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט וזרוע רכש המדיה, פובליסיס מדיה שכוללת את זניט, סטארקום וסמארט מדיה. בנוסף לחברות אלו כוללת הקבוצה את חברת התוכן השיווקי C, חברת הקד"מ סופר-פוש, יחידת הטכנולוגיה מינט, משרד הפרסום Expert, חברת המיתוג Fireworks וחברת אג'נדה שמתמקדת במיתוג ואסטרטגיה לגופים ציבוריים.

דו"חות פובליסיס לרבעון ה-2 של 2019 (ולמחצית הראשונה של השנה) פורסמו לפני כמעט חודשיים, ב-18 ביולי 2019. עם פרסום הדו"חות קיימו בכירי החברה שיחת משקיעים שבה סיפקה רשת הפרסום העולמית נתונים ספציפיים לגבי מספר מדינות וביניהם ישראל. החברה חילקה את סניפיה בעולם ל-4 רמות ביצוע כשהראשונה היא צמיחה של מעל ל-10%, השנייה בה נמצאת ישראל היא בין 5 ל-10%, השלישית היא 0 עד 5% והרביעית והאחרונה כוללת את המדינות שרשמו ירידה במחזורים. 

יחד עם משרדי פובליסיס בפיליפינים ובקנדה, ישראל מדורגת במקום השני והמכובד של הגידול במחזור ברבעון השני של 2019. כאמור, בשיחת המשקיעים נחשף הנתון המדויק של השוק הישראלי שעומד על גידול של 7.7% במחזור, גבוה יותר מהפיליפינים עם 6.4% וקנדה עם 5.7%. ביצועי פובליסיס ישראל עברו בנוסף את אלו של פובליסיס צרפת עם 3.1% ובריטניה עם 4.8%. בחלוקה לאזורי פעילות בעולם, המזרח התיכון הוא השוק הצומח ביותר של פובליסיס העולמית עם גידול דרמטי של 19.1%, לעומת 1.6% בלבד באירופה וירידה במחזורים בצפון אמריקה ובאמריקה הדרומית עם 3%- ו-7.6%-, בהתאמה. 

לא ניתן ללמוד על ביצועיה של כל חברה בנפרד, מתוך הדיווח על גידול של 7.7% בישראל, כך שייתכן שישנה חברה מתוך הקבוצה שרשמה גידול דרמטי במחזורים לצד כאלו שדווקא רשמו מגמה הפוכה עם ירידה במחזורים. מנגד, את פובליסיס העולמית החלוקה הפנימית בין המשרדים לא כל כך מעניינת שכן הם מודדים את ביצועי הסניפים בישראל כיחידת רווח והפסד אחת, עם שורה תחתונה אחת. 

יש לציין, כי רק לפני קצת יותר משנה, פובליסיס הנחילה בישראל את שיטת יחידת הרווח והפסד לפי מדינה (ולא לפי כל משרד בפני עצמו, כפי שהיה לפני כן). שינוי זה נעשה בסמיכות זמנים למינויו של יוסי לובטון למנכ"ל ויו"ר קבוצת פובליסיס ישראל במקום יורם באומן שממשיך לשמש כנשיא ל-3 שנים נוספות. בשנה האחרונה פובליסיס עברה לשיטה זו גם באנגליה וצרפת, כאשר ארה"ב הייתה האחרונה. במקביל ישנם עדיין שווקים שבהם משרדים נמדדים לבד ולא ברמת מדינה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הצמיחה המרשימה, לכל הדעות, של חברות פובליסיס ישראל מקבלת משנה תוקף מעצם העובדה שלא מדובר בגידול מבוסס רכישות אלא בצמיחה אורגנית של הקבוצה לעומת מבנה דומה של הקבוצה שנה לפני כן. הרכישה האחרונה, של גליקמן שמיר סמסונוב הושלמה ב-2015, כך שבהשוואה ל-2018 מדובר במבנה חברות זהה. כמו כן, בהשוואה לגידול של שוק הפרסום הישראלי, על פי נתוני יפעת, ניתן לראות שביצועי פובליסיס ישראל עולים על הממוצע המקומי שעמד על גידול של 4% במחזורים ב-2018. 

איך חוזרים לצמיחה: 150 מיליון אירו על טאלנטים ו-4 מיליארד ד' על Epsilon

מעבר לפריזמה הלוקלית, דו"חות פובליסיס מספקים נקודת מבט רחבה ועשירה על האתגרים של תחום הפרסום בעידן הנוכחי. בשיחת המשקיעים מסבירה החברה כי תעשיית הפרסום נכנסה לסחרור שמקורו בתחומי הדאטה והטכנולוגיה. בהתאם, דרכה של החברה להתמודד עם "הפרעות" אלו מבוססת על מודל שכולל השקעה משמעותית בגיוס טאלנטים, בהיקף של 150 מיליון אירו ב-18 החודשים האחרונים; השקעה חסרת תקדים ברכישת ידע מתמחה באמצעות רכישות כגון זו של Epsilon, חברת הענק המתמחה בשיווק מבוסס דאטה בסכום של 3.95 מיליארד דולר והתייעלות פיננסית. 

למרות ההצלחה של הרשת העולמית באזורים כמו המזה"ת, הסיפור האמיתי נמצא בשווקים שבהם הכסף הגדול. בראש ובראשונה ארה"ב שם רשמה החברה ירידה של 3% במחזורים, ואירופה שם החברה רשמה גידול של 1.6% בלבד. היעד הברור הוא חזרה לצמיחה בשווקים אלו, באמצעות 3 דגשים מרכזיים שניצבים לנגד עיניה.

הראשון הוא לספק ללקוחות את מה שהפך לדבר החשוב ביותר בעידן הפרסום הנוכחי - פרסונליזציה מול הלקוחות - נכס יקר ערך שאותו היא מתכוונת למכור באמצעות Epsilon. הדגש השני הוא בהשתלטות על ה-Addressable TV שוק הטלוויזיה החדש - הפרסום המטורגט בשיטת עולם הדיגיטל שנאמד ב-1.5 מיליארד דולר. הדגש השלישי הוא על המשך צמיחת 2 הרכישות המרכזיות של החברה בשנים האחרונות, Sapient ו-Epsilon שמהוות יחד 30% מכל מחזורי הקבוצה בעולם. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבת יח''צ טפשית (ל"ת)
    ירון 10/09/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רשמתם פעמיים באומן, במקום להכניס את ליאו ברנט (ל"ת)
    טעות 10/09/2019 14:44
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.