סלקום TV
צילום: אלכסנדר כץ

בעקבות מחאת היוצרים: סלקום TV תשקיע בהפקות מקור

מאבק היוצרים הצליח לשכנע את סלקום לצאת ב"קול קורא" לקבלת הצעות לתוכן מקורי, למרות שאין עליה פיקוח רגולטורי. בחברה מסרבים לחשוף את היקף ההשקעה
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה יוצרים סלקום TV

חברת סלקום הודיעה הבוקר (יום ב') כי תוציא בקרוב "קול קורא" לבחינת יצירות מקור בשירות הטלוויזיה שלה. "הקול הקורא" יאפשר למפיקים ויוצרים להגיש הצעות לפיתוח פרויקטים חדשים בתחומי הסדרות המתוסרטות וסדרות התעודה. בחברה סירבו לחשוף לאייס את הסכומים שיושקעו בתוכן.

 

בסלקום TV אומרים כי "הקול הקורא" הוא עוד שלב בהתפתחותה העסקית והאמנותית של החברה, "במימוש רצונה לתרום להתפתחותה של היצירה הטלוויזיונית המקורית בארץ", כאשר המפיקים והיוצרים יוזמנו להגיש את הצעותיהם בהליך מסודר והצעותיהם יבחנו בידי לקטורים מתמחים ובידי מנהלי סלקום TV.

 

ואולם המהלך הזה מגיע לאחר מהלכי מחאה של היוצרים נגד חוסר ההשקעה התקציבית של החברה ב-3 שנות קיומה, בתוכן מקורי. היוצרים הפגינו במשרדיה בנתניה, וגם קיימו הפגנה בתל אביב.

 

למעשה, החברה השקיעה בתקופה זו כ-200 אלף שקלים במספר פיתוחי תוכן, שכשלו. מדובר על נתון אפסי ביחס להכנסות של סלקום משירות הטלוויזיה – כאשר כבר מנויים בה יותר מ-150 אלף לקוחות, כך שהכנסותיה עומדות על כ-15 מיליון שקלים בחודש.

 

לאחרונה הודיעה פרטנר TV - לה כ-30 אלף בתי אב מנויים - על יציאה ב"קול קורא" בתחומי התוכן המקורי, ובמקביל השיקה את ערוץ טדי לבידור ישראלי, שיפיק בשנה הקרובה כ-20 סדרות כשהזכויות עליהן יתחלקו שווה בשווה בין הגוף המשדר לבין היוצרים.

 

סמנכ"ל הטלויזיה של סלקום TV יניב גרינולד, מסר כי החברה "נכנסה לשוק הטלוויזיה הדואופוליסטי הישן וחוללה בו מהפכה כנגד כל הסיכויים. הבאנו לשוק הישראלי את בשורת הטלוויזיה החדשה עם המוצר המתקדם ביותר ועם התמורה הטובה ביותר למחיר. אני משוכנע כי גם בעולם ההפקות המקוריות, נביא בשורה משמעותית".

 

בן ברנר, מנהל מחלקת התוכן של סלקום TV, הוסיף: "כבר הוכחנו כי TV - רואים דברים אחרת זה לא רק משפט אלא תרבות. לכן, אנו מודיעים כעת על קול קורא ליוצרים להצעת פיתוח של פרויקטים חדשניים שיאפשרו לצופה הישראלי לראות דברים אחרת גם בעולם יצירת המקור".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מקס 29/01/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    חסר ערווץ מוסיקה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.