סלקום TV
צילום: אלכסנדר כץ

בעקבות מחאת היוצרים: סלקום TV תשקיע בהפקות מקור

מאבק היוצרים הצליח לשכנע את סלקום לצאת ב"קול קורא" לקבלת הצעות לתוכן מקורי, למרות שאין עליה פיקוח רגולטורי. בחברה מסרבים לחשוף את היקף ההשקעה
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה יוצרים סלקום TV

חברת סלקום הודיעה הבוקר (יום ב') כי תוציא בקרוב "קול קורא" לבחינת יצירות מקור בשירות הטלוויזיה שלה. "הקול הקורא" יאפשר למפיקים ויוצרים להגיש הצעות לפיתוח פרויקטים חדשים בתחומי הסדרות המתוסרטות וסדרות התעודה. בחברה סירבו לחשוף לאייס את הסכומים שיושקעו בתוכן.

 

בסלקום TV אומרים כי "הקול הקורא" הוא עוד שלב בהתפתחותה העסקית והאמנותית של החברה, "במימוש רצונה לתרום להתפתחותה של היצירה הטלוויזיונית המקורית בארץ", כאשר המפיקים והיוצרים יוזמנו להגיש את הצעותיהם בהליך מסודר והצעותיהם יבחנו בידי לקטורים מתמחים ובידי מנהלי סלקום TV.

 

ואולם המהלך הזה מגיע לאחר מהלכי מחאה של היוצרים נגד חוסר ההשקעה התקציבית של החברה ב-3 שנות קיומה, בתוכן מקורי. היוצרים הפגינו במשרדיה בנתניה, וגם קיימו הפגנה בתל אביב.

 

למעשה, החברה השקיעה בתקופה זו כ-200 אלף שקלים במספר פיתוחי תוכן, שכשלו. מדובר על נתון אפסי ביחס להכנסות של סלקום משירות הטלוויזיה – כאשר כבר מנויים בה יותר מ-150 אלף לקוחות, כך שהכנסותיה עומדות על כ-15 מיליון שקלים בחודש.

 

לאחרונה הודיעה פרטנר TV - לה כ-30 אלף בתי אב מנויים - על יציאה ב"קול קורא" בתחומי התוכן המקורי, ובמקביל השיקה את ערוץ טדי לבידור ישראלי, שיפיק בשנה הקרובה כ-20 סדרות כשהזכויות עליהן יתחלקו שווה בשווה בין הגוף המשדר לבין היוצרים.

 

סמנכ"ל הטלויזיה של סלקום TV יניב גרינולד, מסר כי החברה "נכנסה לשוק הטלוויזיה הדואופוליסטי הישן וחוללה בו מהפכה כנגד כל הסיכויים. הבאנו לשוק הישראלי את בשורת הטלוויזיה החדשה עם המוצר המתקדם ביותר ועם התמורה הטובה ביותר למחיר. אני משוכנע כי גם בעולם ההפקות המקוריות, נביא בשורה משמעותית".

 

בן ברנר, מנהל מחלקת התוכן של סלקום TV, הוסיף: "כבר הוכחנו כי TV - רואים דברים אחרת זה לא רק משפט אלא תרבות. לכן, אנו מודיעים כעת על קול קורא ליוצרים להצעת פיתוח של פרויקטים חדשניים שיאפשרו לצופה הישראלי לראות דברים אחרת גם בעולם יצירת המקור".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מקס 29/01/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    חסר ערווץ מוסיקה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.