גל"צ גלי צה"ל
צילום: אייס

גל"צ מחזקת את הדסק הכלכלי: גייסה את תומר ורון מכלכליסט ואת יותם ברגר

2 כתבים חדשים יסקרו את התחום הכלכלי בגל"צ. נעמי רביע תמלא את מקומה של יונה לייבזון כמגישת 'יהיה בסדר'
אלכסנדר כץ | (2)

2 כתבים כלכליים חדשים מצטרפים למערכת החדשות של גל"צ. השניים הם תומר ורון ויותם ברגר. החיזוק לדסק הכלכלי התקבל בהחלטה של מפקד התחנה ירון דקל ומ"מ מנהל מחלקת החדשות דן שחורי, לנוכח העניין המוגבר של המאזינים - כך לטענת התחנה הצבאית - בתחומי הכלכלה והחברה.

ורון (29) הוא כתב הבנקים של כלכליסט, ובעבר כתב בפורבס ישראל. ורון יסקר את כל הקשור לעולם המאקרו-כלכלי. בין חשיפותיו בעבר: הנהלת דיסקונט ששכרה את שירותיו של עופר עיני, תחקירים על שוק ההלוואות החוץ-בנקאיות, הרשימה הסודית של "הרחובות מורשי-המשכנתא" של מזרחי טפחות ועוד.

ברגר (21) הוא עורך תכניות בכיר, שהשתחרר בחודש יולי לאחר שירות חובה במסגרתו שימש ככתב ירושלים וחבר בדסק הפוליטי. תחום סיקורו החדש של ברגר ישים דגש על יוקר המחיה, ההשפעה על האזרח והממשק בין הפוליטיקה לכלכלה. בין פרסומיו: תכנית ממשלתית לפתיחת שער נוסף להר הבית לעליית יהודים, מעקב אחר ההעברות התקציביות בוועדת הכספים של הכנסת ומצבן של השכונות המזרחיות בירושלים.

בנוסף, נעמי רביע תמלא את מקומה של יונה לייבזון בתכנית יהיה בסדר לצידו של אביב לביא, לאחר מעברה של לייבזון לחברת החדשות של ערוץ 2. רביע (39) התחילה את דרכה בגל"צ כחיילת לפני 21 שנים, ומאז הפכה למגישה בכירה בגלגלצ, מגישת התכנית קולה של אמא ומגישת מהדורות חדשות. על מינויה החליטה מנהלת התכנית, מאיה להט-קרמן. רביע אמרה היום: "לכבוד הוא לי שבחרו בי להגיש את 'יהיה בסדר'. זו תכנית ששמעתי באדיקות מאז עלייתה לאוויר לפני 8 שנים. אני שמחה ונרגשת להיות חלק מתכנית כה חשובה, המתקנת עוולות ומדברת לכל אזרח בגובה העיניים". 

מפקד גל"צ ירון דקל מסר: "ההחלטה להרחיב את תחום הסיקור מחויבת המציאות, שכן מאזיני גל״צ צמאים למידע, וגלי צה״ל כתחנת שידור מובילה תשים דגש על העולם הכלכלי-חברתי והממשק שבינו לבין האזרח הקטן. גם הצטרפותה של נעמי רביע לאביב לביא בתכנית 'יהיה בסדר' תוסיף לתכנית הדגל של גל״צ, שכבר זכתה להכרה ולפרסים רבים."

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אזרחית איכפתית 07/03/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    לתומר ורון או מי שמעוניין להתיחס לנושא של התקן (מחייב)שמטרתו חיסכון באנרגיה (תלות אזור) באזור אקלים ב לדוגמא(,אור יהודה,באר יעקב,נס ציונה,אופקים ועוד) החיסכון של בערך 24% הוצאה לחימום מבנה בחורף וקירור בקיץ. עלות יישום התקן בזמן הבניה שולית וחשיבותו רבה אלא שלא כל הבונים מכירים/מתייחסים ברצינות בין מחברי התקן, פרופ רחל בקר,שמואל חסיד טכניון. אביתר אראל א.בן גוריון , דוד רודיק משרד לתשתיות לאומיות ועוד רבים וטובים. אנא התיחסותכם נושא מוזנח בעל חשיבות עצומה.. טלח
  • 1.
    דן 07/10/2015 22:18
    הגב לתגובה זו
    התאימה בול לתוכנית.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.