דירוג יפעת

דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי: בולטון בליגה משלו, קלמן V - ההפתעה

בפער ניכר, בולטון ראשון זו השנה התשיעית. 10 המשרדים רשמו עליה של 8% בהיקף הפרסום. יו"ר בולטון: "גבולות המגזר מתרחבים מעבר לבני ברק וי-ם"
משה בנימין | (1)

סיכום שנת 2013 בפרסום במגזר החרדי, מציג עלייה של כ-8% בהיקף הפרסום הכולל של 10 המשרדים המובילים, לעומת הסיכום אשתקד בסוף 2012. שלישיית הצמרת נותרה כשהייתה כאשר 'בולטון פוטנציאל' במקום הראשון עם עלייה של 12% לעומת אשתקד, אחריו 'אפיקים' עם עלייה של 10% ובמקום השלישי נמצא 'גל אורן BSD' שרשם עלייה של 9% בהיקף הפרסום.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "ההוצאה לפרסום לנפש למגזר הדתי ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מזו של המגזר הכללי. הסיבות מגוונות, החל ממדיה טלוויזיונית ואינטרנטית שאינה מפותחת כמו במגזר הכללי וכלה בחוסר המיקוד של חלק מהמפרסמים הגדולים שטרם זיהו את הפוטנציאל הגלום במגזר. התופעות הבולטות השנה הן: התחזקות הפרסום ברדיו החרדי, תוספת כשרויות מהדרין למותגים נוספים, והגידול הניכר בתקציבי הפרסום של רוב חברות המזון הארציות המהווה הצבעת אמון בשוק הדתי חרדי".

הסטטוס קוו בצמרת המפרסמים המובילים במגזר הדתי נשמר, כאשר 7 המפרסמים הראשונים נשארים באותו המקום, ולמרות זאת, הם רושמים כולם עלייה ממוצעת של 25%. קבוצת 'שטראוס' המובילה את הפרסום במגזר הכללי, ממשיכה להוביל את הפרסום גם במגזר הדתי ולעמוד במקום הראשון עם השקעה של כ- 6.38 מיליוני שקלים במהלך שנת 2013 המהווים עלייה של כ- 44% לעומת 2012. במקום השני ברשימה עומדת 'תנובה' עם השקעה של כ- 4.76 מיליוני שקלים בפרסום המהווים עלייה של כ-26% ביחס ל-2012. 'יוניליוור' ממוקמת במקום השלישי באמצעות פרסום 'מימד' עם השקעה של כ- 4.47 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ- 21% לעומת 2012.

10 משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי

'בולטון פוטנציאל' שמוביל את רשימת משרדי הפרסום רושם שנה תשיעית ברציפות במקום זה, עם פער ניכר מ'אפיקים' במקום ה-2 בטבלה. לעומת זאת, מקומות 2-4 הכוללים את 'אפיקים', 'גל אורן BSD' ו'מימד' צמודים מאוד. שני המשרדים היחידים שרשמו ירידה בפעילותם מקרב רשימת ה-TOP10 של המגזר החרדי הם 'תוצאות אפקטיביות' במקום ה-5 עם ירידה של 17% ו-MCCANN GO במקום ה-9 עם ירידה של 21%, בהתאם לצעד לאחור שלקחה קבוצת 'מקאן' בכל נושא הפרסום למגזר החרדי.

לדברי אברהם בריסק יו"ר 'בולטון פוטנציאל': "חברות רבות "גילו" את המגזר החרדי ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו ופועלות בהתאם להשגת market share. מדובר במגזר צעיר, שגיל החציון שלו הוא 15, גיל החציון הנמוך ביותר במדינת ישראל, הצומח בקצב מהיר של כ-6% בשנה ומתפתח כלכלית. התפתחות כלכלית זו יוצרת מצב של הכנסה פנויה המעודדת עלייה בצריכה. כיום, גבולות המגזר החרדי מתרחבים מעבר לבני ברק וירושלים לשאר חלקי הארץ, כשבשנים האחרונות הפוקוס הוא בעיקר על ערי הפריפריה. נתון זה הוביל לפתיחת רשתות שיווק מותאמות כשרותית. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, עוד ועוד חברות וגופים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה".

הפתעת השנה הוא משרד הפרסום הצעיר קלמן V שהוקם לפני כשנתיים והצליח להיכנס למקום העשירי כשהוא דוחק החוצה את 'פרסום חן'. המשרד מטפל בין היתר בעיתון 'המודיע', עיריית בני ברק המלווה על ידי המשרד אסטרטגית, 'קופת חולים לאומית', המכללה החרדית ירושלים, A.D.R. פיננסים, ארגון טהרת הבית, רויאל הלבשה, מסעדת מנדיס ועוד.

בהנהלת המשרד ציינו: "אנו שמחים ומברכים על ההצלחה ונכונים בס"ד לאתגר, להוסיף ולהעניק ללקוחותינו כולם, כמו גם לענף כולו, יצירתיות צעירה ונמרצת שמוכיחה את עצמה בסייעתא דשמיא מעל ומעבר. נשמח לשמור על מעוף צעיר ומרחב מרתק של יצירה, אלו שבזכותם הגיעו לקוחותינו ליעדים מרתקים. הצלחתנו- שלהם היא".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אברימי רוזנטל 03/02/2014 19:03
    הגב לתגובה זו
    .
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.