דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי: בולטון בליגה משלו, קלמן V - ההפתעה
סיכום שנת 2013 בפרסום במגזר החרדי, מציג עלייה של כ-8% בהיקף הפרסום הכולל של 10 המשרדים המובילים, לעומת הסיכום אשתקד בסוף 2012. שלישיית הצמרת נותרה כשהייתה כאשר 'בולטון פוטנציאל' במקום הראשון עם עלייה של 12% לעומת אשתקד, אחריו 'אפיקים' עם עלייה של 10% ובמקום השלישי נמצא 'גל אורן BSD' שרשם עלייה של 9% בהיקף הפרסום.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "ההוצאה לפרסום לנפש למגזר הדתי ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מזו של המגזר הכללי. הסיבות מגוונות, החל ממדיה טלוויזיונית ואינטרנטית שאינה מפותחת כמו במגזר הכללי וכלה בחוסר המיקוד של חלק מהמפרסמים הגדולים שטרם זיהו את הפוטנציאל הגלום במגזר. התופעות הבולטות השנה הן: התחזקות הפרסום ברדיו החרדי, תוספת כשרויות מהדרין למותגים נוספים, והגידול הניכר בתקציבי הפרסום של רוב חברות המזון הארציות המהווה הצבעת אמון בשוק הדתי חרדי".
הסטטוס קוו בצמרת המפרסמים המובילים במגזר הדתי נשמר, כאשר 7 המפרסמים הראשונים נשארים באותו המקום, ולמרות זאת, הם רושמים כולם עלייה ממוצעת של 25%. קבוצת 'שטראוס' המובילה את הפרסום במגזר הכללי, ממשיכה להוביל את הפרסום גם במגזר הדתי ולעמוד במקום הראשון עם השקעה של כ- 6.38 מיליוני שקלים במהלך שנת 2013 המהווים עלייה של כ- 44% לעומת 2012. במקום השני ברשימה עומדת 'תנובה' עם השקעה של כ- 4.76 מיליוני שקלים בפרסום המהווים עלייה של כ-26% ביחס ל-2012. 'יוניליוור' ממוקמת במקום השלישי באמצעות פרסום 'מימד' עם השקעה של כ- 4.47 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ- 21% לעומת 2012.
10 משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי
'בולטון פוטנציאל' שמוביל את רשימת משרדי הפרסום רושם שנה תשיעית ברציפות במקום זה, עם פער ניכר מ'אפיקים' במקום ה-2 בטבלה. לעומת זאת, מקומות 2-4 הכוללים את 'אפיקים', 'גל אורן BSD' ו'מימד' צמודים מאוד. שני המשרדים היחידים שרשמו ירידה בפעילותם מקרב רשימת ה-TOP10 של המגזר החרדי הם 'תוצאות אפקטיביות' במקום ה-5 עם ירידה של 17% ו-MCCANN GO במקום ה-9 עם ירידה של 21%, בהתאם לצעד לאחור שלקחה קבוצת 'מקאן' בכל נושא הפרסום למגזר החרדי.
- עצמאות 70: פרסומאים מ-3 מגזרים מדברים על "ישראליות"
- 47% ירידה לתנובה בפרסום למגזר החרדי: 'בולטון פוטנציאל' יורד ב-19% בהיקף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי אברהם בריסק יו"ר 'בולטון פוטנציאל': "חברות רבות "גילו" את המגזר החרדי ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו ופועלות בהתאם להשגת market share. מדובר במגזר צעיר, שגיל החציון שלו הוא 15, גיל החציון הנמוך ביותר במדינת ישראל, הצומח בקצב מהיר של כ-6% בשנה ומתפתח כלכלית. התפתחות כלכלית זו יוצרת מצב של הכנסה פנויה המעודדת עלייה בצריכה. כיום, גבולות המגזר החרדי מתרחבים מעבר לבני ברק וירושלים לשאר חלקי הארץ, כשבשנים האחרונות הפוקוס הוא בעיקר על ערי הפריפריה. נתון זה הוביל לפתיחת רשתות שיווק מותאמות כשרותית. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, עוד ועוד חברות וגופים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה".
הפתעת השנה הוא משרד הפרסום הצעיר קלמן V שהוקם לפני כשנתיים והצליח להיכנס למקום העשירי כשהוא דוחק החוצה את 'פרסום חן'. המשרד מטפל בין היתר בעיתון 'המודיע', עיריית בני ברק המלווה על ידי המשרד אסטרטגית, 'קופת חולים לאומית', המכללה החרדית ירושלים, A.D.R. פיננסים, ארגון טהרת הבית, רויאל הלבשה, מסעדת מנדיס ועוד.
בהנהלת המשרד ציינו: "אנו שמחים ומברכים על ההצלחה ונכונים בס"ד לאתגר, להוסיף ולהעניק ללקוחותינו כולם, כמו גם לענף כולו, יצירתיות צעירה ונמרצת שמוכיחה את עצמה בסייעתא דשמיא מעל ומעבר. נשמח לשמור על מעוף צעיר ומרחב מרתק של יצירה, אלו שבזכותם הגיעו לקוחותינו ליעדים מרתקים. הצלחתנו- שלהם היא".
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- 1.אברימי רוזנטל 03/02/2014 19:03הגב לתגובה זו.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
