דירוג יפעת

דירוג משרדי הפרסום במגזר החרדי: בולטון בליגה משלו, קלמן V - ההפתעה

בפער ניכר, בולטון ראשון זו השנה התשיעית. 10 המשרדים רשמו עליה של 8% בהיקף הפרסום. יו"ר בולטון: "גבולות המגזר מתרחבים מעבר לבני ברק וי-ם"
משה בנימין | (1)

סיכום שנת 2013 בפרסום במגזר החרדי, מציג עלייה של כ-8% בהיקף הפרסום הכולל של 10 המשרדים המובילים, לעומת הסיכום אשתקד בסוף 2012. שלישיית הצמרת נותרה כשהייתה כאשר 'בולטון פוטנציאל' במקום הראשון עם עלייה של 12% לעומת אשתקד, אחריו 'אפיקים' עם עלייה של 10% ובמקום השלישי נמצא 'גל אורן BSD' שרשם עלייה של 9% בהיקף הפרסום.

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "ההוצאה לפרסום לנפש למגזר הדתי ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מזו של המגזר הכללי. הסיבות מגוונות, החל ממדיה טלוויזיונית ואינטרנטית שאינה מפותחת כמו במגזר הכללי וכלה בחוסר המיקוד של חלק מהמפרסמים הגדולים שטרם זיהו את הפוטנציאל הגלום במגזר. התופעות הבולטות השנה הן: התחזקות הפרסום ברדיו החרדי, תוספת כשרויות מהדרין למותגים נוספים, והגידול הניכר בתקציבי הפרסום של רוב חברות המזון הארציות המהווה הצבעת אמון בשוק הדתי חרדי".

הסטטוס קוו בצמרת המפרסמים המובילים במגזר הדתי נשמר, כאשר 7 המפרסמים הראשונים נשארים באותו המקום, ולמרות זאת, הם רושמים כולם עלייה ממוצעת של 25%. קבוצת 'שטראוס' המובילה את הפרסום במגזר הכללי, ממשיכה להוביל את הפרסום גם במגזר הדתי ולעמוד במקום הראשון עם השקעה של כ- 6.38 מיליוני שקלים במהלך שנת 2013 המהווים עלייה של כ- 44% לעומת 2012. במקום השני ברשימה עומדת 'תנובה' עם השקעה של כ- 4.76 מיליוני שקלים בפרסום המהווים עלייה של כ-26% ביחס ל-2012. 'יוניליוור' ממוקמת במקום השלישי באמצעות פרסום 'מימד' עם השקעה של כ- 4.47 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ- 21% לעומת 2012.

10 משרדי הפרסום המובילים במגזר החרדי

'בולטון פוטנציאל' שמוביל את רשימת משרדי הפרסום רושם שנה תשיעית ברציפות במקום זה, עם פער ניכר מ'אפיקים' במקום ה-2 בטבלה. לעומת זאת, מקומות 2-4 הכוללים את 'אפיקים', 'גל אורן BSD' ו'מימד' צמודים מאוד. שני המשרדים היחידים שרשמו ירידה בפעילותם מקרב רשימת ה-TOP10 של המגזר החרדי הם 'תוצאות אפקטיביות' במקום ה-5 עם ירידה של 17% ו-MCCANN GO במקום ה-9 עם ירידה של 21%, בהתאם לצעד לאחור שלקחה קבוצת 'מקאן' בכל נושא הפרסום למגזר החרדי.

לדברי אברהם בריסק יו"ר 'בולטון פוטנציאל': "חברות רבות "גילו" את המגזר החרדי ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו ופועלות בהתאם להשגת market share. מדובר במגזר צעיר, שגיל החציון שלו הוא 15, גיל החציון הנמוך ביותר במדינת ישראל, הצומח בקצב מהיר של כ-6% בשנה ומתפתח כלכלית. התפתחות כלכלית זו יוצרת מצב של הכנסה פנויה המעודדת עלייה בצריכה. כיום, גבולות המגזר החרדי מתרחבים מעבר לבני ברק וירושלים לשאר חלקי הארץ, כשבשנים האחרונות הפוקוס הוא בעיקר על ערי הפריפריה. נתון זה הוביל לפתיחת רשתות שיווק מותאמות כשרותית. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, עוד ועוד חברות וגופים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה".

הפתעת השנה הוא משרד הפרסום הצעיר קלמן V שהוקם לפני כשנתיים והצליח להיכנס למקום העשירי כשהוא דוחק החוצה את 'פרסום חן'. המשרד מטפל בין היתר בעיתון 'המודיע', עיריית בני ברק המלווה על ידי המשרד אסטרטגית, 'קופת חולים לאומית', המכללה החרדית ירושלים, A.D.R. פיננסים, ארגון טהרת הבית, רויאל הלבשה, מסעדת מנדיס ועוד.

בהנהלת המשרד ציינו: "אנו שמחים ומברכים על ההצלחה ונכונים בס"ד לאתגר, להוסיף ולהעניק ללקוחותינו כולם, כמו גם לענף כולו, יצירתיות צעירה ונמרצת שמוכיחה את עצמה בסייעתא דשמיא מעל ומעבר. נשמח לשמור על מעוף צעיר ומרחב מרתק של יצירה, אלו שבזכותם הגיעו לקוחותינו ליעדים מרתקים. הצלחתנו- שלהם היא".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אברימי רוזנטל 03/02/2014 19:03
    הגב לתגובה זו
    .
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.