פרסום ראשון

טיול בחו"ל שלום, מדבר יוני: "לפיליפינים לא שלחו כתב, אבל לנסיעות אחרות כן"

לוועידת רבני אירופה שלחו כתב, וכך גם ללוות את הנשיא, ולאירועים שונים ברחבי אירופה. כעת מגיעה הביקורת. רשות השידור: "ספינים שקריים"
אלכסנדר כץ | (12)

קרסנודר שברוסיה ובריסק שבבלארוס, אבל גם ארה"ב, ברלין וז'נבה, אלו הם רק חלק מהיעדים שכתבי רשת ב' נשלחו אליהם בחודשיים האחרונים, בשיאו של המשבר ברשות בשידור, כשהרפורמה תקועה, והשעות הנוספות - עיקר המשכורת של עובדי הרשות - קוצצו.

בקרב מספר גורמים ברדיו, עולה ביקורת על כך שלאסון הכבד בפיליפינים, שגבה את חייהם של אלפי אנשים, לא נשלח כתב, ומאידך, לוועידת רבני אירופה בברלין ב-12 לחודש, נשלח כתב המשפט אמוץ שפירא. "זה חשוב? זה חדשותי יותר מהאסון בפיליפינים?", אמר גורם בקול ישראל, שאמר כי "ערוץ 2 וגלי צה"ל שלחו שליחים לאסון בפיליפינים, ואילו קול ישראל - לא. מה שקרה בפיליפינים הוא ללא ספק אירוע חדשותי בקנה מידה עולמי שדורש כיסוי, בטח כשמדובר ברשת חדשות 'מובילה'. אז למה קול ישראל לא שלחו כתב? בטח כי 'אין תקציב'".

הגורמים שבחרו באופן ברור לדבר בעילום שם, מצביעים על מספר נסיעות שלא היו להם ערך חדשותי ותקשורתי, בנוסף לאותה נסיעה לברלין לוועידת רבני אירופה. בסוף אוקטובר נשלח כתב רשת ב' בדרום, ניסים קינן, לבריסק שבבלארוס לרגל 100 שנה להולדת מנחם בגין ולטקס הסרת לוט מעל אנדרטה שהוקמה לזכרו. למשלחת הנשיא להאג בהולנד, צורף יובל גנור. מצ'ופר נוסף הוא רון נשיאל, שהצטרף אתמול לפמליית הנשיא פרס למקסיקו.

"האם מדובר בצ'ופרים, כי נראה אז הנה מתברר שלנסיעות אחרות לחוץ לארץ בזמן האחרון יש תקציב ועוד איך", אמר גורם נוסף. "רשת ב' הפכה להיות סוכנות נסיעות. כל נסיעה עולה כמה אלפי שקלים אם לא יותר מזה - טיסה ומלון, החזרי מוניות, תקציב הוצאות גדול, וטלפון נייד עם דקות שיחה בלתי מוגבלות".

דוגמא נוספת מתייחסת לכיסוי שיחות הגרעין בז'נבה. בתחילה נשלח לכסות את השיחות גדעון קוץ, שליח הרדיו בפריז, אולם בשבועיים האחרונים הפרשן המדיני צ'יקו מנשה, הגיע לעיר פעמיים, בפעם האחרונה עם עוד 3 עובדים של הרשות, כולל טכנאי של הרדיו, צלם ומקליט של ערוץ 1, שמנשה משמש כשליו גם כן. ולמה קוץ לא סיקר את כל סבב השיחות הראשון? כי הוא הגיע ארצה יחד עם פמליית נשיא צרפת פרנסואה הולנד.

לפני כמעט חודשיים פורסם באייס על ביקורת שנמתחה על ההנהלה בעקבות שליחתם של 2 כתבי הרדיו רונן פולק וצ'יקו מנשה, ללוות את פמליית ראש הממשלה בארה"ב.

מרשות השידור נמסר: "מדובר בסיקור אירועים חשובים כמו הסכם הגרעין עם איראן, סיקור ביקור הנשיא במקסיקו וכו'. לגבי הטענות של הגורמים האנונימיים, הרי מדובר בספינים שקריים שמפיצים גורמים בעלי עניין כדי להכפיש את הנהלת הרדיו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    כ 30/12/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    אם היית בודק את העובדות כמו שכתב צריך לעשות היית מגלה שלא כל הנסיעות עלו הרבה כסף אם בכלל. ברשת ב למשל היו בוודאי בודקים בטרם מפרסמים.
  • 9.
    חבית יין 26/11/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    אה סליחה, זה רק חלטורות של מנהל רשת ב׳. זה לא קשור לעניין
  • 8.
    לא שכחתם את זרועו הארוכה שנשלח ללונדון? (ל"ת)
    גי.לת. 26/11/2013 09:00
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ספינולוגי 26/11/2013 00:13
    הגב לתגובה זו
    ומחלקים אותן לקול ישראל. אז על מה מקטר ברוך אסקרוב?חוץ מזה כמה אפשר לחזור על הטיעון "ספינים"?
  • 6.
    עובד 25/11/2013 22:46
    הגב לתגובה זו
    אוי אלכסנדר אלכסנדר,,,לא נמאס לך לכתוב שטויות.מה רצית שהרדיו יפסיק לעבוד כי "חבריך "מהוועד לא מקבלים נסיעות בחינם??הכתבים נשלחו לסקר לפי שיקולי עריכה מקצועיים,אבל מה הקשר לשעות הנוספות לא הבנתי ???האם אתה מבין או שאתה מפרסם כי "אתה חייב"למי שמלעיט אותך בשטיוית???אם מסקרים לא טוב ואם לא אז גם לא טוב ??אולי תחליט כבר
  • זירי מיקו 26/11/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    מה השיקול המקצועי בלשלוח כתב לועידת מועצת רבני אירופה ולא לשלוח כתב לאסון בפיליפינים? נשמח לשמוע
  • 5.
    רעות 25/11/2013 22:40
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר לי את הכותרת?? מה זה הניסוח הזה?
  • 4.
    צריך לבדוק כמה פעמים יצאו טכנאים לחול לאחרונה (ל"ת)
    אלי 25/11/2013 18:57
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאזינה 25/11/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    אני קוראת בעניין רב לאורך השנה האחרונה את הכתבות המתפרסמות על רשות השידור ואני חייבת לציין שהתגובות של הנהלת רשות השידור מצחיקות אותי בכל פעם מחדש. זו תמיד אותה תגובה על כך שמדובר בספינים, ואף פעם אין התייחסות לגופן של הטענות. נדמה שהנהלת הרשות אינה יודעת בכלל מה זה ספין, אלא נהנית לשרבב את המילה הזו בכל הזדמנות. אדרבא, שתתכבד ההנהלה ותגיב על הטענות בצורה עניינית. ודבר נוסף שמצחיק הוא שההנהלה תמיד מאשימה אחרים על כך שהם בעלי עניין או אינטרס. וכי למנכ"ל רשות השידור אין אינטרסים? מביש.
  • "ספין" זה מה שעונים כשאי אפשר להגיד "צודקים" (ל"ת)
    קיצר, גנבים 26/11/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מיכל 25/11/2013 17:54
    הגב לתגובה זו
    כל ההנהלה האיומה הזאת - מתי מעיפים אותה כבר?? כל יום שהם ממשיכים זה אסון, שלא לדבר על הכספים שנזרקים לפח.
  • 1.
    שחיתות 25/11/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
    תארו לכם הנהלה של חברה פרטית שהיתה מתנהלת ככה - היתה נזרקת אחרי שבוע! ואילו כאן, יש הנהלה בזבזנית שמתנהלת עם כספי ציבור בלי להיות אחראית לתוצאות ולהוצאות. איפה מבקר המדינה??
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״