יוטיוברים? בקרוב גם ערוצים עם מעל 500 עוקבים יוכלו להרוויח כסף מהעלאת תכנים
פלטפורמת סרטוני הווידאו יוטיוב (YouTube), בבשורה משמעותית ליוצרי התוכן שלה - תפחית את דרישות הסף לקבלת גישה לכלי מונטיזציה (יכולת להרוויח כסף מהנכסים הדיגטלים), במסגרת תוכנית השותפים שהיא מפעילה (YPP). אם בעבר החברה כללה בתוכנית רק יוצרים עם מעל ל-1,000 מנויים, הרי שכעת היא מורידה את הסף ל-500 מינויים בלבד.
החברה שנמצאת בבעלות ענקית הטכנולוגיה גוגל אמרה כי התנאים החדשים עבור ההשתתפות בתוכנית השותפים יהיו בעלות על ערוץ עם מעל בעל 500 מנויים. במקרה זה, ידרשו היצורים להוכיח 3 העלאות ב-90 הימים האחרונים, או לחלופין צפיה במעל 3,000 שעות בשנה האחרונה, או 3 מיליון צפיות בשורטס ב-90 הימים האחרונים. בעבר, דרישת הסף להשתתפות בתוכנית הייתה 1,000 מנויים, ו-4,000 שעות צפייה בשנה האחרונה או 10 מיליון צפיות בשורטס ב-90 הימים האחרונים.
יוצרים אשר עומדים בתנאי הסף החדשים, יכולים להגיש בקשה להצטרף ל-YPP ולקבל גישה לכלים המספקים טיפים כמו Super Thanks, Super Chat ו-Super Stickers, כלי הרשמה כמו חברות בערוץ והיכולת לקדם מרצ'נדייז משלהם עם YouTube Shopping. עם זאת, בשלב זה הקריטריון החדש יישום רק הזכאות החדש הזה בארה"ב, בריטניה, קנדה, טייוואן ודרום קוריאה. כלומר, המשתמשים בישראל יצטרכו להמתין להמשך השנה, להרחבת הקריטריון למדינות נוספות. בכל אופן, החברה צפויה להציג את השינויים כבר בכנס VidCon שיערך בשבוע הבא.

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"
אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך
עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.
אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.
פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"
פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.
"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".
- רדיט תובעת את פרפלקסיטי: "מירוץ הבינה המלאכותית הפך לכלכלת גניבת נתונים"
- פרפלקסיטי מציעה 34.5 מיליארד דולר לרכישת דפדפן כרום מגוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.
