RepAir Carbon
צילום: RepAir Carbon

RepAir Carbon מגייסת 10 מ' ד'; המטרה: יעד של אפס פליטות פחמן

את הסבב הובילה קרן האקלים Extantia Capital והשתתפו בו גם Ventures , Shell Ventures , Equinor Ventures ו-Zero Carbon Capital

חברת ​RepAir Carbon מגייסת 10 מיליון דולר. החברה תמשיך לפתח את הפתרון שאפשר להפחית 70% מצריכת האנרגיה, בהשוואה לפתרונות המוצעים בשוק לטיהור האוויר מפחמן דו חמצני. לדברי הנהלת החברה - "היות והמערכת שלה עם פתרון שפועל בטמפרטורת הסביבה ואך ממקורות אנרגיה מתחדשים. עד 2050 המטרה של תעשיית ה-DAC העולמית היא לעמוד ביעד של ניקוי מיליארדי טונות של גז מהאטמוספירה במסגרת מדיניות "אפס פליטות פחמן".

RepAir Carbon, למעשה, פיתחה טכנולוגיה ללכידת פחמן דו חמצני והפחתת ריכוזו באוויר. החברה הודיעה היום כי גייסה 10 מיליון דולר במסגרת סבב A. את הסבב הובילה קרן האקלים Extantia Capital והשתתפו בו גם Ventures , Shell Ventures , Equinor Ventures ו-Zero Carbon Capital.

בשנים האחרונות, המודעות להשפעת שינויי האקלים עלינו כבני אדם ועל הסביבה בה אנו חיים נמצאת בעלייה משמעותית ואיתה הניסיון של יותר ויותר חברות אנרגיה מסורתיות לחפש מקורות אנרגיה חלופיים ודרכים לאפס את פליטות הפחמן הדו-חמצני בתהליכים השונים. אחת הדרכים החדשניות והמתפתחות ביותר, המסייעת להפחתת ריכוז הפחמן הדו חמצני באטמוספירה היא DAC, לכידת אווירה ישירה, שצפויה עד 2050 לפנות מיליארדי טונות של גז מהאטמוספירה, במטרה לעמוד ביעד של "אפס פליטות פחמן".

עמידה ביעד שאפתני זה תדרוש התגייסות של התעשייה כולה ומציאת פתרונות יעילים, מהירים ולא מזהמים. עם זאת, כיום המשימה הזאת עדיין נמצאת רחוק מהישג היד של הענף, כשרוב הפתרונות הקיימים אינם חסכוניים באנרגיה ומתוכננים בצורה שמייקרת מאוד את האפשרות להרחיבם.

הפתרון שפיתחה RepAir דורש 70% פחות אנרגיה מרוב הפתרונות האחרים הקיימים, היות והוא פועל בטמפרטורת הסביבה ואך ורק ממקורות אנרגיה מתחדשים. יתרון נוסף של הטכנולוגיה המתקדמת טמון בכך שהיא בנויה על ידי שימוש בשכבות של תאים, בצורה מודולרית ובאופן שמאפשר להרחיבה בקלות במחיר סביר. טכנולוגית ה-DAC האלקטרוכימית של החברה, עתידה להפחית את עלות לכידת הפחמן הדו חמצני באוויר לכ-70 דולר לטון, מה שהופך אותה לחסכונית ביותר הקיימת היום בשוק, באופן משמעותי.

אמיר שיינר מנכ"ל ומייסד שותף של RepAir: "אנחנו מאושרים וגאים מאוד לקבל היום את האמון של מהמשקיעים המובילים את תעשיית טכנולוגית האקלים העולמית. סבב הגיוס הנוכחי הוא עדות נוספת לפוטנציאל הסביבתי והעסקי העצום של הטכנולוגיה המתקדמת ויוצאת הדופן שפיתחנו. אנו מעריכים שעד 2050, פוטנציאל השוק של כל טכנולוגיות ה-DAC יהיה מעל לטריליון דולר. עם זאת כדי לממש זאת, הפתרונות חייבים להיות יעילים באנרגיה, חסכוניים וניתנים להרחבה. הפתרון שאנו פיתחנו הוא אחד הבודדים שיכולים לעמוד בכל האתגרים המורכבים האלו ואנו צופים שתכונות אלו יהפכו אותו לא רק למוביל בתחומו, אלא גם לנדבך מרכזי במעבר העולמי לאנרגיה ירוקה בשנים הקרובות".

סבסטיאן הייטמן, שותף ב-Extantia: " אנו מאושרים לקחת חלק בסבב הגיוס הנוכחי של אחת החברות המעניינות והצומחות בתחום האנרגיה הירוקה. אחד האתגרים המרכזיים עמם מתמודדת היום טכנולוגית ה-DAC הן העלויות הגבוהות. הטכנולוגיה של RepAir מציגה יעילות אנרגטית יוצאת דופן והיא אופטימלית לטמפרטורת הסביבה. בנוסף, היא נותנת מענה מצוין לפתרונות האנרגיה המתחדשת הקיימים, דבר שמאפשר להפחית עלויות באופן משמעותי. ניתוח המספרים והצמיחה שרשמה החברה גורמים לנו להיות בטוחים ולהביע אמון ביכולת של צוות החברה להגיע להישגים נפלאים בעתיד הקרוב. שיתוף הפעולה עם אמיר, בן וצוות החוקרים והמהנדסים היה מעולה. הגישה החיובית שלהם משכה מיד את תשומת הלב שלנו עוד בביקור הראשון אצלם. אנו מצפים להמשיך לתמוך בצמיחה של החברה אל עבר המשימה השאפתנית שהציבה לעצמה".

קיראו עוד ב"BizTech"

RepAir Carbon נוסדה בשנת 2020 מתוך חזון לשנות את תעשיית לכידת האוויר הישירה (DAC) עם טכנולוגיה חדשנית, אשר עושה שימוש ב-70% פחות אנרגיה ממערכות DAC קונבנציונליות. החברה שזכתה בתחרות New Energy Challenge 2022, פיתחה פתרון שניתן להרחבה, אשר מאפשר ללכוד פחמן דו חמצני מהאוויר, תוך שימוש בחשמל מתחדש להפרדת פחמן דו-חמצני מהאויר בקנה מידה של ג'יגה טון.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אילן צ 07/12/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    מקווה שזאת הסנונית הראשונה להתפתחות התחום
  • 1.
    רכידה ב300 מיליון $. (ל"ת)
    מנכ"ל אפל 06/12/2022 15:13
    הגב לתגובה זו
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.