18:36 ירידות קלות בוול סטריט: אפל מאבדת עוד 1.7%, מדד הפחד קופץ 4% >>

18:26 טסלה משלימה ירידה של 8% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הקיפאון בשוק הדיור: נתון סך המשכנתאות בפברואר מספק איתות נוסף

 |  123
האטה דרמטית
Share
ההתקררות בשוק הדיור הולכת ומחריפה. בנק ישראל מפרסם הבוקר את נתוני נטילת המשכנתאות לחודש פברואר 2017, כאשר על פי הנתונים ניטלו בחודש זה משכנתאות בהיקף של 4.12 מיליארד שקל בלבד, נתון שפל של מעל שנתיים (בניטרול חודש אוקטובר האחרון שהיה רווי חגים).


לצורך השוואה, עד לפני מספר חודשים היקף המשכנתאות החודשי עמד על ממוצע של 5.3 מיליארד שקלים, כלומר מדובר בירידה של כמעט 25% ובחודש שישי ברציפות שבו סך המשכנתאות שנוטל הציבור נמוך מ-5 מיליארד שקלים. גם ביחס לחודש הקודם מדובר בירידה משמעותית. בחודש ינואר ניטלו משכנתאות בהיקף של 4.42 מיליארד שקל,  כלומר בפברואר מדובר בירידה של 6.7%.

למעשה הפעם האחרונה שנטילת המשכנתאות הייתה נמוכה כל כך זה היה בסוף 2014 כאשר רוכשי הדירות המתינו למע"מ 0% שהבטיח לפיד. בחודש אוקטובר 2014 נטל הציבור משכנתאות ב-3.5 מיליארד שקלים בלבד, ובדצמבר הממשלה התפרקה, חוק מע"מ 0% נפל ובדצמבר נטילת המשכנתאות כבר קפצה ל-5.5 מיליארד שקלים. 
 
מבחינת מספר הלווים בחודש פברואר, גם כאן ההתמתנות נמשכת, כאשר בחודש פברואר ניטלו 6,426 משכנתאות מתוכן 554 לצורכי השקעה. בחודש ינואר לעומת 6,720 משכנתאות בינואר, מתוכן 616 לצורכי השקעה. עוד פרסם בנק ישראל את נתוני הריביות במסלולי המשכנתאות. על פי הנתונים, הריבית הממוצעת במסלול צמוד למדד בסוף חודש פברואר עמדה על 3.93%. במידה והמח"מ (משך חיי המשכנתא) מעל 25 שנה מדובר כבר בריבית של 4.34%. הריבית שאינה צמודה הממוצעת עמדה בסוף חודש פברואר על 3.36% בממוצע ובמסלול של מעל 25 שנים הריבית מזנקת לכדי 5.22%. - מחירי הדירות לאן? הנה התחזית של לאומי לטווח הבינוני-ארוך - לכתבה המלאה
- "מה שקורה זה קטסטרופה, ייפתח בשוק הדיור פער בלתי ניתן לגישור" - לכתבה המלאה
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

123 תגובות ב-56 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
56 Norton Finance 31/08/2017 21:07 nortonfinance2017@gmail??.com
האם אתה נמצא תחת ביקורת חובות או ניהול? האם אתה ברשימה השחורה? האם אתה נאבק להתמודד עם התשלומים החודשיים שלך? האם אתה רוצה לקנות בית, רכב או הלוואה עסקית, אבל אתה תחת ביקורת החוב או הממשל? אם עניתם ל- YES על כל שאלה שלי? אנא פנה אלינו בדוא"ל: nortonfinance2017@gmail??.com
55 ממשלה שרק מדברת 27/03/2017 11:38 ולא עושה כלום, בסוף החוק יבוטל
ואז כולם יקנו בטירוף כמו עם מעמ 0נמאס כבר, איפה הפוליטיקה של עשייה? רק מדברים על מה הם רוצים לעשות ובסוף כלום, ביבי הזה גמר אותנו וכחלון הזה איתו...
מתן חודורוב 28/03/2017 23:13 המס יעבור כדי להציל את המדינה מהספסרים
שמעקבים את ההתקדמות של כולנו. בעקבות המס של כחלון יזרום סוף סוף כסף לענפים אחרים מעבר לנדלן
54 בן אהרון 27/03/2017 09:47 ים של מומחים, כל אחד מבין יותר מהשני, בלי ללמוד כלכלה. (ל"ת)
53 איתן 27/03/2017 08:29 מחירי השכירות מעידים על המגמה
מחירי השכירות מראים הצע הולך וגדל של דירות גם במרכז קודם בראש העין ועכשיו רואים בפתח תקווה (שלטים של דירות להשכרה) דירות להשכרה מיידית
52 ליאור 27/03/2017 08:29 כל החכמולוגים שקנו...
כל החוכמולוגים שקנו דירה ב: 1.5 מליון על הנייר וחשבו שתוך שנה הם מוכרים ב: 1.9 ועושים קופה לא מצליחים למכור ונחשו מי יושב להם על הזנב ? הבנק שרוצה את כספו של אותו אחד שפתאום לא מצליח למכור...... מסקנה ? אנחנו בפתחו של משבר כלכלי חריף במדינה , מי שעכשיו רוצה להרוויח שישמור את כספו קרוב אליו. ברגע שתתחיל המפולת אני אשב בצד עם פופקורן ואהנה מכל רגע.
שמטוב 27/03/2017 09:29 אף אחד לא רוצה למכור דירה, תשכח מזה. משקיעים לא תלויים
במשכנתאות, ואאין להם בעיה לשלם חובות. משקיע שקונה בעזרת הלוואות הוא טיפש כי התשואה נמוכה מהריבית. בקיצור: שב עם הפופקורן וחכה למשיח , לא תהיה שום מפולת. לקיחת משכנתאות ירדה מכיוון שהבנקים החמדנים העלו את הריבית, לכן מי שיכול הולך לקחת הלוואות ממקור שאינו משכנתאות.
ליאור 27/03/2017 14:12 אחכה שמטוב אחכה
לא משהו אישי נגדך אבל פקח עיניים ידידי , אנחנו חיים במדינת ישראל , אין פה צדיקים , רק גורמי ממשלה , בנקים , תושבים, רשויות ( והרשימה עוד ארוכה ) שאחד מנסה לדפוק את השני. תושבי ישראל לא יודעים שובע ואם היום דפקו אותך במאה אלף, מחר ינסו במאה ועשרים אלף, זאת המציאות. אבל ! ברגע שהזוית תשתנה מעליה לירידה הרבה אנשים יפלו ( שים לב טוב שמטוב ,שים לב ! אני לא מכליל ואומר כולם , אמרתי הרבה.... ) אז בנתיים הפופקורן בהכנה , יש מצב שאתה מביא לי קולה ? אח שלי אתה !
51 חיים 27/03/2017 07:49 עליית ריבית המשכנתא זו הסיבה העיקרית
מחירי הדיור כל כך גבוהים שהשכירות לא מכסה את הוצאות המשכנתא. עליית הריבית למשכנתאות חיסלה את הכדאיות להשקעה בדיור. השוכרים לא יכולים לשלם את תאוות הבצע של המשקיעים והיזמים. הדרך למטה ברורה ובטוחה !!!
50 בעל דירה - לא משקיע! 26/03/2017 22:36 אל תתפתו להנחות של הקבלנים! מנסיון!
קניתי דירה בתחילת שנות ה 2000, אם הייתי מחכה כמה שנים עד 2007, הייתי קונה בעשרות אחוזים פחות. אל תתפתו להנחות של כמה עשרות אלפי שקלים. אל תקנו בשוק יורד ובשיא הבועה.
קדאפי 27/03/2017 12:26 הדירה היחידה שיש לך זה מקסימום מלגו (ל"ת)
משקיע 28/03/2017 22:21 קבלן, פעם כל אחד קנה דירה, היום אין כסף ללגו :) (ל"ת)
המוכיח 29/03/2017 08:13 פעם כל אחד עשה חתונה צנועה, היום אין כסף כי מבזבזים (ל"ת)
49 החזירות של הבנקים 26/03/2017 20:44 היא שגרמה לכך. הם יכרתו את הענף שעליו הם יושבים.
לא מתביישים לקחת ריבית גבוהה מ 4 אחוז על 70 אחוז מהמשכנתא .כשריבית הפריים 1.6 ויש דפלציה. פרייר מי שלוקח משכנתא וקונה איתה דירה. גם 3 אחוז לא הייתי משלמת. החוב משלש ומרבע את עצמו. ובסופו של יום לא רק שקונה הדירה משלם מחיר גבוה על הדירה . למעשה הדירה עולה הרבה יותר בגלל עלויות המימון.גידול הכי קטן באבטלה ואנשים יאלצו למכור בהפסד.
48 ע 26/03/2017 19:27 כחלון הבריח משקיעים לחול פוגע בהכסות המדינה ועוד מיסים
בדרך חברים אין משפחה במדינה שלא תפגע מחזק ממס דירה 3
שמואל 27/03/2017 08:21 הריבית העולה מבריחה משקיעים לחו"ל (ל"ת)
47 ע 26/03/2017 19:23 תעצרו את הדיקטטור הרע כחלון מס דירה3הורס את הדמוקרטיה (ל"ת)
46 יונה 26/03/2017 18:18 אל תקנו שלמו שכירות
חחח. לכל המתחכמים נשמח לקבל ממכם שכירות גבוהה. גם הקבלנים לא יבנו ואתם שבו בצד ותחכו לגודו .
45 י 26/03/2017 17:21 כחלון מס דירה 3הרס תמדינה הבריח משקיעים יצניח מחירים ו
כל מי שרכש דירה בשנים האחרונות ולקח משכנתא יקבל בומבה שלא יקום וכחלון כבר לא יהיה כדי לעזור אנחנו רגע לפני פיגוע כלכלי קשה. .כחלון לכלא .מס דירה 3כדברי השופט פגיעה בדמוקרטיה ................
44 כח 26/03/2017 16:59 כל מי שלקח משכנתא בשנים האחרונות יהרסו לו החיים . (ל"ת)
אידי-אמין 28/03/2017 10:10 הפוך. היום רוב המשכנתאות בריבית קבועה לא צמודה. פעם:
הכל היה צמוד למדד והחוב שלך היה צמוד למדד. פעם, המדד היה טס למעלה ואיתו החוב שלך. היום, רוב המשכנתאות בריבית קבועה לא צמודה כי הריבית נמוכה (פעם קבועה לא צמודה היתה 20% ויותר כי הבנק לא פראייר, היום 4%). לכן היום, בטוח יותר לקחת משכנתא מבעבר.
43 כח 26/03/2017 16:57 כחלון הרסת את הכלכלה את החברה את המדינה הברחת משקיעים . (ל"ת)
42 15 אחוז ירידה עאלק 26/03/2017 16:44 כחלון כבר שייך לעבר וכן מורשתו
אנחנו הולכים לבחירות ממש בקרוב .וכך גם מחירי הדיור וכל אלה שיושבים על הגדר.אין כאן באמת בשורה אם אני קבלן אני לא לוקח סיכונים ובונה פחות והביקוש יתפרץ מתי שהוא שוב כמו עם מעמ 0.כל ירידה וכאן לא מדובר ממש בירידה יש עליה.מה לעשות זה המצב
גלאי חזרזירים 28/03/2017 23:18 כחלון עוד יגיע רחוק ובטח שלא בזכותך
אבל על חשבונך בדיוק כמו שעשה בסלולר, תודה לך כחלון
41 יושר 26/03/2017 15:59 יזמים
תנהלו משא ומתן עם היזמים בקשיחות כל מחיר שיגידו לכם תגידו להם 200,000 שח פתיחה יותר נמוך ,אם הם לא יגידו לכם כן ישר בהתחלה תלכו ,כל יום שעובר הם יורידו לכם מחיר יותר ,אל תהיו פראיירים תורידו להם את המחיר כי זה הולך לרדת
40 כל הכבוד לשר 26/03/2017 15:28 כחלון עובד יפה בלי התלהמות וכותרות (ל"ת)
בן אהרון 26/03/2017 20:35 את הנזק ששר האוצר גורם בשוק הדיור יקח הרבה שנים לתקן. (ל"ת)
39 וואלק צודק 26/03/2017 14:54 אחד ועוד אחד ,חברו את כל הסקירות רק בשבועיים
האחרונים ותגלו כמה קשה מצב השוק,אין אף נתון חיובי מלבד לחץ פסיכולוגי שבנוי על תחושות השנים האחרונות וכולם חייבים להבין,חל שינוי עמוק שניבע מאלף ואחת סיבות(היצע גדול יותר מחיר הכסף עצום לעומט יכולת ההחזר,רמות סיכון גבוהות ,רמות מחירים מטורפות,והכי חשוב ההבנה כי לא משנה מה יקרה ומי ישלוט בכסא כזה או אחר ומהן תוכניותיו לשוק כיוון משלו,וכרגע כולם בחוץ ..)לכן לא משנה כמות הכתבות והראיונות ואופיים החלטה כבר קיימת,וקבלני הדירות ושות חייבים לשנות כיוון וליישר קו ומהר לפני צניחה חופשית..
38 אדם 26/03/2017 14:14 משך מכירה של דירה בממוצע ארצי כ15.3 חודשים!! השוק מת!
ציטוט מתוך כתבה מה10/1/17:. "משך הזמן הממוצע למכירת דירה: מעל 15 חודשים סממן נוסף שעשוי להעיד על האטה משמעותית בשוק הדיור הוא משך הזמן שבו עומדת דירה על המדף, ועד למכירתה. בחודש אוגוסט האחרון משך הזמן עמד על 11 חודשים, ואילו כיום משך הזמן כבר עומד כבר על 15.3 חודשים. לפני שנה בדיוק, משך הזמן עמד על 12 חודשים. כמובן שבחלוקה לאזורים ניכרת שונות משמעותי, בעוד שבת"א משך הזמן כעת (נובמבר) עומד על 9 חודשים בלבד, במחוז ירושלים משך הזמן עומד על 26 חודשים ובמחוז צפון על 19 חודשים. " החלק הנ"ל מתוך הכתבה הוסר תוך זמן קצר. מעניין למה?
אלעד 26/03/2017 17:49 אתה טועה ומטעה
מדובר בנתון של כמות הדירות בבנייה ובמשך הזמן שזה מספק לשוק עד לסיום המלאי. אבל ויש אבל גדול המלאי ומכאן הזמן שנגזר ממנו (אותם15 חודשים) נובע מזה שמשך זמן הבנייה מתארך וכבר לוקח מעל שנתיים וחצי. הרי התחלות הבנייה בירידה (פחות מ52 אלף) וסיום הבנייה נמוך עוד יותר (כ 45 אלף) ולכן כביכול המלאי בתהליך של דירות כזה גדול ומספיק ל15 חודש...בקיצור בלוף וסילוף נתונים.
37 ישראלי 26/03/2017 14:11 יש מספיק זמן לא למהר,מחירי הדיור ירדו
בקרוב מאוד בכעשרה אחוזים לפחות,ועד סוף השנה נחזור למצב ששרר פה לפהי עשור..
36 יואל 26/03/2017 13:57 קבלנים מתקשרים אלי בהצעות מפתות תקועים עם דירות חדשות (ל"ת)
אמיר 26/03/2017 15:33 אתה חוזר על השקר הזה בכל כתבה. זה פשוט לא נכון (ל"ת)
בלי לחץ 26/03/2017 15:51 עכשיו תקופת החגים גם ככה יש מספיק לחץ (ל"ת)
35 המוטו של החודש האחרו 26/03/2017 13:40 ירידה לצורך עלייה,שגיאה עצומה ,כיוון שכל הנתונים
רק הולכים ומתאפסים לגבי מצב השוק,צריך לעצור ולתת למחיר להיתייצב באיזור 25 אחוז מערכו כיום על מנת להחיות בחזרה את השוק..
34 כמו שאמרתי כבר.. 26/03/2017 13:21 ביקוש כבוש ניסיון ליפה את מה שכולם מנסים
לא לומר בקול,מפולת כבושה,על מנת שלא יהיה פיצוץ של אלפי דירות בזמן אחד מנסים בכל דרך ובכל סיסמא להניח שהציבור עדיין לחוץ וצריך למהר ולקנות לפני שיעלה עוד ועוד,חברים גם אם נרצה מאוד להצטרף לחגיגה ,(ורק מי שמוכן לסכן את כל חייו בהדבקת הפער שיווצר יקפוץ לעגלה עכשיו) אין יותר כסף להוסיף על מחיר השוק היום,לכן לא כבוש ולא בטיח,רבעון נוסף כזה וכל הכיבוש למכירה יתפוצץ..
יפה אמרת מכירה כבושה 26/03/2017 13:38 אני לא ממהר ,יש אלפי דירות שמחפשים
בעלים חדשים,משכנתא זה ל25 שנה לכן צריך לחשוב טוב טוב מתי לוקחים וביזה מחיר החזר..
33 סדאם חוסיין 26/03/2017 13:03 מה השמחה שהריבית עולה? כנסו חכמולוגים:
החכמה היא להוריד את המחירים ולהשאיר את הריבית נמוכה!!! לא כמו פעם שהייתם לוקחים מהבנק משכנתא צמודת מדד והיתרה הבלתי מסולקת לא היו יורדים רק אחרי 17 שנה של החזרים!!! החכמה היא לא להתחתן עם הבנק ולהחזיר לו פי 4 ממה שאתה לווה כמו שהיה פה בשנות ה 80 וה 90.
מתן 27/03/2017 01:46 לכן צריך להמשיך ולחסוך ולא לקחת משכנתא גדולה (ל"ת)
דוד הכי טוב 26/03/2017 14:45 הרגת אותי מאיפה הבאת את סדאם?! אבל אתה צודק
מה שכתבת נכון. אנשים לא רוצים להבין כי הם בוקים.
יניב 26/03/2017 13:56 למה אתה קורא לעצמך סדאם? כתבת דברים נכונים!!! (ל"ת)
יחזקאל עטיה 26/03/2017 13:46 צודק מליון אחוז (ל"ת)
shafik 26/03/2017 13:43 יפה כתבת. אבל אנשים לא רוצים להבין את זה (ל"ת)
יורם 26/03/2017 15:01 שאפיק - תחזור לקרית מלאכי (ל"ת)
אידי-אמין 28/03/2017 10:11 יורם, לפחות הוא חוזר לדירה משלו. אתה חוזר למלונה בת"א
תמשיך לשלם 8000 שקל שכירות לבעל הבית. אולי תקבל שטיח או עציץ מתנה מבעל הבית.
קלקלן 28/03/2017 15:57 אווץ...מכה מתחת לחגורה.... (ל"ת)
32 דירה 26/03/2017 13:02 דירה
זוכרים מה כתבתי הילד מהולנד הילד הבוכה הילד המשתין עכשו אני שומע את ליבם של הקבלנים השמאים מתווחי הדירות המנכלים... נחשו את מה אני שומע אגלה לכם "נקישות הלב של בטהובן" מה קורה כשהעולם האמיתי מערער באכזריות על הדבר הקרוב ביותר ללב אני רק מציע לכל אנטרסי עלייות מחירי הדירות לא לקחת יותר מיידי ללב כי זה טבעי שכל בועה מגיעה זמנה להתפוצץ כי אחרת מכון הלב בתל השומר יהיה עסוק מעבר למידה מאחל רק בריאות לכולם
31 שימי 26/03/2017 12:57 כחלון ולפיד התותחים הלאה ביבי (ל"ת)
30 יעקב 26/03/2017 12:46 הפוך על הפוך
בונים פחות והמחירים יורדים. כל הכבוד?
מתן 27/03/2017 01:50 לא חסר דירות
חסר דירות שספסרים לא חומדים להפוך למקלט מס. כשדירה תהיה מוצעת למכירה ובעיקר זוגות צעירים יתעניינו בה מחירי הדירות יוזלו. אספנים, ספסרים וספקולנטים אחרים העלו מידי את מחירי הדיור בחיפוש אחר כסף פטור ממס, לא עוד!
29 רון 26/03/2017 12:10 ...אזרחים חוסכים בשקיות שעולות 10 אגורות
וקונים בתים במליונים פי 3 מהערך האמיתי שלהם..אל תאמינו למחיר למשתכן ואל תיקנו דירות כי מאכילים אתכם הרבה מיסים וריביות כדי שיוכלו לקחת משכורות של מליונים .
אבוקדו 26/03/2017 12:59 10 אבוקדו ו- 1000 קונים- המחיר יעלה. היצע-ביקוש (ל"ת)
זוג צעיר 27/03/2017 01:53 30% משקיעים כבר לא + דירות של אספנים מוצעות
למכירה= מספר הקונים יורד ומספר הדירות שמוצעות למכירה עולה, כל הכבוד לכחלון
הנקניק 27/03/2017 11:01 התכוונת אולי בסג'עייה. אצלי בעיר הכל נחטף (ל"ת)
28 מוש 26/03/2017 12:09 יש פחות התחלות בניה. המחיר י למרות כחלון ובזכות הריבית
מחיר למשתכן- כישלון, הנחה מזערית בבניה לא טובה, הרבה זוכים מוותרים על הבניה. מה שמניע את המחיר זה רק הריבית, לא כחלון ולא המס הכשלוני שלו
גלאי חזרזירים 28/03/2017 23:22 תשקיע בפרסום טוב
תצליח למכור בהמשך
27 א.נ 26/03/2017 12:04 להטיל מס 40%בדירות למשתכן לרוכשים שלא גרים בדירות
זוכים בתוכנית דירה למשתכן שמשכירים הדירות לאחרים יחוייבו במיסים של 40% מגובה השכירות וחוייבו להציג חוזה . וגם יוטל עליהם קנס בלא קשר לחוזה השכירות בגובה ההנחה שקיבלו !!
בן אהרון 26/03/2017 17:54 קודם שיקבלו את הדירות ואחר שימצאו שוכרים.
דירות יקבלו אולי עוד 4 שנים, אבל אז תהיה הצפה במקומות שכבר עכשיו אין ביקוש והם יתקעו עם הדירות בלי יכולת להשכיר. לצערי, זה התרחיש הצפויי.
26 ז 26/03/2017 11:38 תרוצים - כנסו @@@@@@
תרוצי המשקיעים פשוט מביכים לעתים ....אומרים חורף עכשיו .....אז יש ירידה בביקוש ..... באוקטובר היו חגים, בנובמבר היה הנגאובר מהחגים, דצמבר זה סוף שנה ולא עושים עסקאות בסוף שנה, בינואר היה גשם, פברואר זה חודש קצר, במרץ יש את פורים, באפריל את פסח ובמאי את יום העצמאות, ביוני מתחיל החופש הגדול, ביולי-אוגוסט גם חם וגם כולם בחופש וספטמבר מתחילים שוב החגים. ברגע שיגמרו כל האירועים החד-פעמיים האלה השוק יחזור להתחמם..
25 היווני 26/03/2017 11:32 פברואר %13 פחות ימי עסקים
בפברואר 20 ימי עסקים ובינואר 23. זאת אומרת 13 אחוז ימי עסקים פחות מינואר. מאידך רק 6.7 אחוז פחות בלבד. קרי חודש פברואר בממוצע לקחו יותר מאשר בינואר, לא?
רמי 26/03/2017 15:32 שטויות במיץ
כשהמחירים עלו לאף אחד לא היה איכפת כמה ימים יש בחודש , כרגע איך שלא מסתכלים על זה אם יש בחודש 15 ימים או 31 הנתונים מראים האטה והבנה של האנשים את גודל הבור
פסח 26/03/2017 12:08 באפריל יש פסח....במרץ פורים... (ל"ת)
גיא 26/03/2017 12:03 בינואר אמרתם שזה בגלל החורף
ובדצמבר היו חמישה סופי שבוע
24 זה תלוי בנו 26/03/2017 11:32 קונה דירה ? דרוש 100K פחות , לא חסר דירות (ל"ת)
23 המוכיח 26/03/2017 11:30 מה ביזפורטל לא עושים בשביל כותרות שיביאו פרסומות?
יעלו כתבה בלי קליק בייט. אבל זה לא יהיה. תמיד יהיו קליקבייטים ובמיוחד בביזפורטל.
22 אנליסט 26/03/2017 11:28 טעות! בפברואר קצב לקיחת המשכנתאות עלה!
בינואר נלקחו 6720 משכנתאות, חודש פברואר מונה 28 ימים בלבד ולא 31 ימים כמו בינואר כך שאם פברואר היה ממשיך בקצב דומה כמו ינואר היינו מצפים לראות רק 6,070 משכנתאות, בפועל נלקחו 6,426, כלומר בפועל קיים גידול של 5.8% בקצב המשכנתאות של פברואר ביחס לינואר.
שי 26/03/2017 14:08 מדובר על פברואר מול פברואר שנה שעברה (ל"ת)
יוסי בלק 26/03/2017 11:40 במרץ היה פורים
באפריל יהיה פסח, במאי יהיה גם עצמאות וגם שבועות... תירוצים תמיד אפשר למצוא.
רון 26/03/2017 12:11 פרייארים ועבדים תמיד היו קיימים ...
והיום יותר מתמיד.
21 יוסי 26/03/2017 11:25 בפברואר יש 28 יום שזה 10 אחוז פחות מחודש ינואר
אז בחודש קצר ב10 אחוז יש למעשה עליה מעל ינואר...וזאת אם החישוב שלי נכון...ט.ל.ח.
20 אשר 26/03/2017 11:21 פברואר חודש קצר
פברואר קצר מינואר ועל כן הנתונים המצטברים אל מול ינואר לא משקפים. למעשה נלקחו יותר משכנתאות בפברואר בתקנון לפי מספר הימים כך שמוקדם מדי אם בכלל לחגוג.
יוסי אורנג' 26/03/2017 12:24 עצה למשקיע
נעזוב בצד את הוויכוחים הרגילים של הטוקבקים, בוא קח עצה אמיתית: משקיע צריך להיות ביקורתי יותר מכולם לגבי ההשקעה שלו. זה קשה, הרבה יותר קל למצוא תירוצים, אבל זו הדרך הנכונה.
19 כבוד לשר 26/03/2017 11:20 כחלון לאט צנוע ובטוח הלאה לישראלי המתלהם (ל"ת)
18 תודה כחלון 26/03/2017 11:19 כחלון לראשות הממשלה (ל"ת)
17 גל 26/03/2017 11:19 כולם מחכים כנראה להחלטה של בג"צ בעניין המיסוי
זה בדיוק כמו מע"מ 0
גדעון 28/03/2017 23:26 חוץ מלחץ הספסרים, אחן סיבה לפסול את החוק (ל"ת)
16 טדי 26/03/2017 11:15 הספינה של הנדל״ן טובעת והעכברים בורחים (ל"ת)
רמי 26/03/2017 13:29 איזה טובעת ואיזה נעליים בקושי נכנסו כמה טיפות מים ל
ספינה מפה עד טביעה ובריחה הדרך מאוד ארוכה בכל מקרה הבנקים והממשלה לא ייתנו יד להורדה של יותר מ 15-20 אחוזים אחרת יהיה פה משבר כלכלי חמור מאוד
דור של עצלנים 26/03/2017 11:35 צודק. הם בורחים לעשות חתונות וחינות מפוארות במקום לחסוך
ולנסוע לחו"ל 10 פעמים בשנה, ולקנות כל שניה סמארטפון חדש, ולבכות על מר גורלם כשהם יושבים בבית הקפה בשינקין ולא מוכנים לצאת משם. אלו האנשים שאתה מנהל בקבוצה שלך בפייסבוק וכשמישהו בא ואומר להם בואו נצא להפגין, להילחם על דברים אמיתיים שהממשלה עושה שגורמים לעליית מחירי קרקעות, חוטפים קללות ונאצות מהם.
אמיר 26/03/2017 15:36 חחח זה נכון 50 אלף לייקים אבל שהם רצו לארגן הפגנה
בקושי מאה איש טרחו לבוא.
אידי-אמין 26/03/2017 15:59 הקבוצה הזו בדיחה. 50 אלף לייקים ובלי הפגנה אחת
בטח כולם טרולים
dd 26/03/2017 12:30 בטלנים
אנשים שקנו דירות ב45 משכורות לדירה, ומקסימום חצי מהיום ואם זה ישן שליש מחיר של היום. התחילו להשכיר דירות במחירים מופרכים שהם קרובים לשכר החיציוני במדינה לוקחים לו את כל השכר וברוב חוצפתם עוד קוראים לאלה שהם עושקים במלוא מובן המילה עושקים קוראים להם מפונקים וסמרטפון וסיפורי אלף לילה ולילה והאמת היא שהם הפכו לבטלנים ועושקים של זוגות צעירים במדינה שחיים מעבודה של אחרים.
דור של עצלנים 26/03/2017 12:57 תתפלא, אנחנו זוג בני 30 שגרים בפריפריה ולא עשינו חתונה
מפוארת וחינה מפוארת. קונים רק מה שצריך. נכון, לא כייף לחיות ככה אבל אנחנו לא נשלם שכירות 7000 שקל לדירה בת"א בשביל להגיד "אני גר בתל אביב". אנחנו גרים בפריפריה הקרובה לת"א במרחק 40 דק' נסיעה שזה בכלל לא רציני. הבעיה שאנשים כמוך ישר מתבהמים וצועקים. תמשיך ככה, בטלן.
15 מנחם 26/03/2017 11:14 חסרות קרקעות לבניה לציבור
המחיר הולך לזנק לאחר שיתברר המחדל של כחלון
14 אלינור 26/03/2017 11:12 התקשרו ממשרד המכירות הציעו חניה והנחה של 180K
לא אני בשוק! יום חמישי התקשרו אלי ממשרד המכירות של בנין שהתעניינתי בגבעתיים, אמרו לי קבלי עוד חניה לרכב, מחסן מוגדל והנחה 180K, ויתרתי מאחר שזה כבר הזוי שרודפים אחרי כנראה משהו לא תקיןןןןן
סדאם חוסיין 26/03/2017 11:29 בחלומות שלך. תיקח את הכדורים שלך אחי (ל"ת)
13 יואב 26/03/2017 11:10 הכסף התייקר מאוד
הסיבה היא הריביות שעלו מאוד ומקשות על הרוכשים הפוטנציאלים , הביקוש לא נעלם , חסרות דירות זאת עובדה ,
12 אסי 26/03/2017 11:09 השעון מתקתק
ההשקעה הכי מסוכנת היום בשוק זה דירות, ובכלל לא הזכרנו את עליית הריבית בארה"ב שתגיע השנה או תחילת השנה הבאה. בווום.
11 טדי 26/03/2017 11:09 לא קונים דירה !!!!!!!
יגיע הזמן שהציבור יקח את המושכות לידיים ולקבוע את המחיר היגיוני לקנות בית!!!!
אלעד 26/03/2017 18:09 לא תקנה תפסיד והרבה. חבל
מה נראה לך שמה יקרה? אנשים ימכרו את הדירה ב30% פחות..השוק הוא שוק יד2 כי אין כמעט דירות חדשות לשוק החופשי. בשוק כזה יתבצעו עסקאות כי פשוט אנשים לא ילכו לרחוב. במקביל קבלנים שומרים חזק על יתרת הקרקעות וככה התחלות בנייה יירדו. מה שתלוי בממשלה ומתערב בשוק החופשי דוגמת מחיר למשתכן סופו להיכשל. ב2018 התחלות הבנייה יירדו ושוב זה יתחיל...
10 איתן תרחישים 26/03/2017 11:06 קיטון במשכנתא-עקב מכירת מניות-הלוואה מקו"ג- חיסול מקמים
הם מסתירים את כמויות התחלות הבניה-פן ההונאה תיתגלה- כותבים רק על הקטנת המשכנתא- הציבור החכם מקטין מניות מקטין מטח מקטין מקמ- לוקח הלוואות מקוג ופנסיה- במשכנתא יש עמלות-וערבויות- כאשר -בו בזמן -הרווח בקוג כ 0- בו בזמן ריבית המשכנתא בעליה תלולה כפול מהרווח בקוג= גם עייר מבין זאת= מחסו רהדיור = מכוון בהוראת השק-רם
9 תענוג 26/03/2017 11:04 תענוג
תענוג
8 ובריבית עדיפה!!! 26/03/2017 11:02 פשוט לקחתי הלוואת פריים בלי כאב ראש משכנתא (ל"ת)
רמי 26/03/2017 13:33 מקווה בשבלך שלקחת לתקופה קצרה (ל"ת)
טדי 26/03/2017 11:20 כן? ולכמה דנים קיבלת את ההלוואה הזאת?
אתה תעמוד בתזרים החודשי?
דור של עצלנים 26/03/2017 12:58 שכחת שהיתה פה אינפלציה של 450% בשנה...תיזכר:
והמדד היה מטורף. וכל המשכנתאות היו צמודות מדד וככה גם החוב שלך לבנק היה צמוד מדד. היית מקבל משכורת לא היה עובר יום הכסף לא היה שווה כלום. שכחתם שהייתה פה אינפלציה פסיכית. היום האינפלציה בקושי מגרדת את ה 2% לשנה. תפתחו עיניים
shafik 26/03/2017 13:44 חבל על המאמץ להסביר טדי עסוק בפוליטיקה בפייסבוק
כנס לקבוצה שלו ותבין לבד.
ברקוביץ 26/03/2017 14:50 פשש בואנה שאפיק שיחקת אותה. הבאת לו הפוכה :-D (ל"ת)
7 בן אהרון 26/03/2017 11:01 שנה שלא משווקים קרקעות לבנייה שמחירים לא ירדו !!!
שר אוצר ״חברתי״ שדואג רק לעשירון העליון לדירות בהנחה בתוכנית מחיר למשתכן. מי מסוגל לקנות דירות ברעננה בשני מיליון שח?? הזכאים המסכנים שכחלון מספר שאספו את כל החסכונות, הם הולכים לקנות דירות יוקרה בשני מיליון ??? משלמים את כל הדירה מראש ואחר כך משלמים גם שכירות וגם משכנתא עד שיבנו את הדירות.
6 מחפש דירה 26/03/2017 11:00 השוק נכנס לקיפאון אבל המחירים לא יורדים!!! (ל"ת)
טדי 26/03/2017 11:18 הם יורדים, למרות הנסיונות לשחד במספרים (ל"ת)
shafik 26/03/2017 13:45 טדי מדבר בסיסמאות ואנחנו נענה לו במספרים:
וש 2618 חלקה 38 גוש 2619 חלקה 80 סך הכל נמכרו מעל 70 דירות מתוך 100 ועדיין לא התחילו בבניה. אז טדי, תביא נתונים ולא סיסמאות בבקשה.
אבי 26/03/2017 22:32 אפיק שוב לא לקחת את הכדור היום?
אז קנית דירה להשקעה בפאקינג ירוחם. ביג פאקינג דיל, משעמם לך?! תמצא חיים.
shafik 28/03/2017 10:14 אבי הגזען, הפוסל במומו פוסל. לך אין עבודה ובגלל זה אתה
יושב כל היום ומגבב שטויות. תמשיך להאמין לשקרים של עצמך. אגב, אם היה לך קצת שכל היית נכנס ובודק אותי ומגלה שאני דובר אמת. אבל האמת כואבת מה לעשות, וזה שלא הסתכלת ולא בדקת רק מראה או שאתה מגבב שטויות כי אתה מקבל כסף על התגובה, או שאתה פשוט משקר לעצמך.
5 אדי 26/03/2017 10:30 לא קונה דירה במחיר בועה
מקסימום אורז מזוודה וטס לאמריקה.
shafik 26/03/2017 13:46 מצויין. תמשיך לשלם פנסיה לבעל הבית (ל"ת)
דן 27/03/2017 02:00 בקרוב שליש שכירות תחזור לציבור ובעל נדירה ירצה למכור לש (ל"ת)
4 איציק 26/03/2017 10:30 לציבור נגמר הכסף ...
העם התעורר והבין שהמחירים הזויים והחליט לקחת את המושכות ליידים ולהפסיק לקנות. למי שעוד לא שמע שוק הנדל"ן לקראת קריסה. כל הנתונים מראים על ירידה ברכישת דירות ולקיחת משכנתאות , לאנשים נגמר הכסף ואפילו המשקיעים יודעים שזה כבר עסקה רעה לקנות פה דירה. כל אלו מובילים לירידה חדה בביקוש ולירידה במחירים , את הירידה הזו יש מי שמנסה להסתיר כדי לסחוט את הציבור עוד קצת , אבל אנשים התעוררו ולקחו את המושכות לידיים. אז אם אתם רוצים לדעת מה באמת קורה בשוק הנדל"ן וחוששים לקנות דירה רגע לפני ירידת המחירים , הצטרפו לדף של "המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור" בפיסבוק.
קלקלן 26/03/2017 20:39 מעניין איך נגמר הכסף? 30 אלף מכוניות מחדשות
כל חודש עולות לכביש. הלוואי עלי לקנות אוטו חדש.
גדעון 28/03/2017 23:29 אשראי (ל"ת)
בן אהרון 26/03/2017 18:55 גם במחיר למשתכן המחירים הזויים. (ל"ת)
3 איציק 26/03/2017 10:27 חדשות מעולות
עכשיו יגידו ביקושים כבושים ומלפפונים חמוצים. בפועל פחות כסף לתמוך במחירי ההזייה הללו.
2 ג ו זוננה 26/03/2017 10:27 כמה אפשר להמשיך ולשגע את האנשים בנתונים
אני מייצג הרבה מאוד רוכשים של דירות להשקעה שפשוט במקום לקחת משכנתא יקרה מהבנק לוקחים הלוואות זולות על חשבון קרנות ההשתלמות שלהם או על חשבון ביטוחי החיים או המנהלים שלהם כתבות מגמתיות בניסיון להשפיע על השוק די נמאסתם
מישהו 26/03/2017 22:34 הם מפגרים?! למה לא לקנות בחו"ל?!
מי קונה היום דירה להשקעה בארץ בתשואה שלילית?!? הזויים.
טדי 26/03/2017 11:18 תמשיך לנסות להציל את הספינה הטובעת..
הירידה בכמות המשקיעים שרוכשים דירות היא דרמטית, וזה מגיע כם מרדות המסים, לא רד מהמשכנתאות. כל המשקיעים החכמים כבר בורחים מהשוק
אלון 26/03/2017 10:39 מה לא ימשכנו בשביל ההשקעה הכושלת הזאת.... (ל"ת)
1 רננה 26/03/2017 10:19 פתאום גינדי התקשרו אלי עם הנחה של 120K, מעניין? (ל"ת)
בן אהרון 26/03/2017 17:58 לדעתי לא יתנו הנחות גדולות כי הם בונים באזורים יקרים. (ל"ת)
סדאם חוסיין 26/03/2017 11:38 אולי התכוונת ג'ינדי, בג'באלייה. חי בסרט (ל"ת)
דן 27/03/2017 02:01 תמיד היה קשה לסדאם להפסיד בכבוד (ל"ת)
סדאם חוסיין 27/03/2017 11:38 אנא אל מאליק אל מועטער :-D (ל"ת)
המוכיח 28/03/2017 08:13 כיפאק יא סדאם היי היי.... (ל"ת)
דוד 26/03/2017 10:44 עוד חודש הם יתקשרו אליך עם הנחה של 200K
עוד חודש הם יתקשרו אליך עם הנחה של 200K
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש