18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחירי הדירות לאן? בלאומי מציגים תחזית לטווח הקצר - וגם לטווח הבינוני-ארוך

בבנק מתייחסים לכמות הבנייה הפעילה, לביקושים ומגיעים למסקנות לגבי המגמה העתידית
 |  46
שוק הדיור
Share
שוק הדיור נמצא בתקופה האחרונה בהאטה משמעותית. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה בשבוע החולף על ירידה של 4.9 במכירת דירות חדשות ב-2016 אבל מצד שני עדיין אין סימנים לירידת מחירים, והציבור נותר מעט מבולבל. באגף הכלכלה של בנק לאומי פרסמו הבוקר סקירה שמתייחסים לסיטואציה - עם תחזית ברורה לטווח הקצר ובינוני-ארוך.


וכך נכתב בסקירה: "מנתונים שפורסמו לאחרונה על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי היקף המכירות של דירות חדשות בשנת 2016 עמד על 29,833 דירות. היקף זה, הינו נמוך בכ-4.9% בהשוואה לזה של שנת 2015, שהסתכמה בהיקף מכירות של 31,410 דירות. עם זאת, יש לציין שבחינה של ביצועי שנת 2016 מול שנים קודמות (עד וכולל שנת 2014), מעלה כי 2016 הייתה שנה חזקה ביחס אליהן. כך, היקף המכירות אשתקד הוא השני בגובהו מאז תחילת סדרת הנתונים הנוכחית (משנת 1999), וגבוה בכ-32% בהשוואה לממוצע המכירות בשנים 2007-2016, שעמד על 22,265 דירות". ראו גרף:

בלאומי מסבירים בסקירה כי "ההאטה בקצב המכירות אשתקד בהשוואה לשנת 2015, חלה על רקע מספר גורמים, ביניהם: העובדה ששנת 2015 הייתה חזקה במיוחד לאור התפרצותו של ביקוש "כבוש" לקראת סוף 2014, על רקע סיום תקופת המתנה לתכניות דיור ממשלתיות ובראשן "מע"מ אפס"; הפעלת צעדי מיסוי כנגד "משקיעי נדל"ן למגורים" בעיקר מאז אמצע שנת 2016, כמו העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה, לצד כוונה להכבדה נוספת מצד הממשלה בעת האחרונה (מס ריבוי דירות); המתנה של פלח האוכלוסייה הרלוונטי (בעיקר זוגות צעירים) למכרזי "מחיר למשתכן"; ועלייה של ריבית המשכנתאות במחצית השנייה של 2016."עוד כותבים בלאומי, כי "ניסיון העבר מלמד שצעדי מדיניות המכוונים להשפיע על הביקוש לדירות, כגון: מהלכי מיסוי ו/או המתנה לקראת פרויקטים שמבטיחים מחירי רכישה מוזלים לקבוצות מסוימות באוכלוסייה (מע"מ אפס, "מחיר למשתכן"), יש בהם כדי להשפיע על הביקוש לדירות באופן זמני בלבד. השפעה קצרת טווח זו באה לידי ביטוי בין אם מדובר בהרחבת הביקוש או בצמצומו. בהרחבת הביקוש, הדברים באו לידי ביטוי בהתפרצות זמנית של ביקוש "כבוש" והקדמה של רכישות לפני שינוי במס. בצמצום הביקוש מדובר בהמתנה חולפת לקראת תכנית מע"מ אפס. לעומת זאת, המגמה ארוכת הטווח, מושפעת מהסביבה המאקרו-כלכלית, ממגמות דמוגרפיות וממלאי הדירות למכירה וזו מצביעה על עלייה מתמשכת בהיקף המכירות של דירות חדשות מאז שנת 2007".

"בהקשר זה, נדגיש כי חרף ההאטה בקצב המכירות בחודשים האחרונים, היקף המכירות החודשי נותר גבוה מהממוצע בשנים 2007-2016, ובחודש ינואר 2017 עמד על 2,355 דירות חדשות (נתון מנוכה עונתיות). כמו כן, יש לציין שדירות חדשות מהוות בין 25%-30% מתוך סך העסקאות בשוק הנדל"ן למגורים, בעוד הנתח המשמעותי הוא דירות יד-שנייה (70%-75%). מנתוני משרד האוצר עולה כי הירידה במכירות של דירות חדשות בחודשים האחרונים קוזזה כמעט במלואה ע"י עלייה ברכישות של דירות יד-שנייה, כך שמספר העסקאות הכולל נותר סביב 10,000 עסקאות בחודש מאז ראשית 2016 (להוציא את חודש אוקטובר בו הפעילות הייתה חלשה באופן משמעותי עקב ריבוי חגים)."


השורה התחתונה ותחזית למחירי הדירות: "בבואנו להעריך את המגמה העתידית בשוק הנדל"ן למגורים, זאת בכפוף למגבלת הנתונים הזמינים שפורסמו על-ידי הלמ"ס, אשר לא כוללים נתונים עדכניים לגבי מלאי הדירות שנותרו למכירה ומספר חודשי ההיצע, יש להתייחס לשתי תקופות – טווח קצר-בינוני וטווח ארוך. בטווח הקצר-בינוני, לא צפוי שינוי משמעותי ביחס למגמה של העת האחרונה, דהיינו, המשך רמה גבוהה של ביקושים ביחס לשנים עברו, אף כי מדובר בהתמתנות מסוימת בהשוואה ל-2015. ברקע הדברים ניתן למנות: סביבה מאקרו כלכלית תומכת אשר אינה צפויה להשתנות בקרוב; היעדר אלטרנטיבות השקעה בעלות סיכון נמוך ותשואה יציבה; וציפיות ציבור הרוכשים כי המחסור בהיצע הדירות יישמר בטווח הקצר לפחות. על כן, אנו לא צופים שינוי של ממש במחירי הדיור בטווח הקצר-בינוני."

"בטווח הארוך, כשמלאי הדירות שבבנייה פעילה יתורגם לפתרונות דיור של ממש -- כלומר, יחידות שבנייתן הסתיימה ושניתן לאכלסן -- ייתכן שינוי כיוון במחירי הדיור, תוך שונות בין אזורי הארץ השונים, כאשר באזורי הביקוש המובילים, תל אביב והמרכז, הלחצים להמשך עליית מחירים צפויים להישמר. היחלשות הלחצים צפויה באזורים בהם תהיה עלייה ניכרת בהיצע בעוד שהרמה הכוללת של "המעטפת התשתית" באזורים אלו עדיין לא הבשילה במלואה."

באופן ספציפי מתייחסים בלאומי גם להיקף הבניה והיקף הדירות שבנייתן הסתיימה וכותבים כי "הנתונים מלמדים על עלייה מסוימת בקצב הבנייה בשוק הנדל"ן למגורים, בדגש על יחידות שבנייתן הסתיימה. עם זאת, יש להמתין ולבחון את נתוני הרביעים הבאים בכדי לקבוע אם אכן מדובר במגמת עלייה של ממש העשויה לפעול לסגירת פערי הביקוש שנוצרו בשנים בהן היקף הבניה היה נמוך מהרצוי. כמו כן, לאור העובדה כי מלאי הדירות המצויות בבנייה פעילה עמד בסוף שנת 2016 על מספר שיא של כ-112.2 אלף יחידות, ניתן להעריך כי תחול עלייה, ייתכן ומשמעותית, בהיצע הדירות הזמינות למגורים בשנים הקרובות, בכפוף להשלמת בנייתן של דירות אלה. עלייה זו בהיצע הדירות, לכשתתרחש, עשויה להוביל להתמתנות הלחצים לעליית מחירי הדיור, וייתכן שאף לירידת מחירים, באזורים מסוימים ברחבי הארץ, בדגש על האזורים בהם ישנה תנופת בנייה, בעיקר ביוזמה ממשלתית, לצד רמת תשתיות (תחבורה, תעסוקה, חינוך, בריאות ועוד) שעדיין לא הבשילה במלואה".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-22 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
22 דני 30/03/2017 16:21 אחיזת עניים
למה אתם לא מפרסמים את כמות המשכנתאות שלא משולמות בזמן פשוט אין יכולת לשלם או שמיספר המשכורות יגיע ל100 לרכישת דירה ואז או תורידו מחיר או תעלו משכורות אין משהוא אחר תחליטו
21 dr leidermann 24/03/2017 10:37 כלכלני בנק לאומי אינטרסנטים, תשאלו בקפה בטבריה
נשאלת השאלה, אם אנשים מוכרים יד שניה ולא קונים דירות חדשות, איפה גרים מי שגר בדירות המכורות..הם מחכים על הגדר להיכנס לשוק..הנתונים על דירות לא מכורות היו מסולפים, עכשיו מחפשים איך לתקן את הנתונים, והם יצטרכו לרדת, ההצע מאוד נמוך.
20 באמת תודה 24/03/2017 07:47 בקיצור באזור המרכז לא ירד בחיים (ל"ת)
19 ממשלה שלא עושה כלום 24/03/2017 01:51 חוץ מלדבר! מצטערים שבחרנו בך כחלון
כבר עדיף לפיד...
חחחח 24/03/2017 13:22 חכה, עוד מעט יוריד שוב מס חברות, מעולה לחברים שלו (ל"ת)
18 יצחק 23/03/2017 22:55 מחיריהדיור
הירידותהגיעו מכאן הדרך למדרון אסורלקנות מוכריםבלבד
איזה שטויות 24/03/2017 13:18 ואיפה המוכרים יגורו?
ואם זה משקיעים איפה השוכרים יגורו? ההיצע עדיין נמוך מהביקוש
17 מוטי 23/03/2017 15:00 תחזית
כמה חראטות לא נמאס לכם מי אמר שצריך לקנות דירה בארץ הקודש יש עוד מקומות בעולם לא חבל להשתעבד כל החיים מי שיש לו אפשרות שיקנה מי שאין לו שלא יעיז בסוף גם את מה שחשבתם ששייך לכם יבלעו
16 ZZ 23/03/2017 14:13 כמה טפשות
כמה טפשות יש בלהקשיב מה יש לבנקים להגיד על מחירי הדיור בעתיד. והמבין יבין...
15 אורי 23/03/2017 13:37 מה רציתם שהבנק יגיד ? שיש ירידות
חחח זה לא רציני מקצועי ויש פה ניגוד אינטרסים מחריד הבנק מת מפחד מהיום שהמשכנתאות יהיו שוות פחות ממחיר הדירה
14 ממי 23/03/2017 12:47 הבנק שלי הציע לי לרכוש נכס בפרויקט שהוא מלווה...
כי הפרויקט לא ממש הולך. וזה אומר הכל.
קשקשן 24/03/2017 13:20 הבנק הציע לך לקנות אצלו דירה
כמה נמוך תרדו עם השקרים כדי לשכנע שקשה למכור?
13 יורם 23/03/2017 12:45 המחירים צונחים שלא יספרו סיפורים
הבועה בפיצוץ
חח 23/03/2017 14:48 המחירים עולים ואל תספר אגדות (ל"ת)
חחחח 24/03/2017 13:23 אף אחד כבר לא מתייחס לטרולים יחצנים. כשהולכים לראות
דירות מקבלים שוק מעליות המחירים, כול מי שלא קנה אוכל את הלב ומקלל את כחלון.
12 מאיר פ 23/03/2017 12:23 לאומי והאינטרסים
ישנם פרוייקטים רבים עם ליווי בנקאי לכן הבנקים מנסים להלחיץ קונים לקנות ולקנות... חברים יקרים המחירים גבוהים המימון יקר השקל חזק כח זה גורם להפסקת הביקושים.. גם מחיר למשתכן מתחיל לקרקע בגלל עלות המשכנתא ופריסת התשלומים ... עוד מעט יוצאים לשוק עשרות אלפי דירות להשכרה ואין ביקוש ... המחירים עומדים לרדת בגדול
11 גיא 23/03/2017 12:12 תפתחו יד 2
בשכונת פסגות אפק בראש העין דירות 5 חדרים חדשות מהקבלן ב 3200 - 3500 לחודש, פנטהאוז ב 4200! בכל מקום אחר בעולם נכס שמניב 40k ברוטו בשנה שווה לכל היותר 400k...
שוב פעם ראש העין 23/03/2017 14:28 האובססיה לשכונת אפק מראה על יאוש גדול במחנה החרם
שוב פעם ושוב פעם מביאים כדוגמא את השכונה היחידה בישראל שיש בה עודף דירות זמני בשילוב עם חוסר מוחלט של תשתיות וארנונה מופקעת . בקיצא שכונה שכרגע עדין זולה. תביא דוגמא למקומות שאנשים רוצים לגור בהם ונדבר. בפועל אין שום ירידות מחיר אפילו לא קטנות
שוב פעם שוב פעם 23/03/2017 16:12 טוב, אז תיכנס לכרמי גת או לאגמים
יש המון שכונות כאלו. פשוט ראש העין יחסית במרכז ולכן יש עליה יותר באז.
מתווך 26/03/2017 16:34 כנס לרמת גן תל אביב,כול הדירות נחטפות עוד בשלב הפריסייל (ל"ת)
אני 24/03/2017 13:23 אתה רוצה דוגמאות לפרויקטים שנחטפו
על כל פרויקט כושל שתדוג אני אמצא לך שלושה פרויקטים שמכרו שליש מהדירות כבר באירוע השקה.
חכמולוג ,חריש יד 2 23/03/2017 15:18 חריש דירה 4 חדרים ביד 2מחיר מקסימום 2800
תבדוק כמה היצע יש ,מטורף כמה אנשים תקועים שם עם דירות ,תבדוק ותתנצל,אין לי כח להוכיח לך שראש העין חריש ועוד מחיר אדמה..
הממתין 26/03/2017 11:13 ממש בדיחה
2800 שקלים בשביל לגור באום אל פחם זה יקר מאד
אבי 23/03/2017 14:42 תשובה
1. עודף דירות זמני? כמה זה זמני? שנה, שנתיים, 7 שנים? 2. היכן שהארנונה מופקעת היא תישאר כזאת. בדוק. אם יהיו שם תשתיות ראויות היא אף תעלה עוד יותר. 3. לבעיות התחבורה הקשות מראש העין אין פתרון באופק. אפילו לא תוכנית.
10 המסכם 23/03/2017 12:07 כבר כתבתי פה ככל שנראה יותר ויותר כתבות,מראויינים
וכאלה שאוכלים ממעגל הנדלן,נבין את גודל הלחץ בו המערכת הענקית מנסה לבלום את הנפילה ,50 אלף בתים מחכים לנו לרכישה,בלי לחשב את כמות הדירות האינסופית ביד 2 ,מתווך ,ייזם בנייה,קבלן ,בנקאי ולידם גם המשקיע וזה שקונה על מנת להרוויח מעט כולם בלחץ מטורף,הם מבינים כי רבעון נוסף כמו האחרון פשוט יגרור את השוק למפולת,התכוננו למבצעים מכל מיני סוגים במימון ישיר של הקבלנים ,ואח"כ אפילו במיפרט ומטרז..חכם יידע דבר אחד לא חסר דיור במדינת ישראל כן חסר הון לרכוש את הנכס...
9 כחלון 23/03/2017 11:48 מה היעד שלו?
בגלל שאחרי הבחירות פתאום אין לו שום יעד הוא יכול להציג כל מציאות כהישג. נניח ועוד שנתיים והמחירים ירדו 10 אחוזים ויחזרו לאותה רמה כמו כשנבחר, זה הישג או כשלון? נניח זוג צעיר שהיה יכול לקנות דירה במרכז יגריל דירה בקריות, אכן ״זכה״ בדירה אך האם זה הישג או כשלון? לדעתי ההישג היחידי שכחלון ראוי לקבל עליו קרדיט בעתיד הוא מספר משכורות חיצוניות לדירה בשוק החופשי , מספר נורמלי שמתאים למדינות מערביות נורמליות אחרות.
8 תחזית?? 23/03/2017 11:21 בסה"כ ציינו את מה שכולם רואים,האטה
אף לא אחד מציין את עיקר השאלות האם השוק יכול להכיל המשך עליות על בסיס גיוס כסף בשביל לרכוש אותם?כמו כן אם מדובר בהצטננות המחירים האם לא מובן עניין נזילות הכסף לביצוע העיסקאות כגורם עיקרי אם אין מספיק כסף וודאי שלא תתרחש עליית מחיר והדבר לא נובע מהיצע וביקוש בכלל,בבנקים מבינים שזה עיקר העניין ומתעלמים ממנו בשל הרווח הממונף מההלואות,רק כשתהיה קריסה ילקו על חטא..
יש ר א לי 23/03/2017 11:43 עוד כותב ממשאלות ליבו, אך מנותק מהמציאות.
מה לעשות, זה המצב. אפשר להמשיך להתכחש ולטקבק על נפילות מחירים אך המציאות של אי ירידה (שלא לדבר על עלייה) עם העלאת ריבית המשכנתאות, המשמעות היא שמי שמחכה רק מפסיד כל יום עוד ועוד. מחיר למשתכן זאת בדיחה עצובה, ראיתם את הכתבה אתמול? שלמו את רוב מחיר הדירה בשנה הראשונה, תחכו 4-5 שנים ובינתיים תשלמו גם שכירות. אז מי הם אלה שיכולים לשלם גם משכנתא וגם שכירות ביחד? העשירים כמובן, ולהם כחלון דואג. כחלון=כשלון.
כלכלן 23/03/2017 16:11 כלכלה היא לא ההצד החזק שלך, אה?
אין ולא היה תסריט של עליית מחיר בד בבד עם עליית ריביות משכנתא לטווח בינוני. אין. עליית ריבית משכנתא בהכרח מורידה את מחיר הנכס ולהיפך. הכיוון ברור, השאלה היא של טיימינג. מה שבטוח - אלא אם מדובר באיזו מציאה מטורפת, אסור לגעת בנדלן היום.
חחחח 24/03/2017 13:25 גם קריאה לא, איפה ראה (או חלם) ירידת מחירים? (ל"ת)
כנס רגע 24/03/2017 07:45 אתה טועה חמוד
ריבית משכנתא היא רק פרמטר אחד במחיר הדירה. החיים זה לא שאלה עם פתרון בית ספר.
יש ר א לי 23/03/2017 23:30 לכלכלן, אתה חי במדינת ישראל?
עובדה, מחירי הדירות בשנה האחרונה עלו בכ 6%, מחירי המשכנתא בשנה האחרונה עלו גם הם. יש לך עוד תאוריות כלכליות מעניינות? אני באמת מתעניין בתחום ואשמח לקרוא, אך המציאות חשובה יותר מכל התאוריות. עם עובדות לא מתווכחים. תבדוק בכמה עלו המשכנתאות וכמובן ההחזרים בשנה הארונה ותזדעזע, ההחזר גדל בלמעלה מ 10%. האם מחירי הדירות ירדו בהתאם למה שלמדת בכלכלה? תחדש לי...
שוב פעם ראש העין 23/03/2017 14:30 שכחת גם מדד תשומות הבניה על 4-5 שנים
עוד מעל 100 אלף שקל
ילד לך לעבוד.. 23/03/2017 11:58 לי יש בית ,אני לא מחפש איפה להשקיע על מנת
להרוויח כסף בלעשות סיבוב נדלני ,אך בסופו של יום חודשיים עד שנה כאשר זו לא תהיה מגמה אלא עובדה שהמחירים יורדים ,כולם ירוצו למכור ופה באמת יצא ייצר הכיבוש על מנת לתפוס מחיר טוב,וכאשר ה יקרה גם הבנק הגדול לא יבלום את הנזק הכלכלי שכל זוג צעיר או אפילו אנשים כמוך עשו בלי מחשבה מתי הדבר כבר מוגזם מעבר ליכולת ..זהירות בדברך כי למי שאין וחושב שזה משחק ליומיים או שנתיים הוא טועה ומסכן את כולנו
7 shafik 23/03/2017 11:16 קליט בייט (ל"ת)
6 דוד 23/03/2017 11:02 כתבה אינטרסנטית של הבנק
ברור שלא רוצה להודות בהתפוצצות הבועה כרגע. בכל הארץ איפה שלא מזיזים את הראש - רואים שלטים למכירה. פשוט לא להאמין כמה. אני הולך לטייל עם הכלב במודיעין ותוך רבע שעה סופר 20 מודעות למכירה!!! וזה עולה כל יום. רבותיי - הבלאגן החל.. בהצלחה לכל מי שמנסה בכל כוחו למכור.
חחחח 24/03/2017 13:25 שכחת לכתוב כמה דירות יש לו, מהר להגיב.... (ל"ת)
5 איציק 23/03/2017 11:01 תחזית שלי
לא קונים דירה במחיר בועה. הצעירים קונים, אם בכלל רק במחיר למשתכן. השוק מת ונדרשת ירידת מחירים משמעותית כדי להקים אותו לתחייה.
4 ריבית 23/03/2017 10:56 ובמקרה הכל התחיל כשהורידו ריבית. כנ"ל בעולם.
ראו כמה בועות דיור ברחבי העולם. אילו זה היה רק כאן בארץ מילא, אבל בכל העולם יש מחסור מכוון בדיור? היו הורדו ריבית בכל העולם שניפחו בועות. מתקרבים למצב איזון חדש המתאים לרבית נמוכה. בנקים מרכזיים מנסים לא להעלות ריביות. השאלה עד מתי יצליחו.
3 כותבי תרחישים 23/03/2017 10:39 בשנית-מחסור הדיור=מכוון-בהוראה כתובה ונומק: דאגה לבנקים
יש מחסור מכוון של 40-50000 דירות-ניתן לבנות 80-100 אלף בשנה בונים רק 44000 דירות בממוצה מזה 5 שנים- אריק שרון זל בנה בשנתיים 1997-8 161000ד 80000 לשנה ואת זה אריק בנה כאשר מנופי הזרקת ביטון היו רק ל 5-6 קומ בהווה מנופי הזרקה יש ל 12-14 קומות- מחירי הנפט הברזל והמלט ירדו- לכן מחירי הדיור היו צריכים לרדת- בפועל הם עולים-מתי מחירי העבניותעולים-רק במחסור כאן הם כותבים רק על הקטנת הביקוש-אולי נכריח את האזרחים שיוכלו פחות עגבניות- במקום להגדיל ההיצע-הבאת חב סיניות ב2012 חב בניה סיניות ניפשו עם השק-רם- והציעו בניה מהירה וזולה= ומי גירש אותם=תינחשו= למרות שיש מחסור מ2010 עד היום לא מייבאים חב בניה תינחשו מדוע- גם עייר שותא גידם פיסח עיוור וחירש היה מבין את ההונאה= ומפגין קבל עם= נגד ההונאה השלטוני שימו לב שחכ בנקאים קבלנים ועיתונאים לא מפרסמים זאת
2 כותבי תרחישים 23/03/2017 10:28 ההונאה הגדולה ביותר בישראל-לא מפרסמים=יחס בניה-למכירה
שימו לב להונאה:מחסור הדיור=מכוון בהוראה כתובה ומנומק- הנימוק: דאגה לעמידות הבנקים,-דאגה לבנקים =לא לאזרח= הם מפרסמים: יש קיטון של 5% במכירת דירות חדשות אבל לאמפרסמם -כמות בניה -ביחס למכירה כולל יד שניה לראיה גודל ההונאה-ב2012 שר השיכון-פירסם-נגדיל בניהל 52000 דירות = בפועל= ב 4 השנים 2012-2015 כמות הבניה הי 43500 דירות בממוצע לשנה-!האם מעמ 0 זה הגדלת הבניה או הגדלת הביקוש?! ניראה אותכם מגיבים לעצמכם-עוד הונאה תיזכורת-אריק ש זל בנה 161000 דירות בשנתיים בש 1997-8 מכאן ניתן להבין שבאם רוצים בונים 80000 דירות בשנה אל תגידו לא ידענו- אל תגידו ששר מעמ 0 -זה לא 00- אפילו הכלכלן שלו דר שראל התפטר
1 אלי 23/03/2017 10:10 אין אמונה בממשלה
אין על מי לסמוך, כל המושכים בחוטים מכוונים לשימור הבועה והמשך עליות למרות שלשוק יש את כל הסממנים לירידות. אבל מה? כבר ארבע שנים יש את כל הסממנים האלה והמחירים עלו בשנים האלה בעודה 40 אחוז. אני מאלה שעל הגדר עם הון עצמי גבוה וכנראה שארכוש דירה בזמן הזה . אני עוסק בתחום המשכנתאות, מדברים על בלימה בהעלאת הריבית בבנקים כדי לא לדכא ביקושים מה שיגרום להמשך של מסחר תקין בשוק הנדלן. אין מאוכזב ממני מהממשלה. זוג צעיר עם הון עצמי של 700 אלף שח צריך לקחת משכנתא של עוד מיליון על מנת לקנות בית מביך של ארבעה חדרים. מדינת אוכלת יושביה!
אבירם 23/03/2017 10:34 כמה שיותר מהר
תקנו אל תאמינו לאף אחד כל מי שחושב שהמחירים יכולים לרדת בעשרות אחוזים משלה את עצמו . במקרה הטוב בלימה באזורי הביקוש ועלייה שנתית צמודה למדד המחירים לצרכן. הממשלה היא האינטרסנט הכי גדול לשימור המחירים ואף עלייתם, תזכרו מכל בית שמוכרים המדינה מרוויחה יותר מ60 אחוז לקופה שלה . אל תהיו נאיביים
ג'קי 23/03/2017 11:21 המחירים לא יכולים לעמוד
עלייה עם המדד = עמידה במקום ריאלית = 2.3% תשואת שכ"ד בלבד תוריד בלאי +תיקונים תקבל 1.5% -> כדאי לשים תכסף באג"ח - > יש בריחה ונפילת מחירים.
אני 23/03/2017 14:55 אין מה לשים כסף באגח כבר עדיף לשים אותו במזרון
אם 700 אלף שקל הוא יכול לקנות אחלה דירה להשקעה שתתן לו תשואה הרבה יותר גבוה ממה שהוא יקבל בכל אפיק סולידי אחר תמצא לי עוד אפיק סולידי היום שיתן לך תשואה של 2500 שקל בחודש על 700 אלף שקל
מני 23/03/2017 16:09 אתה חי בסרט
אין תשואה בנדלן. ריבית המשכנתא יקרה כמעט כמו כל שכר הדירה שתקבל. בשכלול רק מפסידים היום מנדלן, אין כבר דירות נורמליות ב 700 אלף. רוצה דירה נורמלית שתקבל עליה שכירות של 3,000 בערך? תכין 1.2 מליון.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש