למה כחלון היה צריך לשגר הודעה בהולה בעניין מחיר למשתכן?
ההכרזה הבהולה אתמול ששיגר שר האוצר משה כחלון בפייסבוק רק משקפת את רוח הדברים בקרב מקבלי ההחלטות. יום לאחר שבג"צ סתם את הגולל באופן סופי על היוזמה של כחלון למיסוי דירה שלישית, השר יוצא בהצהרת נגד בפייסבוק. כחלון הודיע שיקדים בכמה ימים את תוצאות ההגרלה למחיר למשתכן (להיום) והשיק הגרלה נוספת, לא לפני שהאשים את כל בעלי האינטרס ברצון לתדלק את מחירי הדיור.
ראשית, הפנייה בפייסבוק יש בה משהו בהול. אמנם כחלון עוקף בכך את אמצעי התקשורת באומרו 'אני לא צריך אותם', והפנייה הישירה לציבור יכולה אף לרגש את הקהל הצעיר, אבל עולה השאלה - מה הלחץ? כלומר, כחלון הקדים בשבוע את מועד ההכרזה שלו חיכו הצעירים במשך שנים. הם בהחלט יוכלו לחכות עוד שבוע. זה נראה לא טוב. הדרך בה נעשים דברים, כמו: כינוס מסיבת עיתונאים בהולה וההכרזה על עוד הגרלה, נראית כמו שליפה מהמותן. זה נראה כאילו קבלת ההחלטות מאחורי הקלעים נעשית בפזיזות או כנקמנות על קבירת היוזמה למיסוי דירה שלישית, כאילו כל הגרלה היא כדור במחסנית שנורה במסגרת המלחמה על הזכות הבסיסית לדיור בר השגה.
בכלל, בלי קשר להתנהלות כחלון, אנשים הורגלו לחשוב שדיור, שמהווה מוצר בסיסי אנושי, הופך לבלתי מושג ונופל לחסדי הגרלות למיניהם של 'מחיר למתחנן'. אם פעם אנשים היו מצפים לשיחת טלפון מאראלה, היום הם מחכים לכחלון. בלי לפקפק בכוונותיו של כחלון נראה שלא נלמד הלקח מסאגת מיסוי דירה שלישית שנקבר על רקע הטענה כי התקבל בחופזה, או במלים פחות יפות: כ'שכונה'.
שנית, אין מה להאשים את בעלי האינטרס (כמו: הקבלנים, הבנקים וכו') על כך שהם רוצים שמחירי הדיור יישארו גבוהים. הרי הם דואגים לכסף שלהם. קל להאשים אותם. מנגד, יותר קשה לקחת אחריות. מי שכן יכול לעמוד מולם זה שר האוצר. והנה, אותו שר שמלין בפייסבוק על כישלון של יוזמה שמלכתחילה עברה באווירה של 'שכונה', דווקא כן לוקח אחריות ויוצא כנגד בעלי האינטרס ומשיק עוד כלים והגרלות. למרות שלהלחם במחירי הדיור ולנסות להעביר תקנות באופן לא שכונתי בקואליציה שסועה, משול למאבק במפלצת עם נוצה, קשה שלא להעריך את כוונותיו של כחלון.
- שר האוצר לשעבר משה כחלון יועמד לדין בפרשת יונט בכפוף לשימוע
- תביעה נגד משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל למה לשלוף מהמותן? דווקא בימים בהם ראש הממשלה עסוק במיני פרשות, זה הזמן של משה לעמוד איתן, לא להיכנס לפאניקה ולהוביל את עם ישראל במדבר הדיור. בצל האווירה הציבורית-פוליטית, כחלון עדיין יכול להתפאר בכמה הישגים ועדיף שימשיך לעבוד בדרך שאופיינית לו, בשקט וצנעה, עד אשר יעמוד ביעד שהציב להוריד את מחירי הדיור. בינתיים נראה שהוא מצליח להזיז משהו בשוק עם קיפאון במחירים, אז מה הלחץ?
- 6.יש ר א לי 09/08/2017 08:56הגב לתגובה זותכנית מחיר למסתכן גרועה, הזוכה לא יודע במה זכה, איזה דירה? מחיר? סטנדרט? מתי תתקבל? אז לצי טובה התכנית? לעשירים בלבד! אלה שיקנו את הדירות הכי יקרות שפ יש את ההנחה הכי גדולה, הם שיכולים לשלם משכנתא וגם שכירות ולהמתין 5 שנים הם ירוויחו. אלה שבקושי מגרדים את ההון העצמי ולא מסוגלים לשלם גם שכירות וגם משכנתא- להם כחלון לא דואג. פופוליסט מסוכן שדואג לחבריו-ראה התנהגותו בסוגיית הגז בגלל חברו קובי מימון כחלון כשלון.
- 5.מחיר למסכן 08/08/2017 18:08הגב לתגובה זוקונה דירה בהגרלה. במקום שמכתיבים לו . במחיר שמכתיבים לו ובשאריות שנותנים לו. עצם ההשתתפות בביזיון הזה היא השפלה
- 4.דרור 08/08/2017 16:56הגב לתגובה זויש עשרות נושאים אם לא יותר ההתמקדות בושא אחד בעיקר מעידה על חוסר יכולת לראות את התמונה הגדולה. מה שקרה בסלולר לא יקרה בדירות ..שתי קטגוריות שונות..חבילה ב100שח או 40 אינה דוגמה לצורך בהון עצמי גבוהה במשכורת גבוהה אחרי הכל יש הוצאות מעבר למשכנתה..גנים ,חשמל, מים ,שכד של 4 שנים עד לקבלת מפתח במחיר למישתכן..וכן יוקר מחייה מ ט ו ר ף .
- 3.oudi535 08/08/2017 16:55הגב לתגובה זוהפוך גוטה הפוך !! - טפל בפער המיסוי בין משקעי נדל'ן ומתדלקי מחירי שוק הדירות, לבין הפריירים שמשקעים בשוק ההון עי הפחתת\ביטול מס רווח הון למשקיעי נ"ע . במקום מס לא אפקטיבי נוסף..
- 2."מחיר למתחנן" - אתה מנסה להשפיל את הזוגות הצעירים? (ל"ת)זה עיתון זה? 08/08/2017 16:10הגב לתגובה זו
- הצעירים כבר מושפלים, זו ביקורת. תתמודדו (ל"ת)רן 08/08/2017 16:23הגב לתגובה זו
- 1.וגם מדבר לעניין... הוא פנוי? (ל"ת)איזה כתב חתיך 08/08/2017 13:51הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.