המספרים בחוץ: אלו ההכנסות של גוגל ופייסבוק מפרסום ל-2017
ענקיות הטכנולוגיה והפרסום פייסבוק ו-Google אמורות להמשיך ולשלוט ביד רמה בשוק הפרסום הדיגיטלי העולמי גם לאורך השנה הנוכחית - זאת כאשר ההכנסה מהתחום צפויה אף לגדול. על פי מחקר של מכון השיווק eMarketer גוגל צפויה להכניס 72.69 מיליארד דולר מהודעות בשנת 2017. פייסבוק באותו הזמן תכניס 33.76 מיליארד דולר.
ב-eMarketer מציינים כי העלייה בהכנסות מפרסום במובייל ומהצגת סירטונים שיווקים תמשך גם אל תוך שנת 2017. האנליסטית של החברה, שלין שום, הסבירה כי " השנה, פייסבוק וגוגל ימשיכו להיות החברות המובילות מסביב לעולם בתחום הפרסום הדיגיטלי ואף ייגייסו כמעט ממחצית ההון שיושקע בפרסום הדיגיטלי. שתי החברות ינצלו את הכח שהצברו בשוק בכדי להזרים הון אל שוק פרסום המובייל והווידאו".
נציין כי על פי דו"חות גוגל ופייסבוק, ההכנסות מתחום המובייל הפכו דומיננטיים ומשמעותיים באופן ניכר בשנה החולפת. שתי החברות הללו הכניסו מחצית מהכנסות הפרסום הדיגיטלי בתחום המובייל.
בד בבד, הנתונים מגיעים בתקופה אתגרית משהו מבחינת שתי הענקיות. זאת כאשר גוגל מתנצלת (וכנראה תפצה) חברות שהמוצעות שלהן פורסמו ביוטיוב בצמוד לתוכן פוגעני. בד בבד, פייסבוק מתמודדת עם תופעת הפייקניוז שמפורסמת ברשת. מדובר כידוע באייטמים שקריים שגורמים לדיסאינפורמציה ומורידים מיוקרת הרשת החברתית.
באותו עניין, גלובס פרסמו היום כי רשות המסים בוחנת את פעילות פייסבוק וגוגל בישראל במטרה לבדוק ולגבש המלצות אם יש לחייב אותן לשלם מסים בארץ. זאת לאור הצלחתן של אלו להתמע כראוי בשוק הפרסום המקומי. למרות פעילות זו, שתי החברות אינן משלמות מס, כאשר הן נחשבות חברות זרות ומחזיקות בישראל רק אנשי מכירות ויועצים. נתון נוסף מעניין שמפרסם המחקר של eMarketer הוא כי הרשת החברתית החדשה שהונפקה בחודש שעבר Snapchat אמורה להגדיל את הכנסותיה מפרסום השנה. סנאפצ'ט תכניס כ-900 מיליון דולר בשנת 2017, זינוק אדיר בשיעור של 163% אל מול שנת 2016.