כמה שוות היריבות של הישראליות בשלב הראשון בקונפרנס ליג?
הכדורגל הישראלי עם קיץ עמוס במיוחד: זה התחיל במונדיאליטו של נבחרת הנוער, נמשך עם צמד משחקי נבחרת ישראל במוקמות היורו וכעת נפתח גם היורו של הנבחרת הצעירה. בקרוב, גם הקבוצות הישראליות ייכנסו לסיבובים הראשונים של המפעלים האירופיים.
אתמול גילתה מכבי חיפה שתפגוש בשלב הראשון את האמרון ספורטנס ממלטה ועל פי כל ההערכות צפויה לעבור לשלב הבא. היום (חמישי) נערכה הגרלת משחקי הקונפרנס ליג ועל פי ההגרלה נראה כי הפועל באר שבע ומכבי תל אביב צפויות להעפיל לשלב הבא ואילו בית"ר ירושלים קיבלה את היריבה הקשה ביותר.
צריכה לעבור לשלב הבא. מכבי תל אביב (צילום: טוויטר מכבי תל אביב)
מכבי תל אביב
הצהובים יתחילו את התחרות ויפגשו את סגנית אלופת מולדובה, פטרוקאב הינצ'סטי. הקבוצה המולדובית הוקמה ב-1999 ומחזיקה באחד האצטדיונים הקטנים באירופה שמכיל כ-1200 מושבים. הקבוצה נמצאת בצמרת הליגה כבר מספר שנים ואף זכתה בגביע לפני שנתיים אבל כלל לא מהווה יריבה לשריף טירספול.
- בדיקה: למרות רכש במיליונים, הקבוצות הגדולות הרוויחו בשל מכירת שחקנים
- נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווי השוק של הקבוצה הוא 5.73 מיליון אירו כאשר רוב השחקנים הם מולדביים. לאחרונה הצטרף ארטיום פדורוב שהגיע מהליגה האוקראינית. הכוכב הגדול של הקבוצה הוא החלוץ, ולדימיר אמברוס, ששווי השוק שלו הוא 600 אלף אירו ומתחתיו נמצא הקשר, מיחאי לופאן, שנחשב לכישרון הגדול של מולדובה. ערכו הוא חצי מיליון אירו, אבל צופים לו עתיד מזהיר והופעה טובה מול הצהובים עשויה לשדרג את שווי השוק שלו.
הפועל באר שבע
בירת הנגב עדיין לא יודעת לאת זהות היריבה הבאה. היא תתקבל לאחר הכרעה במשחק המוקדמות בין פוניבז' מליטא לביו קבוצת מילסמי אורחיי ממולדובה. על פי ההערכות יש יתרון ברור לקבוצה המולדבית. מילסמי סיימה את העונה במקום הרביעי ונמצאת בשליטה של המיליארדר הישראלי אילן שור. האחרון נחשב לאיש עסקים מצליח במולדובה ולא מן הנמנע שישקיע הרבה כסף בקיץ הקרוב. שווי השוק של המועדון בעונה שעברה היה 3.78 מיליון אירו והשחקן המשמעותי שלה הוא אקס הפועל חיפה, שחקן הכנף ראדו גינסארי. האחרון זכה בגביע המדינה בכרמל ואז ניסה את מזלו ברוסיה. לאחרונה חזר לארץ מולדותו. מחירו של גינסארי בעבר התקרב למיליון אירו וכעת עומד על 300 אלף אירו בלבד. מעבר לגינסארי, בקבוצה יש גם את הקמרוני ויטוס אמוגוי ששווי השוק שלו הוא 250 אלף אירו ואת הקשר הקמרוני ממאדו קמארה שערכו הוא 400 אלף אירו.
בית"ר ירושלים
מחזיקת הגביע הישראלית קיבלה את ההגרלה הקשה ביותר בדמות המועדון היווני פאוק סלוניקי. פאוק שיחקה יותר מכל מועדון מול היריבות הישראליות ובמאזנה 2 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים. בעבר כבר פגשה את בית"ר והדיחה אותה מגביע אופ"א. פאוק זכתה ב-3 אליפויות ובשבעה גביעים. בעונה החולפת סיימה במקום הרביעי ושווי השוק של השחקנים עומד על 54 מיליון אירו. במועדון משחקים מספר שחקנים מחוץ ליוון כמו ויריניה, יסמין קוריץ', דומיניק קוטרסקי ונלסון אוליביירה, אקס נבחרת פורטוגל. השחקן היקר ביותר הוא היווני גיאניס קונטליוס שערכו הוא 6 מיליון אירו.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
