מצבה הפיננסי של הבורסה איתן מתמיד - בזכות העובדים
במאמר של ניצן כהן "למה הבורסה לא הוציאה עובדים לחל"ת? האם היא בדומה לבנקים - מפחדת מהוועד?" נכתב כי "בן זאב העדיף שקט מול העובדים ולא רווחים לבעלי המניות" .
וכן נכתב כי "הבורסה חילקה את העובדים לשתי קבוצות שמחלקות ביניהן את העבודה כך שבפועל צומצם היקף העסקת 250 העובדים בחצי – השכר נותר כשהיה". זה לא נכון. זה מבטא הסתמכות עיוורת על מידע שקרי ומגמתי שנועד להכפיש את עובדי הבורסה. למרות משבר הקורונה פועלת הבורסה במלוא העצמה ובמחזורים הגבוהים באחוזים ניכרים מהשגרה וללא תקלות. הדבר הזה קורה, מכיוון שוועד העובדים החליט להניח בשלב זה את כל המחלוקות מול המנכ"ל, את כל ההפרות של ההסכמים החתומים, כדי לאפשר פעילות שוטפת וחיונית של הבורסה בתקופה קשה זו.
ועד העובדים הודיע על הסכמתו לכל מתווה שיאפשר את פעילותה הסדירה של הבורסה בכפוף להנחיות משרד הבריאות והממשלה, וכך גובש בין וועד העובדים לבין ההנהלה מתווה שיאפשר את פעילות הבורסה בתקופת משבר הקורונה. בהתאם למתווה, לפחות מחצית מהעובדים יעבדו מרחוק, ומחציתם מבניין הבורסה, על מנת להפחית את סכנת ההידבקות בנגיף.
בימים מאתגרים אלו, אף שכמחצית מהעובדים עובדים מביתם, מתנהלת הבורסה בתפוקה מלאה, ברמה הגבוהה, המקצועית והאמינה עם אפס תקלות, תוך מתן שירות מהיר לכלל השוק. כפי שנהגנו לעשות מאז ומעולם. חבל שמנכ"ל הבורסה לא ניצל את התקופה הזו כדי ליישב, בדרכי שלום, ובאמצעות גישור (עליו המליץ בית הדין לעבודה), את כל חילוקי הדעות בין הצדדים.
- האם הבורסה הישראלית חשופה לנדל"ן באופן חריג?
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כהן במאמרו מלין כי הנהלת הבורסה פועלת בניגוד למטרותיה של חברה בורסאית - למקסם את הרווח ואת מחיר המניה. על כך נשיב כי השגת מקסום מחיר המניה לא אמורה להיות מושגת על ידי שליחת עובדים לחל"ת והטלת הנטל על המוסד לביטוח לאומי כאשר הבורסה נזקקת לאותם עובדים ואף מפעילה אותם למטרותיה. מקסום מחיר המניה הושג מעל ומעבר לכל הציפיות בזכות פועלם של כלל עובדי הבורסה ולא בגלל כישרונו ופועלו הייחודי של המנכ"ל. האם אין לחברה, גם בורסאית, מטרות נוספות, כגון: לשרת את לקוחותיה? החברות הנסחרות? את חבריה? את ציבור המשקיעים? להיות הוגנת עם ספקיה? לשמור על הסביבה? ולפעול בהגינות וביושר עם עובדיה?
עובדי הבורסה אינם מתלהמים, אינם מקבלים שכר עבור בטלה. חבל שדרישה לגיטימית למימוש זכויות ולכיבוד הסכמים, מציגה את עובדי הבורסה בדרך שבה הוצגנו בעוד שלא שמענו ביקורת כך שמנכ"ל הבורסה עצמו גורף לכיסו 678 אלף שקל בשיא המשבר הכלכלי, מעבר לשכר חודשי של 155 אלף שקל ותגמולים רבים נוספים בשווי של מיליוני שקלים.
אנחנו ערים לכך שרבים לא מודעים למתרחש בין כותלי הבורסה. מול מאות עובדים מסורים ואחראים, הנהלת הבורסה, בראשות המנכ"ל, מנהלת פגיעה מתמשכת בכיסם ובכבודם של העובדים. די שנציין, למשל, את העובדה שהמנכ"ל, יחד עם חברי ההנהלה, דאגו לבונוסים מרשימים לשנים 2017, 2018, וכעת – בונוס 2019. אך בונוס לעובדים, לשנים הללו, כדוגמת הבונוסים שהוסדרו בענף הבנקאות – לא סוכמו ולא הוסדרו מול העובדים עד היום!
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא...
אנו כעובדי הבורסה גאים במקצועיות שלנו, בשירות שאנחנו מעניקים לכלל החברות הבורסאיות, לחברי הבורסה, למשקיעים, לעיתונאים הכלכליים ולגורמים רבים נוספים. נמשיך לפעול באחריות מצד אחד, ולהילחם על זכויותיהם של עובדי הבורסה מן הצד השני. למזלו הטוב של המנכ"ל, הוא התברך בעובדים מקצועיים, אחראים ומסורים. זו הסיבה היחידה שלמרות המשבר, הבורסה מתפקדת בצורה מלאה וללא תקלות.
לא העובדים, גם לא נציגיהם, יצמצמו את רווחיה של הבורסה. מנכ״לים הובילו חברות לשגשוג כשידעו לשמור על מערכת יחסי עבודה וראו בעובדיהם חלק בלתי נפרד מהחברה. לעומתם, מנכ״לים שהתיימרו להכתיר עצמם כאבירי המלחמה בעובדיהם, ולהתהדר בשבירת מפרקתה של העבודה המאורגנת – כשלו במשימתם.
נמשיך לדאוג לבריאותם של כלל עובדי הבורסה על פי הנחיות משרד הבריאות, כאשר לצד זה נמשיך לתפעל את מערכות הבורסה באחריות מלאה. אנחנו לא באנו לעשות סיבוב על קופת הבורסה ולהתקדם לג'וב הבא. אנחנו עובדים למען הבורסה, זה הבית שלנו.
- 11.דני 02/05/2020 15:54הגב לתגובה זושילכו קיביני הורידו לי 60 אחוז מהשכר ונשאר לי בקושי 77000 שח לחודש ועובד כל יום 5 שעות מלא
- 10.GUY 30/04/2020 21:49הגב לתגובה זוגם אנחנו יודעים לכתוב עם סימני קריאה ! הינה עוד אחד מגיע - בונוס !!! צמוד +3.5 עלייה כל שנה , ראבק נראה לך אנחנו לא יודעים לקרוא דוחות ? מנכל יש אחד עובדים יש 250 , אפילו את המזכירות דאגתם להעביר לאגף ניהול סיכונים נכון ? שים פה את התלוש - רוצים לראות כמה אתה מסכן .
- 9.א 30/04/2020 08:24הגב לתגובה זוהמחזורים עתה ענקיים עקב הבלגן עם הקורונה, והכל הולך חלק. אין שום בעיות. כדאי שהמנכ"ל (שגם הוא מצוין)יבצע גישור עם העובדים ויחתרו להסכם. כל צד יוותר על משהו ובא לציון גואל. אין טענות נגד הבורסה ועובדיה.
- 8.NAV 29/04/2020 14:10הגב לתגובה זוגם אני היתי עובד מהבית .......אין שום הצדקה למשכורות כאלה לאנשים ביננויים ומטה
- 7.יואב 29/04/2020 08:42הגב לתגובה זו25% שהמדינה גונבת מהציבור.
- את המס הגבוה הזה גובה המדינה. מה אתה רוצה מעובדי הבורסה (ל"ת)המדינה גובה לא הם 30/04/2020 08:26הגב לתגובה זו
- 6.אלי 28/04/2020 22:16הגב לתגובה זוהרי לא מצפים שהוא יאשר שהעובדים לא עושים כלום.למרות שזה נכון.מיותר לשמוע את אוסף קישקושיו .זה עולה לנו רק הרבה כסף
- 5.שישו 28/04/2020 20:02הגב לתגובה זוישנם זירות מסחר כמו נגזרים על מניות שאין בהן עסקה אחת ביום לפעמים... המסחר באגחים לא מדורגים לפעמים נסגר עם מחזור של אלפי שקלים ביום. במניות יתר אין ביקוש והיצע, אי אפשר לקנות ואי אפשר למכור... הכל חרטאסוחרים פוחדים לעשות עסקאות כדי שלא יחשיבו אותם כ"מוסד כספי " וישלמו מעמ על ההכנסות, בדיחה...מנכל הברוסה, ראוי שידאג למי שרוצה לסחור בבורסה שאותה הוא מנהל במקום להתעסק בפוליטיקה .
- 4.אבי משקיע פרטי 28/04/2020 14:08הגב לתגובה זואם חצי מהעובדים מחולקים ועובדים חתי שבוע כל אחד אס כנראה ש50 אחוס מהעובדים מיותרים וזה על חשבון המשקעים. אז שיצמצמו את כח האדם ויפחיתו את העמלות דהם מקבלים מהמשקיעים
- גילה 28/04/2020 20:16הגב לתגובה זואני מבינה שאיתי אמר לך מה לכתוב. אם זה מה שהוא חושב תמיד אפשר להציע פרישה מוקדמת. כמו שמציעים הבנקים חברת החשמל חברת ....
- משה 28/04/2020 16:32הגב לתגובה זוחצי מהעובדים - עובדים (!) מהבית כשהם מחוברים למחשבי הבורסה. כך העבודה מתבצעת במלוא התפוקה וללא תקלות.
- 3.אבי 28/04/2020 13:06הגב לתגובה זומנכ''לים באים והולכים, העובדים נשארים...
- 2.ג'ק 28/04/2020 13:01הגב לתגובה זוהניהול הוא האלמנט , כשיש עובדים טובים עם ראש גדול ההצלחה מנצחת .
- 1.אוכלי אדם זה מה שאתם אין דין ואין דיין, אני מבין ז 28/04/2020 12:43הגב לתגובה זואוכלי אדם זה מה שאתם אין דין ואין דיין, אני מבין זה בא בדיוק מהעולם שאתם באים ממנו חזירות, שנאה, טינה, שקרים, בימים טרופים אלה זה מה שאתם מראים לנו ולדור ההמשך, ישנם משפחות שאין להם מה לאכול, איך אבא שלי ז״ל אמר אין שיוויון וגם אין הצדקה, וגם אין לכם צורך בסכומים כאלה כי גם ככה אתם לא מבזבזים אותם, ומצד שני ישנם משפחות שרוצים רק לאכול רק לאכול ולשתות כמובן, אב
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
