רגולציה בשירות החברות, שימו לב לאבסורד
לכולנו ברור שרגולציה ופיקוח על שוק ההון הינם מרכיב חשוב ביצירת אווירה שקופה, והוגנת שמגינה על ציבור המשקיעים. אולם כיום, קיימות בשוק ההון מספר תקנות שהותקנו בעבר אך טרם הותאמו למציאות בעולם ההשקעות העכשווי.
הדוגמא הבולטת ביותר הינה התקנה המאפשרת למנהל קרנות נאמנות להחזיק עד 25% מסך ההון המונפק בסדרת אג"ח כלשהי. כלומר, גוף מנהל אשר סבור כי ההשקעה באותה סדרה הינה אטרקטיבית, צפוי להצטייד בסחורה בכמות הקרובה לכמות המקסימלית המותרת.
אליה וקוץ בה, בעת ירידות בשווקים, מנצלות חברות רבות את מחירי החוב הזולים בשוק, ע"מ לרכוש מחדש (לעיתים, במחירים נמוכים משמעותית מהערכים המתואמים) את אגרות החוב שהנפיקו בעבר, מה שמקטין באופן מידי את כמות ההון המונפק. למעשה, נוצר מצב אבסורדי בו אותו גוף (שמחזיק 24.99% מהחוב לשם הדוגמה), מחויב למכור סחורה ע"מ לעמוד בתקנות כשהקונה הוא החברה עצמה, מה שיוצר אפקט שמעצים עצמו, מיטיב עם החברה המנפיקה ופוגע בציבור המשקיעים בקרנות של אותו גוף אשר מאולצים למכור אחזקות בניירות שלדעתם מצדיקים פעולת קניה.
לפיכך, בעולם בו חברות רבות בוחרות לפעול בדרך זו, שהינה פעמים רבות הגיונית וכלכלית מצדן, יש לפעול לשינוי התקנה כך שחריגה פאסיבית הנובעת מפעולה של החברה ולא של מנהל ההשקעות, תזכה את הגוף המחזיק ב"חנינה" ולא תחייב אותו למכור מהאחזקות הקיימות.
מקרה אבסורדי נוסף. לפי מתודולוגיית הדירוג של חברות הדירוג, חברה אשר בוחרת לנצל מצב הזדמנותי שנוצר במחירי החוב שלה, ורוכשת באופן אגרסיבי את האג"ח בשוק, זוכה להורדת דירוג המכונה דיפולט סלקטיבי(SD), כפי שקרה לאחרונה בחברת קרדן אן.וי אשר רכשה את אגרות החוב הקצרות שלה (מסדרה א').
מבלי להיכנס לנכונות השיטה וההיגיון שאולי יש (או אין) בה, נוצר מצב בו הורדת הדירוג מאלצת קרנות רבות ומכשירי השקעה שונים המחויבים לאחזקות בדירוג מסוים (שיורד עקב פעילות המנפיק) למכור באופן עיוור את ההשקעה. ושוב, הקונה בצד השני, החברה!!!
לסיכום, לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים (קהלת , פרק ג' 1), תקנות שהתאימו בעבר למציאות בשוק, אינן תמיד רלוונטיות להיום והצורך בעדכונן לפי צו השעה והשווקים הוא הכרחי ולטובת המשקיעים כולם.
- 3.מנהל השקעות 06/01/2013 13:17הגב לתגובה זומשרד האוצר אישר בתקופתו חריגה פאסבית מתקנות ההשקעה, רק במקרים של רכישה עצמית. דבר שני יש מין ההגיון שגם אחרי רכישה עצמית של אג"ח, לא הגיוני שגוף מנהל יחזיק לבדו את כל החוב של החברה, במיוחד במצבים שהגוף המונפק מגיע לחדלות פירעון.
- 2.רוקי 05/01/2013 12:09הגב לתגובה זוכתבת נפלא,אבל הבעיה הגדולה זה הרגולציה החונקת של הרשויות ללא חשיבה לעומק,הרגו את שוק ההון
- 1.די לעודף הרגולצרע 03/01/2013 22:05הגב לתגובה זועודף הרגולציה הורס, חונק, ודורס כל חלקה טובה. מונע תחרות, מגדיל ריכוזיות ומהווה אם כל חטאת של המשק הישראלי.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.