אינטל
צילום: טוויטר

אחרי הדוחות המאכזבים: אינטל עם התקדמות בטכנולוגיית ייצור השבבים

יצרנית השבבים אמנם נמצאת בתקופה קשה, אך מציגה נקודה של אור עם התקדמות בפיתוח טכנולוגיית ייצור השבבים החדשה שלה – אינטל 18A, אשר משולבת במעבדים שמפותחים בארץ
איתן גרסטנפלד | (2)

יצרנית השבבים אינטל INTEL CORPORATION מדווחת הערב על התקדמות בפיתוח טכנולוגיית ייצור השבבים החדשה שלה – אינטל 18A, לאחר ששני מוצרים המבוססים על הטכנולוגיה הצליחו להריץ את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Windows). ההתקדמות מגיעה כחלק מניסיונותיה של אינטל לחזור להובלה בתעשיית השבבים העולמית עד שנת 2025, תהליך שלא נחל עד כה הצלחות רבות.

>> צפי לפיטורים של בין 1,000 ל-1,800 עובדים בישראל

אינטל 18A או בשמה המלא "Intel 18 Angstroms", היא טכנולוגיית ייצור השבבים המתקדמת ביותר של החברה. השם אגב, "18 Angstroms" (18 אנגסטרום), נגזר משמה של יחידת המידה הקטנה עוד יותר מננומטר - אנגסטרום אחד שווה ל-0.1 ננומטר. שני מוצרים מרכזיים המבוססים על טכנולוגיית 18A: מעבד למחשבים אישיים (Panther Lake) ומעבד לשרתים (Clearwater Forest) הגיעו לשלב "Power On", כלומר, הופעלו לראשונה והצליחו להריץ את מערכת ההפעלה – Windows.

לדברי החברה, שלב זה מהווה אבן דרך קריטית בפיתוח שבבים חדשים, המעיד על תקינות בסיסית של התכנון והייצור. התחלת הייצור בכמויות גדולות מתוכננת החל משנת 2025, כולל שני המוצרים המתוכננים לפעול באמצעותו. אינטל צופה כי הלקוח החיצוני הראשון יבצע את ה-Tape Out, השלב האחרון בתהליך התכנון של המוצר לפני שליחתו לייצור, במחצית הראשונה של 2025.

 

ויש גם זווית ישראלית, שכן המעבד למחשבים האישיים (ה-Panther Lake) מפותח בהובלה ישראלית משמעותית. צוותי הפיתוח בישראל אחראים על התכנון הכולל של השבב, כולל פיתוח הליבות הגדולות ואינטגרציית המערכת על שבב (SOCI). ניהול הפרויקט מתבצע בעיקר מישראל. כמו כן, המעבד לשרתים (Clearwater Forest) ישלב טכנולוגיות של חברת האבנה לאבס (Habana Labs) הישראלית שנרכשה על ידי אינטל, ומתמחה בפיתוח שבבים לבינה מלאכותית.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. קרדיט: החברה

"אנחנו מובילים את הדרך בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לייצור שבבים בעידן הבינה המלאכותית", אמר קווין או'באקלי, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של שירותי הפאונדרי באינטל. "ההתקדמות שלנו מעודדת מאוד, ואנחנו עובדים צמוד עם לקוחות כדי להביא את טכנולוגיית אינטל 18A לשוק ב-2025. זו טכנולוגיה שתאפשר ייצור הדור הבא של מוצרי המחשוב."

הטכנולוגיה חזקה התוצאות פחות

ההודעה היום מגיעה לאחר שבשבוע שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון השני של 2024, בוו רשמה הכנסות של 12.8 מיליארד דולר לצד רווח של 2 סנט למניה. נתונים נמוכים מהצפי המוקדם לרווח למניה של 10 סנט על הכנסות של 12.92 מיליארד דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

החברה צופה כי תסיים את הרבעון השלישי עם הכנסות בטווח שבין 12.5-13.5 מיליארד דולר, עם הפסד למניה של 3 סנט. עוד דיווחה אינטל כי תשהה את חלוקת הדיבידנד שלה החל מהרבעון הרביעי וכי היא מכריזה על תוכנית לחיסכון בעלויות בסך 10 מיליארד דולר. בנוסף לכל זה, אינטל הודיעה כי תפטר 15% מכוח העבודה שלה, כלומר יותר מ-18,500 עובדים יאבדו את עבודתם.

 

מאז פרסום הדוחות נפלה מניית החברה בכ-30%, תוך שהיא משלימה צניחה של כ-58% מתחילת השנה. מחיר מניית אינטל עומד על כ-20.1 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 116 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הזדמנות נדירה מאוד לקניה לארוכי הנשימה! (ל"ת)
    צרי 07/08/2024 06:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נהול כושל 06/08/2024 22:14
    הגב לתגובה זו
    הם צריכים התייעלות אופטימיזציה וחשיבה מחוץ לקופסא לא לקנות זמבורות ולשלם מענקי סוף שנה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.