המסחר בוול סטריט
צילום: CC
וול סטריט

הנאסד"ק התרסק בכ-2.5%, טסלה צנחה ב-8.5%

המשך עלייה בתשואות האג״ח וחשש מאינפלציה, ריסקו את מניות הצמיחה: בריינסטרום צנחה בכ-34% לאחר לאחר נתונים מאכזבים בניסוי קליני; הספאק CCIV המשיך לזנק כ-8%%, פטרובראס נפלה ב-23%, פייבר צנחה ב-12.6%

מערכת Bizportal | (11)
נושאים בכתבה וול סטריט

לאחר שהשבוע שעבר נסגר במגמה שלילית, גם שבוע המסחר הנוכחי בוול סטריט נפתח באותה מגמה אדומה. המסחר התנהל על רקע עלייה בתשואת אג״ח ארה״ב ל-10 שנים, שנגעה הערב ברמה של 1.4 ונסחרת כעת ברמה של 1.35. הנפט הגולמי זינק על רקע תחזית של בנק ההשקעות גולדמן זאקס שצופה כי הסחורה תגיע לרמה של 70 דולר לחבית ברבעון השני של 2020.. הנשיא ג׳ו ביידן הודיע על השינויים  בתוכנית ההלוואות לעסקים קטנים- התוכנית צפויה להתרחב ולהתמקד בעסקים הקטנים (מתחת ל-300 עובדים), וכי גם הסטודנטים יהיו זכאים לתוכנית.  

 

במקביל, לאחר שחצה בסוף השבוע את שווי היקף השוק של 1 טריליון דולר, הראלי המטורף בביטקוין נעצר מעט. זאת לאחר שכבר הגיע לגבוה של 58 אלף דולר, הוא ירד ב-7% והגיע לרמה של 53 אלף דולר לביט.

המדדים המרכזיים:

S&P 500 0.21%           

                                                              

 דאו ג'ונס 1.34%           

                                                               

נאסד"ק -0.25%                                                                      

BITCOIN -0.6%

 

  • טרם החל המסחר הרציף
 

קיראו עוד ב"גלובל"

מניות במרכז:

מנייתה של פטרולאו בריזליארו, הידועה בתור פטרובראס ונסחרת בנאסד"ק (PBR) התרסקה במהלך המסחר, לאחר שנשיא ברזיל, ג'איר בולנסארו הורה להחליף את מנכ"ל החברה הממשלתית, רוברטו דה קונהא קסטלו בראנקו, בגנרל חואקים סילבה א-לונה. זאת לאור תלונות על עליית תעריפי הגז והנפט במדינה מוכת הקורונה. (לכתבה המלאה)

יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING (BA) החלה את יום המסחר בירידות של 2.2% ולאחר יום מסחר תנודתי סגרה באותו השיעור . זאת לאחר כשל במנוע של מטוס 777 של חברת יונייטד איירליינס  (UAL) במהלך סוף השבוע. למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש, אבל הרגולטורים בארה"ב החלו בבדיקת האירוע..

 

מניית גיימסטופ GAMESTOP CORP (GME) זינקה ב-12%  לאחר שנודע שקית' גיל, אחד ממחוללי הראלי במניה בחודש שעבר, העמיק את הפוזיציה שלו במניה ב-100 אלף מניות נוספות.

 

חברת הצמיגים קופר טייר COOPER TIRE & RUBBER CO  (CTB) קפצה לאחר שהסכימה להירכש על ידי המתחרה שלה, צמיגי גודייר (GT) בתמורה ל-2.8 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות. העסקה נסגרה לפי שווי של 54.4 דולר למניה, שמהווים 24% מעל מחיר הסגירה האחרון ביום שישי.

 

האנליסט דן אייבס מוודבוש, כתב במחקר שפורסם בסופ"ש שטסלה TESLA INC (TSLA) צפויה להרוויח יותר מביטקוין השנה מאשר הרוויחה בכל 2020 על מכירות רכבים. להערכתו, המהלך של חברת הרכבים בעלת שווי השוק הגדול בעולם צפוי לגרום לחברות אחרות ללכת בעקבותיה. המניה נופלת במסחר יחד עם כל שוק ה-EV אשר משקף צמיחה עתידית גבוהה ולכן מושפע בעוצמה משינויים בריבית. (לכתבה המלאה)

מניות ישראליות במרכז:

החברה הדואלית בריינסטורם (סימול:BCLI) התרסקה בוול סטריט לאחר שה-FDA הגיע  שוב למסקנה שהנתונים הנוכחיים מניסוי תרופת NurOwn, שנמצא בפאזה 3, אינם מספקים את רף הנדרש. מאז השיא האחרון בחודש אוקטובר 2020, צללה המניה בלמעלה מ-70% וזאת לאחר שהודיעה על כישלון בתרופת NurOwn, בנובמבר. מאז ניסתה החברה להמשיך ולהרחיב את הניסוי, והערב נראה שזה נגמר סופית. 

האם גילת (US) (סימול:GILT) מתכננת הנפקה?  החברה מפרסמת מצגת משקיעים ובה היא מציגה שליטה בתחומי התקשורת, הסלולר וה-5G. במקרים רבים המצגת היא קדימון לגיוס כספים, ובטח לאחר שהחברה זינקה מתחילת השנה בכ-230% ומאז הספיקה לתקן בכ-30%. האם זוהי תהיה הנפקה פרטית או ציבורית? וחשוב יותר, מה יהיה מחיר ההנפקה 

היום לאחר המסחר, חברת הסייבר פאלו אלטו צפויה להגיש את דוחותיה, כשנכון לכרגע המניה עולה במסחר המאוחר . הקונצנזוס בוול סטריט, המורכב מ-32 אנליסטים העוקבים אחרי החברה, צופה שהכנסותיה של פאלו יעלו ב-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ויסתכמו ב-986 מיליון דולר לרבעון האחרון של 2020. גם שורת הרווח למניה (EPS) צפויה לעלות באותם %, כשמ-1.19 דולר EPS ב-2019 הצפי בשוק הוא ל-1.43 דולר למניה. (לכתבה המלאה)

מניית גלמד (GLMD) עלתה, לאחר שדיווחה כי על השלמת סבב גיוס של כ- 18.4 מיליון דולר. כ-8.4 מיליון דולר מהסכום גוייס בהנפקה-תוך-יומית (ATM) במחיר ממוצע של 5.47 דולר למניה ו-10 מיליון דולר גויסו בהנפקת מניות לציבור במחיר מקסימום של 5.03 דולר למניה. במסגרת העסקה חתם ההנפקה קנטור ((Cantor Fitzgerald & Co קיבל אופציה ל-30 יום לרכוש מהחברה עד 329,670 מניות נוספות.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    יש למחזיקי הפוטים כמה ימים שמחים בשנה, לא נקלקל לכם (ל"ת)
    זה זמני 23/02/2021 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנונימי 23/02/2021 09:18
    הגב לתגובה זו
    לפני התרסקות של 2 וחצי אחוז עלה ב-40 אחוז מה אתה אומר
  • 9.
    הירידות כבר פה קרוב לחודש אבל הם הם ימשיכו לרדת לאט לאט בלי תשימו לב במשך תקופה ארוכה,ככה סוחטים כסף מהציבור בצורה הכי טובה, משקיעים חושבים שיש הזדמנות אחרי ירידות, קונים ואז מבינים שעשו טעות. (ל"ת)
    אנונימי 23/02/2021 06:41
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רועי 23/02/2021 02:04
    הגב לתגובה זו
    ימשיך עוד כמה ימים לפחות
  • 7.
    שלום 22/02/2021 23:18
    הגב לתגובה זו
    נראה כמו לפני מפולת רצינית או במילים אחרות לוז - לוז
  • 6.
    יימח שמם קטלו את הדואליות (ל"ת)
    tt 22/02/2021 23:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תקנו פוטים ארוכים הנפיחות כבר כאן (ל"ת)
    איתן 22/02/2021 22:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מחר תרד עוד סולידרית רק בירידות (ל"ת)
    תל אביב 22/02/2021 21:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אמרנו לכם רק פוטים (ל"ת)
    יגאל עמר 22/02/2021 20:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כי מחר הפוטים יטוסו כמו היום (ל"ת)
    דניאל 22/02/2021 20:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אמרתי לכם.רק פוטים הם תותים (ל"ת)
    רוני 22/02/2021 20:17
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.