הנאסד"ק התרסק בכ-2.5%, טסלה צנחה ב-8.5%
המשך עלייה בתשואות האג״ח וחשש מאינפלציה, ריסקו את מניות הצמיחה: בריינסטרום צנחה בכ-34% לאחר לאחר נתונים מאכזבים בניסוי קליני; הספאק CCIV המשיך לזנק כ-8%%, פטרובראס נפלה ב-23%, פייבר צנחה ב-12.6%
לאחר שהשבוע שעבר נסגר במגמה שלילית, גם שבוע המסחר הנוכחי בוול סטריט נפתח באותה מגמה אדומה. המסחר התנהל על רקע עלייה בתשואת אג״ח ארה״ב ל-10 שנים, שנגעה הערב ברמה של 1.4 ונסחרת כעת ברמה של 1.35. הנפט הגולמי זינק על רקע תחזית של בנק ההשקעות גולדמן זאקס שצופה כי הסחורה תגיע לרמה של 70 דולר לחבית ברבעון השני של 2020.. הנשיא ג׳ו ביידן הודיע על השינויים בתוכנית ההלוואות לעסקים קטנים- התוכנית צפויה להתרחב ולהתמקד בעסקים הקטנים (מתחת ל-300 עובדים), וכי גם הסטודנטים יהיו זכאים לתוכנית.
במקביל, לאחר שחצה בסוף השבוע את שווי היקף השוק של 1 טריליון דולר, הראלי המטורף בביטקוין נעצר מעט. זאת לאחר שכבר הגיע לגבוה של 58 אלף דולר, הוא ירד ב-7% והגיע לרמה של 53 אלף דולר לביט.
המדדים המרכזיים:
S&P 500 -1.56%
דאו ג'ונס -0.84%
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נאסד"ק -2.15%
BITCOIN -4.32%
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
מניות במרכז:
מנייתה של פטרולאו בריזליארו, הידועה בתור פטרובראס ונסחרת בנאסד"ק (PBR) התרסקה במהלך המסחר, לאחר שנשיא ברזיל, ג'איר בולנסארו הורה להחליף את מנכ"ל החברה הממשלתית, רוברטו דה קונהא קסטלו בראנקו, בגנרל חואקים סילבה א-לונה. זאת לאור תלונות על עליית תעריפי הגז והנפט במדינה מוכת הקורונה. (לכתבה המלאה)
יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING (BA) החלה את יום המסחר בירידות של 2.2% ולאחר יום מסחר תנודתי סגרה באותו השיעור . זאת לאחר כשל במנוע של מטוס 777 של חברת יונייטד איירליינס (UAL) במהלך סוף השבוע. למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש, אבל הרגולטורים בארה"ב החלו בבדיקת האירוע..
מניית גיימסטופ GAMESTOP CORP (GME) זינקה ב-12% לאחר שנודע שקית' גיל, אחד ממחוללי הראלי במניה בחודש שעבר, העמיק את הפוזיציה שלו במניה ב-100 אלף מניות נוספות.
חברת הצמיגים קופר טייר COOPER TIRE & RUBBER CO (CTB) קפצה לאחר שהסכימה להירכש על ידי המתחרה שלה, צמיגי גודייר (GT) בתמורה ל-2.8 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות. העסקה נסגרה לפי שווי של 54.4 דולר למניה, שמהווים 24% מעל מחיר הסגירה האחרון ביום שישי.
האנליסט דן אייבס מוודבוש, כתב במחקר שפורסם בסופ"ש שטסלה TESLA INC (TSLA) צפויה להרוויח יותר מביטקוין השנה מאשר הרוויחה בכל 2020 על מכירות רכבים. להערכתו, המהלך של חברת הרכבים בעלת שווי השוק הגדול בעולם צפוי לגרום לחברות אחרות ללכת בעקבותיה. המניה נופלת במסחר יחד עם כל שוק ה-EV אשר משקף צמיחה עתידית גבוהה ולכן מושפע בעוצמה משינויים בריבית. (לכתבה המלאה)
מניות ישראליות במרכז:
החברה הדואלית בריינסטורם (סימול:BCLI) התרסקה בוול סטריט לאחר שה-FDA הגיע שוב למסקנה שהנתונים הנוכחיים מניסוי תרופת NurOwn, שנמצא בפאזה 3, אינם מספקים את רף הנדרש. מאז השיא האחרון בחודש אוקטובר 2020, צללה המניה בלמעלה מ-70% וזאת לאחר שהודיעה על כישלון בתרופת NurOwn, בנובמבר. מאז ניסתה החברה להמשיך ולהרחיב את הניסוי, והערב נראה שזה נגמר סופית.
האם גילת (US) (סימול:GILT) מתכננת הנפקה? החברה מפרסמת מצגת משקיעים ובה היא מציגה שליטה בתחומי התקשורת, הסלולר וה-5G. במקרים רבים המצגת היא קדימון לגיוס כספים, ובטח לאחר שהחברה זינקה מתחילת השנה בכ-230% ומאז הספיקה לתקן בכ-30%. האם זוהי תהיה הנפקה פרטית או ציבורית? וחשוב יותר, מה יהיה מחיר ההנפקה
היום לאחר המסחר, חברת הסייבר פאלו אלטו צפויה להגיש את דוחותיה, כשנכון לכרגע המניה עולה במסחר המאוחר . הקונצנזוס בוול סטריט, המורכב מ-32 אנליסטים העוקבים אחרי החברה, צופה שהכנסותיה של פאלו יעלו ב-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ויסתכמו ב-986 מיליון דולר לרבעון האחרון של 2020. גם שורת הרווח למניה (EPS) צפויה לעלות באותם %, כשמ-1.19 דולר EPS ב-2019 הצפי בשוק הוא ל-1.43 דולר למניה. (לכתבה המלאה)
מניית גלמד (GLMD) עלתה, לאחר שדיווחה כי על השלמת סבב גיוס של כ- 18.4 מיליון דולר. כ-8.4 מיליון דולר מהסכום גוייס בהנפקה-תוך-יומית (ATM) במחיר ממוצע של 5.47 דולר למניה ו-10 מיליון דולר גויסו בהנפקת מניות לציבור במחיר מקסימום של 5.03 דולר למניה. במסגרת העסקה חתם ההנפקה קנטור ((Cantor Fitzgerald & Co קיבל אופציה ל-30 יום לרכוש מהחברה עד 329,670 מניות נוספות.
- 11.יש למחזיקי הפוטים כמה ימים שמחים בשנה, לא נקלקל לכם (ל"ת)זה זמני 23/02/2021 11:34הגב לתגובה זו
- 10.אנונימי 23/02/2021 09:18הגב לתגובה זולפני התרסקות של 2 וחצי אחוז עלה ב-40 אחוז מה אתה אומר
- 9.הירידות כבר פה קרוב לחודש אבל הם הם ימשיכו לרדת לאט לאט בלי תשימו לב במשך תקופה ארוכה,ככה סוחטים כסף מהציבור בצורה הכי טובה, משקיעים חושבים שיש הזדמנות אחרי ירידות, קונים ואז מבינים שעשו טעות. (ל"ת)אנונימי 23/02/2021 06:41הגב לתגובה זו
- 8.רועי 23/02/2021 02:04הגב לתגובה זוימשיך עוד כמה ימים לפחות
- 7.שלום 22/02/2021 23:18הגב לתגובה זונראה כמו לפני מפולת רצינית או במילים אחרות לוז - לוז
- 6.יימח שמם קטלו את הדואליות (ל"ת)tt 22/02/2021 23:15הגב לתגובה זו
- 5.תקנו פוטים ארוכים הנפיחות כבר כאן (ל"ת)איתן 22/02/2021 22:43הגב לתגובה זו
- 4.מחר תרד עוד סולידרית רק בירידות (ל"ת)תל אביב 22/02/2021 21:54הגב לתגובה זו
- 3.אמרנו לכם רק פוטים (ל"ת)יגאל עמר 22/02/2021 20:18הגב לתגובה זו
- 2.כי מחר הפוטים יטוסו כמו היום (ל"ת)דניאל 22/02/2021 20:17הגב לתגובה זו
- 1.אמרתי לכם.רק פוטים הם תותים (ל"ת)רוני 22/02/2021 20:17הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
