כמה תעלה המכונית של טסלה בארץ?
טסלה צפויה להגיע לישראל בשבועות הקרובים, אם כי על רקע הסגר זה עלול להתעכב. בפועל טסלה היתה אמורה להשיק את הרכבים החשמליים בארץ לפני כחצי שנה-שנה, אך זה התעכב על רקע הקורונה.
מחירי הרכבים בארץ צפויים להיות כצפוי יקרים לעומת רכבים של יצרניות אחרות, אך בהתייחס להשוואה באותה הקטגוריה זה לא אמור להיות יקר משמעותית וצפוי ביקוש די משמעותי על רקע הבאזז המטורף של טסלה ובהינתן איכות הנסיעה ברכבים האלו.
טסלה 3 הדגם הפופולארי של טסלה תעלה 170 אלף שקלים (לפני מס קנייה). כנראה שאחרי המסים ותוספות מסוימות המכונית תעלה כ-250 אלף שקל.
- 18.לוקחים את הכיף בנהיגה. עדיף להמשיך לנהוג ברכבים רגילים (ל"ת)רונן 26/04/2021 15:09הגב לתגובה זו
- 17.מבין ש.. 19/03/2021 12:38הגב לתגובה זואין לי מושג מה אתם יודעים על העתיד. אך המטרה העיקרית של הרכב הזה הוא להחליט עבורך לאן תוכל לנסוע ולהגיע.. כדאי לכם להבין מי זה אילן מאסק. לפני שאתם מפקידים בידו את החרות שלכם. טוב אם כבר נתתם את הגוף שלכם לניסוי של פייזר זה כבר לא באמת ישנה למי שישאר בחיים אחרי המנה השלישית.
- 16.אפשר גם לנסוע ברכב עולה עשרים אלף ולהנות (ל"ת)תחליפו שמן כל חצי שנה והרכב יסע עשרים שנה 05/03/2021 00:24הגב לתגובה זו
- 15.למי יש כסף לתענוגות האלה 05/03/2021 00:19הגב לתגובה זומי שעשיר מקבל גם רכיבי בטיחות. העני נוהג בזהירות ומתפלל
- 14.רק סובארו 86 (ל"ת)חינם לא לוקח 05/03/2021 00:18הגב לתגובה זו
- 13.אין כמו מנוע שמן בנזין (ל"ת)עשן 05/03/2021 00:17הגב לתגובה זו
- 12.שגב 24/02/2021 00:42הגב לתגובה זוהגרמני ..... תקלות מרכב ...התפרצות אש בזמן נסיעה ....תקלות שבבים הגורמות למחיקת מסכים ולאי תפעול ....
- אין מכונית גרועה יש מכונית שמכניסה קצת פחות למדינה (ל"ת)הכל טוב שקל ועוד שקל 05/03/2021 00:22הגב לתגובה זו
- 11.ירון 02/02/2021 13:27הגב לתגובה זוהטעיית הלקוחות
- אבל הלקוח משלם מס ,מה יתן לך בדיוק בלי להציג את המיסים? (ל"ת)אבל הלקוח 03/02/2021 05:07הגב לתגובה זו
- ככה תדע איזה סיבוב עושים עלינו היבואנים (ל"ת)ערן 09/02/2021 23:19
- 10.אנדי 02/02/2021 13:25הגב לתגובה זולמה רק במדינה שלנו ככול שהרכב ירוק יותר ובטיחותי יותר המיסוי ואגרות רישוי רק עולים זה לא אמור ליהות להפך ? להוריד מיסים וגובה האגרות רישוי ככל שהרכב ירוק יותר ומהובזר בטיחותית?
- 9.ליאור 02/02/2021 12:48הגב לתגובה זוקודם כל המחיר לא מגיע ל250 אלף מודל 3 בסיסית בלי שום שדרוגים תעלה כולל מיסים 179754
- 8.חשמלי 02/02/2021 12:24הגב לתגובה זואיך 170 מגיע ל 250 עם 10% מס קניה? ליבואן הפיתרונים
- חיל האוויר לוקח ממך את היתרה אל תתקמצן (ל"ת)הטייסים חולבים 05/03/2021 00:20הגב לתגובה זו
- 7.שי 02/02/2021 11:54הגב לתגובה זואחרי מיסים זה 180 אלף ולא כמו שצויין בכתבה אפשר לראות ב www.tesla.com
- אני אתן לעשירים לנסות ואם זה טוב אשבור קופת חסכן (ל"ת)מתלבט 05/03/2021 00:23הגב לתגובה זו
- 6.250 אלף שקל - מכונית לכל פועל (ל"ת)פורד 02/02/2021 10:52הגב לתגובה זו
- חכה תראה איך תצא מפבל שני לילות ב15 אלף עם חביתה (ל"ת)אינפלציה 05/03/2021 00:18הגב לתגובה זו
- 5.דוד 02/02/2021 10:26הגב לתגובה זוזה משנה את כללי המשחק, רכב מעולה.
- רכב גרוע בתווך של שנים המון תקלות (ל"ת)שגב 24/02/2021 00:44הגב לתגובה זו
- 4.שוד לאר יום ואין פוצה. (ל"ת)חומייני 02/02/2021 09:35הגב לתגובה זו
- תרום ובלום (ל"ת)זו תרומתך לצבא העם 05/03/2021 00:20הגב לתגובה זו
- 3.LUCID 02/02/2021 09:17הגב לתגובה זושם המותג "לוסיד". יהיו 3 דגמים .המחיר בארה"ב 70-169 אלף דולר.832ק"מ לטעינה אחת. 0-100 ב 2.5שניות, הסעודים השקיעו ב-lucid מיליארד דולרב 2018
- אני 02/02/2021 09:59הגב לתגובה זוטסלה S מגיעה למחיר של 80,000 דולר, טווח של 836 ק"מ, ועושה 0-100 ב-1.9 שניות.
- 2.נתי 02/02/2021 09:14הגב לתגובה זובלי נסיעה אוטונומית ובלי חזרה מהחנייה ומי יודע מה עוד. נתראה בדגם הבא.
- איזה פיצרים ? בשביל לעמוג בבפקק ? (ל"ת)רק גטז 05/03/2021 00:21הגב לתגובה זו
- 1.loko 02/02/2021 08:57הגב לתגובה זוכך כותבים כתבה - קצר ולעיניין ומספקים תשובה לכותרת
- Nameiz 03/02/2021 15:04הגב לתגובה זוכתבה גרועה כמו תמיד ביזפורטל ילדים קטנים. המחיר של הרכב לא מגיע 250 אלף הוא 180 אלף ובדיקה קצרה באתר מראה את זה. אבל מה בין מקצוענות לביזפורטל

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה
בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט".
סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.

קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית.
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- וישראל מובילה עולמית בשימוש ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.

שוק הקוונטום מתחמם: חוזים גדולים דוחפים את ריגטי ואיון-קיו למעלה,
וושינגטון מגבירה השקעות, סין ואירופה מאיצות פיתוח
דמיינו עולם שבו מחשבים פותרים סודות כימיים במהירות בזק, מפצחים הצפנות בלי מאמץ, ומאיצים פיתוח תרופות חדשות. זה לא מדע בדיוני, זה המחשוב הקוונטי. אתמול, שתי חברות אמריקאיות, ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing 15.28% ואיון-קיו IonQ 5.39% זכו בחוזים ממשלתיים משמעותיים. חיל האוויר האמריקאי משקיע 5.8 מיליון דולר בריגטי לבניית רשתות קוונטום, ומשרד האנרגיה חותם על שותפות חללית עם איון-קיו. התוצאה? המניות קופצות בעשרות אחוזים.
השוק העולמי צפוי להגיע ל-125 מיליארד דולר עד 2030, עם השקעות מצטברות של יותר מ-40 מיליארד דולר עד כה, וארה"ב תופסת חצי מהעוגה.
ריגטי: בניית גשרים קוונטיים לעתיד
נתחיל בריגטי, החברה הקליפורנית שמתמחה במחשבים קוונטיים מבוססי סופרקונדוקטורים, אותם "קיוביטים" על-מוליכים שמתנהגים כמו חלקיקים קסומים, מסתובבים במקביל בכמה מצבים.
החוזה החדש, בשווי 5.8 מיליון דולר לשלוש שנים, מגיע מהמעבדה למחקר אווירי של חיל האוויר (AFRL). המטרה לבנות רשתות קוונטום שמאפשרות העברת מידע קוונטי בין מכונות מרוחקות, כמו גשרים על-טבעיים שמחברים בין עולמות. ריגטי תעבוד כאן הסטארט-אפ ההולנדי QphoX, שמפתח ממירים אופטיים-מיקרוגליים , במטרה לפתח כלים שממירים אותות קוונטיים לאור סיבי אופטי, כדי שהמידע לא יתפוגג בדרך.
המנכ"ל סובודה קולקרני לא מסתיר את ההתרגשות: "זה מחקר לטווח ארוך, אבל הוא הבסיס לכל מה שיבוא אחר כך, רשתות מאובטחות לצבא, לדאטה סנטרים, אפילו לערים חכמות". ריגטי כבר הוכיחה את עצמה עם מערכת Ankaa-2, שכוללת 84 קיוביטים, אבל האתגרים עדיין שם: יציבות נמוכה ושגיאות תכופות.
- מרוץ המחשוב הקוונטי מתחמם: סטארט־אפ אירופאי גייס 300 מיליון דולר
- "מחשוב קוונטי בדרך לשוק של 2 טריליון דולר עד 2035"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החוזה הזה הוא חלק מגל השקעות אמריקאי רחב יותר תחת National Quantum Initiative (1.2 מיליארד דולר מאז 2018), נותן דחיפה לתעשייה.
איון-קיו: הקוונטום כובש את החלל
ממול, איון-קיו לוקחת את זה צעד קדימה - אל החלל. החברה, שמתבססת על טכנולוגיית יונים כלואים (אטומים תקועים בשדות מגנטיים, יציבים יותר מקיוביטים רגילים), חתמה על מזכר הבנות (MOU) עם משרד האנרגיה (DOE) להדגמת תקשורת קוונטית לוויינית.