למי יש יותר אפסייד – למניית פורד או GM?
העתיד של התחבורה הוא רכבים חשמליים. כולם יודעים את זה וכולם מנסים, בדרך זו אחרת, לפתח יכולות בתחום, הכוללות גם טכנולוגיה של סוללות. אז כשכל העולם, כולל חברות הרכב הוותיקות, מתממשק עם המציאות, בבנק ההשקעות מורגן סטנלי (MS) טוענים כי האסטרטגיה של פורד (F) להתמודד בשוק המפתח והמתפתח הוא לא ברור.
"אנחנו מאמינים שלפורד יש תחושת דחיפות בנוגע לרכבים חשמליים, אבל האסטרטגיה שלה לא ברורה לנו לחלוטין", כתב האנליסט אדם ג'ונאס. "בטווח הארוך, אנחנו זהירים מאוד בקשר לערך הכלכלי של הרכבים ההיברידיים שלהם", הוסיף.
בתחום הרכב החשמלי פר אקסלנס, פורד נמצאת בשיתוף פעולה עם פולקסווגן (VOW), כשלאחרונה החלה החברה למסור רכבים מסוג מוסטאנג מאך E, מכונית ספורט שהיא חשמלית לגמרי. בקרוב החברה תשווק גם ואן מסחרי - טנדר מסוג F-150 חשמלי.
פורד יכולה לעשות את המעבר, אבל זה לא יעבור חלק
"אנחנו מאמינים שבסוף, פורד יכולה לעשות את המעבר המלא לייצור רכבים חשמליים, אבל צפויים לה קשיים רבים במוצרים איכותיים מתחומי הבערה הפנימית", כתב.
אנליטסים רבים צופים שדווקא השוק המסחרי יעבור מהר יותר לרכבים חשמליים, בעיקר בשל הצורך לחדש ציי רכבים, אבל גם בכדי לייצר חיסכון בעלויות לטווח הארוך, שכן הוצאות על דלק הן משמעותיות מאוד כשיש צי גדול. זה דווקא יכול לפעול לטובת פורד, שיכולה לייצר אלטרנטיבות מעניינות לשוק הרכבים המסחריים עם פוזיציה חזקה בתחום המשאיות.
- ענקית הביטוח מתמוטטת והמשקיע שהופך למיליארדר מקריסת הבנק המרכזי
- הצעד שסלל את דרכה של ארה"ב לחלל ומה קרה היום לפני 103 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ונאס נתן למניה מחיר יעד של 9 דולר, 1% פחות ממחיר השוק והעניק לה המלצת החזק, כשבתרחיש השורי, המניה צפויה לעלות ב-33% לרמה של 12 דולר למניה. נכון לכתיבת שורות אלה, מתחילת השנה המניה נמצאת בתשואת חסר של 2% בלבד. אגב, ג'ונאס הוא לא היחיד שפרסם המלצה הכוללת תרחיש "שורי" ו"דובי" למניות בנוגע לשוק הרכב החשמלי. נראה שזו הגישה המועדפת על וול סטריט להתמודד עם חלק מחוסר הוודאות לגבי עתידה של התעשייה.
בנוגע לג'נרל מוטורס (GM), ג'ונאס מותיר המלצת קניה ונותן לה מחיר יעד של 53 דולר, שמהווים אפסייד של 16.5% על מחיר השוק. זאת בשל העובדה שהבנק והמשקיעים משוכנעים כי החברה יכולה להוות שחקנית משמעותית בטווח הארוך ברכבים החשמליים.
האם סין מנסה לרסן את שוק הרכבים החשמליים?
אתמול דווח כי הוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמה של הרפובליקה הסינית, הגוף הבכיר ביותר בממשלה לתכנון כלכלי, החלה בסקירה ארצית על פרויקטים של התאגיד הסיני EV. הוועדה התמקדה בחברת Evergrande Auto, חברת הבת של התאגיד המייצרת רכבים חשמליים, וביקשה למסור נתונים על השקעות וייצור במהלך חמש השנים האחרונות.
- "הכלכלה האמריקאית - עד כה טובה, הפד חייב להישאר עצמאי"
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
האנליסטים רואים בפעולה הממשלתית אות לכך שבבייג׳ינג רוצים לרסן את השוק הסיני הפורח אך בעייתי, וזאת לאחר שפעילות יצרניות הרכבים החשמליים התרחבה במהירות. בתמיכת סובסידיות ממשלתיות, העיריות מיהרו לקדם פרויקטים של התאגיד EV, תאגיד הנדל״ן והאחזקות מהגדולים בסין, וכתוצאה מכך נוצרו נורמות מפוקפקות במדינה. לדוגמא, קיימות חברות אשר מסתמכות אך ורק על סובסידיות ממשלתיות ואחרות מצליחות לקנות קרקעות במחירים נמוכים מאד.
תאגיד Evergrande לבדו הוציא עשרות מיליארדי דולרים במהלך השנתיים האחרונות, במטרה להפוך למעצמה בקרב חברות יצרניות הרכבים החשמליים הסינים, ונראה שהממשל הסיני לא מתלהב מהתעצמות של גופים פרטיים. על רקע הדברים, מניות חברות הרכבים החשמליים בכל העולם נבצעו באדום (הרחבה כאן).
האם מנוע הבעירה הפנימית הוא בעצם הסוס המודרני?
באיזו מהירות העולם יאמץ את הרכבים החשמליים היא השאלה הקריטית עבור תעשיית הרכב החשמלי בעשור הקרוב, כאשר על פי הערכות חדירת הרכבים החשמליים תעלה מכ-3% ממכירות הרכבים החדשים בעולם לכ-10% עד 2025.
ענף הרכב עבר שינויים מסוג זה לפני יותר ממאה שנה. בשנת 1902 היו 23,000 מכוניות בדרכים אמריקאיות ו-17 מיליון סוסים. חדירת המכוניות לניידות אישית הייתה 0.1% בלבד. בשנת 1912 היו 900,000 כלי רכב רשומים. עד 1922 היו 10 מיליון. מכירות הרכב צמחו בכ-35% בשנה בממוצע לדור.
- 2.רועי לוי 27/11/2020 04:34הגב לתגובה זובמבט מהיר בדוחות אתם תראו שהחוב של חברות הרכב האמריקאיות רק גדל ולא נראה שהן מצליחות לגבות חובות בצורה טובה. רוב המכירות אם לא הכל זה בחוב והנחות ענק.. ואני לא בטוח שרוב החייבים גם ישלמו את הכל. פורד וGM לא מצליחות לעשות רווח מחוץ לארהב, GM שנים לא עשו רווח באירופה ומכרו את אופל שהם החישבו כצרה לפזו, שנה אחרי זה אופל כבר עשו רווח של כמה מיליארדים. פשיטת רגל היא רק עניין של זמן
- 1.מוני 26/11/2020 19:03הגב לתגובה זויש קרן סל טובה -- למעשה היחידה בשוק בארה"ב: CARZ -- שברשימת אחזקותיה נכללות מניות של רוב יצרניות הרכב הגדולות בעולם, ובהן פורד, ג'נרל מוטורס, טויוטה, הונדה, דאימלר, פולקסווגן, BMW, רנו, קיה, יונדאי ועוד רבות, וגם כ-2% חשיפה למניות יצרנית האופנועים הרלי דייווידסון. משום מה לא נכללת פיט קרייזלר...

הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25% – מה אמר פאוול במסיבת העיתונאים?
הפדרל ריזרב הפחית את הריבית ברבע אחוז לטווח של 4%-4.25% וצופה עוד 2 הורדות ריבית השנה. הבנק המרכזי ציין כי נוכח האינפלציה הגבוהה יפעל בזהירות ויבחן הפחתות נוספות לפי הנתונים
בפעם הראשונה השנה ומאז חזרתו של טראמפ לבית הלבן, הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%. החלטת הפדרל ריזרב התקבלה כצפוי לאחר תקופה ארוכה של סימנים להאטה בשוק העבודה והיחלשות בלחצי האינפלציה. מדובר במהלך שנועד להמריץ את הצמיחה ולתמוך בתעסוקה, ומסמן שינוי כיוון מובהק אחרי חודשים של ריבית יציבה ברמות גבוהות. כעת נותר לראות מה פאוול יגיד במסיבת העיתונאים.
הפדרל ריזרב הוריד את הריבית
לראשונה מזה תשעה חודשים, אך שמר על גישה זהירה כאשר הפחית אותה ברבע אחוז בלבד. בתום ישיבת מדיניות בת יומיים קבעה ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי יעד ריבית חדש בטווח של 4%-4.25%, בהתאם לציפיות המשקיעים. עוד לפני ההחלטה העריך שוק החוזים על הריבית בסבירות של 96%
שהפד יבחר בהפחתה צנועה זו.
בהודעתו ציין הפדרל ריזרב כי זוהי הפחתת הריבית הראשונה לשנת 2025, וכי התחזית החציונית
מצביעה על הורדה כוללת של כ-0.5% נוספים עד סוף השנה. עם זאת, לא כולם שותפים לקצב הזה: המושל מירן הצביע בעד הפחתה חדה יותר של חצי אחוז כבר בהחלטה הנוכחית, בעוד שישה בכירים סבורים שלא תהיינה עוד הורדות במהלך השנה ותשעה בכירים מעריכים שתי הפחתות נוספות. עוד הדגיש
הבנק כי הסיכונים להיחלשות בשוק העבודה גברו, מה שמעיד על שינוי דגש במדיניות – ממאבק באינפלציה להגנה על התעסוקה והצמיחה.
- הפד' המפולג: הורדת ריבית בצל דרמה פוליטית, ואיך יגיב שוק המניות?
- האם הפד יוריד את הריבית ב-0.5% ומה יקבע את הכיוון של וול סטריט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק העבודה
למרות סימנים ברורים להאטה בשוק העבודה, הפדרל ריזרב הותיר ללא שינוי את תחזיותיו לשיעור האבטלה לשנה הקרובה. לפי התחזית החציונית בעדכון האחרון של תחזיות המדיניות (SEP), שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.5% עד סוף 2025 – בדיוק כפי שנקבע בתחזיות הקודמות.

הנאסד״ק ירד ב-0.3%; אנבידיה איבדה 3%, אלביט נפלה ב-6%
המסחר בבורסות בארה״ב ננעל במגמה מעורבת לאחרשהפדרל ריזרב הודיע על הפחתת ריבית של 0.25% והותיר תחזית לשתי הפחתות נוספות בהמשך השנה. לאחר עליות קצרות מיד עם פרסום ההחלטה, מדד S&P 500 סיים בירידה קלה של 0.1%, הנאסד״ק איבד 0.3% והדאו עלה ב-0.6%. במקביל נרשמו ירידות קלות באגרות החוב הממשלתיות, והדולר התחזק במעט מול סל המטבעות.
בהצהרתו לאחר ההחלטה ציין יו״ר הפד ג׳רום פאוול כי אין “נתיב נטול סיכונים” להמשך הדרך, והדגיש את הצורך לשמור על איזון בין שתי מטרות הבנק – שמירה על יציבות מחירים ותמיכה בתעסוקה. דבריו שיקפו את המתח בין הצורך להיאבק באינפלציה לבין ההאטה בשוק העבודה, ואת מחויבות הפד להישאר תלוי בנתונים שיתפרסמו בחודשים הקרובים.
בהודעת הפד נמסר כי שיעור האבטלה בארה״ב “עלה במעט אך נותר נמוך”, אך גם הובהר כי “הסיכונים להאטה בשוק העבודה גברו”. הצהרה זו מדגישה כי קובעי המדיניות רואים חשיבות בשמירה על יציבות תעסוקתית, לצד המשך ההתמודדות עם לחצי המחירים במשק.
- אנבידיה יורדת ורקדיי מזנקת - על המניות הבולטות בוול סטריט
- סולאראדג׳ קפצה ב-8%, צ׳ק-קאפ זינקה ב-19%; הנאסד״ק סיים סביב ה-0
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7