ג'ים קריימר מסמן: "זוהי הבעיה הגדולה ביותר בעולם"
ג'ים קריימר, הפרשן הותיק של CNBC ואחד האנשים המשפיעים ביותר בוול סטריט שוב יוצא בהצהרות. הפעם זו תורה של ענקית הנפט הממשלתית הברזילאית 'פטרובראס' (סימול: PBR) שקריימר בוחר לקרוא לה היום "הבעיה הגדולה ביותר בעולם" כיום וזאת בזמן שהפד' מצליח להזיז את השווקים ולהעסיק את המשקיעים ברחבי העולם סביב נושא הריבית בארה"ב.
למי שלא מכיר, פטרובראס היא אחת מחברות הנפט הגדולות בדרום אמריקה והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 27 מיליארד דולר בוול סטריט. ממשלת ברזיל מחזיקה במחצית מהחברה שלאחרונה נמצאת בקשיים ובתוך כך מניות החברה צללו בכמעט 40% מאז תחילת השנה.
קריימר ציין בתוכנית בה הופיע ב-CNBC כי האג"ח ל-10 שנים של ענקית הנפט נסחרת כעת בתשואה של 10.5%, רמה שקריימר מתאר "כלא יציבה". עוד הוסיף הפרשן כי מדובר "בבעיה מספר 1 כיום בעולם, יש לחברה חוב עצום ואנשים פשוט לא מדברים על זה". קריימר הוסיף כי לחברה יש חוב של כ-100 מיליארד דולר והחרפה נוספת במצב החברה יכול להוביל אותה ואת הכלכלה הברזילאית שהיא ה-8 בגודלה בעולם לבעיה רצינית.
"אם מסתכלים רק על ארה"ב, מפספסים את התמונה המלאה, אני זוכר את רוסיה, שאף אחד לא חשב שתהיה לה השפעה ואז קרה מה שקרה וכולם דיברו על זה" הסביר קריימר את החששות שלו כאשר הוא מתכוון למשבר הרובל בסוף שנות ה-90 ברוסיה.
- הציור היקר שנגנב חוזר למוזיאון ומה קרה היום לפני 23 שנה
- בעקבות המהלך נגד ברזיל: כך הפך טראמפ את המכסים לנשק פוליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.כותבי תרחישים 21/09/2015 19:06הגב לתגובה זוהבעיה של ברזיל ופטרוברזיל זה = סעודיה ומחיר הנפט= שצפוי להמשך ירידה סעודייה תסכים לעצור ירידת מ הנפט,ואף להגדילו לכשיאפשרו למורדים הסונים לקבל שלטון בסוריה כפי שכתבנו מזה שנתיים-סוריה זה ביית סעודיה, סעודייה מנהלת מלחמת חורמה נגד אירן ורוסיה שהן יצואניות נפט שתומכות באסעד בסוריה, סעודייה מממנת מורדים הסונים-להפלת אסעד- (בשתף ישראל ירדן והכורדים ) והיא תתרצה-להעלות מ הנפט-בהצלחת הסונים כפי שכתבנו (הזוי?):שמחיר הנפט ירד ל 39$ - לפי ההבנות בין סעודיה וישראל ?!!!! =כנגד כל המנתחים שהמליצו על נפט ל 75$= לכן כדאי לברזיל + רוסיה+ לדחוף להפלת אסעד כדי להעלות מחיר הנפט אבל כאן פוטין ואירן מגבים את אסעד לכן הצפי שלנו עד להסכמת סעודייה ושל : ביבי + פוטין+ אובמה, מחיר נפט מתחת ל 40$
- בא 22/09/2015 10:01הגב לתגובה זואנשיםשדים מרוויחים מיליארדים על חשבון כולם .

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

מדד המחירים הכי קריטי בשנתיים האחרונות - מה ייחשב להפתעה ומה לאכזבה?
גולדמן, מורגן, סיטי, בנק אוף אמריקה, ברקליס - כולם מסמנים את אותו מספר: אינפלציה שנתית של 2.9%; אבל מה יקרה אם עוד כמה שעות תופיע קריאה של 3.0%? או 2.8%? זה יכול להצית תגובות שרשרת בכל השוק - הפד' אולי ימתין, השוק לא - הנה כל המספרים שאתם צריכים לדעת כדי להגיע מוכנים למדד המחירים האמריקאי
אחד מהדו"חות הכלכליים החשובים ביותר של השנה - אולי החשוב ביותר מאז שהפד' החל להעלות ריבית יתפרסם בשעות הקרובות. בשעה 15:30 נקבל את הנתונים של מדד המחירים לצרכן (CPI) של ארה"ב לחודש אוגוסט ובהם נתוני הליבה, האינפלציה השנתית והחודשית.
שוק עבודה במשבר ואינפלציה סיטונאית שמתקרבת ליעד
מדד המחירים שיתפרסם היום יחתום שרשרת של נתוני אינפלציה לצד נתונים משוק העבודה שגיבשו את ההבנה שהפד' הולך להוריד ריבית. דוח התעסוקה של אוגוסט שפורסם בשבוע שעבר הציג תוספת של 22 אלף משרות בלבד, לעומת תחזיות שעמדו על 75 אלף. זה נתון חלש במיוחד, השני ברציפות, אחרי שגם ביולי נוספו רק 79 אלף משרות. במקביל, שיעור האבטלה טיפס ל-4.3%, הרמה הגבוהה ביותר זה כמעט ארבע שנים.
גם קצב עליית השכר נשאר מתון: עלייה חודשית של 0.3% בלבד, ובשיעור שנתי של 3.7%. השילוב הזה שבין האטה במשרות החדשות, עלייה באבטלה והתמתנות של השכר משקפת תמונה על שוק עבודה שנמצא במשבר.
בנוסף לזה קיבלנו אתמול נתונים מעודדים (מעודדים במובן של הורדת ריבית) מהאינפלציה הסיטונאית. מדד מחירי היצרן (PPI) לחודש אוגוסט הפתיע בירידה של 0.1%, לעומת תחזיות שצפו עלייה של 0.3%. גם מדד הליבה, שמנטרל מחירי מזון ואנרגיה, ירד באותו שיעור. אבל הנתון הדרמטי יותר נמצא בקריאה השנתית זו ירדה מ-3.3% ביולי ל-2.6% בלבד באוגוסט.
- אינפלציית יולי בארה"ב - מתחת לצפי 2.7% לעומת תחזית ל-2.8%
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה החדה במדד הסיטונאי
מחזקת את ההערכה שהלחצים בצד ההיצע נרגעים, ומקטינה את הסיכון לאינפלציה חוזרת בשרשרת הייצור. גם בתוך סעיפי המדד ניכרת התקררות: מחירי השירותים ירדו ב-0.2% שזאת הירידה החודשית הכי החדה מאז אפריל כשסעיף בולט במיוחד היה ירידה של 3.9% במרווחי התיווך הסיטונאיים לציוד
מכני ורכב.