מיני פייסמן נחת בישראל

החל שיווק גרסת ה-3 דלתות של הקאנטרימן. המחיר: החל מ-190,000 שקלים
יואל שורץ |

מיני פייסמן

דלק מוטורס מתחילה בשיווק הדגם השביעי במשפחת המיני גם אצלנו, הפייסמן (Paceman, 'איש הקצב', בתרגום חופשי). מדובר למעשה בגרסת ה-3 דלתות של מיני קאנטרימן, המכונית שאחראית לקפיצה העולמית במכירות המותג ב-2010 ול-30% ממכירות מיני כיום. אצלנו הדגם תופס נתח של כ-12% ממכירות המותג.
 

הפייסמן הוצג במהדורתו הסופית בתערוכת פריז האחרונה שנערכה בסוף ספטמבר ומוגדר ע"י היצרנית כ-SAC (ר"ת: Sport Activity Coupe, שטח-קופה יוקרה). עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, אורך של 411 ס"מ ורוחב של 179 ס"מ הוא מציע מידות זהות לקאנטרימן, כאשר רק הגובה השתנה: 151.8-152.2 ס"מ בהתאם לגרסה, לעומת 156 ס"מ אצל הקאנטרימן. נפח תא המטען עומד על 330 ליטר או 1,080 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים, לעומת 350 בקאנטרימן.

כמו הקאנטרימן גם מיני פייסמן ישווק בישראל עם מנוע ה-1.6 ליטר בנזין המוכר – האחד אטמוספרי עם 122 כ"ס והשני מוגדש טורבו (גרסת S) שמספק 184 כ"ס. גם הוא מתהדר בתיבת 6 הילוכים אוטומטית כשהגרסה הבסיסית תסתפק בהנעה קדמית ואילו גרסת ה-S תוצע גם עם הנעה כפולה (ALL4). ביצועים: תאוצה למאה קמ"ש ב-11.5 שניות בגרסת הבסיס, 7.8 שניות בגרסת ה-S הנעה קדמית ו-8.2 שניות בגרסת ה-S הנעה כפולה. המהירות המרבית תנוע בין 184 ל-212 קמ"ש (תלוי בגרסה).
 
מיני פייסמן JCW

כל הגרסאות יוצעו בשתי רמות גימור כשגם בבסיסית ('פפר') נמצא מתלי ספורט, מושבי ספורט, הגה עור, חישוקים קלים, חיישני חנייה אחוריים מקוריים, בקרת אקלים ועוד. בגרסה המאובזרת יותר (צ'ילי) נמצא חישוקים גדולים יותר וחבילת מראות הכוללת קיפול מראות חשמלי והפשרת אדים.

המחירים עבור גרסת הפייסמן הבסיסית יחלו ב-190,000 שקלים, יעברו דרך 229,000 שקלים ויקנחו ב-244,000 שקלים עבור גרסת ההנעה הכפולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות
דעה

הרחבת מודל "העסק הזעיר" עלולה לעלות למדינה מאות מיליונים ולפגוע בעצמאיים עצמם

ההצעה של רשות המסים להגדיל את תקרת ה"עסק הזעיר" ל-300 אלף שקל מצטיירת אולי כהקלה לעצמאים, אבל בפועל תעלה למדינה מאות מליונים ותפגע באותם נהנים בקבלת משכנתה והחזרי מס
אריאל פטל |
נושאים בכתבה רשות המסים

לאחרונה פורסם כי שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים מציע להרחיב את הפטור ממס לעסקים עם מחזור של עד 300 אלף שקל, בעקבות הצלחת הפטור הקודם לעסקים עד 120 אלף שקל. ההצעה נועדה להקל על נישומים ולצמצם את הבירוקרטיה. כעת, רשות המסים תוכל לגבות מס נמוך יותר מעסקים אלו, תוך שמירה על גבייה יעילה. התנאים להמשך המהלך כוללים גבייה מרשימה ותחזיות צמיחה חיוביות.

בואו ונעשה קצת סדר. 

החל משנת 2024 נקבע מושג חדש שנקרא "עסק זעיר" לעניין מס הכנסה. 

מי שיכול להירשם כ"עסק זעיר" הוא מי שמחזור הכנסותיו השנתי (לא רווח) הוא עד 120,000 שקל. אותו עסק זעיר יכול להיות עוסק פטור או עוסק מורשה לעניין מע"מ, מה שחשוב זה מחזור ההכנסות השנתי. 

מי שרשום כ"עסק זעיר" מקבל מהמדינה שתי סוכריות:

1. 30% ממחזור ההכנסות שלו מהוות הוצאות מוכרות באופן אוטומטי, מבלי שהוא נדרש להוכיח תשלום וללא צורך לשמור אסמכתאות להוצאות. 

2. פטור מהגשת דוח שנתי למס הכנסה ופטור מהגשת הצהרת הון, כך שנתוני הדיווח לא ייבדקו. 

כ-40-45 אלף עוסקים שעונים להגדרה כבר נרשמו לסיווג החדש. במקרים רבים מאוד מדובר בנותני שירותים, כגון: מורים פרטיים, נגנים, מטפלים ברפואה משלימה ועוד, שאין להם באמת הוצאות בהיקף של 30% וגם לא 20% אלא 10% לכל היותר. 

כעת, מנהל רשות המסים מבקש להרחיב את מודל ה"עסק זעיר" כך שיוגדל סכום ההכנסות השנתי ל-300 אלף שקל במקום 120 אלף שקל, אלא שבהצעה קיימת התעלמות מוחלטת ממספר השפעות שליליות משמעותיות  שעלולות לעלות לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים ולציבור שמסווג כעסק זעיר הרבה מאוד כסף והמידע נסתר מהם ולכן, אני מתנגד נחרצות למהלך המוצע מהסיבות הבאות:

ראשית, לא פורסמה העלות הצפויה למהלך, הלא היא "השתתפות המדינה" בהפחתת מס הכנסה וביטוח לאומי למי שמחזור ההכנסות השנתי שלהם הוא עד 300 אלף שקל. בהעדר המידע, לא ניתן לקבוע אם המהלך כלכלי לקופת המדינה?

תהיה פגיעה בתגמולים שישולמו מביטוח לאומי כתוצאה מרווח חייב במס נמוך בעשרות אחוזים מהרווח ה"אמיתי" ובעיקר: