הילוך גבוה במו"מ לסיום השביתה בנמל אשדוד

נציגי האוצר והנהלת הנמל נועדים בניסיון להפסיק הוויכוח על השכר. נזקי השביתה: מעל 50 מיליון שקל
מעריב NRG |

מאמצים להפסקת השביתה בנמל אשדוד: בשעה זו נועדים נציגי האוצר ונציגי הנהלת הנמל וועד העובדים בבית התעשיינים בתל-אביב, בניסיון להגיע להבנה בנושא והשיב את עבודת הנמל לסדרה. ביומיים האחרונים שבתו עובדי הנמל, על רקע סכסוך עם האוצר, שסירב לאשר את הסכם השכר החדש שנחתם בין העובדים להנהלת הנמל. כ-25 אוניות ממתינות לפריקת סחורות בתוך הנמל או מחוצה לו, ובהתאחדות התעשיינים מעריכים כי סחורות בשווי של כ-90 מיליון שקל מעוכבות בנמל.עוד העריכו כי נזקי השביתה עומדים על למעלה מ-50 מיליון שקל.

בפגישה בבית התעשיינים בתל-אביב נוכחים יו"ר ההסתדרות, עופר עייני, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, יו"ר רשות החברות, איל גבאי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, וסגן הממונה על השכר באוצר, יוסי כהן. יש לציין כי מדובר בפעם הראשונה בה בהתאחדות התעשיינים נותנים גיבוי לעובדים.

מוקדם יותר היום שלח שר האוצר, אברהם הירשזון, מכתב בנידון לנשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. הירשזון טען כי אין זה נכון במצב הנתון להפנות אצבע מאשימה כלפי משרדו, והפנה את ההאשמות כלפי ההסתדרות. "בהסכמים הקיבוציים שנחתמו בעבר זכו העובדים להטבות, כאשר בתמורה הסכימה ההסתדרות כי עד יום 16.2.10 יתקיים שקט תעשייתי בנמל אשדוד", כתב הירשזון.

"הנני סבור כי רק הסכמת ההסתדרות הכללית לחתום על הסכם קיבוצי שיביא לידי ביטוי את דרישותינו לשינויים בטיוטת ההסכם ושמירה על העקרונות הבסיסיים ביחסי העבודה של כיבוד הוראות מיצוי תביעות ושקט תעשייתי, הן שתבאנה לפתרון מיידי של הסכסוך", הוסיף שר האוצר.

נשיא לשכת הספנות: יהיה מחסור במוצרים לפסח

נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, קרא לשרי האוצר והתחבורה להתערב מייד במשבר, ולהביא לסיום השביתה. צוק הזהיר כי אם השביתה תמשך ולאור מזג-האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים שיגביל כניסת אוניות לנמלים, קיים חשש למחסור במוצרים לקראת פסח.

צוק מתח ביקורת על התנהלות האוצר ואמר כי "ברשות החברות מנסים להוכיח שבלעדיהם אי אפשר לחתום על שום הסכם. באוצר מתנהלים באדישות לשביתה ולא מבינים שאנחנו לפני פסח. המצב רק הולך ונהיה גרוע יותר, ולכן השרים צריכים לדאוג מיד להחזיר את הנמל לעבודה אחרת הנזק יהיה אדיר".

אתמול פתחו עובדי התפעול בנמל אשדוד בשביתה כללית ללא הגבלת זמן, במחאה על סירוב משרד האוצר לאשר את הסכם העבודה החדש שנחתם עם הנהלת הנמל. לפני כשבועיים אושר ההסכם על-ידי דירקטוריון הנמל בראשות היו”ר איריס שטרק, אך ברשות החברות הממשלתיות מסרבים לאשרו בטענה שהעניק הטבות וחריגות שכר לעובדים.

בצעד חריג הטילו אתמול המשתמשים בנמלים את מלוא האחריות לשביתה דווקא על משרד האוצר. לדברי נשיא לשכת הספנות, שהיה שותף למו”מ עם העובדים, “רשות החברות והממונה על השכר, אלי כהן, בחרו שלא לאשר את ההסכם והתעלמו מכל האזהרות בגין השביתה הצפויה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.